Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lamar schreef:manishdra schreef:Voor iedereen die anderen een verrijdbare stal aanpraten... zie mijn post op pagina 4 van dit topic.
[VN] "Buitenlopende paarden moeten in pensionstallen staan"
Men dient de wet te kennen....
Sorry, maar ik ga mijn paarden echt NOOIT gedwongen een dagdeel op stal zetten. Daarbij zie ik niet in dat ik veel overbodig geld zou moeten uitgeven aan een pensionstalling terwijl ik 2 hectare eigen grond heb. Dat het geen zooitje moet worden snap ik ook wel, maar omdat de regels hoogstwaarschijnlijk door niet-paardenbezitters achter een bureautje zijn bedacht wil nog niet zeggen dat ik mijn paarden op een paardonvriendelijke wijze moet gaan houden cq opsluiten.
En aangezien Toos Hurkx haar paarden ook als haar "kinderen" ziet denk ik dat zij ze ook niet in een groepsgevangenis wil zetten.
Het wordt tijd dat er eens meer in het belang van het paard wordt gedacht! Ook bij sommige gemeenten.
slimmerik schreef:Ik blijf erbij dat als hier in ieder weiland waar paarden staan, een schuilstal gebouwd wordt, het echt géén gezicht zou zijn en een verstening zou betekenen van het buitengebied.
Imo zijn paardenhouders er steeds meer op uit, hun paarden zo goedkoop mogelijk te houden en kijkt men daardoor te weinig naar het paardenwelzijn en als ze daarop gewezen worden, wordt er met een boos vingertje naar de gemeente gewezen....
Paarden houden is nu eenmaal duur.... en als je het niet kunt betalen of geen goede ruimte kunt vinden, moet je niet zo egoïstisch zijn, ten koste van het dierenwelzijn een of meerdere paarden te houden.
slimmerik schreef:Waarom moet de gemeente die verantwoording nemen? Die verantwoording ligt bij jou als paardenbezitter of paarden koper..... Je neemt toch geen paard als je die niet binnen de wetgeving een stal kunt bieden?
Beetje omgekeerde wereld.
slimmerik schreef:t40 schreef:waar hebben we het over? die schuur staat er al 22 jaar. Dus is de gemeente al 2 jaar te laat volgens mij? dan is het toch verjaard.Hoop voor je dat alles opgelost wordt.
Ik heb het al eerder vermeld, maar een illegaal bouwwerk wordt door verjaring nooit legaal