Amazone zwaargewond na val van paard in Lunteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:53

Elsskippy schreef:
griebels schreef:
Raar toch dat mensen altijd een reden zoeken waarom iets is gebeurd... of waarom het zo erg is...
Wel/geen cap?
Veiligheidsbeugels?
ervaren paard?
etc etc...

Dat is helemaal niet raar,dat is interresse en meedeleven, wat jij schrijft lijkt meer op onverschilligheid.

Ik vind het al erg zat DAT het is gebeurd!!
Wat daar een evt reden van zou kunnen zijn vind ik niet belangrijk, zeker niet als het op bokt is, want daar gaan mensen de slachtoffers beschuldigen...

DubbelFun

Re: Amazone zwaargewond na val van paard in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:56

Waar lees je dat...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:57

op heel bokt...
Als ze geen cap op had gehad was het haar eigen schuld geweest.
Zo ken ik bokt inmiddels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:01

Dus omdat het overal zo is, is het hier ook zo ??
Ik denk dat mensen te hieper reageren omdat ze niet goed lezen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:02

griebels schreef:
op heel bokt...

Tuurlijk is het eigen schuld, ze is op een paard gestapt, iedereen op Bokt weet toch dat dat alleen al levensgevaarlijk is?? ~~}>
Het hele leven is een aaneenschakeling van risico's, zelfs in bed blijven liggen heeft levensgevaarlijke risico's }:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:03

Klopt, net nog een film gezien waarin iemand (die lag te slapen) een vliegtuigmotor op zijn kop kreeg :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:13

Waratje schreef:
griebels schreef:
op heel bokt...

Tuurlijk is het eigen schuld, ze is op een paard gestapt, iedereen op Bokt weet toch dat dat alleen al levensgevaarlijk is?? ~~}>
Het hele leven is een aaneenschakeling van risico's, zelfs in bed blijven liggen heeft levensgevaarlijke risico's }:)

Ik baal er alleen van dat ze altijd een reden zoeken waarop ze de slachtoffers kunnen wijzen dat het hun eigen schuld is. Wat maakt het nu uit of ze wel of geen cap op had. Het is toch kl#te wat er gebeurd is, met of zonder cap...
Het is hier altijd al zo geweest, en zal ook altijd zo blijven.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:20

Ik denk niet dat het is om de slachtoffers daarop te wijzen, maar om zichzelf wijs te maken dat het hun "dus" niet zal overkomen ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:23

Dat zou kunnen, lekker zwart/wit...

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:30

Mymorris schreef:
Hoezo zwaargewond? Mijn mens heeft een paar schrammen een scheur in haar lip en een pijnlijke schouder. Dat heb ik helaas veroorzaakt, omdat ik dacht dat er een boaconstrictor uit het bos kwam. Zij was zo dom om om te kijken naar die boa, die ze niet zag. En toen ze terugkeek, had ik haar al aan een boom afgeveegd. Een beetje geschrokken van mijn onaardige actie vond ik dat ze niet suf op de grond moest blijven liggen. Ik probeerde haar nog overeind te schoppen, maar daar was de andere mens het niet mee eens dus heb ik mijn hoofdstel maar uitgetrokken. Gelukkig gaat het goed met haar en heb ik haar alweer gezien.

ha ha super :(:) denk dat mijn paard hier ook maar eens mee moet gaan lezen Die heeft laatst ook een goede stunt uitgehaald, kan ze zich even diep gaan schamen 8-)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:38

griebels schreef:
Ik baal er alleen van dat ze altijd een reden zoeken waarop ze de slachtoffers kunnen wijzen dat het hun eigen schuld is. Wat maakt het nu uit of ze wel of geen cap op had. Het is toch kl#te wat er gebeurd is, met of zonder cap...

It's the life. Zoek maar eens op 'blaming the victim', dat is een heel bekend psychologisch verschijnsel.

Heeft niets met bokt te maken, gebeurd overal. Als het ware om jezelf te 'beschermen'. Als de schuld aan het slachtoffer ligt, kan het niet meer iedereen 'zomaar' overkomen, met als gevolg dat je jezelf veiliger voelt.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:15

Ja GJ9 inderdaad, bekend verschijnsel met verkrachtingen , dat het op bokt ookal gaande is , is wel bar...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:27

GJ9 schreef:
griebels schreef:

It's the life. Zoek maar eens op 'blaming the victim', dat is een heel bekend psychologisch verschijnsel.

Heeft niets met bokt te maken, gebeurd overal. Als het ware om jezelf te 'beschermen'. Als de schuld aan het slachtoffer ligt, kan het niet meer iedereen 'zomaar' overkomen, met als gevolg dat je jezelf veiliger voelt.

nooit van gehoord, maar ik herken mezelf er idd heel erg in :o

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:58

Mymorris schreef:
Mijn mens heeft een keer met haar vent in een heli gezeten en werd daar kotsmisselijk van. Ze is 'gewoon' met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

:(:) Nou ja, dan als troostprijs een heel stoer verhaal om later mischien toch wel om te kunnen lachen 8-) Beterschap voor je mens, en dat jullie beiden samen maar snel weer het bos onveilig kunnen maken :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:46

ceesje schreef:
Ja GJ9 inderdaad, bekend verschijnsel met verkrachtingen , dat het op bokt ookal gaande is , is wel bar...

Ik weet niet persé of het in dit topic gaande was, doet er ook niet toe. Maar het komt overal voor, bij heel veel situaties. Dus ook vast op bokt.

Erg rottig, maar zo zitten mensen in elkaar.