Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:12

kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

Dat is ook precies wat ik dacht ;) Maar toch is het een zuur verhaal

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:17

Ik wil best geloven dat die handelaar niet fris is hoor, maar wat ik een interessante vraag vindt is: als je dus een paard koopt wat klinisch goed is en je laat hem rontgenologisch overkeuren en hij blijkt dan niet goed te zijn mag je hem dan terugbrengen???

Dat is toch raar? Je gaat akkoord met een paard wat klinisch goed is, als je zou kunnen bewijzen dat de handelaar het wist dan heb je nog wel een punt, maar ik vraag me af of dat dat kan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:17

saskia23 schreef:
kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

Dat is ook precies wat ik dacht ;) Maar toch is het een zuur verhaal

Zoals iets terug in het topic te lezen is heeft ze haar vorige paard ingeruild en daarbij nog 3000 euro bij betaald.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:18

hoe typisch dat de slachtoffers zomaar het stempel dom krijgen...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:18

Die man heeft vroeger nog bij ons in het dorp gewoont...

De actie van de handelaar is niet goed te praten natuurlijk, heel verkeerd, maar ik vind dat de kopers ook fouten hebben gemaakt... Zo zie je maar weer dat je altijd je paard moet laten keuren bij een eigen dierenarts en als je paarden traint voor iemand dat je dan alles zwart op wit moet hebben staan....

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:19

MamboBeach schreef:
Ik vind het wel heel makkelijk om zo op de koopster af te geven hoor. Sta versteld hoe Bokt het allemaal weer beter weet...
Ik word te oud hiervoor denk ik!

Inderdaad,het gaat hier om een handelaar die niet eerlijk handelt en niet hoe "dom"iemand is
om in goed vertrouwen een paard te kopen.
En dan doet de prijs er niets toe.

Ik word er dus waarschijnlijk ook te oud voor.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:19

Wat is er vreemd aan? Ik vertrouw mijn VA, die is eerlijk én vakkundig en die wil zijn goede naam vast graag behouden, heb niet altijd tijd om naar de andere kant van Nederland of het buitenland te rijden en bovendien, de eigenaren mogen best aanwezig zijn bij de keuring hoor.
En als de koper een eigen VA mee brengt of fotos wil laten maken in een nabijgelegen kliniek is dat ook prima (en ook wel gebeurd.)

De VA van een ander is ook niet altijd te vertrouwen, als een pony tijdens vervoer of vlak na aankomst op stal wat komt te mankeren, moet je ook maar afwachten hoe eerlijk daar dan mee wordt omgegaan en dan hebben wij liever dat we er zelf bij waren toen er gekeurd werd.

Op proef doen we ook niet, maar een aanstaande koper mag wel een dier vaker komen uitproberen, zo vaak als hij wil. Bij ons. Kunnen wij ook gelijk zien of een combinatie wel klikt of advies geven, en wij raden mensen ook een pony af als we inschatten dat een pony niet bij iemand past.
En heeft een dier een medische geschiedenis, dan zijn we daar open over. Voor ons is belangrijk dat een dier een fijne plek krijgt.
Er is trouwens nog nooit iemand teruggekomen met een pony die wat zou mankeren, rijpony of mini dus ach....

Maar goed, er blijft altijd een afweging of je wel of niet met een verkoper (of koper!!!!!) in zee wilt gaan en die mag iedereen zelf maken.

EDIT: maar als mensen echt kwaad willen, dan helpen alle contracten, keuringen e.d. van de wereld je niet hoor, dan sta je vaak niet sterk, zeker niet als het om echte oplichters gaat zoals in dit geval.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 08-02-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:20

Michael1104 schreef:

Vind jij het handig dan om op goed vertrouwen een paard te kopen en daarna pas te keuren? Ik blijf het heel naar voor haar vinden en denk ook niet dat ze dom is. Maar ben wel van mening dat een hoop narigheid had kunnen worden voorkomen door gewoon te keuren voor dat je koopt.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:21

Judith_ schreef:
Michael1104 schreef:

Vind jij het handig dan om op goed vertrouwen een paard te kopen en daarna pas te keuren? Ik blijf het heel naar voor haar vinden en denk ook niet dat ze dom is. Maar ben wel van mening dat een hoop narigheid had kunnen worden voorkomen door gewoon te keuren voor dat je koopt.

handig nee, maar 95% van de mensen hier begint te posten voordat ze het fragment hebben bekeken. En volgens mij gaat het erom dat de handelaar mensen oplicht door ongezonde paarden te verkopen. daar zou aandacht aan moeten worden besteed en niet aan de kopers.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:22

randalinpony, wat ik er vreemd aan vind? Dat alleen jouw dierenarts mag keuren. Dat vind ik echt megavreemd... Maargoed, als mensen daarin meegaan is het toch prima, maar dat zou mij eerder vraagtekens oproepen...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:24

Een VA van een ander mag ook best bij ons komen keuren.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 08-02-10 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:25

Ik heb de moeite genomen om het hele item te bekijken en echt veel wijzer word ik daar niet van. Als het echt zo is dat zijn dierenarts het paard wel goedgekeurd heeft, dan wordt het een welles-nietes verhaal. Zoals de juridisch adviseuse al stelt, ze moet nu maar een derde onafhankelijke dierenarts het paard laten keuren.
Maar dit is weer een wijze les; Als je iets kunt kopen (dressuurpaard dat de hogere dressuur kan lopen), voor een prijs die eigenlijk een heel stuk lager is dan de gangbare waarde, dan is er normaal gesproken iets aan.
Wil ik ook, ter verdediging van de handelaar, wel nog kwijt dat een paard van 3000 euro in principe al voldoet als hij netjes L kan lopen. Meer mag je echt niet verwachten.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat bijna ook altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:28

MarcelDufour schreef:
Ik heb de moeite genomen om het hele item te bekijken en echt veel wijzer word ik daar niet van. Als het echt zo is dat zijn dierenarts het paard wel goedgekeurd heeft, dan wordt het een welles-nietes verhaal. Zoals de juridisch adviseuse al stelt, ze moet nu maar een derde onafhankelijke dierenarts het paard laten keuren.
Maar dit is weer een wijze les; Als je iets kunt kopen (dressuurpaard dat de hogere dressuur kan lopen), voor een prijs die eigenlijk een heel stuk lager is dan de gangbare waarde, dan is er normaal gesproken iets aan.
Wil ik ook, ter verdediging van de handelaar, wel nog kwijt dat een paard van 3000 euro in principe al voldoet als hij netjes L kan lopen. Meer mag je echt niet verwachten.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat bijna ook altijd!

3000 + nog een 7 jarig paard ;) Dus dit kan met gemak al 7000 euro worden totaal waarde dus dat maakt het verhaal al een stukje anders :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:29

Ben benieuwd om welke stal dit gaat aangezien de W. me bekend voor komt en wij ook een paard daar gekocht hadden die dus ziek bleek te zijn. Als dit om de zelfde W. gaat. En ook wij krijgen ons geld niet terug.

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:29

Wat veel mensen hier vergeten is dat de kern-kwaliteit van oplichters als WvV is om vertrouwen te wekken. Wat je ook kunt zeggen over wat er anders had gemoeten in deze zaak, feit blijft dat je opgelicht blijft.

Zoals Randalinpony terecht aangeeft als mensen echt kwaad willen dan bedenken ze wel een manier, zeker oplichters

Beeeeeeeeh

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:33

@_Kimmm Zijn naam is WvV. Zijn dochter SvV is bij meer mensen bekend omdat zij nationaal dressuur rijdt en afgelopen zomer Z2 kampioen was. W. heeft ongetwijfeld al op veel stallen gestaan dus de locatie wil niet altijd iets zeggen.

Het is in ieder geval een kleine man, kalend en grijs. Ik denk niet dat ik zo direct een foto kan vinden, maar zal eens zoeken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:34

Natuurlijk zit die handelaar fout, maar zolang er leken als de koopster van het "hogere dressuurpaard" van 3000 euro , zijn, zullen er malafide handelaren zijn.

Een beetje paardenkenner en paardenhandelkenner zal een paard niet eerst kopen en dan pas keuren.

En voor een dubbeltje op de eerste rang is in de paardenwereld helemaal russische roulette, gezien er ontzettend veel paarden in de handel zitten die wat mankeren.
Een goed dressuurpaard voor dat geld, dan moet je of heel veel geluk hebben, of het gaat om een jaarling waarvan je maar moet gokken dat het een goed dressuurpaard word...

Dus IMO is dit verhaal eigen schuld dikke ..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:35

de handelaar is een grof stuk vuil dat ie zo handeld.
Maar heb toch serieus mijn vraagtekens hierbij.

Je keurd een paard alvorens je koopt ongeacht het prijskaartje wat aan het paard hangt.
Desalniettemin had ze zelf ook logisch na kunnen denken dat je voor €3000,- niet een paard koop wat geschikt is voor de hogere dressuur.

Het verhaal van de familie Roffers (die die 2 paarden van hem op stal heeft) heeft imo geen enkel bewijs laten zien dat zij uberhaupt zaken met deze man gedaan heeft. Voor hetzelfde geld heeft zij ooit een paard gekocht bij hem en blijkt achteraf dat het die dat bedrag neit waard is en deze man zo een hak wil zetten. ik noem maar wat hoor, maar ik heb geen bewijs gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 10:36

@CM_ de koopster ruilde er ook nog eens een zevenjarig paard bij in. Die 3000 euro was dus bijbetaling.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:36

randalinpony schreef:
Een VA van een ander mag ook best bij ons komen keuren.

Oke, ik dacht dat dat ook niet mocht!
Dat je je paard niet van het erf laat gaan kan ik me ook wel voorstellen maar dat geen andere DA mocht keuren begreep ik niet... Maar ik begrijp het! :)

Buitenzorg

Tja oplichting of niet, ik vind vooral die man die zijn auto voor 21d euro heeft verkocht erg dom. De handelaar had zowel de auto als de eigendoms bewijzen in handen voordat de verkoper ook maar 1 duppie gezien heeft. Als het om zo'n extreem bedrag gaat, dan is het toch boter bij de vis? Ik mijn geld en jij de eigendomspapieren?

Maar goed, zoiets blijft een hard gelach...

Ook typisch trouwens dat ze van Das je goed recht die man in zn eigen auto naar een wegrestaurant laten gaan... :?
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 08-02-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Oke ik lees het nu pas, de link in het eerste bericht is niet helemaal duidelijk. Misschien een update in de openingspost zetten???

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:37

Cayenne schreef:
@CM_ de koopster ruilde er ook nog eens een zevenjarig paard bij in. Die 3000 euro was dus bijbetaling.

dat komt niet naar voren in het filmpje

MamboBeach

Misschien even het topic lezen dan zie je ook andere zaken voorbij komen ipv direct te oordelen.

randalinpony

Zoals al een paar maal is gezegd, heeft Kim een paard ingeruild en nog 3000 bijbetaald om een rustiger paard terug te kopen.

En al zou ze een paard van 3000 euro hebben gekocht, is toch sprake van oplichting als de handelaar het paard aanprijst als zijnde gezond en geschikt voor de hogere sport terwijl dat niet het geval is.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 08-02-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt