Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:06

Had dat arme dier dan direct laten inslapen. Hij heeft al zo'n tijd moeten lijden en nu kunnen ze de juiste zorg niet meer betalen. Verlossen ze hem dan eindelijk uit zijn lijden? Nee hoor, het dier gaat mee naar huis terwijl hij daar nog niet klaar voor is :( Hoe egoïstisch kan je zijn als eigenaar!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 07:30

Ik reageer eigenlijk al heel lang niet meer op bokt, maar kan het nu niet laten. Trek me na dit bericht wel weer terug.

Ik irrirteer me mateloos aan personen die nu roepen dat het paard niet meer pijn vrij zou kunnen zijn, of dat de eigenaar dit wel zou weten op de voorhand. Niemand weet hoe een paard uiteindelijk zal zijn NA de volledige herstel.
Paard had maar weinig overlevingskansen enz enz. Dus eigenaar is dom dat ie ermee doorgegaan is.

Ik heb een veulen gehad met 0,3 % overlevingskans mee naar huis genomen. Was als sportpaard bedoeld gefokt veulen. Helaas ging het mis, veulen en merrie hebben in de kliniek gestaan, en ook daar dachten ze dat ze het niet zou redden.
De kosten zijn enorm opgelopen, en heb haar teruggehaald uit de kliniek met 0,3 % ovelevingskans. Niet omdat ik het niet meer kon betalen, want afspraak was allang gemaakt, maar veulen had elk uur (ook ;'s nachts) zorg nodig. En de meeste mensen werken niet fulltime met paarden, dus kunnen dit niet, ook al zouden ze dat met heel hun hart willen.

Veulen is inmiddels een heerlijke 2-jarige die gewoon bereden kan worden straks, en ze blijft steeds sterker worden.

Qua rekening? Gaat geen van jullie wat aan, maar geloof me, ik kon er een leuk sportpaard voor kopen.

Bij elke kliniek of dierenarts kun je gewoon een betalingsafspraak maken, en ja ik betaal nog steeds maandelijks voor haar. Maar mijn paardje is happy, en het is een wonder dat ze er nog is. En ja voor de kritische mensen ..nee ze heeft geen pijn.

Dan de Fries....... moest toch ook afgemaakt worden? Die huppelt al naar zijn eigen weiland hoor!

Canjer? Is volledig genezen

Zo kan ik nog een pagina doorgaan, maar vind het niet eens de moeite waard daar er toch weer negatief gereageerd zal worden.

Tevens valt het me op dat mensen erg vaak roepen "goh we gaan helpen, en dan steunen we de persoon". Dat was bij mij toen ook het geval. Maar als het dan zover is trekken mensen zich toch meestal terug. (uitzonderingen daargelaten).
Welgeteld heeft het herstel van Canjer me een paar duizend euro gekost. Ik ben er vanaf nu gelukkig. Een gezeik en gezeur!!! Maar hij was het waard!

Maar mensen, stop toch eens met roepen over egoisme van mensen! En altijd maar het negatieve gedoe!
Ja, geen enkele eigenaar zit op dikke rekeningen te wachten, maar elke eigenaar kan het gebeuren.
En wat het leuke is?:

* als er geroepen wordt ik kan het niet betalen dus houdt het op, dan ben je egoistisch.
* als er geroepen wordt "ik ga door met de behandeling, maar heb er eigenlijk het geld niet voor", ben je ook niet eerlijk bezig volgens meerdere.

Wanneer doe je het dan in hemelsnaam wel goed?
Oordelen over anderen is zo gemakkelijk via je toetsenbordje, de letters staan er zo! Maar jakkes zeg! Als alle negativiteit hier omgezet zou worden in positief en al het geruzie hier omgezet zou worden in het elkaar steunen en helpen, werden er uiteindelijk veel meer dieren geholpen en eigenaren!

En kom niet aan zetten dat iedereen maar een spaarpotje moet hebben voor als er iets gebeurd met je paard.
Er zullen er niet veel zijn hoor die een paar duizend euro achter de hand hebben liggen om hun dier te kunnen helpen indien het nodig moest zijn.
Nee de mensen die dan maar direct het dier naar de slager brengen omdat ze geen zin hebben in al die rekeningen --- dat zijn in mijn ogen egoistische mensen-- Het dier is wel goed genoeg om allemaal prijzen voor je binnen te slepen, en als het te duur wordt als ie ziek is zetten we hem aan de kant.

Bah.

** en trekt zich braaf weer terug**

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:36

potverdikkie schreef:
Ik reageer eigenlijk al heel lang niet meer op bokt, maar kan het nu niet laten. Trek me na dit bericht wel weer terug.

Ik irrirteer me mateloos aan personen die nu roepen dat het paard niet meer pijn vrij zou kunnen zijn, of dat de eigenaar dit wel zou weten op de voorhand. Niemand weet hoe een paard uiteindelijk zal zijn NA de volledige herstel.
Paard had maar weinig overlevingskansen enz enz. Dus eigenaar is dom dat ie ermee doorgegaan is.

Ik heb een veulen gehad met 0,3 % overlevingskans mee naar huis genomen. Was als sportpaard bedoeld gefokt veulen. Helaas ging het mis, veulen en merrie hebben in de kliniek gestaan, en ook daar dachten ze dat ze het niet zou redden.
De kosten zijn enorm opgelopen, en heb haar teruggehaald uit de kliniek met 0,3 % ovelevingskans. Niet omdat ik het niet meer kon betalen, want afspraak was allang gemaakt, maar veulen had elk uur (ook ;'s nachts) zorg nodig. En de meeste mensen werken niet fulltime met paarden, dus kunnen dit niet, ook al zouden ze dat met heel hun hart willen.

Veulen is inmiddels een heerlijke 2-jarige die gewoon bereden kan worden straks, en ze blijft steeds sterker worden.

Qua rekening? Gaat geen van jullie wat aan, maar geloof me, ik kon er een leuk sportpaard voor kopen.

Bij elke kliniek of dierenarts kun je gewoon een betalingsafspraak maken, en ja ik betaal nog steeds maandelijks voor haar. Maar mijn paardje is happy, en het is een wonder dat ze er nog is. En ja voor de kritische mensen ..nee ze heeft geen pijn.

Dan de Fries....... moest toch ook afgemaakt worden? Die huppelt al naar zijn eigen weiland hoor!

Zo kan ik nog een pagina doorgaan, maar vind het niet eens de moeite waard daar er toch weer negatief gereageerd zal worden.

Tevens valt het me op dat mensen erg vaak roepen "goh we gaan helpen, en dan steunen we de persoon". Dat was bij mij toen ook het geval. Maar als het dan zover is trekken mensen zich toch meestal terug. (uitzonderingen daargelaten).
Welgeteld heeft het herstel van Canjer me een paar duizend euro gekost. Ik ben er vanaf nu gelukkig. Een gezeik en gezeur!!! Maar hij was het waard!

Maar mensen, stop toch eens met roepen over egoisme van mensen! En altijd maar het negatieve gedoe!
Ja, geen enkele eigenaar zit op dikke rekeningen te wachten, maar elke eigenaar kan het gebeuren.
En wat het leuke is?:

* als er geroepen wordt ik kan het niet betalen dus houdt het op, dan ben je egoistisch.
* als er geroepen wordt "ik ga door met de behandeling, maar heb er eigenlijk het geld niet voor", ben je ook niet eerlijk bezig volgens meerdere.

Oordelen over anderen is zo gemakkelijk via je toetsenbordje, de letters staan er zo! Maar jakkes zeg! Als alle negativiteit hier omgezet zou worden in positief en al het geruzie hier omgezet zou worden in het elkaar steunen en helpen, werden er uiteindelijk veel meer dieren geholpen en eigenaren!

En kom niet aan zetten dat iedereen maar een spaarpotje moet hebben voor als er iets gebeurd met je paard.
Er zullen er niet veel zijn hoor die een paar duizend euro achter de hand hebben liggen om hun dier te kunnen helpen indien het nodig moest zijn.
Nee de mensen die dan maar direct het dier naar de slager brengen omdat ze geen zin hebben in al die rekeningen --- dat zijn in mijn ogen egoistische mensen-- Het dier is wel goed genoeg om allemaal prijzen voor je binnen te slepen, en als het te duur wordt als ie ziek is zetten we hem aan de kant.

Bah.

Helemaal mee eens.

Dit is in amerika, waar mensen niet worden geholpen als ze geen geld meer hebben. Waar ze niet verplicht verzekerd hoeven te zijn (dat is daar heel duur, sommige mensen kunnen dat niet betalen ) maar als er een ongeluk gebeurd dan heb je ook enorme schulden aan je broek. Deze mensen beginnen al in de schulden te raken. Dus ik kan snappen dat zij wel het paard terughalen en gedaan hebben wat ze kunnen. Maar ik snap dat hun zelf ook willen blijven eten ect. HET IS DAAR ALLEMAAL NIET ZO MAKKELIJK HOOR.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:40

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen te snel op zouden geven. Je ziet zoveel dieren van een vreselijke ziekte of verwonding volledig herstellen en daarna nog een geweldig heerlijk leven hebben.
Van te voren is het heel moeilijk om soms te beoordelen of het verstandig en dierwaardig is om een behandeling te starten.
En ja soms blijkt dat het dier niet meer dierwaardig kan leven, dan moet je ook de knoop doorhakken en ermee stoppen.
Ik heb zelf nog nooit voor deze beslissing hoeven te staan, maar ik kan niet zeggen wat ik zou doen als het wel zover komt.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:45

potverdikkie schreef:

En wat het leuke is?:

Bah.Bah.Bah.Bah.Bah.

amen

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:48

Citaat:

Als de eigenaar dat arme dier nu eens uit zijn lijden verlost.
Dat is mijn mening. Dat kan je "jakkes" en "bah" en negatief vinden, maar ik vind het "jakkes" en "bah" dat dat arme dier al een dikke maand moet lijden en nu - omdat het geld op is - nog niet uit zijn lijden verlost wordt, maar mee naar huis gaat terwijl hij daar nog niet klaar voor is.
Meningen verschillen, heb ook respect voor andermans mening.

Captain

Re: Geen geld meer voor verder herstel van gespieste Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:50

Ben het met bovenstaande eens.
Hoever wil je gaan om je dier bij je te willen houden?
Dit gaat hoogswaarschijnlijk ten koste van je paard, en dan ben je egoïstisch bezig. Dat vind ik 'bah'.

Kore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:55

Ik heb heel veel waardering voor deze eigenaren, ze houden vast veel van hun vriend. Een paard is geen wegwerpartikel, ik hoop dat ze nog wat donaties tegemoet mogen zien en de artsen ook een duit in het potje willen doen om het dragelijk te maken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:04

Citaat:
Ik heb heel veel waardering voor deze eigenaren, ze houden vast veel van hun vriend

Houden van betekent soms ook juist laten gaan. Dat heeft helemaal niets te maken met "wegwerpartikel", juist niet, het heeft alles te maken met het welzijn van jouw paard voor jouw eigen belangen (hem zo lang mogelijk bij je houden omdat je hem niet wilt missen) stellen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:25

Ben het helemaal eens met Horseware!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:35

Die eeuwige discussies hierover altijd.

Houden van is inderdaad ook kunnen laten gaan ja.
Heb er ook diversen wel moeten laten gaan helaas.
Maar heb er ook over de 100 gehad die "moesten gaan" die wel de tijd hebben gehad om te herstellen, en inmiddels loopt 5/6e gewoon weer in de sport, en de laatste 1/6e pijnloos recreatief.

Waarom mag een paard geen tijd hebben voor herstel? sommige dingen duren nu eenmaal langer en zijn kostbaarder.
Maar daar zit het hem in........ het eerlijk toe kunnen geven dat er maar weinigen zijn die het wel erg breed hebben is een groot probleem.
Op internet hebben we allemaal miljoenen op de bank, en weet iedereen het beter.

Als er hier een paard zwaar verwaarloosd binnen wordt gebracht krijgt ie eerst 4 weken de tijd om te laten zien of er verbetering is, of ie zelf nog wil, en daarnaast duren bepaalde uitslagen ook een aantal dagen.
Oordelen en veroordelen is een super populair iets op internet, en eerlijk zijn is verboden.

** maar ik ga maar weer braaf op mijn vingers zitten**

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:39

Citaat:

Daarom is het een forum :P
Sorry dat ik het zeg, maar als je boos of geïrriteerd raakt van discussiëren (wat inhoudt dat sommige anderen een andere mening hebben dan jij), dan zit je op een forum echt verkeerd.

Ik heb ook respect voor jou mening, ik deel hem alleen niet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:41

Tja, ik had hem misschien in zijn situatie wel laten gaan, maar dat is een keuze die iedereen voor zijn eigen dier mag nemen. Ik vindt het dapper van deze baasjes dat ze het wel hebben gedaan. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat ze nu de keuze moeten maken om hiermee te moeten stoppen. Als je al zo ver bent... Het is voor deze mensen een ramp, zoveel tijd liefde en geld in het diertje geinvesteerd en tot de conclusie moeten komen dat je niet meer voor hem kan doen door financiele tegenslagen is verschrikkelijk.

Mensen ik denk dat iedereen het beste met zijn/haar dier voor heeft. Laat hiervoor dus ook iedereen in eigen waarde.

De juiste keuze kan niemand maken en gelukkig is niet iedereen het met elkaar eens, zo leer je nog wat in deze wereld....

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:19

potverdikkie schreef:

Heeerlijk hé!! .. precies waar dit forum voor bedoeld is.. het geven van meningen en (wat velen helaas niet doen) die van andere respecteren !! ...

ik vind het geweldig discuseren op dit forum... maar laat anderen in hun waarden..

een ieder heeft zijn eigen mening, en heeft hier ook recht toe. ik ben van mening dat als mijn paard zo weinig overlevings kans zal hebben, ik dit risico niet zou willen nemen...

de kans dat hij het wél overleefd.. die is er... maar zo gering..
de kans dat het je verschikkelijk veel geld gaat kosten ... is zeker
de kans dat het paard dan pijn lijd, is in bijna alle gevallen ook zeker, in mijn ogen zou in zulke gevallen het beter zijn om het beestje niet te laten lijden.

mijn mening!! :D

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:13

als je echt van je dieren houdt laat je ze niet lijden als je weet dat de overlevings kans zo laag is en elk nuchter mens weet dat het veel meer geld kost dan dat ze het aangeven gezien de verwondingen die dat paard heeft..
en ik ben het eens met de anderen die zeggen "houden van betekend ook kunnen loslaten"

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:43

jesito schreef:
Misschien denk ik wel heel cru en kan ik de eigenaren een beetje begrijpen en toch ook weer niet.
Waarom een dier dit lange herstel door laten maken met maar 2% overlevingskans.
Dat is echt bitter weinig.
Zeker gezien alle kwalendie hij erbij gekregen heeft.
Zeker om hem nu mee naar huis mee te nemen, dan is alles voor niks geweest.
Vanuit de zijlijn zeg ik dat dit dier met een diagnose als maar 2% overlevingskans beter ingeslapen had kunnen worden.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Ik ben het daar mee eens, soms weet ik gewoon niet of je je huisdier nu echt helpt...
Maarja, ze zijn er nu eenmaal aan begonnen en t is fijn dat alles is gelukt tot nu toe Ü

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:04

Buiten beschouwing gelaten wat ík gedaan zou hebben. Op het moment dat er geen geld/sponsoring/donaties meer zijn, en de medische zorg niet meer betaald kan worden, vind ik het vooral not done dat het dier dan maar mee naar huis gaat als het daar niet klaar voor is. Ja het is bitter als je al zover in de schulden zit en je niks meer kan. Maar om het dier dan maar mee te nemen vind ik te absurd voor woorden. Laat het arme dier gaan, gun het zijn rust. Klaar is klaar... en niet meenemen en dan maar lijdzaam afwachten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:06

Ik ben het niet vaak met Potverdikkie eens... Maar moet haar in dit verhaal toch echt groot gelijk geven.
Ook w.b haar veulen, dit heb ik van zeer dichtbij meegemaakt. En dit dier is ook opgeknapt.

Dus mensen kunnen niet roepen hoe een dier zal herstellen...
of dit nu met 2% overlevingskans is.. of met 40%... :)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:35

waarom hebben ze dat beest überhaut nog in leven gehouden vraag ik me af???

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:03

Potverdikkie: je hebt helemaal gelijk hoor, met een hoop tlc kan een hele grote groep äfgeschreven" paarden best nog een goed leven hebben en weer gebruikt worden. Als je een dier de tijd gunt, knapt het vaak enorm op. De vraag is echter of je naast alleen naar het dier zelf kijkt, ook naar de oevrige aspecten kijkt.
Een paard kost nou eenmaal geld en vaak heb je het paard om een reden. Als je alleen maar geld uitgeeft om er naar te kijken en je kan er niet mee doen wat je wilt, dan is de lol er snel vanaf. Ik vind die financiele kant wel degelijk een argument om te beslissen dat het ophoudt voor een paard. Ik snap dat anderen daar anders tegen aan kijken en heb dit zelf ook heel lang gedaan. Dit geldt voor al mijn beesten. Ze krijgen de zorg en aandacht echt die ze nodig hebben, ook medisch, maar als mijn hond bijv een operatie van 3000 euro moet, dan denk ik niet dat hij die gaat krijgen. Niet omdat ik niet gek ben met het dier, maar omdat het niet '" RENDABEL" is, lullig gezegd. Vaak red je ze er een of 2 jaar mee en dan gaan ze alsnog dood.

Kore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:16

Horseware schreef:
Citaat:
Ik heb heel veel waardering voor deze eigenaren, ze houden vast veel van hun vriend
houden van betekent soms ook juist laten gaan. Dat heeft helemaal niets te maken met "wegwerpartikel", juist niet, het heeft alles te maken met het welzijn van jouw paard voor jouw eigen belangen (hem zo lang mogelijk bij je houden omdat je hem niet wilt missen) stellen.

Natuurlijk is mijn verstand het ook wel met je eens, maar het is zo gemakkelijk te bedenken voor een ander, het zal je paard maar zijn.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:19

Citaat:
Verstandelijk gezien inderdaad, maar weet je, het zal je paard maar zijn.

Ik weet er helaas alles van; ik heb al vaker voor de keuze gestaan maar er altijd voor gekozen om het dier uit zijn lijden te verlossen.

Edit: Weet je wat ik bij het inslapen voelde (uiteraard naast heel veel pijn en verdriet dat ik mijn vriendje moest missen)? De opluchting van het weten dat mijn maatje van zijn vreselijke pijn af was.

Kore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:27

Horseware schreef:
Citaat:
Verstandelijk gezien inderdaad, maar weet je, het zal je paard maar zijn.

Ik weet er helaas alles van; ik heb al vaker voor de keuze gestaan maar er altijd voor gekozen om het dier uit zijn lijden te verlossen.

Edit: Weet je wat ik bij het inslapen voelde (uiteraard naast heel veel pijn en verdriet dat ik mijn vriendje moest missen)? De opluchting van het weten dat mijn maatje van zijn vreselijke pijn af was.

Ja, dat is natuurlijk ook weer zo, een moeilijke keuze, beslissen over een ander levend wezen is niet niets.
Was je erbij toen het gebeurde?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:10

Citaat:
Was je erbij toen het gebeurde?

Bij mijn paarden niet, want die werden geslacht (niet mijn beslissing, de verzekering kwam ze halen) en daar durfde ik niet bij te zijn, maar bij mijn hond (die net zo belangrijk voor mij is als mijn paarden) wel.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:29

oh, echt zielig..
maar ze zijn al aan de behandeling begonnen waarom kunnen ze hem dan niet afmaken?
dat kleine beetje meer dan..
als het paard echt zo belangrijk voor ze is als dat ze zeggen.