Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:31

prachtig, brok in me keel !

maar hoe heet dat liedje ook alweer, kan er ff zo snel niet opkomen...

edit. gevonden

inkepink

Re: Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:45

potdikkie, zie je 2 zulke nuchtere mannen met een groot brok in de keel en dan die tekst op de deken.........ook hier een brok...

okidoki: laat ze een poepie ruiken in zwitserland!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:49

mooi filmpje :)
t ga je goed oki!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:12

Wat een emotioneel filmpje, dan moet je zelfs als buitenstaander echt even slikken!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:22

Moest even slikken toen ik het filmpje zag...Moet wel heel erg moeilijk zijn geweest voor ze...Maar als je alles moet houden, dan is het zo gedaan met je stal...Vind het wel een verstandig besluit, maar filmpje is toch moeilijk...

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:26

Rhodos schreef:
Getverderrie.. met dat muziekje erbij en de tekst op de deken word ik er nog emotioneel bij ook..

ik ook! die tekst! echt heeeeel lief, het was (en is) zo'n geweldig paard!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:32

Ik moet eerlijk zeggen dat het me echt raakt dat oki niet meer in Nederlands bezit is. Zo'n ontiegelijk fantastich springpaard.

Ook een enorm emotioneel filmpje, die deken en die muziek :(:)

Ik snap goed dat ze deze kans, voor zoveel geld niet konden laten liggen. Hopen maar dat Oki het goed krijgt op zijn nieuwe plek ;)

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:38

Ik ook traantjes bij de muziek hoor ! ;)

Vind het toch wel zonde.... Oki hoort gewoon bij nederland

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:43

emotioneel ben ik er niet van......... zonde vind ik het wel!

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:52

Het volgende ingezonden stukje uit de Telegraaf wekt dan ook wel woede op bij mij:

Telegraaf - vrijdag 29 januari 2010

Okidoki
Met een dikke zoen nemen vader en zoon Zoer geëmotioneerd afscheid van hun lievelingspaard Okidoki (Tel. 28/1). Ik vermoed en vrees dat de emoties allengs zullen luwen nadat de 4 miljoen op de rekening is bijgeschreven. Een misselijkmakend bericht.

DE TELEGRAAF LAAT ZICH WEER VAN ZIJN BESTE KANT ZIEN! Het is weer een artikel met geen diepgang en een inhoud wat geen waarde heeft. Misschien heeft de telegraaf verstand van Bic-pennen
en het vullen van een stukje krant of website, maar totaal geen verstand van paarden. Ik weet niet wie dit stukje heeft geschreven maar het zal wel iemand van de postkamer zijn geweest wat als dit een echte journalist was heb ik medelijden met hem......

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:03

Ik heb diep respect voor Albert en Arend Zoer en hun kennis van paarden. Albert heeft mijn merrie op 1.50m niveau internationaal gesprongen en ik ben er trots op!. Probeer het maar is een 2 of 3 jarig paard te laten vrijspringen en te kopen. Onvoorwaardelijk in het paard te geloven en op te leiden, een hoop gezeur en gezeik over je heen te krijgen. Proberen en hopen het paard elke dag, dag in dag uit gezond te houden. etc.

En dan heb je een zielig hoopje mens werkzaam bij de telegraaf welke zegt dat de emoties weg zijn als het geld binnen is. Ik begrijp nu waarom het aantal leden van de telegraaf terugloopt. Ik hoop dat meneer promotie maakt bij de telegraaf en in de toekomst de planten mag water geven als dat niet te moeilijk is !!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:10

ja ik vind het echt jammer.
en emotioneel.respect voor ze zeker!
het is een pracht paard.moeilijke beslissing.
en vond ze samen echt een top team en hoop dat hij t net zo goed krijgt bij zijn nieuwe eigenaar.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:16

Buiten dat Albert een geweldige ruiter is, is hij ook een heel vriendelijk, lief mens, die zeer oprecht met pijn in zn hart afscheid nam van een goeie vriend. Al stond er 10 miljoen op de bank, dat interesseerde hem op dat moment niks.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:30

Lastig hoor, is alles te koop voor geld.
Wij zeggen vaak 'Je koopt een paard, maar de training koopt je niet'

Paardrijden is teamwork.

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:56

Zo zie je maar weer................ met geld is alles te koop !

En zo zie je maar weer............ om veel geld wordt alles verkocht !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:00

Moderatoropmerking:
Ik heb heel veel oneliners verwijderd. Tuurlijk maakt zo'n onderwerp emoties los, maar het is de bedoeling dat er meer wordt geplaatst dan smilies met traantjes in zijn ogen of 'he ik moet huilen' reacties.

Over dat Arend en Albert zo hard zijn, nee dat denk ik niet. Beiden hebben naar mijn idee echt hart voor hun dieren en dat Oki nu weg gaat hebben ze het waarschijnlijk zelf stukken moeilijker mee dan wij. Gelukkig hebben ze nog meer toppaarden :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:02

Zo simpel zal er zeker weten niet gedacht zijn door de heren Zoer. Dan was Okidoki allang weggeweest als dat wel het geval zou zijn ;)

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:06

ik vind het ronduit belachelijk dat ze okidoki verkocht hebben,als ik zo,n goed paard had was die echt niet weg gegaan,maar ja geld gaat weer voor het paard ,wat nou als de nieuwe eigenaar niet goed is voor oki,wat dan ???
maar ja dat is mijn persoonlijke mening

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:08

sandyQ schreef:
ik vind het ronduit belachelijk dat ze okidoki verkocht hebben,als ik zo,n goed paard had was die echt niet weg gegaan,maar ja geld gaat weer voor het paard ,wat nou als de nieuwe eigenaar niet goed is voor oki,wat dan ???

Ik vind dit een ronduit belachelijke opmerking.

Of een eigenaar zijn paard wel of niet verkoopt, moet de eigenaar zelf weten. Wie zijn wij om daar over te oordelen?

Werkelijk.. wat een vreemde post :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:13

sandyQ schreef:

Als ze Oki voor veel geld wilden verkopen, hadden ze dat voor de OS moeten doen. Toen was er nog flink wat meer geld geboden. Punt is dat deze mannen ook aan hun toekomst moeten denken. En ja, daar is ook geld voor nodig. Wellicht moet je het filmpje nog een keer goed bekijken en even naar de uitdrukkingen en houdingen van de heren Zoer moet kijken. Daar speelt zeker emotie en niet, yes we hebben 4 miljoen binnen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:21

En ze verdienen er ook hun brood mee, met de paardensport dus er moet ook wel eens wat verkocht worden... en ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er wel goed voor is want anders had Zoer hem er vast niet aan verkocht.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:26

Prachtig filmpje! Zelfs Arend was emotioneel.....
De Zoeren laten zich nu van een zeer menselijke kant zien.
Ik weet zeker dat ze nu niet aan het geld dachten, nu was het een echt afscheid!

En de Telegraaf, echt een misselijke krant...

Oki het ga je goed! En ach, Albert, over jou hoeven we ons echt geen zorgen te maken!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:46

Sjoert schreef:
sandyQ schreef:

Ik vind dit een ronduit belachelijke opmerking.

Of een eigenaar zijn paard wel of niet verkoopt, moet de eigenaar zelf weten. Wie zijn wij om daar over te oordelen?

Werkelijk.. wat een vreemde post :n

Was ook mijn gedachte.
Hoeveel paarden worden er niet dagelijks verkocht... En dat van Oki zou erg zijn, ik bedoel, het is niet leuk omdat het een goeie is :) maar het is niet aan ons om daarover te oordelen dacht ik zo.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:59

sandyQ schreef:

:? het is immers ook nog een bedrijf waar ook geld verdient moet worden. En als je als bedrijf zijnde moet gaan nadenken over wat een nieuwe eigenaar allemaal wel niet kan uitspoken met een paard moet je misschien maar geen bedrijf zijn ;)

Vind het mooi om te zien dat beide mannen er toch zichtbaar wel moeite mee hebben. Zeker leuk filmpje en leuke foto!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:16

ik vind dat je ook wel reëel moet blijven, zo'n hoog bod kun je gewoon niet weigeren :Y)
het is immers ook een bedrijf..