FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:14

horseyfries schreef:
Dat is het meest onwetenschappelijke onderzoek waar ik ooit van gehoord heb, hoe kun je geloven dat dit ook maar iets aantoont?
- Is er vantevoren getest hoeveel paarden zonder training linksaf gingen en hoeveel rechtsaf? Nee
- Wie hebben er gereden en hoe? Hoeveel van die testruiters hebben daadwerkelijk een opleiding gehad in deze manier van trainen en weten het dus op de juiste manier uit te voeren?
- Wat wordt verstaan onder "normaal trainen"? Onder druk presteren in een klassieke training? Of wat rondhobbelen aan een lange teugel?

Aantallen paarden zijn niet representatief, er zijn geen controle-groepen gemaakt, kortom, als je iets wilt bewijzen dan kun je altijd wel iets vinden om het mee te bewijzen.

Mijn tafel blijft op zijn vier poten op de grond staan zonder te wiebelen: ziedaar, de aarde is plat!

Laten we er dan nu in ieder geval voor eens en altijd uit zijn dat het FEI onderzoek ook helemaal niets aantoont. Aangezien bij dat onderzoek nog veel minder paarden zijn gebruikt en al helemaal geen controlegroepen.

Alle onderzoeken tot nu toe zijn geen wetenschappelijke bewijzen. En het zal nog niet meevallen om het geestelijke aspect goed te testen en dat is wel het aspect waar de meeste mensen over "vallen".

Love_Uggs

Re: FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:36

waarom wordt dit getraind dan, wat is het doel van die rollkur? Doet Anky dat ook?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:26

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:
Dat is het meest onwetenschappelijke onderzoek waar ik ooit van gehoord heb, hoe kun je geloven dat dit ook maar iets aantoont?
- Is er vantevoren getest hoeveel paarden zonder training linksaf gingen en hoeveel rechtsaf? Nee
- Wie hebben er gereden en hoe? Hoeveel van die testruiters hebben daadwerkelijk een opleiding gehad in deze manier van trainen en weten het dus op de juiste manier uit te voeren?
- Wat wordt verstaan onder "normaal trainen"? Onder druk presteren in een klassieke training? Of wat rondhobbelen aan een lange teugel?

Aantallen paarden zijn niet representatief, er zijn geen controle-groepen gemaakt, kortom, als je iets wilt bewijzen dan kun je altijd wel iets vinden om het mee te bewijzen.

Mijn tafel blijft op zijn vier poten op de grond staan zonder te wiebelen: ziedaar, de aarde is plat!

Laten we er dan nu in ieder geval voor eens en altijd uit zijn dat het FEI onderzoek ook helemaal niets aantoont. Aangezien bij dat onderzoek nog veel minder paarden zijn gebruikt en al helemaal geen controlegroepen.

Alle onderzoeken tot nu toe zijn geen wetenschappelijke bewijzen. En het zal nog niet meevallen om het geestelijke aspect goed te testen en dat is wel het aspect waar de meeste mensen over "vallen".

Het geestelijke aspect is idd niet te testen en dat is waarschijnlijk waarom de mensen die tegen zijn daar juist mee schermen: als je niet kunt bewijzen dat ze ongelijk hebben vinden ze dat ze dus per definitie gelijk hebben.
Ik ben het met je eens dat er geen enkel onderzoek zo wetenschappelijk is aangepakt dat het echt betrouwbaar is qua informatie. Maar is er al ooit één andere trainingsmethode getest en wél wetenschappelijk aangetoond goed bevonden?
Want als je iedereen en alles gelijk wilt stellen, dan moet dat ook gebeuren.

Tot nu toe is het beste bewijs nog altijd de praktijk, omdat daarin de meeste paarden lopen die op allerlei verschillende manieren getraind worden. En als ik dan zie hoe de paarden die LDR getraind worden niet alleen er al jarenlang met de prijzen vandoor gaan, maar daarnaast nog eens diezelfde toppaarden stokoud op de wei lopen bij de topruiters die ze gereden hebben, dan denk ik: steek je energie eerst maar eens in échte misstanden en als je trainingsmethodes wilt onderzoeken, prima, maar dan ook alle!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:32

horseyfries schreef:
Tot nu toe is het beste bewijs nog altijd de praktijk, omdat daarin de meeste paarden lopen die op allerlei verschillende manieren getraind worden. En als ik dan zie hoe de paarden die LDR getraind worden niet alleen er al jarenlang met de prijzen vandoor gaan, maar daarnaast nog eens diezelfde toppaarden stokoud op de wei lopen bij de topruiters die ze gereden hebben, dan denk ik: steek je energie eerst maar eens in échte misstanden en als je trainingsmethodes wilt onderzoeken, prima, maar dan ook alle!

Voor die paar (het zijn er echt nog maar een paar) die nu van hun pension lopen te genieten zijn er ook een behoorlijk stel via de achterdeur verdwenen dus het is ook je kop in het zand steken om alleen die paar die er tot nu toe oud mee geworden zijn als voorbeeld te nemen.
En deze post is niet om negatief te doen maar gewoon iets puur nuchter en realistisch bekijken.

De realiteit is dat helemaal niemand er iets over kan zeggen van wat het met de paarden doet. De meeste gaan gewoon op hun gevoel af en het feit dat zoveel mensen een slecht gevoel krijgen bij het zien van een paard wat met de neus op de borst loopt (en ik heb echt meerdere keren zelf gezien dat er gerust een half uur in die houding wordt gereden) zou al voldoende moeten zijn om het in ieder geval op de wedstrijden niet meer toe te staan.
Wat mensen thuis doen kan niemand ooit controleren, dus daar gaan ze dan hun gang maar. Daar gebeuren wel ergere dingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:46

Rana schreef:
Vudress, ik ben het in grote lijnen met je eens...
Het geen wat ik hoogst irritant vind is dat mensen een mening vormen uit een beeld zonder zich te verdiepen in de matherie of de theorie erachter.

Ook ik, heb het zowel goed als fout toegepast zien worden zowel door wedstrijd ruiters als op duurdere handelsstallen, als trainings stallen. Geef mij een scalpel in me handen en ik zou er alles mee kunnen behalve een leven redden bij wijze van spreken.

Maar het zijn meestal niet de mensen met de " know how" die dingen als dit soort trainingen bekritiseren maar de mensen die niet weten hoe ... ik heb ook in eerdere discussies wel eens gevraag aan bokkers, mensen die " tegen" waren, heb je het ooit wel eens "gevoeld"?
Weet je wat het doet in een training?
Heb je ooit in je leven een goed geflext paard mogen besturen? Want er komt geen geruk en gepluk bij kijken.

Vooral het argument dat de beestjes met de kin op de borst getrokken zouden worden, bull. Er komt geen kracht bij kijken en ook geen dwang. Het is het langzaam werken naar steeds meer flexibiliteit. Net als dat je werkt van een arbeids draf, naar een midden, naar een uitgestrekte. Dat kan niet ram bam boteram, ik geef je een schop in je pens en nu ga je strekken! Dat is ook een periode waarbij je het achterbeen er meer onder moet laten komen, net als het steeds ronder vragen.

En dat is het hele punt: het is vragen, niet afdwingen, want dan forseer je het, net als die schop in de pens. Heeft geen nut.. als je vraagt hoor je vanzelf terug van je paard of hij het kan en wil, wil hij niet? dan zal hij er nog wel niet aan toe zijn. Hier gaat het bij de amateurs mis. dat is weer de vergelijking met de scalpel in de verkeerde hand welke het omtovert in een moord wapen.

Het is het zwart wit denken van de tegenstanders waardoor je kan blijven uitleggen hoe het gaat... er wordt simpel weg niet meer geluisterd. De mening is toch al gevormd. Dat stoort mij.

Dat hier nog niemand op heeft gereageerd!
Helemaal mooi geschreven! _/-\o_

Bandida schreef:
Vudress schreef:
Na zulke beweringen vind ik wel dat je duidelijk geen kaas hebt gegeten van het africhten van een paard.

Daar ben ik bij jou na je reactie te lezen ook van overtuigd. Het gaat helemaal niet over al dan niet trekken. Je hebt blijkbaar geen enkel idee op welke leerprincipes de moderne dressuur stoelt. Als jij dit bovenstaande welgemeend schrijft kan ik alleen maar besluiten dat je geen idee hebt waar je precies mee bezig bent ivm africhten, en dat verdere discussie hierover niet mogelijk gaat zijn.

En zoals gezegd, ik ken geen mensen die rijden op een doorgezakte rug aanvaardbaar vinden, jij wel dan? Dat soort zaken lijkt me niet bepaald een punt van discussie.

Okee, sorry hoor Bandida, maar als ik jou zo een beetje heb leren kennen in jouw reacties en dergelijke (voor zover dat over internet mogelijk is) begrijp ik niet helemaal waarom jij iemand kan aanmerken dat hij/zij geen idee heeft van de principes van de moderne dressuur... Het spijt me zeer :o

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:48

Citaat:
Hoe valt dit te controleren?

Dat is veel makkelijker dan de meeste denken. Net als bij doping kun je vliegende brigades hebben, maar nog veel meer zal het komen van oplettende burgers die toevallig ergens wandelen en het zien. De meeste stallen trainen buiten als het lekker weer is, en er zijn maar weinig stallen die zo prive liggen dat 'kijkers' van buitenaf met een verrekijker niet heel goed zouden kunnen zien wat er gebeurt. En de stallen waar het gebeurt zijn algemeen bekend, dus die controles daar zit het wel goed mee.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:51

ThePast03, dat is wel het slechtste argument wat ik al ooit gehoord heb: omdat mensen er een slecht gevoel bij krijgen zou het al voldoende moeten zijn om het op wedstrijden niet meer toe te staan?
Ik ken nog veel meer mensen die een slecht gevoel krijgen bij wit schuim uit een paardenmond omdat ze denken dat dat iets vreselijks is ("hij schuimbekt!!"), moeten we dan alle schuimende paarden ook gelijk verbieden? En ik wil ze helemaal de kost niet geven die een ruiter/amazone met wat meer omvang absoluut niet paardvriendelijk vinden, dat dus ook gelijk maar afschaffen?

Kenners krijgen meer buikpijn van een paard wat veel te strak bovenin wordt gereden en niet door de rug, wat lichamelijk ook bewezen schade aanricht. Leken krijgen daar helemaal geen slecht gevoel van want ze zien nog niet of een paard door zijn rug loopt of zijn rug wegdrukt, dus dat is dan prima?
Vind je nu zelf dat dit als een verstandige graadmeter kan dienen?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 28-01-10 18:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:52

MarcelDufour schreef:
Citaat:

Dat is veel makkelijker dan de meeste denken. Net als bij doping kun je vliegende brigades hebben, maar nog veel meer zal het komen van oplettende burgers die toevallig ergens wandelen en het zien. De meeste stallen trainen buiten als het lekker weer is, en er zijn maar weinig stallen die zo prive liggen dat 'kijkers' van buitenaf met een verrekijker niet heel goed zouden kunnen zien wat er gebeurt. En de stallen waar het gebeurt zijn algemeen bekend, dus die controles daar zit het wel goed mee.

Heb je al nagedacht over het relatief zijn van LDR/Rollkur??? ;)
Enkele paardenliefhebbers vind het zitten op een paard al dierenmishandeling...
Een ander noemt LDR, wat weer een ander vw-nw noemt... :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:55

horseyfries schreef:
Dat is wel het slechtste argument wat ik al ooit gehoord heb: omdat mensen er een slecht gevoel bij krijgen zou het al voldoende moeten zijn om het op wedstrijden niet meer toe te staan?
Ik ken nog veel meer mensen die een slecht gevoel krijgen bij wit schuim uit een paardenmond omdat ze denken dat dat iets vreselijks is ("hij schuimbekt!!"), moeten we dan alle schuimende paarden ook gelijk verbieden? En ik wil ze helemaal de kost niet geven die een persoon met wat meer omvang absoluut niet paardvriendelijk vinden, dat dus ook gelijk maar afschaffen?

Kenners krijgen meer buikpijn van een paard wat veel te strak bovenin wordt gereden en niet door de rug, wat lichamelijk ook bewezen schade aanricht. Leken krijgen daar helemaal geen slecht gevoel van want ze zien nog niet of een paard door zijn rug loopt of zijn rug wegdrukt, dus dat is dan prima?

Er is nooit zoveel ophef geweest op wit schuimende paardenmonden, dat weet je zelf ook wel. Voor de toekomst van de paardensport zou het wel beter zijn om dit soort dingen niet meer op wedstrijden of clinics te laten zien. Heeft ook nog eens als voordeel dat mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn het proberen te kopieëren.

De publieke opinie is een hele goede graadmeter, die heeft al zoveel onnodig kapot gemaakt. Het is echt niet verstandig om te denken dat je daar boven kan staan. Maar zoals ik altijd zeg: De tijd zal het gaan leren.

Janine1990

horseyfries schreef:
Dat is wel het slechtste argument wat ik al ooit gehoord heb: omdat mensen er een slecht gevoel bij krijgen zou het al voldoende moeten zijn om het op wedstrijden niet meer toe te staan?
Ik ken nog veel meer mensen die een slecht gevoel krijgen bij wit schuim uit een paardenmond omdat ze denken dat dat iets vreselijks is ("hij schuimbekt!!"), moeten we dan alle schuimende paarden ook gelijk verbieden? En ik wil ze helemaal de kost niet geven die een ruiter/amazone met wat meer omvang absoluut niet paardvriendelijk vinden, dat dus ook gelijk maar afschaffen?

Om het even op de mens te betrekken...
Ik krijg ALTIJD te horen dat het slecht is om te kraken (nek, heup, knie, vingers, ellebogen e.d.) terwijl het pijn doet als ik het NIET zou doen... En ik heb nog geen gebreken :n
Maar het veiligste is voor mens en dier om lekker in een hokje te gaan zitten en je vooral niet te bewegen. Ohja, een plastic hok, op basis van rubber, want als je dan een aardbeving krijgt... Vergeet niet midden op een uitgestrekte vlakte te gaan zitten, precies zover van de boom af dat die niet op je kan vallen...

horseyfries

MarcelDufour schreef:
Citaat:

Zo wordt het wel héél duidelijk dat dit een heksenjacht is: hoe kun je in vredesnaam zeggen "de stallen waar het gebeurt zijn algemeen bekend"? Dus alle andere mogen doen wat ze willen want als ze geen LDR gebruiken zijn ze per definitie diervriendelijk bezig??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:56

horseyfries schreef:

Zo wordt het wel héél duidelijk dat dit een heksenjacht is: hoe kun je in vredesnaam zeggen "de stallen waar het gebeurt zijn algemeen bekend"? Dus alle andere mogen doen wat ze willen want als ze geen LDR gebruiken zijn ze per definitie diervriendelijk bezig??[/quote]

Vergeet niet de amateurruiters, de anky-wannabees die nog lang niet zijn ontdekt... Hoe controleer je dezen? Want hier is het dierenwelzijn toch meer in het geding als je het mij vraagt..

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:59

MarcelDufour schreef:
Citaat:

Dit meen je toch niet? Moet het een soort hetze worden geleid door "oplettende burgers", nee die hebben er lekker verstand van. Die denken zeker, oeps, ik zie daar een rollkur, even de FEI bellen. Mensen met een verrekijker achter de coniferen van de bak??? Nou, dan hebben de paarden die af en toe bakkabouters zien, het nu eens goed.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:00

Citaat:
Zo wordt het wel héél duidelijk dat dit een heksenjacht is: hoe kun je in vredesnaam zeggen "de stallen waar het gebeurt zijn algemeen bekend"? Dus alle andere mogen doen wat ze willen want als ze geen LDR gebruiken zijn ze per definitie diervriendelijk bezig??

Dus jij vindt dat vliegende controles per definite een heksenjacht is? Handhaving, met andere woorden, is dus heksenjacht?
Laat ze het maar niet horen bij het I.O.C. want in alle andere takken van sport is dit al gemeengoed.
Als die anderen foute dingen doen dan wordt dat ook heus wel aangepakt, maak je maar niet druk.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:00

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:
Ik ken nog veel meer mensen die een slecht gevoel krijgen bij wit schuim uit een paardenmond omdat ze denken dat dat iets vreselijks is ("hij schuimbekt!!"), moeten we dan alle schuimende paarden ook gelijk verbieden? En ik wil ze helemaal de kost niet geven die een persoon met wat meer omvang absoluut niet paardvriendelijk vinden, dat dus ook gelijk maar afschaffen?

Er is nooit zoveel ophef geweest op wit schuimende paardenmonden, dat weet je zelf ook wel. Voor de toekomst van de paardensport zou het wel beter zijn om dit soort dingen niet meer op wedstrijden of clinics te laten zien. Heeft ook nog eens als voordeel dat mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn het proberen te kopieëren.

De publieke opinie is een hele goede graadmeter, die heeft al zoveel onnodig kapot gemaakt. Het is echt niet verstandig om te denken dat je daar boven kan staan. Maar zoals ik altijd zeg: De tijd zal het gaan leren.

Je moet het juist wel op clinics laten zien zodat mensen begrijpen wat het is en hoe het eruit hoort te zien en hoe het bereikt hoort te worden. Probleem is alleen dat de mensen die ertegen zijn mensen zijn die je nooit op een clinic zult zien en zich dus nooit zullen laten bijscholen om met een andere bril ernaar te kijken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:04

MarcelDufour schreef:
Citaat:

Dus jij vindt dat vliegende controles per definite een heksenjacht is? Handhaving, met andere woorden, is dus heksenjacht?
Laat ze het maar niet horen bij het I.O.C. want in alle andere takken van sport is dit al gemeengoed.
Als die anderen foute dingen doen dan wordt dat ook heus wel aangepakt, maak je maar niet druk.

Kan jij niet goed lezen of WIL jij niet goed lezen? Ik ga in op je opmerking (dat is te zien aan de dubbele punt) dat alleen die stallen waar LDR gereden wordt gecontroleerd hoeven te worden. Dat impliceer jij tenminste door te zeggen dat die stallen algemeen bekend zijn en het dus niet moeilijk is om hen te controleren. Dat is iets heel anders dan algehele controles verplichten voor IEDEREEN, welke methode ze ook gebruiken.
Dus als je dat ermee wilde zeggen had je het anders moeten formuleren. Ik denk dat als er controles voor iedereen komen degene die LDR rijden absoluut geen problemen krijgen, maar dat er dan hele andere stallen wél een probleem hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:21

horseyfries schreef:
Je moet het juist wel op clinics laten zien zodat mensen begrijpen wat het is en hoe het eruit hoort te zien en hoe het bereikt hoort te worden. Probleem is alleen dat de mensen die ertegen zijn mensen zijn die je nooit op een clinic zult zien en zich dus nooit zullen laten bijscholen om met een andere bril ernaar te kijken.

Ik ben op meerdere clinics geweest en heb op andere momenten met mijn neus vooraan kunnen staan en het heeft mij niet met een andere bril doen kijken. Er zijn ook mensen die op hoog niveau rijden en die er niet positief over zijn.

De clinics hebben tot nu toe weinig goeds gedaan. Steeds meer weerzin ertegen wereldwijd en steeds meer amateurs die het ook gaan proberen.
Je kunt jezelf ook afvragen hoe vreemd het is dat je clinics moet geven om het mensen te laten begrijpen.

De pro mensen hebben ook een bril op. Kijken alleen nog maar naar de voordelen en sluiten hun ogen voor alles wat maar eventueel negatief kan zijn over dit onderwerp, zelfs al is het niet eens per definitie negatief bedoelt voor de trainingsmethode op zicn.

De publieke opinie gaat verder dan bokt, zelfs verder dan de paardenwereld alleen. Heb al een tijd terug een column uit de paardenkrant geplaatst: [ON] De publieke opinie
Over die publieke opninie heb ik het. De publieke opinie heeft in het verleden al veel dingen kapot gemaakt en ik denk dat de dressuurwereld op zijn minst moet op gaan passen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:36

@horseyfries
Waarschijnlijk kan jij niet lezen, want waar heb ik gezegd dan dat ALLEEN die stallen gecontroleerd moeten worden. Het ging over de handhaving na een evt verbod en hoe dat dan gecontroleerd moet worden. Nou, zo dus!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:24

Hier nog maar eens een voorbeeld hoe de wereld denkt over dit systeem. Maar gewoon eigenwijs blijven, al staat het huis in brand, gewoon volhouden dat de open haard het zo lekker doet!
Citaat:
De Amerikaanse schrijfster en illustrator Michelle Guillot maakte onlangs het boek Superprix!, The Official 2060 Superprix! Fan Guide. Met het boek geeft ze met behulp van satire een blik op de toekomst van de dressuur. Guillot is in haar boek afkeurend over onmenselijke trainingmethodes, het extreme overflexen, snelle oplossingen, de druk op jonge paarden, Spartaanse stalling en het feit dat commercie en publiektrekkerij vóór het welzijn van het paard gaan.
Het boek wordt op de voorzijde ‘an equestrian fantasy’ genoemd. De inhoud kan volgens Michelle het best worden omschreven als: “Een satirische schets van hoe de dressuurwereld er in de toekomst uit kán zien.” Humoristische illustraties, een samenvatting van hoe dressuur zich van 2014 tot 2060 ontwikkelt tot een wereldwijde commerciële sportsensatie en een blog van Felicity Wraithbottom wijden je in in de wereld van superprix (vroeger bekend als dressuur). Aan bod komen het revolutionaire trainingsysteem van Bengt Fleckchen op het wereldwijd bekende Rollkurova Instituut, de ruggengraatkraker en het Guter Sitz-zadel.
Guillot koos voor de satirische aanpak en bijbehorende illustraties, omdat ze denkt dat humor de beste manier is om een onplezierige boodschap over te brengen. “Hoewel ik de draak steek met de nieuwste trends, vind ik wat ik op televisie en concoursen zie vaak intriest. Ik had de keuze tussen huilen of tekenen. Het werd het laatste.”
Meer over Michelle Guillot, haar boek Superprix! en de futuristische illustraties lees je in Bit 175. Deze uitgave ligt vanaf vrijdag 29 januari in de winkel.

Bron: Horses.nl/Bit - Marleen Teuling

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:25

Marcel Dufour, je suggereert dat door te zeggen dat men weet waar zo getraind wordt.
Het is toch van de gekke dat men zich op één methode gaat richten en alle anderen niet bekijkt? Zoals je zelf blijkbaar wel weet is in klassieke stallen het bijtikken van de voorbenen doodnormaal. Is dat diervriendelijker dan?
Of omdat de leek dat niet weet en niet ziet, is het goed. Zijn we echt zover gekomen dat leken de dienst gaan uitmaken?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:27

Tja, en van elke ruiter, hoe klassiek of modern dan ook kun je wel de meest vreselijke momentopname maken. Daarbij kun je geen enkel oordeel vellen over de specifieke training van een paard als je geen achtergrond weet.

Wat ze van mij heel hard af mogen straffen zijn de mensen die het nodig vinden om onder een klassieke vlag paarden in piaffe te sláán.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:29

Tegenstanders vinden een negatieve mening "de mening van de wereld". Iets totaal uit zijn verband trekken omdat je het niet begrijpt en vervolgens zorgen dat vele mensen, niet gehinderd door enige kennis van zaken, alles wat je op internet slingert voor ware informatie aanneemt, maakt niet dat iets slecht is.
Het laat slechts zien dat een mes in de handen van een aap geven heel gevaarlijk is. En het mes is niet het bit in handen van LDR ruiters in dit geval, maar het onjuist weergeven van een beeld van LDR door leken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:31

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Zijn we echt zover gekomen dat leken de dienst gaan uitmaken?

Euh ja..

Nee, de dienst wordt nog altijd uitgemaakt door de FEI. En je hebt gezien wat die met onterechte klachten doen: een briefje sturen voor op het wc te hangen....

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:32

@horseyfries
Ook dat bijtikken moet verboden worden. Maar omdat het ene niet aangepakt wordt, moet het andere ook maar door de vingers gezien worden? Het is de roll methode die momenteel ter discussie staat, en zodra die andere methodes aan de beurt komen, zal ik ook mijn zegje doen, maar in dit geval gaat dit topic over de rollkur en nergens anders over.
Maar, let maar op, als dat boek (Superprix van Michelle Guillot) een beetje de aandacht gaat krijgen, en dat gaat het!, Dan gaat de discussie pas echt losbranden, let maar op wat ik je zeg. En dat voelde ik maanden geleden al op mijn sloffen aan komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:35

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Zijn we echt zover gekomen dat leken de dienst gaan uitmaken?

Euh ja..

Laat me raden....
Hoe groter de meerderheid, hoe makkelijker. Want ja 'zelfs een leek' ziet hoe ondeugdelijk deze trainingsmethode is...
Blablabla...

Bullshit, leken mogen de dienst uitmaken wanneer er door DEUGDELIJK onderzoek is aangetoond dat het daadwerkelijk dierenmishandeling is... En wanneer LDR niet meer relatief is...