Tuurlijk kan elk paard aanvallen of door slaan... Maar een hengst heeft hormoontjes die het risico groter maken. Daar kan je niet omheen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Cassidy schreef:Met jouw hengsten ja, kom je dan ook even bij mij?
iedere hengst is toch gevaarlijk, waarom zouden de mijne dan anders zijn dan die van jou?
Ayasha schreef:MysticTinker schreef:Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Ook die 'hele foute' kun je goed opvoeden hoor, maar je moet ze begrijpen en veel geduld hebben en consequent zijn. En er zijn helaas gewoon maar heel weinig mensen die zich die tijd ervoor willen afdoen.
Die paarden die jij kende, die waren dus als pasgeboren veulen al levensgevaarlijk? Dat heb ik nl nog nooit gehoord.
Ik vind dit naïef, sorry.
Citaat:Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Ook die 'hele foute' kun je goed opvoeden hoor, maar je moet ze begrijpen en veel geduld hebben en consequent zijn. En er zijn helaas gewoon maar heel weinig mensen die zich die tijd ervoor willen afdoen.
Die paarden die jij kende, die waren dus als pasgeboren veulen al levensgevaarlijk? Dat heb ik nl nog nooit gehoord.
MysticTinker schreef:palo2 schreef:De conclusie die jij trekt roept bij mij ook vraagtekens op! Ik heb ook enkele paarden meegemaakt die echt gevaarlijk waren. En die waren niet "hun hele leven lang" met stokken bewerkt! Soms zit er gewoon een hele foute tussen!
Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Cassidy schreef:Caira schreef:
Maar goh dit weten we allemaal niet, want we waren er niet bij.... Dus heeft er over speculeren geen enkele zin.
Waarom staat er dan in de titel en in het artikel "hengst"?
Als iedereen er zo over dacht als jij, namelijk dat een hengst ook een paard is en hormonen helemaal niets doen, had deze nuance in het hele artikel niet voorgekomen, denk je niet?
Ayasha schreef:Anders houd ik jouw ordinair uithalen naar Cassidy gewoon voor wrok.
Ayasha schreef:Lisann__ schreef:@ Ayasha ; wat heeft dit met een duitse rijstal te maken?
Antwoord gewoon de vraag, word je dan vanzelf wel duidelijk.
Cayenne schreef:Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk
Hij omschreef het paard als "door de duivel bezeten".
"
Cassidy schreef:Caira schreef:Ja in mijn ogen is een hengst ook een paardWaarom de nuance in het verhaal staat? Omdat mensen altijd graag een vooroordeel bevestigen. Of het nu over een hengst of een k*tmarokaan gaat. Als er 1 slechte tussen zit zijn ze allemaal bedorven.
Wat een briljant voorbeeld, paarden en mensen....maar ik snap je punt.
Maar zie het eens andersom: als er nu 1 goede tussen al die bedorven hengsten of k*tmarrokanen zit, zou je er dan anders over denken?
Caira schreef:Maar dat is wel hoe mensen reageren als ze horen dat hij hengst is, ze zijn er heilig van overtuigd dat hij iedere seconde op kan springen om ze te verpletteren.
Ayasha schreef:Ik ben niet bang, heb ook mijn zweep bij als ik Ex op weide zet of er van af haal. Peerd is braaf hoor, echt, maar in geval van heb ik wat achter de hand.