Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:15

Ik heb geen hekel aan een boel Belgische ruiters maar ik heb Jorissen zien les geven en daar werd ik niet echt warm van ;) Vreemde conclusie die je trekt Michael

Haar profiel doet er IMO niet toe in dit topic macke: als je het over haar profiel wil hebben moet je een nieuw topic openen of haar een PB sturen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:18

Leuke proef van haar. Nog wel wat groenig hier en daar en die flapperende teugel is wat mij betreft net wat te veel van het goede. Lijkt een beetje op Sunrise, maar dan zonder wapperende staart. Gewoon een leuke combinatie. ;)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:26

Ayasha schreef:
Ik heb geen hekel aan een boel Belgische ruiters maar ik heb Jorissen zien les geven en daar werd ik niet echt warm van ;) Vreemde conclusie die je trekt Michael

Haar profiel doet er IMO niet toe in dit topic macke: als je het over haar profiel wil hebben moet je een nieuw topic openen of haar een PB sturen.

ik heb je wel vaker op belgen zien afgeven, viel me alleen op.

bulck

Re: Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:40

Tja Michael, ik kan Ayasha enkel bijstaan. Ik denk dat ik zowat alle bekendere Belgische trainers ervaren heb van er zelf bij te lessen of er paarden door opgeleid te hebben gehad. En dan is de harde realiteit dat de kennis en ervaring inzake het kundig opleiden van wedstrijdpaarden amper in Belgie te vinden is of tenminste als je zelf heel kritisch bent en het paard voorop blijft stellen.

In elk geval gaan we nu heel offtopic, maar ik ben blij dat de nieuwere generatie van zich begint te laten horen. Alles stap voor stap, maar we komen er wel. Vernieuwing in de Belgische dressuur kan ik alleen maar aanmoedigen en mss dat er op die manier een stevig team gevormd kan gaan worden, nieuwere gezichten, nieuwe getalenteerde paarden en meer aansluiting op echt internationaal niveau. Maar dat is nu mss nog net iets te vroeg. In elk geval ik hoop dat Vicky nu in stijgende lijn verder kan werken aan haar weg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:44

Michael1104 schreef:
Ayasha schreef:

ik heb je wel vaker op belgen zien afgeven, viel me alleen op.

Ohja, ik denk dat jij de verkeerde voor hebt want dit is de eerste keer dat ik me negatief uit over Belgische ruiters ;) Kom maar met bewijzen als je denkt dat ik het vaker doe. Ik verdedig ze zelfs regelmatig. Maar ik denk dat ik wel weet over wie je het wél hebt. Alleen is er zelfs een verschil in geslacht tussen mij en die persoon dus hoe je daar bij komt :') Maar Jorissen ga ik echt niet verdedigen. Nog niet al viel ik anders dood.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:37

dan bedoel ik wellicht iemand anders, sorry!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:58

Johanna59 schreef:
Totilas loopt niet met gemak en zeer zeker niet zonder spanning.
En het is al helemaal niet het beste paard ter wereld.
Het is een goed paard, dat extreem getraind is. Voor.

Kan alleen als het paard de motor dus de achterhand gebruikt!! Anders komt het paard echt van voren er niet uit....
Maar jij bent fulltime paardensportvrouw dus dan weet je dat ook! Ik kan Totilas nog als "kind" en was hij nog niet eens echt op druk gereden en men kreeg toen al de indruk dat hij getrickt was :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:42

macke schreef:
Johanna59 schreef:
Totilas loopt niet met gemak en zeer zeker niet zonder spanning.
En het is al helemaal niet het beste paard ter wereld.
Het is een goed paard, dat extreem getraind is. Voor.

Kan alleen als het paard de motor dus de achterhand gebruikt!! Anders komt het paard echt van voren er niet uit....
Maar jij bent fulltime paardensportvrouw dus dan weet je dat ook! Ik kan Totilas nog als "kind" en was hij nog niet eens echt op druk gereden en men kreeg toen al de indruk dat hij getrickt was :D

Een goed achterbeen gebruik is wat anders dan de achterhand gebruiken.
Ieder paard gebruikt zijn achterhand. Maar niet ieder paard heeft een goed achterbeen gebruik.
Als een paard een zeer goed achterbeen gebruik heeft, komt dat zijn oefeningen in de dressuur
ten goede.
Ook Totilas gebruik natuurlijk zijn achterhand. Maar hij heeft in vergelijking met zijn voorbeen gebruik
een niet goed genoeg achterbeen gebruik. Maar eigenlijk is dit niet waar. Hij heeft wel een goed genoeg
achterbeen gebruik, maar een te veel voorbeen gebruik. Vicky heeft echter een paard dat dit wel goed
doet. Maar dat is al eerder ter sprake gebracht door Bomba. Zij heeft de FEI regels hier gepubliceerd.
Het is trouwens wel leuk, dat bijna iedereen het voorbeen gebruik van Totilas zo mooi vindt.
Terwijl een paard dat minder voorbeen gebruik zou hebben dan het gemiddelde, helemaal niet aan de
bak zou komen, ondanks dat hij misschien dressuur technisch de perfecte proef zou lopen.
Een aantal jaren geleden, werd er ook al geëxperimenteerd met paarden met een extreem voorbeen
gebruik. Er werd toen geregeld gekruist met Hackney's en tuigpaarden. Iedereen keek erna op
concours. Toen werd het niet mooi gevonden, nu echter zijn er velen door gecharmeerd.
Eigenlijk zou Edward Totilas voor minder groot moeten laten draven en achter wat meer. Hierdoor
zou hij minder druk nodig hebben aan de voorkant, waardoor er meer lengte in de hals zou komen.
Uit eigen ervaring weet ik, dat dit niet makkelijk is met zo'n paard. Maar dat is nou de kunst!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:18

Niets zal ooit perfect zijn, maar laten we dan gewoon met z'n allen genieten van zaken die in de buurt komen...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:32

Johanna95: Totilas heeft een geweldig achterbeen gebruik. Dat is mijn idee erover. Bovendien heeft ie niet zo veel druk nodig aan de voorkant, maar zet Edward er zo veel druk op en houdt ie hem zelf zo kort. Het resultaat hiervan is het expressieve voorbeen. Ik ben niet iedereen en vind dat dus niet mooi. Ik vind andere dingen mooi aan Totilas, zoals ik al eerder heb gezegd. Bovendien, zoals ik het bekijk is het niet moeilijk om hem op te lengte te houden, maar dan wordt het voorbeen wel minder. Lijkt mij niet zo moeilijke keuze, maar ja, ik ben Edward niet.
s0173957: ik ben het me je eens dat we haar prestatie op waarde moeten schatten en ervan moeten genieten. Ik vind het knap wat ze doet en ze heeft een heel fijn paard onder zich. Ze zal nog veel moeten groeien in piaffe en passage. Het paard moet nog meer kracht krijgen en meer aan elkaar komen, dus wat mij betreft meer naar de hand worden gereden in de verzameling. Dus geen wapperende teugels, maar verbinding rijden. Maar dat zal hopelijk in de loop van de tijd wel beter worden schat ik zo. ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:38

Vicky doet me aan Anky denken, toen zij in beeld kwam. Eigenlijk en beetje de zelfde manier van rijden. Met erg veel gevoel in haar handen, daardoor die fantastische aanleuning!! Hier kreeg Anky wel eens tienen voor.
Toch is een amazone op een mooi paard een prettiger beeld om naar te kijken, dan, helaas, een man. Krijg bij Edward nooit kippevel van emotie als hij rijdt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:46

ontopic mensen!

't Gaat hier over Vicky Smits en bui uitbreiding over de Belgische dressuursport die stillektje aan aan het opkomen is.

NIET over Totilas...

djeezes!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:52

Ik heb het filmpje bekeken van haar proef en ik kan eigenlijk alleen maar denken 'dit is nog maar het puntje van de ijsberg' ze heeft echt nog veel ruimte voor verbetering, wat alleen het beste doet verhopen voor de toekomst. De piaffe-passage kan met meer expressie en de galoppirouette waren aan de grote kant dus als ze aan deze punten werk en de scherpe kantje eraf haalt, dan kan ze nog een stuk hoger scoren.
Voor de sceptici onder ons: geef toe dat Vicky en Daianira een mooi voorbeeld zijn van een harmonieuze combinatie!

ik ben echt heel benieuwd wat ze voor de toekomst nog in hun mars hebben! Ik ben alvast een fan :-)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:12

@ saskia: haha, moet toch wel even om de vergelijking lachen :+
Vind totilas een machtig paard, maar moet je met deze foto's toch wel n beetje gelijk geven!

Vind het echter wel jammer dat deze super prestatie van Vicky zo "ondergesneeuwd"wordt met Totilas
De vergelijking is natuurlijk ver gezocht zoals het in de openingspost beschreven staat,maar mensen kom op, beetje positief kan toch wel! :o

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:12

Waar vind je dat filmpje? :)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:48

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:05

kan niet anders zeggen dat het keurig gereden is!
Piaffe zou iets meer op de plaats morgen zijn, maar echte fouten zitten er niet in!
Paard loopt heel fijn, en Vicky zit er keurig op :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:07

Met meer goede amazones/ruiters wordt het alleen maar leuker!
Als je al bij voorbaat weet wie er gaat winnen, is de spanning er toch wel een beetje af.
Dus Vicky, zet hem op!!

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:10

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com

De Belgische dressuurcombinatie Vicky Smits-Vanderhasselt en haar Hannoveraanse merrie Daianira van de Helle (v. Dream of Glory) blies afgelopen weekend de concurrentie weg tijdens het CDI in Bremen.
Daarmee versloegen ze internationale topruiters, trainers en Olympiade-combinaties met het grootste gemak. Tijdens de Grand Prix Special kregen Vicky en Daianira een score van 71.500% en werden geroemd door de lichtvoetigheid en elegantie van de combinatie.
De toeschouwers spraken nu al van de ontdekking van 2010 en mogelijk geduchte tegenstanders voor Edward Gal en zijn Moorlands Totilas.
Tijdens hetzelfde concours maakte Ulla Salzgeber haar terugkeer met de elfjarige Herzruf's Erbe. De vos blesseerde zichzelf tijdens het CHIO Aken in 2009. Salzgeber maakte een voorzichtige start in de Grand Prix (66.680%), maar won de kur op muziek (77.950%).

:+

Wat een nonsens, typisch weer zo'n post van de volledig ontspoorde Bokt nieuwsredactie.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:17

je hebt al n hoop kennis van Bokt ondanks je 14 berichten.
Ben jij zo'n typische schuimer die overal mee gluurt of heb je n schaduwaccount omdat je met je normale account n ban aan je broek hebt?!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:13

Brando090309 schreef:
Voor de sceptici onder ons: geef toe dat Vicky en Daianira een mooi voorbeeld zijn van een harmonieuze combinatie!

Helemaal mee eens! Benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:44

wat zegt het aantal post over je kennis van zaken?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:50

het gaat over de "totaal ontspoorde nieuwsredactie van Bokt"
Niet over de kennis van zaken wbt paarden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:52

Toch best wat :D Jij bent geregistreerd in 2008 en hebt al twee jaar nieuwsberichten kunnen lezen Michael. Het is op zijn zachtst gezegd best raar dat iemand na 5 dagen al denigrerende opmerkingen over de nieuwsredactie kan maken }>

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:58

dat je net geregistreerd bent, wil niet zeggen dat je misschien al jaren meeleest. Ik heb ook eerst ruim een jaar gelezen voor ik me aanmeldde.