Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Remember schreef:russel schreef:Een paard dat op de tong of in de wang bijt, heeft dan toch niets met verkeerd rijden te maken? Waarom dan diskwalificatie?
Als bloed geconstateerd wordt en het komt door bijv. op de wang bijten is het uitsluiting, indien het het geval is door wreedheid volgt diskwalificatie. Ik denk dus dat ze in dit geval uitgesloten zijn, diskwalificatie is van een heel ander orde
Bij uitsluiting mag evt. de 2e proef gereden worden (als het probleem dan weg is), of als het tijdens de 2e proef gebeurt telt de 1e proef gewoon mee. Bij diskwalificatie worden alle uitslagen geschrapt en moet je zsm van het terrein af met je paard.

Waarmee ik niet zeg dat het dier het niet graag doet, maar ook ik geloof niet dat een paard liever op wedstrijd gaat dan gewoon lekker thuis op weide staan. Hoewel ik er van overtuigd ben dat Explo best graag wedstrijd liep en mijn huidige merrie ook (anders deed ik het niet met ze) maar als ze mogen kiezen gaan ze toch voor de weide denk ik. 
MarcelDufour schreef:Neonlight schreef:En de merrie doet het te graag, de wedstrijden, als we zonder haar weggaan is ze beledigd en kijkt ze ons niet aan als we thuiskomen, draait ze haar kont naar ons toe.
Dit vind ik wel behoorlijk een menselijke eigenschap aan een paard toedichten. Persoonlijk geloof ik dat niet een paard liever een wedstrijd doet dan dat 'ie lekker in de wei staat. Maar mensen willen dit wel graag geloven, dat is waar.
MarcelDufour schreef:Neonlight schreef:En de merrie doet het te graag, de wedstrijden, als we zonder haar weggaan is ze beledigd en kijkt ze ons niet aan als we thuiskomen, draait ze haar kont naar ons toe.
Dit vind ik wel behoorlijk een menselijke eigenschap aan een paard toedichten. Persoonlijk geloof ik dat niet een paard liever een wedstrijd doet dan dat 'ie lekker in de wei staat. Maar mensen willen dit wel graag geloven, dat is waar.
rakni schreef:goh, ik heb echt nog nooit een paard met bloed in zijn mond gezien! Jullie wel dus?
Ik vind het namelijk wel schokkend!
Maar ik ken genoeg hackney's die ontzettend graag wedstrijden lopen. Sterker nog, ik ken er ook een heleboel die na terugtrekking uit de sport inderdaad verpieterden en niet meer levendig waren.

Citaat:Helaas verliep het kampioenschap vandaag iets anders, dan we hadden verwacht. Sisther beet zichzelf op haar onderlip, waarschijnlijk bij aanvang van de proef. Sither liep een heel mooie draf tour en ook de piaffe en passage waren erg mooi, na de stap klonk de bel. Edward was verbaasd dat de bel klonk, totdat jurylid Mariette Sanders, Wees naar de mond van Sisther. Terecht moest Edward met Sisther de rijbaan verlaten en werd gediskwalificeerd.
Edward: "Sisther liep tot aan de stap ontzettend fijn en had geen enkele last van de muziek. Ik was heel blij met dat gevoel, totdat de bel klonk, ik baal enorm en vind het heel vervelend, vooral voor Sisther. Maar Sisher had er zelf weinig last van, bij aankomst op stal, heeft ze heerlijk haar maaltijd opgegeten en stond ze er lekker relaxed bij."
Bloed aan de mond ziet er natuurlijk altijd erg heftig uit, maar het bleek maar een klein sneetje in de onderlip te zijn, wat nauwelijks zichtbaar is. Sisther wil nog wel eens haar onderlip wat naar binnen krullen en dan komt dit gemakkelijk tussen haar tanden. We denken dat het daardoor komt. Het is erg vervelend, maar er is eigenlijk niet echt iets aan te doen. Volgende keer beter. Jeanette Haazen werd gehuldigd als kampioen, Hans Peter werd tweede met IPS Tango en als derde eindigde Marlies van Baalen met BMC Ojay.