Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Re: Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:02

Hoe veilig ben je dan in jullie ogen NAAST en opzij van een paard? Kom op zeg, een paard kan je van alle kanten vreselijk hard raken, zelfs dodelijk.

Ik vind het vreselijk voor het meisje, haar familie en de eigenaren van de betreffende manege en persoonlijk vind ik al die reacties waarin nog net niet "eigen schuld dikke bult"
wordt geroepen tamelijk ongepast.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:04

idd oreo...meisje heeft gewoon vereselijk veel pech gehad.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:13

Sterkte
Zo zie je maar dat jer nooit zomaar achter een paard langs moet lopen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:31

Wat ontzettend sneu... Maarja, pech is pech..

Weer een goed argument waarom je écht voorzichtig moet doen met achter een paard staan/lopen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:32

Ik heb zelf zoiets meegemaakt, maar ik werd geraakt op mijn bovenbeen. Ik had net iets gepakt en mijn paard stond in de stand om opgezadeld te worden, er was daar gewoon heel weinig ruimte en normaal trapt ze niet uit het niets. Helaas werd ze net geplaagd door het paard naast haar en ze geeft een waarschuwende trap naar achter en daar stond ik net. :=

Normaal let ik altijd heel goed op, maar er was daar weinig ruimte en ik stond er niet recht achter. Alleen wel net met mijn ene been zodat zij hem net kon raken. Heb nu nog steeds een soort ribbeltje op mijn bovenbeen er van.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:35

Oreo schreef:
Hoe veilig ben je dan in jullie ogen NAAST en opzij van een paard? Kom op zeg, een paard kan je van alle kanten vreselijk hard raken, zelfs dodelijk.

Ik vind het vreselijk voor het meisje, haar familie en de eigenaren van de betreffende manege en persoonlijk vind ik al die reacties waarin nog net niet "eigen schuld dikke bult"
wordt geroepen tamelijk ongepast.

Ik wilde net zeggen, als je geen schop wil krijgen moet je uit de buurt van paarden blijven. Ik liep laatst heel normaal voor een paard langs, paard haalt vol met een voorbeen uit op m'n knie. Ja dikke pech, voor hetzelfde geldt slaat ze heel m'n knieschijf aan gort.

Meisje heeft dikke pech gehad, echt ontzettend erg voor zowel de nabestaanden als de manege-eigenaar.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:38

Verschrikkelijk...
Of je er nu achter staat/zit of voor of naast of op of onder , het blijven beesten die al gauw 10x zwaarder wegen dan jezelf.
Wel weer typisch Bokt om zo te gaan speculeren, niemand die erbij geweest is maar de meesten hebben hun oordeel al weer klaar. Bah.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal oneliners weggehaald zoals 'Sterkte' en 'Wat erg'. Het is geen condoleance-topic, de ouders van dit meisje zullen het nooit lezen. Hou daar even rekening mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:19

Achter een pony of paard gaan staan is nog niet altijd zo gevaarlijk. Als je er maar echt dicht achter gaat staan. Juist op een meter afstand ofzo is bloedjelink.... des te meer vaart er in de hoef zit en de klap dus harder is....

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:22

hmm.. ben heel benieuwd wat ze met die pony gaan doen.
en ja het is wel erg voor dat meisje en manege houder.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:48

Waarschijnlijk stond ze er ong. een meter vanaf omdat de klap dodelijk was. als je er héél dicht achter staat kan de pony niet zo hoog komen. Zoals de meeste al zeggen: met de pony hoeft niks te gebeuren. lullig om te zeggen maar waarschijnlijk ging het meisje er zelf achter staan...

Alsnog: veel sterkte voor de nabestaanden en vrienden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:09

Erg dat het gebeurd is inderdaad.

Nu komen er bij altijd wel vragen te boven als in, hoevaak zou zoiets gebeuren?
Volgens mij worden er best vaak mensen getrapt (voor of achterbenen) Maar hoevaak zou daar ernstig letsel of zelfs fatale gevolgen aan hangen?
Zoals het er voor mij nu uitziet lijkt het erop dat zeer ernstig letsel door een trap niet heel vaak voorkomt... En dat er meer letsel veroorzaakt word door van het paard af vallen.

En we zeggen wel 'niet achter het paard langs lopen' maar niet 'niet op het paard gaan zitten' :P

Nouja, het maakt het niet minder sneu ofzo, ongelukken blijken altijd maar weer in een heel klein hoekje te zitten....

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:51

Jeetje, niet best zeg! Wat er met die pony moet gebeuren?
Je weet niet hoe het allemaal is gelopen, misschien was
het wel een schrikreactie. Dat neemt natuurlijk niet weg
dat dit vreselijk is. Moet een hele klap zijn geweest.

Devillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:04

Ga nooit achter een paard staan???

Tuurlijk kan dat wel!!! alleen de manier van hoe en waar.. dat is wat je moet weten..
sta jij gewoon eigenlijk bijna tegen zijn kont dan kan de klap nooit hoger dan je heup komen..
Maar dit soort dingen kunnen gebeuren.. en denk eens goed na trouwens..
een paard of pony trapt nooit zonder dat het een reden heeft!!

Veel strekte voor de nabestaanden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:36

9 van de 10 keer wordt iemand getrapt die tussen 2 paarden instaat. Als die paarden dan naar elkaar trappen, dan vangt die persoon de klap(pen) op.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:47

Jeetje wat erg dat dit is gebeurd. :oo
De pony zal neem ik aan niet meer daar op de manege staan... Zeker ouders van beginnende ruiters zullen daar nóóit hun kind paard laten rijden als die pony er nog staat. Hopelijk zien ze in dat dit niet per definitie hoeft te betekenen dat het meteen een 'vals' paard is (ik neem aan dat ze op een manege geen pony's houden die dagelijks trappen naar mensen)... Al betwijfel ik of de pony ooit nog verkocht zal kunnen worden. :n
Laatst bijgewerkt door Maripossa op 27-02-10 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:51

Waarom zouden ouders hun ;'beginnende kinderen' er niet laten rijden omdat díe pony er staat. élke pony kan trappen, zelfs je eigen paard of pony die 'nóóit' wat doet.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:03

Ik denk dat het de mensen heel erg afschrikt als ze horen dat een pony die er staat een meisje dood heeft getrapt. Dat zou voor mij als ouder in elk geval absoluut een reden zijn om een andere manege te zoeken, zeker als ik niet zo veel van paarden zou weten.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:11

daar heb je een punt :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:12

Het is heel erg wat er is gebeurd!
Maar om nu te gaan speculeren wat er is gebeurd en hoe of wat?! Ik denk dat je moet begrijpen dat dit OVERAL kan gebeuren en niet alleen op die manege of die bewuste pony...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:14

kan de pony ook niet echt iets aan doen, maar mischien kunnen ze een goed baasje voor de pony zoeken want ik denk niet dat ze hem nog houden op een manege. het zou onterecht zijn voor de pony als ze hem laten slachten.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:17

Wat erg! Ben benieuwd wat er met de pony gaat gebeuren..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:20

Storm76 schreef:
9 van de 10 keer wordt iemand getrapt die tussen 2 paarden instaat. Als die paarden dan naar elkaar trappen, dan vangt die persoon de klap(pen) op.

Dit klopt overigens wel, heb ik ook gehad, 1 paard was losgebroken en liep voor ik het wist achter mijn paard. Mijn paard vond dit niet het leukste paard en trapte... tegen mijn bovenbeen... :j Gelukkig stond ik heel dicht achter mijn paard!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:25

Wat een afschuwelijk ongeluk.
Anke heeft de pech gehad dat de pony zo'n harde trap heeft gegeven op de plek van haar hart dat deze is gestopt met werken.
Weer een waarschuwing om extra allert te zijn tussen de paarden en kinderen (en nieuwkomers) vanaf het begin te leren hoe ze met paarden om moeten gaan en wat ze moeten doen en laten. (en dan nog.....)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:36

Jeetje Y;(

chocobroodje schreef:
Nooit achter een pony gaan staan :n Ik vind het heel erg, maar ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

op een manege hier in de buurt hadden ze stands daar moest je ook achter de pony's langs heb ook 2x een flinke trap gehad daar.