Eerste Barockpinto hengstenkeuring verloopt naar wens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:18

Sees schreef:
Wat een prachtig paard, iig qua aftekeningen. De droom van iedere bontliefhebber denk ik :D.

Ik ben zéér in mijn nopjes met dit nieuwe stamboek, dat betekent namelijk dat ik eindelijk mijn bonte ruin ook in kan gaan schrijven. Hij doet absoluut niet onder voor paarden met een zuiver papier, sterker nog, hij vertoont vaak minder mankementen door de combinatie van de sterke punten van beide rassen (Gelder x NRPS) :D. Ik vind het onzin dat kruisingen geen stamboek mogen hebben. Waarom niet? Ook aan kruisingen kun je strenge eisen stellen zodat niet iedere kruising ingeschreven kan worden. De echte Nederlander bestaat ook niet meer maar mogen die dan ook ineens geen paspoort meer?

Als er 1 gevlekte knul is die het verdient is het jou kanjer wel!!

Die's in mijn ogen ook wel echt BAROCKpinto!

Sees

Re: Eerste Barockpinto hengstenkeuring verloopt naar wens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:30

Lief Lady1969 ;).

De link werkt trouwens nog steeds niet?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:41

Stef, lijkt me niet aangezien het om Pinto's gaat...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:58

Wat een beeldschoon paard en wat zijn de hengsten op de pagina prachtig! :D Mensen die het lelijk of juist mooi vinden hebben gewoon een eigen mening en om daar nu met z'n allen een discussie over op te laaien vind ik ook weer zo... :roll:
Er zijn zát kruisingen op de wereld die ook wél goed uitpakken en persoonlijk vind ik het een bloedmooi ras, de verbeteringen zullen met de tijd vást gewoon allemaal komen, wie kan het zeggen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:24

Sees schreef:

het gaat om barock pinto's met 25% fries bloed.
Volle friezen zijn welkom (effen)
Bonte rijpaarden zijn welkom (geen fries bloed)

Dus tja, waarom dan niet een effen met 25% (of meer) fries bloed?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:42

Moderatoropmerking:
Ik heb het offtopic hier verwijderd. Graag ontopic blijven. Ook al is onze regering een zooitje, laten we het hier wel netjes houden :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:47

Alle stamboeken zijn toch ergens begonnen?.
Kijk nou wat voor (in mijn ogen aanfluiting) dat appaloosa stamboek was in het begin.. Is ook allemaal maar troep wat er in dat stamboek gepropt word/werd, alles word daar ook maar aangenomen wat maar vlekjes heeft op bepaalde plekken of in een bepaalde volgorde streepje hier streepje daar.. Daar zat ook totaal geen lijn in qua bouw en exterieur, kijk maar eens naar dou oudere hengsten en kijk vervolgens eens naar nu. Dat stamboek groeit ook met het jaar, en daar krijg je ook met het jaar verrandering naar verbetering in. Ook dat is toch ergens begonnen.

Week in de rug, maar natuurlijk zijn de barock pinto's week in de rug! zit allemaal fries bloed in, en die zijn ook 9 van de 10 keer week in de rug!. Nou is die foto natuurlijk ook op een erg niet sierlijke manier genomen. hij drukt zijn rug helemaal weg jah dan zijn er heel veel paarden die week tonen.

Je moet paarden toch ergens onder plaatsen. En waarom niet. wat maakt het nou uit of er een stamboek word gemaakt en dat er zo rassen worden ontwikkeld?. Denkt ieder die zo heerlijk negatief is dat alle stamboeken er zomaar ineens waren dat alle paarden er ineens zo uit zagen?. Nee natuurlijk niet, dat komt door fokken en fokken en fokken. Zo is het gelderse/ tuigers/ rijpaard type ook opgebroken.

Laat het dan eerst een aanfluiting zijn. Zoek maar eens de overgroot opa van je KWPN paard op!. Zien of je dan nog zegt dat het een knap paard is. Nee die waren ook bijna stuk voor stuk foeilelijk in onze ogen omdat zij niet beter gewend zijn dan het huidige, tuurlijk heb je hier en daar wel een slank gebouwd type zoals je ze nu de dag alleen maar ziet.

Ik denk maar zo. Super leuk dat er een nieuw stamboek is (wat er al even was). En ben erg benieuwd naar hoe het zich gaat ontwikkelen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:01

Knap hoor, alle oordelen op basis van foto's! En dat van nog niet volgroeide paarden!

Ik heb laatst even de hengst Castor bekeken omdat hij dicht bij mij in de buurt staat (nog een 10 km) en de eigenaar een bekende is, hij is de eigenaar van de papa van mijn beessie...Ik vind zijn kop wel iestje grof, maar het is een prachtbeest, ondanks dat hij nog "niet klaar" is!

En ja, ook die (mijn beessie) ga ik voorstellen. Ik vind het een super initiatief, vooral omdat imo het friese ras een zwak ras is. Geef stamboeken als het Barockpinto stamboek en het stamboek van de Arabofriesen een kans, vooral het BPS staat nog in de kinderschoenen. In het begin moet je nemen wat je krijgen kunt...

Hoeveel Friesen hebben vroeger een Ster gekregen die nu nog niet eens in het stamboek opgenomen zouden worden? Je kunt eerst selecteren wanneer je een aannemelijk bestand hebt...!

Ik ben in ieder geval blij met mijn hopelijk binnenkort barockpinto-merrietje!

http://de.myalbum.com/Foto-SYA4EDMA.jpg
http://de.myalbum.com/Foto-DDL73E8G.jpg

Als 2-jarige....Inmiddels is ze bijna 2 jaar en acht maanden en een heel stuk groter en zwaarder! :9
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-02-10 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:02

stef schreef:
Sees schreef:

het gaat om barock pinto's met 25% fries bloed.
Volle friezen zijn welkom (effen)
Bonte rijpaarden zijn welkom (geen fries bloed)

Dus tja, waarom dan niet een effen met 25% (of meer) fries bloed?

Denk logisch na...die hebben geen toegevoegde waarde voor het stamboek... :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:43

DDW1190 schreef:
Ayasha schreef:
Dat is tans dezelfde hengst als de hengst die hierboven gebruikt wordt in het nieuwsbericht enkel dan van op zij bekeken.. Op de site zie ik nog paarden waarvan ik nog meer denk van "dit wil je toch niet doorfokken?"

het heet ook niets voor niets BAROCKpinto, zelf vind ik het ook niet mijn type, maar ze zullen ze niet voor niets goedgekeurd hebben ;)

Ik snap ten eerste je reactie niet. En bovendien, op een of 2 paarden na zie ik gewoon enigszins zware warmbloeden met een weke rug.

Sees: Je zegt zelf dat het een gelder x NRPS is, logisch dat stef er van uit gaat dat er geen fries bloed in zit.

newt: ik heb zat friezen gezien die niet week in de rug zijn... Snap niet waar je dat vandaan haalt. :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:49

uniekhorse schreef:
Adil18 schreef:
Knap hoor, alle oordelen op basis van foto's! En dat van nog niet volgroeide paarden!

Ik heb laatst even de hengst Castor bekeken omdat hij dicht bij mij in de buurt staat (nog een 10 km) en de eigenaar een bekende is, hij is de eigenaar van de papa van mijn beessie...Ik vind zijn kop wel iestje grof, maar het is een prachtbeest, ondanks dat hij nog "niet klaar" is!

En ja, ook die (mijn beessie) ga ik voorstellen. Ik vind het een super initiatief, vooral omdat imo het friese ras een zwak ras is. Geef stamboeken als het Barockpinto stamboek en het stamboek van de Arabofriesen een kans, vooral het BPS staat nog in de kinderschoenen. In het begin moet je nemen wat je krijgen kunt...

Hoeveel Friesen hebben vroeger een Ster gekregen die nu nog niet eens in het stamboek opgenomen zouden worden? Je kunt eerst selecteren wanneer je een aannemelijk bestand hebt...!

Ik ben in ieder geval blij met mijn hopelijk binnenkort barockpinto-merrietje!

http://de.myalbum.com/Foto-SYA4EDMA.jpg
http://de.myalbum.com/Foto-DDL73E8G.jpg

Als 2-jarige....Inmiddels is ze bijna 2 jaar en acht maanden en een heel stuk groter en zwaarder! :9

Wat een plaatje zeg !

Merci! Vind ik ook ;)

Nou ja, we zullen zien wat ze gaat doen op de keuring dit jaar :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:54

Adil18 schreef:

Waarom niet? men neme een effen merrie met 50% fries bloed. Met zette er vervolgens James Bont (0% fries bloed) op, en mijn krijgt een vosbont veulen met tadaaa, 25% fries bloed, dus barock pinto.

1+1 = 2

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:02

Ayasha schreef:
En bovendien, op een of 2 paarden na zie ik gewoon enigszins zware warmbloeden met een weke rug

Eh....het zijn toch ook warmbloeden? Ik ktijg langzaam het idee dat mensen bij het woord 'barock' aan koudbloeden denken? Kijk naar de huidige Fries. Dat is een sportmodel. Het BPS wil niet de oude Fries in een bont model terug, het BPS wil ook een sporter...

De weke rug...Eh, waar? Kun je dat beoordelen aan hand van foto's? Er is maar een hengst die imo niet op zijn plaats is en dat is As We Wish....En alleen bij Colorance mist men sterkte in de rus...dusseh, vind het knap dat jij vanaf de foto kunt zien dat de experten er helemaal naast liggen en er maar 1 of twee een goede rug hebben...Bravo!

Bovendien zijn hier een paar paarden getoont die nog gewoon enorm jong zijn, daar moet je rekening mee houden! De hengst Castor die ik heb bekeken wordt pas in juni 3!!!! Nog lang niet "klaar" dus....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:06

stef schreef:
Adil18 schreef:

Waarom niet? men neme een effen merrie met 50% fries bloed. Met zette er vervolgens James Bont (0% fries bloed) op, en mijn krijgt een vosbont veulen met tadaaa, 25% fries bloed, dus barock pinto.

1+1 = 2

Waarom met een "normaal" paard fokken wanneer je op een bont paard een Fries kunt pakken en op een Fries een bont paard? Je kunt wel alles aan gaan nemen, maar daarmee raak je steeds verder van je doel af...Ze zullen het nu moeten doen met de Friesen en bonte paarden die ze krijgen...maar daarmee komen ze al behoorlijk ver, daarom hebben "normale paarden" geen verdere toegevoegde waarde...

Ik snap de gedachtegang, maar het is niet nodig...hoewel ze misschien nog aan kwaliteit zouden kunnen winnen daardoor. We hebben hier sinds kort een Fries X Hannoveraan....Gitzwart en echt een plaaaaaatje!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:19

Adil, heb je nog recente foto's, ben ergbenieuwd hoe jou knollie er nu uit ziet.
hoe groot is ze nu??
want het is echt wel een onwijs leuk dier!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:26

nuka schreef:
Adil, heb je nog recente foto's, ben ergbenieuwd hoe jou knollie er nu uit ziet.
hoe groot is ze nu??
want het is echt wel een onwijs leuk dier!

We hebben haar laatst op 1.55 m. gemeten....Ik hoop gigantisch dat ze tegen de tijd dat de keuring is 1.58 m. heeft....en ik hoop nog meer dat ze uiteindelijk zo op de 1.60 m. zal eindigen als ze helemaal "klaar" is.

Ik heb wel recente foto's, maar op mijn PC thuis...zit nu gezellig achter de laptop bij mijn vriend. Maar zal binnenkort eens een topicje met Shiva-foto's maken...

En je weet het he, Shiva wil een kind van Willow :D

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:36

Ik ben zelf ook niet heel erg positief over het stamboek. Ik vind bonte paarden echt ontzettend mooi. Maar bij dit stamboek krijg ik toch het gevoel dat kleur boven kwaliteit staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:40

Adil18 schreef:
Ayasha schreef:
En bovendien, op een of 2 paarden na zie ik gewoon enigszins zware warmbloeden met een weke rug

Eh....het zijn toch ook warmbloeden? Ik ktijg langzaam het idee dat mensen bij het woord 'barock' aan koudbloeden denken? Kijk naar de huidige Fries. Dat is een sportmodel. Het BPS wil niet de oude Fries in een bont model terug, het BPS wil ook een sporter...

De weke rug...Eh, waar? Kun je dat beoordelen aan hand van foto's? Er is maar een hengst die imo niet op zijn plaats is en dat is As We Wish....En alleen bij Colorance mist men sterkte in de rus...dusseh, vind het knap dat jij vanaf de foto kunt zien dat de experten er helemaal naast liggen en er maar 1 of twee een goede rug hebben...Bravo!

Bovendien zijn hier een paar paarden getoont die nog gewoon enorm jong zijn, daar moet je rekening mee houden! De hengst Castor die ik heb bekeken wordt pas in juni 3!!!! Nog lang niet "klaar" dus....

Ik bedoel dus dat het net wat zwaardere KWPN'ers zijn. Er staan maar een paar mooie barocke paarden bij, dat maakt niet uit, maar noem het dan niet "barock pinto" ;)
Tussen de friezen vind ik veel meer barocke paarden zitten als in dit stamboek (iig de hengsten die hier te zien zijn) dus... :=

Prima dat jij het niet van foto kan zien, maar zulke paarden zou ik niet graag me doorfokken, zeker niet als ze allebei zo'n rug hebben. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:45

Ayasha schreef:
Cynthia82 schreef:
ik snap niet wat je er lelijk aan vind, ik vind hem echt schitterend! Maar goed, ieder zijn eigen mening *D .
Gefeliciteerd en hopelijk veel mooie nakomelingen!

Zijn bouw. Vraag me af of dit werkelijk de "eisen" gaan zijn voor dit ras en hoe het ras er dan over tien jaar uit zal zien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MFC74FT-D.jpg
Maar inderdaad, ieder zijn mening (dit bericht enkel als uitleg omdat je niet snapte wat ik er lelijk aan vind.)

Op dit plaatje is hij inderdaad niet mooi! Slechte foto, of is die foto op pagina één juist een hele goede foto? *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:47

op pagina 1 zie je niet veel he. :)

Vind dat hartje trouwens wel leuk dat hij op zijn flank heeft...

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:50

Afbeelding

Afbeelding

dit is Willow in Dalen, je kan hem mooi vinden of niet, ieder zijn smaak, maar week in de rug is hij zeker niet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:51

Na het zien van de site, vind ik Willow ver weg de mooist gebouwde hengst die er tussen zit. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:59

Ik heb nu ook pas de site van Nuka bekeken. Nu mijn uiteindelijke mening; Er zitten een paar foto's bij waar hij niet zo heel mooi op staat, maar al met al vind ik het een leuk beest met mooie aftekeningen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:02

Dat hartje vind ik ook het enige mooie aan het hele paard :=

Had het er vandaag ook nog met een stalgenootje over, en zoals hierboven ook al is genoemd; het appaloosa en nrps stamboek vind ik ook niet echt iets waarvan je zegt; jaaa.

Op bovenstaande foto's ziet hij er al beter uit dan in de beginpost, maar toch.

Daarnaast vraag ik me (ook) af; waarom fokken met paarden die niet de perfecte gangen hebben en niet de perfecte bouw?
Hoe meer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik het vind.
Vraag me trouwens ook af wie die paarden keurt.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:12

BarbaLala schreef:
Dat hartje vind ik ook het enige mooie aan het hele paard :=

Had het er vandaag ook nog met een stalgenootje over, en zoals hierboven ook al is genoemd; het appaloosa en nrps stamboek vind ik ook niet echt iets waarvan je zegt; jaaa.

Op bovenstaande foto's ziet hij er al beter uit dan in de beginpost, maar toch.

Daarnaast vraag ik me (ook) af; waarom fokken met paarden die niet de perfecte gangen hebben en niet de perfecte bouw?
Hoe meer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik het vind.
Vraag me trouwens ook af wie die paarden keurt.

het perfecte paard bestaat niet, en perfecte gangen ook niet.
Willow mag dan geen Totilas zijn (hoewel die ook niet door de hengstenkeuring heen kwam toen hij 3 was)
maar eerlijk, hij heeft 3 goede gangen, liet zich niet zien zoals thuis, maar dan nog hij heeft veel tact en regelmaat.
en daarbij is het als hij zich zo blijft ontwikkelen een goed sportpaard en dat is mijn eerste doel, en als hij daarvan wat kan doorgeven, en zeker ook zijn super karakter is het denk ik geheel geen verkeerde hengst.

maar als hiervoor, ieder zijn mening en smaak :))