Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:58

Hij mag het bij mijn paard wel komen proberen.
Denk dat het meteen de laatste keer is dat ie kan spelen met zijn handel }>

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:16

Ik zou het toch proberen te gooien op huisvredebreuk en zelfverdediging. Indien zoiets in mijn stal/tuin weet ik veel waar zou plaatsvinden, dan probeerde die persoon toch echt iets te stelen en heb ik mij moeten verdedigen. Ik zorg er dan voor dat hij dit niet tegenspreekt. Getuigen van het feit dat "die persoon" iets wilde meenemen zal ook geen probleem zijn.

Hier in NL moet je het wel op die manier doen.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:17

_sparta_ schreef:
Ik lees hier een hoop grootspraak. Ik zou dit en ik zou dat. Zijn jullie al eens iemand tegen gekomen op je erf die er niet hoort? Ik denk dat vele van schrik aan de grond genageld zullen staan.
En als je dat niet staat, de grootspraak van hij komt er niet levend vanaf. Dan krijg jij toch de zwaardere straf, niet de man op je erf. Je mag niet voor eigen rechter spelen, ook al zou je dat in veel gevallen wel graag doen.

De wet is overigens wel al aangenomen, maar nog niet in werking gesteld.

Ja, ervaring mee. Niks grootspraak.

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:36

marialva schreef:
maar dat dat meisje hem een aantal keer betrapte, sorry hoor ik snap niet dat ze dan niets heeft gedaan?!

Heeft elsbeth(Dat meisje :D) toch gedaan?
Maar niet altijd daarwerkelijk kunnen pakken en aan politie kunnen overleveren.
Alleen aan woorden heb je niet genoeg.. Bewijzen wel. Dat is dus half januari gelukt.

Pletje123 schreef:
Waarom heeft de eigenaar van deze paarden geen waakhond(en) op het erf? Dat is schrikt echt wel af!

Misschien omdat niet iedereen een hond wil? Er tijd voor heeft? Redenen genoeg.
Maar zou het helpen een hond? Oa ook door de argumenten die hier worden genoemd.

Presto3

Re: Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:50

Ik denk eigelijk persoonlijk dat het geen grootspraak is, als je met eigen ogen ziet hoe je trots, je alles zo behandeld wordt dan piep je wel anders en zou je die l*l want een ander woord is er niet voor toch wel aan de hoogste boom vastknopen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:54

Walchelijk en belachelijk, jammer dat de merrie niet zo gigantisch KNAL naar achter geeft dat hij hem nooit meer omhoog krijgt!!!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:01

Nastik schreef:
_sparta_ schreef:
Ik lees hier een hoop grootspraak. Ik zou dit en ik zou dat. Zijn jullie al eens iemand tegen gekomen op je erf die er niet hoort? Ik denk dat vele van schrik aan de grond genageld zullen staan.
En als je dat niet staat, de grootspraak van hij komt er niet levend vanaf. Dan krijg jij toch de zwaardere straf, niet de man op je erf. Je mag niet voor eigen rechter spelen, ook al zou je dat in veel gevallen wel graag doen.

De wet is overigens wel al aangenomen, maar nog niet in werking gesteld.

Ja, ervaring mee. Niks grootspraak.

Dus de laatste keer dat er iemand aan jouw paarden zat had je hem... hoe zeg je dat.... vermoord? Bijzonder...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:04

Hoe dan ook,staat er zo'n wiekser aan mn beesten te verlekkeren dan zit er voor mij maar 1 ding op,nml helemaal total los rammen en ergens ver weg dumpen!(en dan heeft ie nog geluk als ie naar huis kan lopen)
Heb ik geen pardon mee,opruimen die zooi!En niks geen politie,nieuws en krant gewoon "discreet"!

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:12

bah vervelend idee dat er zo iemand nog vrij rondloopt
wwon er in de buurt maar mocht hij het bij een merrie bij ons op stal proberen krijgt hij een strap hoor
gelukkig is mijn paardje een ruin

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:14

Citaat:
gelukkig is mijn paardje een ruin

Denk niet dat dat in de huidige tijd nog wat uitmaakt in zo'n zieke geest van een dader |(

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:47

Ik woon ook in Goor en ik heb hem een aantal jaren geleden ook betrapt in mijn stal. Heb helaas geen gezicht gezien, dus kon e.e.a niet hard maken. Weet wel zeker dat het deze vent was. Is ook meerdere malen bij de manege gezien, maar net niet op heterdaad. En dan kun je weinig. Dat dit een zielige oude weduwnaar is die alleen paardjes wil aaien gaat er bij mij niet in.
Ik heb hem al eens aangesproken 's avonds laat toen ie op de weg richting mijn stal was. Wat ie daar deed en dat ik hem wel had gezien en dat ik als ik hem weer zag de politie zou bellen en nu oprotten e.d. (wel met de bibbers in m'n benen). Heb hem daarna nooit meer in de buurt van de stal gezien. Helaas heeft ie toen z'n heil gezocht aan de Kanaaldijk (sorry Elsbeth...)

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:06

Wat een fijn land isNederland toch he :(

Ik zou zo'n gozer daarna even kluisteren en voorovergebogen voor een hengst zetten..kijken hoe leuk hij dat vind..Hoe haal je het in je zieke geest om die arme dieren zo te denegreren..

Die zou bij mij het erf idd ook niet meer afkomen...Ik vind dat men de identiteit van dit soort gasten ook vrij moet geven..aan de schandpaal nagelen die idioten!!! }>

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:20

Wie doet nou zoiets :n
Heeft die man niks beters te doen ofzo >;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:02

MarcelDufour schreef:
Ik zou daar ook bang voor zijn, want de veulentjes die daar van komen zijn natuurlijk onverkoopbaar en goedgekeurd worden ze ook al nooit! :D

Gevoel voor humor kan ik hier niet voor opbrengen.
Van waar kan de politie niks ondernemen, is het niet wettelijk verboden geworden? Stond toch niet zo lang terug op de nieuwspagina, dat die nieuwe wet is aangenomen?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:29

Ik dacht btw dat Seks met dieren sinds kort strafbaar was?
Maar is het niet strafbaar dan, dat hij in haar stal 'ronddwaald' zonder toestemming? Dat lijkt mij genoeg redenen om die man op te pakken..

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:42

Waarom heet het 'sex met dieren', terwijl het gaat om dierenmishandeling en misbruik? Mishandeling en misbruik zijn wel degelijk strafbaar!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:22

dierensex is idd nog legaal in nederland,hopelijk binnenkort niet meer, vvd vond doodleuk dat het niet nodig is om dit te verbieden.

iemands kind verkrachten mag niet, lijkt me logisch, uberhaupt een mens verkrachten mag niet en is strafbaar, waarom zou het bij een dier dan weer wel mogen?

als ik zo iemand aantref neem ik alle risocos voor lief, maar heel de stal uitkomen doet hij of zij niet, daar zit ik wel graag een tijdje voor vast.

dan maar een strafblad, de reden zullen vele snappen als je uitlegt waarvoor je gezeten hebt, maar niemand komt aan mn ponys

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:27

waar is die goeie oude tijd dat je ongewenste personen van je erf mocht schieten als die op je terrein kwamen, vele zouden het dan wel laten om in te breken of zo iets met dieren te flikken

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:12

Ook ik nodig meneer uit om het bij mijn merrie te proberen. Wedden dat ie het nooit meer kan!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:23

Citaat:
Dus de laatste keer dat er iemand aan jouw paarden zat had je hem... hoe zeg je dat.... vermoord? Bijzonder...

Inderdaad erg bijzonder.

Een hond op je erf die al losloopt en dan een inbreker pakt is natuurlijk wel wat anders dan wanneer je hem zelf pakt. Maar een hond die in een kennel zit en hem loslaten om te grijpen kan je ook wel eens duur komen te staan.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:31

pfff. wanneer komt die wet eens.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:42

je mag je paarden tegenwoordig wel stallen in een kluis met tijdvertragend slot. Er wordt niks gedaan om eigenaren van dieren - of het nou geiten, koeien of paarden zijn - te beschermen tegen dit soort zieke gasten. Als je die gekken van je erf knalt, krijg je zelf straf.
Laat ik t zo zeggen: ik zou niet voor mezelf instaan als ik iemand zou betrappen bij mijn paarden.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:39

Het is toch van de zotte en wat een frustratie dat de man wel is overgedragen aan de politie wegens huisvredebreuk maar dat de off van justitie heeft besloten dat de man niet wordt vervolgd omdat hij in verwarde toestand was.
Ik geloof niet dat er beseft wordt, dat de stap naar misbruik van mensen de volgende stap is bij zo een psycho. Wat niet wegneemt dat ik misbruik van dieren absoluut veroordeel.
Gelukkig heb ik een hond die je savonds in het donker niet wil tegen komen, een duitse dog van 80 kilo. Ik heb hem voor bewaking en er hangen waarschuwings bordjes. Als ze hem tegen komen, dan weet ik niet of hij nog kan navertellen wat hij kwam doen.
Echt een aanrader voor iedereen. Voor mij is hij een super maatje, maar voor vreemde alles behalve dat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:04

Nou op zo'n moment kan de wet voor mij echt de pot op!
Ik ben wel heel blij dat er zo veel mensen net zo denken als ik.
Jammer dat we niet allemaal bij elkaar wonen,dan hadden we denk ik een heel veilig "dierenwereldje" hihihi. :D

Zulke mensen kun je denk ik niet meer helpen,ook niet met medicijnen.
Of levenslang opsluiten,of levenslang begeleid laten wonen met medicatie.Maar of dat zo'n fijn leven is?(niet dat ik zo iemand dat nog gun hoor)
Beter gelijk "een spuitje" geven!

Als het die officier van justitie op het nieuws was dan was het wel een héle droge muts zeg!!Die maakte in mijn ogen zelf ook een verwarde indruk. ;)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:31

ja het zou mij niet uitmaken mijn dier of niet, als ik het zie gebeuren dan doe ik diegene wat, en daar zit ik graag voor als dat het gevolg dan moet zijn