Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Re: Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:41

Wat een absurd verhaal :oo
Hoop dat de bestuurder hier nog veel problemen mee krijgt, dit soort mensen moeten gewoon nooit meer de weg op en ook vind ik dat hij geen paarden meer mag houden, omdat hij blijkbaar niet weet hoe je ermee om moet gaan :)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:52

newmom schreef:
iedereen roept trouwens wel hoe een braaf dier t wel niet is.. incl ik..
maar er schiet me net iets te binnen... wie weet hoe lang t dier al zo staat, ik bedoel, de boer zelf zal vast die foto wel niet hebben gemaakt

t zou niet meer dan normaal zijn als wanneer een paar ton op kant slaat t dier 6 meter de lucht in springt en weg probeert te komen wat niet lukt omdat t dier met een gedeelte ketting om de as van de trekker zit... dus wie weet wat ie heeft geprobeerd vóórdat de foto werd gemaakt..

als ik t zo redeneer vind ik t toch wel heeel erg sneu voor t dier..

Je haalt me de woorden uit m'n mond,
toch wel erg triest :n

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:08

als ik me probeer voor te stellen dat dat paard voor de vrachtwagen liep, de bestuurder een foutje maakte en de wagen daardoor kantelde, dan krijg ik toch een eng beeld bij de reactie van het paard.. mag hij nu wel braaf staan te wachten, maar volgens mij ongeacht ras, koud of warmbloed e.d. moet het arme beest toch ook wel flink geschrokken zijn???

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:14

sammie18 schreef:
Ik wil even benadrukken dat dit soort dingen in die oostblok landen heel normaal lijken te zijn. Ik ben meerdere malen in hongarije op vakantie geweest en daar gaan ze s' avonds in het donker dronken naar huis met paardje of ezeltje voor de wagen zonder licht, buiten de bebouwde kom. Waar de automobilist vaak maar met 1 koplamp ongeveer 100 km per uur rijd. Tegen die tijd dat de wagen wordt gezien is de wagen plus paardje of ezel hartstikke dood.

En zo heb ik nog veel meer voorbeelden, paard ligt doodziek in de berm , eigenaar op de fiets naar de dierenarts( op ongeveer 25 km afstand) om medicijnen te halen, eigenaar terug, paard dood.

Ze gaan daar nu eenmaal over het algemeen anders om met paarden, hoe sneu het ook af en toe is. Het paard ziet er inderdaad rustig uit op de foto, zo zal hij niet hebben gereageerd toen de vrachtwagen omsloeg, ook hebben ze daar veel rustigere paarden(minder bloederige) en die zijn echt alles gewend(over het algemeen). Verder is zo'n wagen niet zo heel zwaar op een vlakke weg, het is net het voertuig in beweging krijgen.

Is het al lang geleden dat je daar bent geweest?
Je hebt gelijk met wat je zegt hoor, maar de laatste jaren is het in Hongarije en Polen enorm hard verbeterd. Een paar jaar geleden (5/6/7 jaar terug) zag je dit nog regelmatig, maar tegenwoordig is het in beide landen echt niet meer zo veel-voorkomend, naar mijn ervaring. In de economisch iets minder 'welgestelde' Oostbloklanden daarentegen (Roemenië, Bulgarije) is het wel nog dagelijkse kost. Daar heb ik ook al mensen gezien die het paard voor de auto gezet hadden, en dan zelf op het dak van de auto zaten....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:27

Wat een cool paard! Geweldig wat een gemoedelijkheid.

Hoe zou die creatieve dronken boer dat trouwens gedaan hebben?
Je mag er toch wel van uit gegaan zijn dat er een voorruit in die vrachtwagen zit.

Zou die met de leidsels uit het zijraampje gezeten hebben?
Of gewoon er naast gelopen, maar dan kon de vrachtwagen niet sturen?

Alleen hij zat op de verkeerde weghelft en bij het corrigeren ging het fout.

Jammer dat ze hier geen filmpje van hebben gemaakt..

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:19

Ik vind het erg grappig, gelukkig is het wel allemaal goed afgelopen (op extra schade aan de camion na nu natuurlijk). Leuk dat hij het paard gebruikt waar hij het waarschijnlijk ook voor heeft, tuig ziet er op zich niet super slecht uit. het is al eerder gezegd: alleen het in gang krijgen is het zwaarst, als het rolt dan rolt het. Alleen het remmen, daar voorzie ik toch wat problemen in. Dat is nu zijwaarts gebeurd...

Braaf paard! Hij / zij heeft het toch maar gewoon gedaan, hi hi hi!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:14

newmom schreef:
volgens mij kan in polen alles.
mijn man is chauffeur en als ik af en toe die verhalen hoor... echt te bizar en de meeste stunts komen van de polen, heel apart... maar t word wel even bevestigd.. ook dat er vaak alcohol in t spel is.

Tsja, polen is een mooi land met hele gastvriendelijke mensen, echt hoor, maar helaas staan ze idd ook bekend om bepaalde dingen....
En dat is vaak idd nog waar ook.

Bericht op zich is wel grappig om te lezen, denk dat het paard er weinig aan over heeft gehouden, alhoewel ik het natuurlijk zeker niet goedkeur dat hij achteraf zijn paard ook nog eens 'de schuld geeft'.
Bevestigd helaas wel weer één van de vele, helaas vaak juiste, vooroordelen over de Polen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:43

tantjeuh schreef:
sammie18 schreef:
Ik wil even benadrukken dat dit soort dingen in die oostblok landen heel normaal lijken te zijn. Ik ben meerdere malen in hongarije op vakantie geweest en daar gaan ze s' avonds in het donker dronken naar huis met paardje of ezeltje voor de wagen zonder licht, buiten de bebouwde kom. Waar de automobilist vaak maar met 1 koplamp ongeveer 100 km per uur rijd. Tegen die tijd dat de wagen wordt gezien is de wagen plus paardje of ezel hartstikke dood.

En zo heb ik nog veel meer voorbeelden, paard ligt doodziek in de berm , eigenaar op de fiets naar de dierenarts( op ongeveer 25 km afstand) om medicijnen te halen, eigenaar terug, paard dood.

Ze gaan daar nu eenmaal over het algemeen anders om met paarden, hoe sneu het ook af en toe is. Het paard ziet er inderdaad rustig uit op de foto, zo zal hij niet hebben gereageerd toen de vrachtwagen omsloeg, ook hebben ze daar veel rustigere paarden(minder bloederige) en die zijn echt alles gewend(over het algemeen). Verder is zo'n wagen niet zo heel zwaar op een vlakke weg, het is net het voertuig in beweging krijgen.

Is het al lang geleden dat je daar bent geweest?
Je hebt gelijk met wat je zegt hoor, maar de laatste jaren is het in Hongarije en Polen enorm hard verbeterd. Een paar jaar geleden (5/6/7 jaar terug) zag je dit nog regelmatig, maar tegenwoordig is het in beide landen echt niet meer zo veel-voorkomend, naar mijn ervaring. In de economisch iets minder 'welgestelde' Oostbloklanden daarentegen (Roemenië, Bulgarije) is het wel nog dagelijkse kost. Daar heb ik ook al mensen gezien die het paard voor de auto gezet hadden, en dan zelf op het dak van de auto zaten....

Ben twee jaar terug nog geweest en een paar maanden daarvoor was dus een ezeltje voor de kar doodgereden, in het donker met dronken man op het karretje, de man had het zelf wel overleeft. Ik ben een paar jaar achter elkaar in hongarije geweest, maar daar zie je al dingen wat je als paardenliefhebber moeilijk kunt verdragen. En als ik dan aan dat soort dingen denk, moet ik denken aan nog slechtere en armere landen(roemenie en Bulgarije), waar hoogstwaarschijnlijk de paarden het nog slechter hebben.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:21

ach kijk dat beessie nou staan, zo kalm (hij ziet er op het eerste gezicht trouwens wel goed uit).
maarre ze kunnen in dat soort landen inderdaad wel een cursusje paarden houden gebruiken, wat je daar allemaal niet ziet. |( |( |( |(

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:03

haha te grappig gewoon!! hoe verzin je het! _O-
Wel knap dat het beessie toch maar weer doet wat hem gevraagt wordt... wat moeten we toch zonder ze.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:17

Ik moet toch zeggen dat ik dit niet zo grappig vind hoor... Respect voor het arme dier, maar dit is veel te veel om te trekken voor zo'n beestje...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:39

Vrachtwagen ziet er niet bijster groot uit. Als ie dan ook nog eens relatief makkelijk gekanteld is, ga ik er van uit dat ie leeg was. Valt het nog wel mee denk ik. ;)
Beestje staat er doodkalm bij te kijken, jammer dat de boer dronken was. Had wel willen weten of de garage bereikt was als ie nuchter was geweest :P

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:43

Ariebren schreef:
Dit is nu een voorbeeld van het verschil tussen jullie paarden, die allemaal opgefokt zijn door verkeerde fokkeuze, en een gewoon paard wat gebruikt wordt als trekpaard.

>;)

Dus iedereen heeft een ' opfokt paard door een verkeerde fokkeuze' ja juist :?

~~~

Vind het een super braaf paard zoals die daar staat :'). zal wel zich rot geschrokken zijn toen die vrachtwagen viel :(:).

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:48

Ik denk dat wij met andere doelen fokken, wij willen paarden met bloed, goede gangen enz. In dit soort landen wordt er meer een manege paard gefokt, heel rustig, braaf en 1 die doorzet. Als jij naar het cafe gaat moet je gewoon ho zeggen tegen je paard en dan moet hij gewoon braaf wachten totdat jij terug komt, zo'n paard fokken ze daar.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:50

...en zo gaan ze daar ook met de dieren om. Wij niet...tenminste...de meeste niet. Kennis heeft het wel uitgeprobeerd met een ex-draver; los op de stoep parkeren om binnen even drinken te kopen :P Is dus ook gewoon stukje 'training'

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:58

Het paard heeft de vrachtwagen niet vooruit getrokken, en zo braaf was het paard niet. Dat die vrachtwagen op zijn kant lag had deze hengst ook mee te maken. ;)
Op de vrachtwagen stond deze hengst samen met een merrie, de hengst brak los en probeerde de merrie te dekken. Dronken chauffeur is tegen de vangrail gegaan toen, en de vrachtwagen kantelde. Het was de bedoeling dat de hengst de vrachtwagen weer overeind zou zetten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:15

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een aantal onliners verwijderd. Alleen als je een nuttige brijdrage hebt aan het topic, kan je hier reageren, reacties als 'Braaf paard' of 'Ik lach me rot' of zelfs enkel een smiley, zijn niet toegestaan. Bedankt!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:35

Ach arm paardje....
Maar gelukkig staat hij er rusig bij .

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:45

Dit is natuurlijk een absurt verhaal.

Stiekem moet ik ook wel weer lachen om die foto..

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:51

ach germ beestje! wel héél erg braaf paard is dat zeg O:)
hoop dat die man een goede straf krijgt!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:53

Jemig, ik schrok wel even. Wel raar dat je dat je dat zomaar doet?
En dat arme paard, bewijst maar wel hoe goed die opgevoed is (tenminste..).

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:39

het is echt niet normaal zon ding is heel erg zwaar
hij is echt gek

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:15

haha, wat een sukkel die vent..
Braaf paard zeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:18

Jeetje zeg je ziet dat paard ook echt denken: 'Hè sukkel als je nou naar mij had geluisterd lag die wagen hier nu niet zo.' :') Vind het wel belachelijk dat 'ie het paard de schuld gaf en dat 'ie überhaupt dacht dat 't beestje die wagen wel even kon trekken, maarja, teveel drank doet rare dingen met mensen zullen we maar zeggen..

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:10

Wat een paard!Blijft gewoon heel relaxt staan:P Bijzonder gewoon. Maar ik verbaas me dat een paard een vrachtwagen kan trekken... :?