Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:28

Bodan schreef:
Kunnen wij dan niets betekenen voor die paarden? We zitten hier voor de computer ons helemaal kwaad te maken over die idioten.
Ik wil wat doen! Alleen kan je wel iets doen? Ook omdat ze er al wel mee bezig zijn..

Dito. Ik wil ook écht wel wat doen, maar wat kún je doen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:29

Bodan schreef:
Kunnen wij dan niets betekenen voor die paarden? We zitten hier voor de computer ons helemaal kwaad te maken over die idioten.
Ik wil wat doen! Alleen kan je wel iets doen? Ook omdat ze er al wel mee bezig zijn..

Ik denk dat dit nieuws niet alleen Nederland heeft bereikt, maar ook de rest van de wereld.
Een actie is dan meestal snel opgezet.

Hopelijk komt er snel een einde aan de slachterijen.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:30

Ik zou ook wel mee willen werken . :j

_Tamara

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:30

Wat vreselijk.. Echt afschuwelijk!

Ik zou ook wel mee willen werken :j

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:33

Afschuwelijk!! Ben blij dat ik de filmpjes niet heb gezien, vond de foto's van de ruimte zelf al verschrikkelijk.

Op deze site staat wat je kunt doen:
http://www.defendhorsescanada.org/DoItNow.html

Maar helaas geen digitale petitie. Kunnen we die zelf niet opzetten op de één of andere manier?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:35

misschien even informeren bij de WSPA of zij een actie gepland hebben staan( lijkt me wel). waar je al mee kunt beginnen is mensen in je omgeving op de hoogte brengen over deze misstanden. plaats links op je hyves of facebook. de meeste mensen hebben toch oogkleppen op.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:36

wat afschuwelijk! :(
ik zat net de denken dat de wereld toch ondanks alles best wel mooi is, lees ik dit ;(

voel me zo machteloos en boos van zo'n bericht..
en volgens mij is het enige wat wij kunnen doen, zorgen dat onze eigen pony's op een nette manier aan hun eind komen later, en niet op transport gaan naar buitenlandse slachterijen.
mijn pony blijft in elk geval tot haar inslapen bij me.

hoe zouden we die arme dieren kunnen helpen, door de globalisatie weten we nu alles, ook wat er 1000den kilometers verderop gebeurd, en je blijft achter in ontzetting en machteloosheid...
gelukkig heeft de WSPCA haar aandacht nu op de situatie gericht.
ik wens dat dit per direct voorbij is, dat er geen 1 paard meer door die hel moet.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:37

Ik durf het echt niet aan om die filmpjes te bekijken. Heb zat filmpjes gezien op youtube. En mn hart breekt :( Hoe kunnen mensen zo gruwel zijn. Laten ze de slachters maar eens fijn een paar pinnen door hun hoofd schieten en dan telksens mis. Bah!
Wat moeten die paardjes toch geleden hebben :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:38

Kotsmisselijk word ik van de tekst.

Waarom worden dieren die zo eerlijk en zo trouw en zo puur zijn (ALLE dieren dus) zo slecht behandeld?

Waar hebben ze dit aan verdiend?

De mens is echt het ergste wat de aarde ooit is overkomen.
Schaam me dood dat ik ook zo'n mens ben.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:38

Opzich is het mogelijk een petitie in NL te starten en deze te overhandigen aan de canadese ambassade in NL.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:39

Arme arme paardjes :(:)
Afschuwelijk! Laat die slachters maar eens even hard lijden! :(
Ben er helemaal stil van.. ik wil zo graag wat doen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:39

Heb dus wel stukje van filmpje gezien, maar ben redelijk snel afgehaakt.
Is gewoon te triest voor woorden.
Hoe kan je daar werken? Vraag ik me af? Als mens?
En wat doet de locale supervisie daar? Slapen?

En waarom niet een schietmasker om de paarden mee te schieten ipv een geweer?
(hier in NL schieten ze met schietmasker met pin, op de filmpjes dus met een geweer. )

Ben overigens nog steeds van mening dat netjes geschoten paard (met schietmasker)
niet hoeft te lijden.
Maar zoals ze het daar doen... geen woorden voor.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:41

Issy schreef:
Opzich is het mogelijk een petitie in NL te starten en deze te overhandigen aan de canadese ambassade in NL.

Goed idee, weet je een site waar een petitie 'gemaakt' kan worden?

Waar we het aan moeten bieden staat hier: http://www.defendhorsescanada.org/DoItNow.html
dus dat hoeven we niet meer op te zoeken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:42

Ik heb de filmpjes even opgezocht, maar na 1.5 minuut even na het eerste schot uitgezet. Echt verschrikkelijk, zoveel onnodig leed ;(

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:43

Chantal___ schreef:
Bodan schreef:

Dito. Ik wil ook écht wel wat doen, maar wat kún je doen?

Vegetarier worden, op die manier wordt het dier niet voor jou persoonlijk geslacht. Ik zie dit als verantwoordelijkheid van iedereen die vlees van de supermarkt, slager of iets in die zin koopt. Wil je vlees eten, slacht je vlees zelf, of haal het van iemand die je kent of vertrouwd.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:44

Ik zoek even of de WSPA al een petitie heeft.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:47

Tja, het is natuurlijk wel een lokale politieke aangelegenheid. Een petitie aanbieden aan Canadese politici is alleen een pressiemiddel als het van potentiële kiezers afkomt. En dat zijn wij niet.

Ik denk dat het beste dat wij kunnen doen is het financieel steunen van de WSAP en de andere organisaties zodat ze nog veel vaker dit soort praktijken kunnen openbaren.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:49

Echt verschrikkelijk ik heb er geen worden voor :n

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:49

Ik durf de fimpjes echt niet te bekijken aangezien de reacties van sommige volwassenen,vind het ook vreselijk,canada is altijd goed en wel,en dan krijg je zo'n schandaal :\ ,wel goed dat ze het ontdekt hebben...

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:51

Volgens mij zijn de mensen ziek in hun hoofd,ze mogen voor mijn part de doodstraf terug invoeren voor dat soort mensen!

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:52

Waves schreef:
Tja, het is natuurlijk wel een lokale politieke aangelegenheid. Een petitie aanbieden aan Canadese politici is alleen een pressiemiddel als het van potentiële kiezers afkomt. En dat zijn wij niet.

Ik denk dat het beste dat wij kunnen doen is het financieel steunen van de WSAP en de andere organisaties zodat ze nog veel vaker dit soort praktijken kunnen openbaren.

Ja je hebt gelijk, ik kan ook geen internationale petitie vinden. En er staat dat de zaak ook al onderzocht wordt.

Ik heb nog wel merchandise gevonden om Canadian Horse Defence Coalition te steunen:
http://www.cafepress.com/chdc

Directe donaties naar WSAP of CHDC zijn uiteraard beter.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:54

Verschikkelijk.. Hoe kun je een dier zoiets aandoen! :( Heb de beelden niet bekeken, de tekst zegt genoeg. Maar niet alleen paarden hebben het slecht bij die slachterijen, er worden ook honden levend gevilt en noem maar op ;( .

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:54

Na wat ik lees bij de foto's, en de reacties hier, boel ik niet bepaald de behoefte nog iets te eten!
alleen al wat er staat is erg genoeg! volgens mij maar goed dat die filmpjes zijn verwijderd! Echt, dit is nou een rede om vegetariër te blijven!
Ik heb zo'n medelijden met die paardjes, zo onschuldig en vriendelijk en dan op zo'ngruwlijke manier afgeschoten! :(:)
Laat ze die mensen afschieten en niet die onschuldige dieren!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:57

Vreselijk dat er mensen zijn die zo'n dingen kunnen doen, zonder erbij stil te staan. Ik durf niet eens naar de foto's te kijken :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:57

Mensen! Ik kan niet vele zien op de foto's, maar wat hier gezegd wordt is genoeg.
Deze dieren worden geschoten met gewone geweren??
Ik kan van de foto's niet vele maken? Ik zie paarden in een hok staan? en een man ervoor? met ? een geweer?

maar de uitleg zegt genoeg... ik gruwel ervan!!

Laat duidelijk zijn dat dit in nederland dus ABSOLUUT niet voorkomt....!

Wat vreselijk dit...
Ik ga dit topic incl. foto's uitprinten deze week, en deze neem ik mee naar de slachterij waar wij op excursie gaan. Misschien zijn er mensen die een idee hebben hoe we hier iets aan kunnen doen? want dit is ongelooflijk!!