Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Maar karll heeft ook niet in de gaten dat dit geen wild is, dat er een hoop mist omdat na te bootsen. Die vindt waarschijnlijk een tuin van 10m2 ook al een groot grondbezit.
Mist ook het doel van roofdieren, wat nooit vervangen kan worden door de mens die zo verwaand is dat wel te denken.
Ieder die denkt dat dit gewoon is, die moet ook eens een winter in dat gebied gegooid worden onder het mom van, vroeger overleefde wij daar ook.
chevax schreef:Ik vind de foto bij de OP nu echt geen schokkend beeld geven. De foto van het paard met het veulen er naast, is inderdaad geen fijn plaatje, maar in hoeverre is dit nu representatief voor de gehele kudde? En wat is het verhaal achter die foto? Is het een oud paard, is het een voedende merrie,... ? Ik vind het altijd er moeilijk beoordelen vanaf een foto of er sprake is van verwaarlozing of mishandeling. Of dat nu om dit topic gaat of om een topic dat Truusje plaatst met de vraag wat iedereen er van vindt. Ik neem aan dat de beheerders van het gebied ook niet helemaal simpel zijn. Stel, er zou geen natuurlijke uitval zijn, hoe zou het dan moeten? Dan krijg je pas echt een probleem. En natuurlijk is het erg als een paard een doodstrijd moet leveren, dat vind ik van elk dier, of het nu een hert, een wild zwijn of de kat van de buren is. Maar je kunt ook teveel overal de hand in willen hebben. Oude paarden hebben moeite in de winter en dan gaan de zwakken dood. Hard, maar logisch.
stef schreef:weet je wat me nou opvalt? Hoe hypocriet bokt eigenlijk is (wie de schoen past overigens....)
De paardjes zijn zielig, maar over de runderen en herten hoor je niemand
kimmie261 schreef:ik heb al een paar keer de herten en runderen aangehaald,ook die dieren verhongeren waar je bij staat...maar schijnt de natuur te zijn,gewoon teveel beesten dumpen op een te klein stuk grond en dan maar afwachten tot ze verhongeren....![]()
_sparta_ schreef:kimmie261 schreef:ik heb al een paar keer de herten en runderen aangehaald,ook die dieren verhongeren waar je bij staat...maar schijnt de natuur te zijn,gewoon teveel beesten dumpen op een te klein stuk grond en dan maar afwachten tot ze verhongeren....![]()
Eigenlijk best een goede manier op ook de overbevolking in Nederland zelf te lijf te gaan. Dan krijgen de dieren ook meteen weer meer plaats.En heb je alleen een balkon, ja dan heb je pech, dan kun je geen groente verbouwen, jammer dan. Maar naar de buurman gaan mag ook niet, wat dat kunnen deze dieren ook niet.
Zeeuwtje68 schreef:Ik zou bijna willen zeggen, voor diegene die dit normaal vinden.
Zet je eigen paard er dan lekker tussen!!
Doe je ook niet of wel??