Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:Citaat:en beesten kunnen het niet faken
Nee, dat kunnen ze niet. Maar hun baasjes kunnen 'onder invloed' van het gebeuren het wel opeens anders gaan "zien" en dan denken "zie je wel, het helpt"!! Een soort van self-fulfilling prophecy dus..
Jannepauli schreef:Maar met sterk verdunde watertjes en bloesems, nee daar genees je een paard/mens niet mee - daar werkt vooral het 'geloof'. En hey, met geloof is niks mis mee hoor - als iemand dat wil doen, prima. Er zijn overigens voorbeelden genoeg dat overtuiging van het een of ander het genezend vermogen kan stimuleren. Maar ik zal m'n geld aan dat soort zaken niet uitgeven.
Jannepauli schreef:Traumeel noem ik geen homeopathie - eerder fytotherapie. En dat bepaalde kruiden en planten voor bepaalde kwalen helpen dat is duidelijk. Maar een watertje wat bij wijze van spreken 1000000 x verdund is en zou werken op basis van de 'geest in de fles', nee - daar ben ik echt te nuchter voor.
Dus met stenen moet je bij mij helemaal niet aankomen!
Lovely schreef:Een jaar of 10 geleden heb ik ook eens zo'n titatovenaar type bij mijn paard gehad en toen was er van alles mis (helemaal niet waar) en moest ik druppels kopen voor 250 gulden (jaja, die had je toen nog), maar toen ik vroeg wat er in zat, kreeg ik geen antwoord. Ik heb het wel geprobeerd, maar het wonder bleef uit natuurlijk.
Waar jannepauli wel gelijk in heeft is dat een bepaalde beslissing tot behandeling ervoor zorgt dat de eigenaar/verzorger zelf een andere houding aanneemt en dat kan wel eens voor een klein wonder zorgen. Dat is helemaal niet erg en het is knap dat alternatieve genezers dat toch voor elkaar krijgen, maar het is niet door de inhoud van het flesje, maar meer door de houding en veranderde aanpak van de eigenaar. Na behandeling door een fysio gaan grofweg alle ruiters anders rijden en dat is soms net wat het paard nodig heeft.
Lovely schreef:Taconis ja, echt briljant.
Hebben jullie toevallig van het weekend Koot & Bie gezien op TV? Jacobse & Van Es die de tuin winterklaar gaan maken? Misschien is het leuk om dat even op te zoeken op youtube, want hoe zij het daar uitbeelden is precies zoals het in de paarden alternatieve geneestoestanden ook gaat.
Citaat:ik heb anders met behoorlijk krachtige bloesems mogen werken.
die wel degelijk een hele bijzondere werking hadden op dieren of mensen.
dieren kunnen niet facken
zo ook met homeopathie..., de traumeel is niet uit mijn kast weg te denken, zowel voor mijzelf als voor de paarden.
de middelen stimuleren het eigen (natuurlijke) afweersysteem, mooier kan je niet hebben.
bovendien gaat de natuurlijke geneeskunst over het stimuleren van de oorzaak van de kwaal en doet niet aan symtoombestrijding wat het merendeel van de chemische middelen doet.
de meeste ziektes komen voort uit de psyche....en is een waarschuwing naar het lichaam om beter voor jezelf te zorgen.
dieren zijn net sponsen. die nemen veel ellende van eigenaren op hun nek. tegen woordig werk ik zelfs met edelstenen en merk daar ook een krachtige inwerking op het lichaam
Citaat:Traumeel H is een homeopathisch geneesmiddel voor gebruik bij pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking, bij spierpijn door overbelasting en bij blauwe plekken (ten gevolge van letsel).
Bonita_Bon schreef:simodi schreef:Met Laarakkers heb ik geen ervaring dus daarover kan ik niet oordelen.
Maar de opmerking in dit topic dat homeopathie en osteopathie niet werken en onzin zijn, vind ik erg ongenuanceerd en is ook niet juist. Zoiets roepen getuigt van gebrek aan kennis en inzicht!
)
Juist niet, homeopathie is 'feitelijk' en wetenschappelijk onzin. Daarmee wil ik niemand aanvallen, maar iets verkopen als 'medicijn' waar alle mogelijke 'medicijnen' nagenoeg uit zijn gefilterd, is geen medicijn. Dat het sommige mensen wellicht kan helpen, prima. Maar als je je enigzins verdiept in wat homeopathie nou eigenlijk is... en je hebt dus die kennis en inzicht dan schuif je het ver van je af.
Dat het ongenuanceerd gebracht is, dat is niet netjes maar gebeurt de beste onder ons.
Tieme schreef:paard kreeg een bak met verschillende flesjes onder z'n neus. hij zou zelf z'n goede medicijn uit gaan zoeken. echt, ik heb daarna dubbel gelegen. en het ook gegeven zo van, we zien wel. geloofde er op dat moment ook niet in. maar, het heeft geholpen.
Ninx schreef:Ik moet stiekem wel een beetje lachen om BigBen die beweert dat onomstotelijk vast staat dat homeopathie kwakzalverij is, en dat meent te kunnen zeggen op basis van eigen 'onderzoek', maar vervolgens op generlei wijze toelicht hoe dat onderzoek tot stand gekomen is.....dat leg ik dus mar even naast me neer.
Citaat:Daar gaat het me dus om. Er wordt maar een heel klein stukje tekst gebruikt uit een groter geheel. De rest van het artikel is jullie dus niet bekend. En ik vind persoonlijk dat je dan dus ook geen discussie kan voeren. En zoveel te smeren heeft Eric ook niet in zijn collectie hoor. Bekijk de groene os lijn maar eens kritisch, zoveel blijft er niet over. En alle door jullie genoemde druppeltjes (alleen de podocomp uit de groene os lijn is homeopatisch de rest is fytotherapie of orthomoleculaire therapie, en ja ik weet wel dat hij ook andere dingen gebruikt en tegenwoordig gebruikt hij ook bijna geen groene os meer maar heeft hij wel heel veel gebruikt) hebben niks met smeren te maken of moesten die druppeltjes over het paard zijn tong gesmeerd?
hyppolyte schreef:Ik zeg ook nergens dat het chemisch is. En in de pilletjes zit inderdaad geen alcohol, maar suiker
. De hoeveelheid alcohol is helemaal niet nihil, dat is voor gewone homeopatische middelen algauw 50-60%.
Wat bedoel je met dat makkelijker verwerken en het meer resultaat hebben, dat volg ik niet echt.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat niet iedereen overal altijd maar wat op moet smeren, maar vind het pure BS dat het uit zijn mond komt.