En de schimmel kocht ik met een dikke wintervacht, had er weinig aparts aan gezien, tot ik ging scheren

Volgens mij krijg je met die spekkies ook minder commentaar, ik heb al heel wat gehoord in de afgelopen jaren..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik ben dan weer stinkend jaloers op die mensen hier die zitten met te dikke paarden. Ik voer tegen de klippen op en het is zo moeilijk om hem op gewicht te houden! Ik krijg hem meestal kantje boord goed, maar als er dan weer iets is waarvan hij gestresst raakt en hij staat weer hartstikke opgetrokken en knal daar zijn de ribben weer.
En de schimmel kocht ik met een dikke wintervacht, had er weinig aparts aan gezien, tot ik ging scherenNu begint hij op gewicht te komen, maar dat gaat langzaamaan.
Volgens mij krijg je met die spekkies ook minder commentaar, ik heb al heel wat gehoord in de afgelopen jaren..
phormicola schreef:En hoe ziet het gemiddelde paard eruit als het op een goed gewicht is? Iemand een foto?
horse4fun schreef:Hoorde laatst iemand over zijn fries praten. Is ook veel te dik. De DA heeft hem al gewaarschuwd. Het arme dier krijgt gewoon 1½ kg basisbrok en staat 24/7 buiten niks te doen. Dat is toch vragen om problemen? Ik snap zulke mensen niet.
phormicola schreef:En hoe ziet het gemiddelde paard eruit als het op een goed gewicht is? Iemand een foto?
Urielle schreef:Ik ben dan weer stinkend jaloers op die mensen hier die zitten met te dikke paarden. Ik voer tegen de klippen op en het is zo moeilijk om hem op gewicht te houden! Ik krijg hem meestal kantje boord goed, maar als er dan weer iets is waarvan hij gestresst raakt en hij staat weer hartstikke opgetrokken en knal daar zijn de ribben weer.
En de schimmel kocht ik met een dikke wintervacht, had er weinig aparts aan gezien, tot ik ging scherenNu begint hij op gewicht te komen, maar dat gaat langzaamaan.
Urielle schreef:horse4fun schreef:Hoorde laatst iemand over zijn fries praten. Is ook veel te dik. De DA heeft hem al gewaarschuwd. Het arme dier krijgt gewoon 1½ kg basisbrok en staat 24/7 buiten niks te doen. Dat is toch vragen om problemen? Ik snap zulke mensen niet.
Zal ik jou zeggen dat mijn zwarte met zijn peesblessure (dus alleen wat stappen op het harde!) dagelijks kreeg:
3 kilo Mijten gerstemix, 2 emmers Hartog grasmix, 1 emmer geweekte Subli Seniores Priores, 1 baal hooi (15-20 kilo, goede kwaliteit) en dan NOG te iel stond? Men, wat wou ik dat dat beest vet werd van 1,5 kilo basisbrok maar als ik dat voer komt de dierenbescherming hem ophalen vrees ik