) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Kuggur schreef:Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.
Juut schreef:Kuggur schreef:Ik weet niet wat de nederlandse wet in deze zegt, maar hier ben ik als schapeneigenaar bevoegd iedere hond die op mijn land achter mijn schapen aanzit zonder pardon af te schieten.
Dit vind ik wel een heftige maatregel, eerlijk gezegd...
Op de eerste pagina benoemde iemand dat daar 1 schaap was doodgebeten en de hond helaas nog leefde. Ik vind het erg rigoreus om een hond meteen af te schieten of in te laten slapen. Vaak genoeg gebeurd zoiets in spel, blijft het bij 1 ongelukkig schaap wat vaker van paniek in draad of sloot gerend is, als daadwerkelijk doodgebeten. Een hond zou dat dan meteen met zn leven moeten bekopen??? Hoe erg ik het dan voor het schaap zou vinden, mijn hond zou ik er niet gelijk voor in laten slapen
Zoals nu in de openingspost waarbij het om 14 doodgebeten schapen en twee gebeten pony's gaat kan ik enigzins begrijpen dat de dieren ingeslapen worden; dit spel was ver over de top
Sunbo schreef:Zoals al eerder aangegeven, beetje raar om gelijk de eigenaar van de honden te beschuldigen!!
VOOROORDELEN daar is iedereen goed in..
Weet je de reden waarom de honden los liepen??? Denk het niet dus oordeel soms niet te snel.Ook voor de eigenaresse is het erg verdrietig dat ze de honden moet laten afmaken.
Misschien zijn de honden er wel tussen uit geglipt, dus mensen oordeel niet te snel.
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor die arme schapen en pony's wat er gebeurd is.

)
Juut schreef:Kiwiko; jou hond heefd dus al een verleden; waarom loopt hij nog steeds op de aardbol na twee vermoorde zwanen?Als jou hond overduidelijk voor de jacht gaat, is het een ander verhaal als de bull van HBVisser die een rondje achter de schapen aan rend en weg is zo gauw deze zich omdraaien.
HBVisser schreef:Tja maar een jachthond hoeft niet perse een jagende hond te zijn.
Je hebt de retrieversoorten, dat zijn de apporterende honden.
Je hebt de staande honden, die gaan voor staan als zij een spoor hebben en apporteren ook.
Je hebt de speurhonden.
En je hebt de jagers op zicht. Dat zijn de linksten, want die zijn gefokt om zelf iets te pakken. Dat zijn de windhonden.
Mijn kruising pakt alleen maar ratten, toch kan ik haar tijdens haar jacht ook weer terug roepen. En dat vind ik heel knap van haar....(kost wel een hele leverworst).
. Sunbo schreef:Zoals al eerder aangegeven, beetje raar om gelijk de eigenaar van de honden te beschuldigen!!
VOOROORDELEN daar is iedereen goed in..
Weet je de reden waarom de honden los liepen??? Denk het niet dus oordeel soms niet te snel.Ook voor de eigenaresse is het erg verdrietig dat ze de honden moet laten afmaken.
Misschien zijn de honden er wel tussen uit geglipt, dus mensen oordeel niet te snel.
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor die arme schapen en pony's wat er gebeurd is.
Eponastable schreef:Eens ze bloed proeven is het te laat...
Ik heb het meegemaakt met een Rottweiler die een veulen in de knie heeft gebeten, en die daarna de paarden steeds trachtte te bijten, hij vond het zelf leuk om aan een dood paard dat opgehaald moest worden, van te knabbelen, die hond is ook afgemaakt geweest.