maikeltje schreef:Ik word altijd zo moe van die mensen die zeggen hun kinderen 100% onder controle en binnen handbereik te hebben. Kijk eens rond op een manege en let eens op hoe vaak kinderen in groepjes met elkaar op het terrein spelen. Maar iedere moeder (behalve shera geloof ik) verliest z'n koter geen seconde uit het oog. Yeah right! Nou, ik wel hoor, ik ben niet perfect en sta weleens te kletsen terwijl de kinderen afdwalen op de manege. So shoot me!
Feit is dat die molen niet deugde, die eigenaar valt dus wel degelijk iets te verwijten. En dat ie geen excuses heeft gemaakt vind ik ronduit schandalig.
En toch hoort het niet. Vorig jaar is een kleine jongen bij mijn jaarling op de wei gekropen, heeft het paardje geaait en is toen weggerend, waarop mijn jaarling erachteraan ging en met haar voorbenen het kind probeerde te slaan. Naar mijn idee was dit speels gedrag voor mijn jaarling, maar ze had het kind zwaar kunnen verwonden of zelfs dood kunnen slaan. De vader heeft het net optijd gezien en heeft zijn zoon uit de wei getrokken. Hij heeft alsnog een uitbrander van mij (en van zijn vrouw na de tijd....) gekregen. Zijn zoon had in eerste instantie al niet op de wei mogen komen....
Maar daar had imo mij niemand aansprakelijk voor kunnen stellen, was er wat gebeurd. Ik heb het wel gezien, maar vanuit een enorme afstand en zat zelf op het paard, dus was er nooit optijd geweest...
Nee, op een boerderij o.i.d. heb je een kind in de gaten te houden, of je moet er echt vanuit kunnen gaan dat het kind uti de buurt blijft van dieren en machines...
Ik was als klein kind ook wel eens op een boerderij van een kennis samen met mijn vader...Maar ik mocht alleen in de schuur met de kalfjes en bij de hond..Alle andere dieren/schuren/weilanden etc. etc. waren verboden gebied...En daar ging ik ook echt niet heen...En ik ging al helemaal niet naar een machine om hem aan te zetten, wat een andere jongen blijkbaar deed in deze situatie...Ik heb altijd geleerd dat je met je "jatten" van andermans eigendom afblijft....