Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Kosten van dode dieren worden vooraf al ingecalculeerd neem ik aan, als in machinegebruik. Aanschafwaarde + restwaarde/gemiddelde gebruiksduur...
Janine1990 schreef:Dat laatste heeft te maken met de concurrentiepositie van een land...
Het is in elk geval nooit mijn bedoeling geweest om wie dan ook te kwetsen met mijn woorden en ik hoop dat dat (desnoods na een tweede keer lezen) ook spreekt uit de toon van mijn berichten.
savath schreef:Wij hebben met de boerderij een abbonement,dat kost 80 euro per jaar en dan mag je meegeven wat je hebt.
Voor een paard is het hier al gauw 100 euro anders.

sorry maar vind dit geldklopperij.Janine1990 schreef:JoyCiej007 schreef:Ehm, help me even, ZBO????
ik was altijd in overtuiging dat alleen Rendac kadavers mag ophalen.....?
Zelfstandig Bestuursorgaan, dus in opdracht van de overheid en gebonden aan heel wat regeltjes....
nu schaam ik me diep als rechtenstudent..............JoyCiej007 schreef:![]()
nu schaam ik me diep als rechtenstudent..............
Dat volgens mij idd wel, maar dan alsnog een monopolie-positie dus. Net als het CBR bijv.
goeroe schreef:Janine1990 schreef:Onze hele samenleving is zo goed als gevestigd op de boeren....
Dat idee stamt van net na de hongerwinter en is als je het mij vraagt niet meer actueel. Inmiddels produceren we véél meer dan we ooit zouden kunnen opeten en opdrinken en zelfs al zouden we niets meer produceren dan hoeven we niet te verhongeren, we zijn geen derdewereldland.
DendroFleur schreef:Ik vind zelf de prijzen erg goedkoop al is een verdubbeling wel erg veel. Maar denk dat niemand problemen heeft met 20euro om je paard te laten wegvoeren.
Maar voor de beroepsmatige veehouder is het toch een behoorlijke kostenverhoging.
tamary schreef:Voor zover mijn informatie reikt is Nederland al sinds de gouden eeuw niet meer in staat om zijn eigen burgers van zijn eigen grondgebied te voeden. We produceren absoluut misschien wel veel meer, maar niet genoeg voor alle monden die er ook bij gekomen zijn.
JoyCiej007 schreef:Tuurlijk, 20 euro is ook niet duur, maar een verdubbeling is in verhouding toch wel érrug ehm, onredelijk vind ik.
Maar als de kosten voor het individueel ophalen óók verdubbeld zijn, dan is dat wel heel erg belachelijk, individueel ophalen wás al heel erg duur, helemaal in verhouding met de rest...
goeroe schreef:Jij hoeft niet financieel op te draaien voor het ophalen van mijn dode dier en omgekeerd wens ik ook niet te betalen voor het ophalen van andermans dode dieren.
SusanW schreef:goeroe schreef:Jij hoeft niet financieel op te draaien voor het ophalen van mijn dode dier en omgekeerd wens ik ook niet te betalen voor het ophalen van andermans dode dieren.
Toch blijf ik dit een vreemde opmerking vinden, aangezien je doelt op de subsidie die dan misschien door de belastingbetaler wordt opgebracht. Je wilt niet weten waar allemaal subsidie voor gegeven wordt! Op de meest vreemde dingen. Daar zijn zoveel mensen het niet mee eens. Ik vind het ook niet leuk of nodig dat bepaalde instanties subsidie krijgen voor hun doen en laten, maar daar gaan we helaas niet over.
Dus een beetje kort door de bocht om nu net te doen alsof we met zijn allen alleen belasting betalen voor de subsidie van Rendac![]()
We betalen tenslotte ook allemaal een hoge verzekeringspremie. Ook omdat er mensen zijn die dingen vergoed willen zien, waar ik helemaal geen belang bij heb. Zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar