KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:15

elmiran schreef:
Ik vind het jammer dat er nooit eens aan t paard word gedacht. T gaat alleen maar om wedstrijden rijden & winnen.

paarden willen sowieso geen ruiter op de rug, denk daar maar eens aan. zucht

mbkaatje

Re: KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:18

Wat een dooddoener. Ik wil liever ook niet werken, maar ik doe het wel elke dag.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:30

janderegelaa schreef:
Persoonlijk vind ik dat Krack bij Anky sowieso niet alle kansen gehad heeft want hij moest altijd in de schaduw van Bonfire en Salinero staan.

Nou goed, alsof Birgit ooit er uit kan rijden wat Anky er uit heeft gereden... :')

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:41

Birgit heeft Twister helemaal niet zelf opgeleid!
Ze is inderdaad in de B begonnen, maar dat was omdat ze zelf geen wedstrijdervaring had.
Twister was al verder opgeleid tot minimaal Z2 nivo.
Maar alsnog een goede prestatie, zo'n snelle opmars

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:57

Ik denk dat het vooral een heel toffe kans is voor de amazone en het lijkt me leuk om Krack weer in de ring te zien schitteren!

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:10

Ik zie hier weinig goeds aan daar het paard teruggetrokken uit de sport en daarnaast nog dekdienst heeft, Er valt voor het dier niets meer te winnen alleen maar te verliezen omdat er iemand zonodig weer moet.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:11

Michael1104 schreef:
elmiran schreef:
Ik vind het jammer dat er nooit eens aan t paard word gedacht. T gaat alleen maar om wedstrijden rijden & winnen.

paarden willen sowieso geen ruiter op de rug, denk daar maar eens aan. zucht

Flauw, antwoord, Michael.

Ik vind het wel leuk voor haar zo'n paard. Maar...het beest is vrij oud hij is gezond, ze gaan er mee rijden. Mensen vergeten hier van YR een heel hoog niveau is, het is niet voor niks dat er super goede en ervaren paarden meelopen. Zo'n oud paard houd dit een tijdje vol totdat hij een blessure krijgt, daar lappen ze hem wel weer van op. Dat geneest dan waarschijnlijk ongeveer goed. En dan gaan ze weer flink trainen en raakt die weer geblesseerd en dan neemt die pas echt afscheid en is het over en uit. Het is natuurlijk wel weer de bedoeling dat er een top-prestatie uit komt, hij is wat ouder dus is die prestatie iets lager, YR maar in verhouding net zo zwaar. Je begrijpt wel dat de bedoeling is, EK('s) rijden en internationale wedstrijden rijden met medailles als gevolg. Er wordt in mijn ogen wel aan t paard gedacht, want die moet gezond blijven maar het gaat wel erg commercieel om winnen en wedstrijden.

Iemand vroeg 'hoe kom je aan zo'n paard'. De paardenwereld is klein iedereen kent iedereen. Je komt in contact met de eigenaren, de trainer, etc. Overleggen en afspreken en dan BETALEN en dan mag je rijden.

@Johannes, het is de commercie en de ruiter het paard is niet zo van belang.

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:15

Ik kan de eigenaren helemaal niet begrijpen. hij gaat het nivo van toen nooit meer bereiken.ook niet in de yr proeven. men ziet straks een futloos paard rondjes sjokken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:26

johanus schreef:
men ziet straks een futloos paard rondjes sjokken

Ik vraag het me af... Sommige paarden hebben zo een wil om te werken en aan de slag te zien. En sommige hebben er meer dan genoeg van gehad. De mensen die het dier goed kennen zullen daar echt wel goed over nagedacht hebben.

We moeten het gewoon maar afwachten denk ik, we zien het vanzelf. ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:39

@apple,

dat van mij is cynisch, ik heb er niks op tegen dat zulke paarden weer in training gaan voor wedstrijden. Ik heb er ook niks op tegen dat paarden bereden worden hahaha

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:07

johanus schreef:
Ik kan de eigenaren helemaal niet begrijpen. hij gaat het nivo van toen nooit meer bereiken.ook niet in de yr proeven. men ziet straks een futloos paard rondjes sjokken

Krack is verre van futloos, anders hadden ze dit nooit gedaan.
Het is een paard met een enorme wil tot werken. Dat nivo hoeft hij ook niet meer te bereiken. Hij gaat nu YR lopen en dat is LT niveau. ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:00

Michael1104 schreef:
@apple,

dat van mij is cynisch, ik heb er niks op tegen dat zulke paarden weer in training gaan voor wedstrijden. Ik heb er ook niks op tegen dat paarden bereden worden hahaha

Oh, haha ! sorry.
Maar ben je het dan eens of oneens met mij?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:04

apple01 schreef:
Michael1104 schreef:
@apple,

Oh, haha ! sorry.
Maar ben je het dan eens of oneens met mij?

zeer zeker eens, oneens met elmiran die zei dat het zielig was. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:01

WildWings schreef:
Lante schreef:
Misschien moet erbij staan 'goed gereden'. Lijkt me logisch. Mensen die sporten blijven ook fitter als ze aan sport doen of in ieder geval bezig blijven dan wanneer ze achter de geraniums gaan zitten niksen. Dat is met paarden net zo. Of snap je dat niet..?

'Of snap je dat niet' -> Komt nogal aanvallend over, mag van mij ook wel wat minder hoor.. :?

Een paard dat lekker buiten op de wei kan staan 24/7 is toch wat anders dan een oud vrouwtje dat achter de geraniums zit te niksen.. Ik zie niet in waarom een paard dat nog gereden wordt gezonder zou blijven dan een paard dat 24/7 zonder ruiter buiten kan staan, en kan het me ook niet voorstellen.

Andere mensen hebben al gereageerd hierop en daar heb ik niet veel aan toe te voegen.
Ik vind het ook helemaal niet aanvallend, ik vraag gewoon of je het snapt of niet. Niks aanvallends aan.
Misschien moet jij een beetje om je smiley gebruik te denken. Als je een :+ ergens achter zet geef je mensen het gevoel dat je ze belachelijk maakt en het dus niet begrijpt en kun je een dergelijke reactie verwachten. ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:09

Laten we het hier wel een beetje respectvol houden. Denk eraan doordat dit nieuws nu al naar buiten is gebracht er voor Birgit een extra druk op haar schouders komt te liggen. Ze kan zelf erg goed rijden, dat heeft ze inmiddels meer dan genoeg bewezen. Maar je rijdt toch maar even dé krack c binnen, dat lijkt en klinkt allemaal niet zo makkelijk als hier gedacht wordt. Iets meer respect voor ruiter en paard zou wel op zijn plaats zijn, want voor beiden is dit een hele fijne ervaring.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:57

Wat ik dus niet begrijp is waarom mensen de dames en heren met 'het geld' meteen bestempelen als 'die denken niet aan hun dieren'.

Als het een flop wordt, dan merken we dat ook snel genoeg.
Krack is helemaal niet oud, of is 18 tegenwoordig bejaard voor een paard?

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:57

thysvisscher schreef:
Ik denk dat het vooral een heel toffe kans is voor de amazone en het lijkt me leuk om Krack weer in de ring te zien schitteren!

denk er net zo over Thijs.
Dat negatieve gepraat over niet meer nivo halen, te oud, te futloos, commercie etc etc.
Laat de hengst weer lekker ad slag gaan met een nieuwe ruiter. Ik kijk er naar uit om hem weer in levende lijve te zien.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:05

Super tof voor Birgit, wat een mooie kans.
Verder staan er weer een hoop zielige reactie's tussen bah bah bah :r

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:18

ik hou het op afgunst of onwetenheid...

flugelkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:35

Ik word altijd zo moe van mensen die alleen maar negatief commentaar leveren. Of onzinnige opmerkingen als: waarom niet een zelf opgeleid paard? Pfff.... :Z tja waarom zou ze kiezen voor een ervaren kampioen? Waarschijnlijk is het antwoord heel makkelijk.....wie wil er nou niet op zo'n super paard rijden...Jaloezie met de hoofdletter "J"

Fijn weekend!!!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:35

Michael1104 schreef:
ik hou het op afgunst of onwetenheid...

Ik denk dat het om de combinatie gaat.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:11

Het lijkt mij een super ervaring om als jonge ruiter met zo'n paard aan het werk te mogen. De amazone kan hier echt veel ervaring mee opdoen en dat is 1 van de redenen waarom Nederland steeds zo'n goeie teams op elk niveau heeft. Omdat ook jonge ruiters de kans krijgen om met reeds verder opgeleide paarden aan de start te verschijnen. Zo lang het paard plezier heeft in zijn werk, zie ik er echt geen graten in.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:30

Bomba schreef:
janderegelaa schreef:
Persoonlijk vind ik dat Krack bij Anky sowieso niet alle kansen gehad heeft want hij moest altijd in de schaduw van Bonfire en Salinero staan.

Nou goed, alsof Birgit ooit er uit kan rijden wat Anky er uit heeft gereden... :')

Wat maakt dat nou uit? Ik ben blij dat Joop en Ad hebben besloten om hem toch weer te laten starten. Het is zonde dat hij alleen maar op stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:59

Haha, alsof de mensen hier het af zouden wijzen als ze zo'n paard onder hun kont aangeboden kregen :D

Leuk voor haar, ben benieuwd +:)+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:29

Bizzybijtje schreef:
Haha, alsof de mensen hier het af zouden wijzen als ze zo'n paard onder hun kont aangeboden kregen :D

Leuk voor haar, ben benieuwd +:)+

Ik ben echt niet jaloers maar ik zou niet willen ruilen. Die druk en altijd maar trainen en trainen....Nee, die tijd heb ik wel een beetje gehad.
Tuurlijk ben ik bloedfanatiek maar naar mijn ziekte, ben inmiddels beter, weet je wat voor jou echt belangrijk is en dat je veel plezier rin he tleven moet hebben. Als je ziek ben t is niks belangrijker dan een lieve familie, een lief huisdier en gezond zijn. Ik heb ervaren dat sport heel eenzaam kan zijn. Er zijn belangrijkere dingen (voor mij) dan prijsjes winnen.