Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:05

Jullie blijven maar dingen roepen die niet kloppen, er worden helemaal geen regels gebroken. Integendeel, als de regels op de letter gevolgd worden voldoet Anky aan alle voorwaarden voor een wildcard, ze voldoet er beter aan dan degenen die hem nu wél krijgen. Vinden jullie dat eerlijk?
Zeg eens eerlijk: zou je er ook zo over denken als jij degene was die thuis moest blijven voor een ruiter uit Timboektoe die nog nooit van zijn leven de scores heeft gereden die jij constant rijdt, die in tegenstelling tot jou gewoon niet genoeg punten heeft gehaald om in de finale te starten maar die één ding op je voor heeft: hij komt uit Timboektoe?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:24

horseyfries schreef:
Er staat niet in de FEI reglementen dat het voorbeen niet hoger mag komen dan horizontaal. Je conclusie dat hij daarop moet worden afgestrafd is dus ook niet terecht.
Voor het verschil in de punten tussen de EK en het NK moet je naar het totale plaatje kijken gedurende de proef. Dat is wel degelijk beter en dus krijgt hij gemiddeld bijna een punt meer per onderdeel: zie daar je verschil! Het gaat niet alleen om fouten kijken, maar ook om de gehele uitvoering, nog meer ontspanning, meer halslengte, neusje er meer voor, noem maar op, dat alles zorgt voor net nog een hoger cijfer per onderdeel.

Dan neem ik dat terug :D
Ik heb dat enkel van iemand begrepen ;)

Ik neem echter niet terug dat ik vind dat Totilas onterecht gepunt wordt, maar dat heeft weinig te maken met dit topic...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:27

Sammie schreef:
Vudress schreef:
Education center, laat me niet lachen! Dat is een groot commercieel spel!

Dat is het ook, maar zij snapt het spel blijkbaar wel beter dan de meeste hier :+

Waarom trek je dan de vergelijking met het education center en de Hongaar op Indoor Brabant?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:40

Lees die (vorige) post nog maar eens goed door :)

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:50

Sammie schreef:
Lees die (vorige) post nog maar eens goed door :)

Nou dat heb ik geprobeerd, maar ik kan er geen koekjes van bakken. Het hang van los zand aan elkaar, en spreekt zich in drie zinnen vier keer tegen.

Ik zou zeggen probeer het nog eens opnieuw 8-)

Sammie

Re: Indoor Brabant blijft hopen op gaatje voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:55

Als je zo begint. Ik dacht het niet. Ik vind het vrij helder en duidelijk overkomen :)

Maar mocht je het echt niet begrijpen, mag jij uitleggen waar het losse zand zit en in welke drie zinnen het zich vier keer tegen spreekt. En dan wil ik het best nog wel een keer nader toelichten, mits het je op een normale manier doet. Als je dat doet zoals in deze reactie ga ik er niet eens op in :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:25

Sorry, maar ik lees eerst een verhaal over een Hongaar die vooral voor zijn eigen, persoonlijk gewin zal deelnemen aan een kampioenschap als dit en dan leg je de link naar het education center.

Ik snap werkelijk niet wat je nu wilt zeggen?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:19

ik vat hem ook niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:38

Volgens mij zegt Sammy gewoon dat Anky altijd een voorvechtster is geweest van de mondialisering van de sport en dus wel blij is met ruiters uit de kleine dressuurlanden in de finale. Het educationcenter is een laagdrempelige manier om een instructeur naar jou rijden te laten kijken en draagt op die manier ook bij aan die mondialisering door Anky.

Volgens mij heeft het niet zoveel zin om daar verder nog over te blijven steggelen. Het lijkt me beter om ontopic te blijven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:32

horseyfries schreef:
als de regels op de letter gevolgd worden voldoet Anky aan alle voorwaarden voor een wildcard, ze voldoet er beter aan dan degenen die hem nu wél krijgen. Vinden jullie dat eerlijk?
Zeg eens eerlijk: zou je er ook zo over denken als jij degene was die thuis moest blijven voor een ruiter uit Timboektoe die nog nooit van zijn leven de scores heeft gereden die jij constant rijdt, die in tegenstelling tot jou gewoon niet genoeg punten heeft gehaald om in de finale te starten maar die één ding op je voor heeft: hij komt uit Timboektoe?

Ontopic nogmaals: willen degenen die het normaal vinden dat Anky die wildcard niet krijgt eens antwoord geven op bovenstaande vraag?

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:28

HorseyFries. Dat antwoord heb ik al tien keer gegeven, en ik weet dat jij dat volledig begrijpt.

Zolang de stem van Timboektoe nog net zoveel punten oplevert als de stem van Duitsland, Nederland of welk ander groot dressuurland dan ook, zal dit ook nooit meer veranderen.

Ook ben ik van mening dat de KNHS de laatste tijd nogal apathisch is bij dit soort dingen, en teveel over zich heen laat lopen.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:10

Het voorbeen hoort officieel niet verder getild te mogen worden dan het horizontale punt, niet in de verzamelde draf, niet in de uitgestrekte draf en zeker niet in de piaffe en passage. Die bewegingsmethode is verre van goed en paarden die op deze inefficiënte manier bewegen zouden daar dus ook op afgestraft moeten worden. Zoals bij iedere dressuurfan wel bekend is (in ieder geval zou moeten zijn) gaat het in de dressuur niet om het verheffen van het voorbeen, maar om de activiteit in de achterhand (en dus ook de buiging en draagkracht in de gewrichten). Echter lijkt de dressuursport tegenwoordig wel een circus; het paard dat zijn voorbeen het hoogste optilt is het best en wordt bestempeld als paard met ongelofelijk veel talent. Daarbij is het zo dat de activiteit in de voor- en achterhand gelijk moet zijn. Gezien het achterbeen niet verder opgetild kan worden dan het horizontale punt, hoor het voorbeen dit dus ook niet.

Deze regels werden ooit officieel vastgesteld en hoeven dus niet in twijfel getrokken te worden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:56

robbedoes schreef:
doen ze dat ook voor ruiters die misschien geen anky heten?
sven krijgt toch ook geen herkansing op goud?

Ja hoor, mits ze dezelfde successen hebben behaald met evenveel paarden en dezelfde know how hebben en staat van dienst :-)

Want ze heeft deze status niet behaald met haar naam, maar haar naam gevestigd door te presteren en NL weer op de kaart te zetten.
En dat je daardoor een status apartus hebt is niet meer als normaal.

Voor een racer als schumacher gaan ook deuren open die voor iemand anders gesloten blijven.

Zeer terecht!
(er is namelijk jaaaaaaaaaaaaaaaaren van training en alles ervoor opzij zetten aan vooraf gegaan, en trouwens WIE anders/beter verdient het nog meer dan die niet start?)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:58

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:
als de regels op de letter gevolgd worden voldoet Anky aan alle voorwaarden voor een wildcard, ze voldoet er beter aan dan degenen die hem nu wél krijgen. Vinden jullie dat eerlijk?

Ontopic nogmaals: willen degenen die het normaal vinden dat Anky die wildcard niet krijgt eens antwoord geven op bovenstaande vraag?

Zeer zeer slecht voor de sport.
Om meerdere redenen:
-om te starten neem je een ander paspoort in plaats van les
- je hebt op de kampioenschappen niet meer de besten maar een grote verzameling cultureel erfgoed

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:30

Saskia505 schreef:
Het voorbeen hoort officieel niet verder getild te mogen worden dan het horizontale punt, niet in de verzamelde draf, niet in de uitgestrekte draf en zeker niet in de piaffe en passage. Die bewegingsmethode is verre van goed en paarden die op deze inefficiënte manier bewegen zouden daar dus ook op afgestraft moeten worden. Zoals bij iedere dressuurfan wel bekend is (in ieder geval zou moeten zijn) gaat het in de dressuur niet om het verheffen van het voorbeen, maar om de activiteit in de achterhand (en dus ook de buiging en draagkracht in de gewrichten). Echter lijkt de dressuursport tegenwoordig wel een circus; het paard dat zijn voorbeen het hoogste optilt is het best en wordt bestempeld als paard met ongelofelijk veel talent. Daarbij is het zo dat de activiteit in de voor- en achterhand gelijk moet zijn. Gezien het achterbeen niet verder opgetild kan worden dan het horizontale punt, hoor het voorbeen dit dus ook niet.

Deze regels werden ooit officieel vastgesteld en hoeven dus niet in twijfel getrokken te worden.

Waar is dit te vinden? Bronvermelding?

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:08

Vudress schreef:

Het komt van een zeer betrouwbare bron die zich al tientallen jaren bezighoudt met zaken rondom de dressuursport en de reglementen daarvan en daar dus alle kennis over heeft. Daar hoeft geen seconde aan getwijfeld te worden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:48

Als, zonder uitzondering, alle juryleden dit onder de reglementen vinden vallen, wie zijn wij dan om te roepen dat het anders moet?

Dan blijft de ene helft het paard aanmoedigen om de benen op te tillen en met die andere paarden slepen we de bak :-)

(geintje)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:51

Maar zonder dollen: als in de afgelopen 100 jaar alle reglementen en situaties zijn bijgesteld ieder jaar (nieuwe proeven, nieuwe wedstrijdregels, nieuwe bodems, beter paardmateriaal, beter leer, nieuw voer, nieuwe reglementen omtrent dopingregels etc...) waarom blijven mensen dan nog steeds teruggrijpen naar vroeger?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:06

Saskia505 schreef:
Vudress schreef:

Het komt van een zeer betrouwbare bron die zich al tientallen jaren bezighoudt met zaken rondom de dressuursport en de reglementen daarvan en daar dus alle kennis over heeft. Daar hoeft geen seconde aan getwijfeld te worden.

Bladen als de Privé en de Story gebruiken termen als een zeer betrouwbare bron. Als ik van een bron gebruik maak wil ik er naar kunnen verwijzen. Dus in welke literatuur is het te vinden?

Mireille, die reden is volgens mij meer psychologisch dan gegrond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:09

Mireille1970 schreef:
Maar zonder dollen: als in de afgelopen 100 jaar alle reglementen en situaties zijn bijgesteld ieder jaar (nieuwe proeven, nieuwe wedstrijdregels, nieuwe bodems, beter paardmateriaal, beter leer, nieuw voer, nieuwe reglementen omtrent dopingregels etc...) waarom blijven mensen dan nog steeds teruggrijpen naar vroeger?

Tsjah...
Waarom kijkt men bij het bouwen van huizen nog steeds kunsten van Romeinen, Grieken en Egyptenaren af?
Waarom grijpt bijna elke ruiter altijd terug op de basis?
Het moet ergens vandaan komen, vroeger is bewezen... De toekomst nog niet...
De vroegere ruiters hebben veel goede dingen geschreven...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:11

Volgens mij gaan we nu wel heel erg offtopic. Dit topic gaat over het feit dat Indoor Brabant hoopt nog een wildcard voor Anky te kunnen krijgen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:16

Janine1990 schreef:
Mireille1970 schreef:

Tsjah...
Waarom kijkt men bij het bouwen van huizen nog steeds kunsten van Romeinen, Grieken en Egyptenaren af?
Waarom grijpt bijna elke ruiter altijd terug op de basis?
Het moet ergens vandaan komen, vroeger is bewezen... De toekomst nog niet...
De vroegere ruiters hebben veel goede dingen geschreven...

Innoveren betekent niet dat je het verleden weg moet gooien.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:19

Vudress schreef:
Bladen als de Privé en de Story gebruiken termen als een zeer betrouwbare bron. Als ik van een bron gebruik maak wil ik er naar kunnen verwijzen. Dus in welke literatuur is het te vinden?

Vergelijk je me nu met de Privé en de Story? Je hebt gelijk, wie ben ik om jou te vertellen dat je me moet geloven?
Ik weet dat de vrouw die me dit verteld heeft er daadwerkelijk 100 keer meer verstand van heeft dan alle Bokkers bij elkaar en daar twijfel ik niet aan.

Beetje zwak om nu direct na te willen zoeken waar dit vandaan zou kunnen komen om er zo mogelijk commentaar om te kunnen geven. Het is overigens niet in literatuur te vinden, gezien het om de discipline regels van de dressuursport gaan. Maar waarschijnlijk had je dan zelf ook wel al bedacht.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:23

Mireille1970 schreef:

Het principe van wielrennen is toch ook nog steeds hetzelfde als 100 jaar geleden? Natuurlijk zou er nieuwe dingen omheen gekomen als beter materiaal, maar het principe is hetzelfde.

Het principe van de dressuur zou ook nog steeds hetzelfde moeten zijn als vroeger. Wanneer men het principe er van zou gaan veranderen, dan is het toch geen dressuur meer?
Dat lijkt het tegenwoordig ook niet meer, het is meer een circusact.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:26

Saskia505 schreef:
Vudress schreef:

Vergelijk je me nu met de Privé en de Story? Je hebt gelijk, wie ben ik om jou te vertellen dat je me moet geloven?
Ik weet dat de vrouw die me dit verteld heeft er daadwerkelijk 100 keer meer verstand van heeft dan alle Bokkers bij elkaar en daar twijfel ik niet aan.

Beetje zwak om nu direct na te willen zoeken waar dit vandaan zou kunnen komen om er zo mogelijk commentaar om te kunnen geven. Het is overigens niet in literatuur te vinden, gezien het om de discipline regels van de dressuursport gaan. Maar waarschijnlijk had je dan zelf ook wel al bedacht.

Om even bij het begin te beginnen. Jij komt met de bewering dat het voorbeen in de dressuur niet hoger dan horizontaal mag zijn. Ik wil graag weten waar dat te vinden is.

Heeft niets met zwakte te maken, een argument aandragen als 'dat is van een vrouw die er meer verstand van heeft dan jullie allemaal' is een hele zwakke.