Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:19

Marcha schreef:
Wij zeiden ook al dat HP PB maar mee naar Harskamp moet nemen. Sjezus wat kan die knol sjouwen! Vind hem onder Anky goed, maar niet spectaculair en dat was hij nu wel.

nou inderdaad....dan zal je wat beleven met die PB en HP!!!!

misschien niet zo leuk om te zeggen...maar Anky had allang afscheid moeten nemen ( op haar hoogtepunt), ze kan nu echt niet meer tegen Edward en Hans peter op.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:27

Ik stond net nav het filmpje van PB ook echt te kijken :wow: Wát een verschil tussen HP en Anky. Spectaculairder, gedurfder en achterbeen treedt veel meer onder. Klein piaffe puntje; links achter zette PB buiten de massa, maargoed, hij zal natuurlijk sakkers heet geweest zijn, dan zijn dat soort dingetjes toch minder belangrijk imo (lees: eerst paard relaxed rijden). Respect voor dit dressuurduo!

Seasons

Re: Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:33

Dioxide schreef:
Ik stond net nav het filmpje van PB ook echt te kijken :wow: Wát een verschil tussen HP en Anky. Spectaculairder, gedurfder en achterbeen treedt veel meer onder. Klein piaffe puntje; links achter zette PB buiten de massa, maargoed, hij zal natuurlijk sakkers heet geweest zijn, dan zijn dat soort dingetjes toch minder belangrijk imo (lees: eerst paard relaxed rijden). Respect voor dit dressuurduo!

Ja, maar ik vind wel dat hij erg veel taktfouten maakt :)
Maar goed, dat valt uiteraard weg te werken :D

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:36

Maar het verschil is volgens mij dat HP met veel meer lef en overtuiging op Painted rijd. Onder het mom van niet zeiken...lopen! En ik denk dat Anky dat niet meer heeft, door haar angst.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:36

waaah wat een gave foto`s en filmpjes heb echt spijt dat ik `mijn wedstrijd niet afgezegd heb en naar den bosch ben gegaan , Maar ik vind PB onder anky al goed lopen maar ik vind hem onder HP veel beter ik vind hem dan nog beter.Haha ik denk dat het anky ook allemaal wel erg goed uit kwam want ik geloof niet dat anky hem zo durft te rijden als die zo heet was

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:37

Vergeet niet de HP een show neerzette terwijl Anky foutloze proeven moet rijden, een wereld van verschil.
Overigens vond ik hem nu ook spetterend :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:43

Als hij zo heet is als gisteren, dan zal het ook voor hp niet meevallen om een nette foutloze proef zonder tactfouten te laten zien.
Hp reed voor de fokkers, Anky rijdt proeftechnisch en zo netjes mogelijk.
Maar hij was idd wel erg gaaf!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:53

voor eventueel beeldmateriaal zit ik ook te springen.
Het wa uitverkocht ;( helemaal voor niks zo'n eind gereden ;( .

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:57

Filmpjes gevonden op de andere pagina. Echt respect ook voor Edward, je zietgewoon dat Totilas heet wordt doopr het enthousiaste publeik en hem dan toch nog zo 'gemakkelijk' rijden! Mijn complimenten! Echt super gaaf om te zien, jammer dat ik het gemist heb :( .

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:58

Denk je echt dat Anky wel op PB hier had gereden als ze wel in NL was geweest?!
Die durft al amper een ereronde te rijden, laat staat hier met joelend en klappend publiek op de HK...[/quote]

nee ik denk niet dat ze dat zou doen ze kan goed rijden maar, is wel
bangig aan gelegd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:02

bobolien schreef:
nee ik denk niet dat ze dat zou doen ze kan goed rijden maar, is wel
bangig aan gelegd

Ik vind dat toch nogal rare uitspraken.

Iedere amazone die moeder geworden is wordt voorzichtiger. En Anky is er een paar keer flink afgeklapt, dus heeft ze dubbele schrik.
Heel dressuur rijdend en fokkend Nederland heeft heel veel aan haar te danken, ik vind dat dat snel vergeten wordt.
Jullie hebben het over iemand die 3 individuele OS medailles heeft op 3 verschillende OS + al haar andere overwinningen.

Iemand die bangig is aangelegd rijdt dat niet zomaar

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:24

Ik denk ook echt dat het door het moederschap komt. Als jij een heel leven hebt wil jij niet meer hele wilde parden hebben. Daar heb je dan echt geen behoefte meer aan. Logisch ook, nu vind ik het ook niet erg en soms zelfs grappig maar als ik groot ben zou ik er echt niet aan moeten denken.

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:46

Madeleine Witte is toch ook moeder? Nou die rijdt toch heel gedurfd en rijdt ook voluit in prijsuitreikingen. Anky is gewoon bang. Daar kan ze verder ook niets aan doen maar het lijkt me niet echt lekker rijden als je altijd zo bang bent. :D

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

Dat is ook zo :P, ze zal echt niet de enige zijn. Ben ik wel helemaal met jullie eens ;). Maarja iedereen is anders, de ene heeft inderdaad gewoon meer aanlef voor angst sdan de ander :)!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:56

rocky21 schreef:
Madeleine Witte is toch ook moeder? Nou die rijdt toch heel gedurfd en rijdt ook voluit in prijsuitreikingen. Anky is gewoon bang. Daar kan ze verder ook niets aan doen maar het lijkt me niet echt lekker rijden als je altijd zo bang bent. :D

Die rijdt wel gedurfd, maar wat een verschrikking om aan te zien. Ze zit scheef met ingeknikte heup, haar hoofd hangt scheef en knikt iedere pas heel erg en als je van achter kijkt hupst ze gigantisch van links naar rechts. Wynton is me gisteren maar amper opgevallen, Madeleine haar tik viel veel harder op en aan de opmerkingen om mij heen te horen waren er veel mensen die zich aan die tik stoorden. Dan zie ik toch echt Anky liever rijden.

PB heeft onder HP laten zien wat hij in zijn mars heeft, maar wat hij nog niet in de ring kan laten zien. Totilas kan zijn voorbenen zo bewegen zonder tact te verliezen, maar PB verloor constant zijn tact. Als Anky hem zo spectaculair op wedstrijd voor zou stellen, zou ze niet de scores halen die ze nu haalt omdat de regelmaat, ontspannenheid en tact veel zwaarder mee tellen dan het "zie mij mijn voorbenen eens naast mijn oren zwaaien"drafje dat HP er gisteren uit reed, maar wat de fokkers willen zien is iets wat anders dan wat de GP-jury's willen zien.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:07

Totilas en Edward na de kur:
Afbeelding

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:17

Raiza schreef:
Die rijdt wel gedurfd, maar wat een verschrikking om aan te zien. Ze zit scheef met ingeknikte heup, haar hoofd hangt scheef en knikt iedere pas heel erg en als je van achter kijkt hupst ze gigantisch van links naar rechts. Wynton is me gisteren maar amper opgevallen, Madeleine haar tik viel veel harder op en aan de opmerkingen om mij heen te horen waren er veel mensen die zich aan die tik stoorden. Dan zie ik toch echt Anky liever rijden.

PB heeft onder HP laten zien wat hij in zijn mars heeft, maar wat hij nog niet in de ring kan laten zien. Totilas kan zijn voorbenen zo bewegen zonder tact te verliezen, maar PB verloor constant zijn tact. Als Anky hem zo spectaculair op wedstrijd voor zou stellen, zou ze niet de scores halen die ze nu haalt omdat de regelmaat, ontspannenheid en tact veel zwaarder mee tellen dan het "zie mij mijn voorbenen eens naast mijn oren zwaaien"drafje dat HP er gisteren uit reed, maar wat de fokkers willen zien is iets wat anders dan wat de GP-jury's willen zien.

Precies :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:23

Ik snap de commotie om HP en PB niet zo goed :o
Een hengst voorstellen of een proef rijden zijn twee totaal verschillende dingen! Zoals hierboven gelukkig wel wordt begrepen.

Waarom zou Anky er te angstig voor zijn? Ze rijdt ook voor bij Van Uytert, heb wat filmpjes gezien, waarbij haar schijterigheid me best meeviel... (oké, het is dan nog geen HP, maar dat is ook meer zijn vak dan het hare)

Ik hoef er niet nog een Totilas bij te zien eerlijk gezecht... :o

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:35

En hij heeft het ook verdient!
Super hengst, met superfijne nakomelingen! maar ik ben dan ook wel een beetje bevooroordeeld ;)

Erg jammer dat het gister niet live te zien was.
Ben ook heel benieuwd naar beeldmateriaal, zal het topic nog even doorkijken of er al wat bekend is, zag hierboven al wel wat.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:45

Ik heb ook zeer genoten gister avond!!
Hp heeft PB gedurft voorgesteld met de helaas wat tactfouten met een super hete PB, maar ik heb m nog nooit zo mooi en spectaculair zien lopen!!
Ik weet niet hoe vaak HP Painted heeft gereden maar ik denk dat als hij bij HP in training zou komen dan worden ze meer een duo...(lees:minder fouten)

Moet wel zeggen dat ik mijn Zanou wel terug zag in de hete PB!! hihihi

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:52

Vergeet niet dat Anky dit paard normaal gesproken rijdt en dat Hans Peter en Painted Black alleen een gelegenheidscombinatie vormden. Complimenten voor Anky dat zij dit paard zo super voor elkaar heeft dat Hans Peter er zo makkelijk mee weg kan rijden en dus ook meer uit de kast kan trekken, maar dus wél met de nodige kleine foutjes.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:53

[/quote]

Precies :j[/quote]

Gelukkig meer mensen die het even rechtzetten! Waarom kan HP m zo rijden? Dat is ook omdat Anky hem zo goed voor elkaar heeft! En dan kan Happy m natuurlijk wel als geen ander laten zien!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:12

Vergeet niet dat HP hem van 2000 tot 2003 ook gereden heeft. De hengst is hem dus niet geheel vreemd...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:38

Hier is ie dan incl vuurwerk
GRIBALDI!!

Afbeelding