Hoop dat de bestuurder hier nog veel problemen mee krijgt, dit soort mensen moeten gewoon nooit meer de weg op en ook vind ik dat hij geen paarden meer mag houden, omdat hij blijkbaar niet weet hoe je ermee om moet gaan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

newmom schreef:iedereen roept trouwens wel hoe een braaf dier t wel niet is.. incl ik..
maar er schiet me net iets te binnen... wie weet hoe lang t dier al zo staat, ik bedoel, de boer zelf zal vast die foto wel niet hebben gemaakt
t zou niet meer dan normaal zijn als wanneer een paar ton op kant slaat t dier 6 meter de lucht in springt en weg probeert te komen wat niet lukt omdat t dier met een gedeelte ketting om de as van de trekker zit... dus wie weet wat ie heeft geprobeerd vóórdat de foto werd gemaakt..
als ik t zo redeneer vind ik t toch wel heeel erg sneu voor t dier..

sammie18 schreef:Ik wil even benadrukken dat dit soort dingen in die oostblok landen heel normaal lijken te zijn. Ik ben meerdere malen in hongarije op vakantie geweest en daar gaan ze s' avonds in het donker dronken naar huis met paardje of ezeltje voor de wagen zonder licht, buiten de bebouwde kom. Waar de automobilist vaak maar met 1 koplamp ongeveer 100 km per uur rijd. Tegen die tijd dat de wagen wordt gezien is de wagen plus paardje of ezel hartstikke dood.
En zo heb ik nog veel meer voorbeelden, paard ligt doodziek in de berm , eigenaar op de fiets naar de dierenarts( op ongeveer 25 km afstand) om medicijnen te halen, eigenaar terug, paard dood.
Ze gaan daar nu eenmaal over het algemeen anders om met paarden, hoe sneu het ook af en toe is. Het paard ziet er inderdaad rustig uit op de foto, zo zal hij niet hebben gereageerd toen de vrachtwagen omsloeg, ook hebben ze daar veel rustigere paarden(minder bloederige) en die zijn echt alles gewend(over het algemeen). Verder is zo'n wagen niet zo heel zwaar op een vlakke weg, het is net het voertuig in beweging krijgen.
newmom schreef:volgens mij kan in polen alles.
mijn man is chauffeur en als ik af en toe die verhalen hoor... echt te bizar en de meeste stunts komen van de polen, heel apart... maar t word wel even bevestigd.. ook dat er vaak alcohol in t spel is.
tantjeuh schreef:sammie18 schreef:Ik wil even benadrukken dat dit soort dingen in die oostblok landen heel normaal lijken te zijn. Ik ben meerdere malen in hongarije op vakantie geweest en daar gaan ze s' avonds in het donker dronken naar huis met paardje of ezeltje voor de wagen zonder licht, buiten de bebouwde kom. Waar de automobilist vaak maar met 1 koplamp ongeveer 100 km per uur rijd. Tegen die tijd dat de wagen wordt gezien is de wagen plus paardje of ezel hartstikke dood.
En zo heb ik nog veel meer voorbeelden, paard ligt doodziek in de berm , eigenaar op de fiets naar de dierenarts( op ongeveer 25 km afstand) om medicijnen te halen, eigenaar terug, paard dood.
Ze gaan daar nu eenmaal over het algemeen anders om met paarden, hoe sneu het ook af en toe is. Het paard ziet er inderdaad rustig uit op de foto, zo zal hij niet hebben gereageerd toen de vrachtwagen omsloeg, ook hebben ze daar veel rustigere paarden(minder bloederige) en die zijn echt alles gewend(over het algemeen). Verder is zo'n wagen niet zo heel zwaar op een vlakke weg, het is net het voertuig in beweging krijgen.
Is het al lang geleden dat je daar bent geweest?
Je hebt gelijk met wat je zegt hoor, maar de laatste jaren is het in Hongarije en Polen enorm hard verbeterd. Een paar jaar geleden (5/6/7 jaar terug) zag je dit nog regelmatig, maar tegenwoordig is het in beide landen echt niet meer zo veel-voorkomend, naar mijn ervaring. In de economisch iets minder 'welgestelde' Oostbloklanden daarentegen (Roemenië, Bulgarije) is het wel nog dagelijkse kost. Daar heb ik ook al mensen gezien die het paard voor de auto gezet hadden, en dan zelf op het dak van de auto zaten....
Ariebren schreef:Dit is nu een voorbeeld van het verschil tussen jullie paarden, die allemaal opgefokt zijn door verkeerde fokkeuze, en een gewoon paard wat gebruikt wordt als trekpaard.

. zal wel zich rot geschrokken zijn toen die vrachtwagen viel
.
Vind het wel belachelijk dat 'ie het paard de schuld gaf en dat 'ie überhaupt dacht dat 't beestje die wagen wel even kon trekken, maarja, teveel drank doet rare dingen met mensen zullen we maar zeggen..