Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:23

Het is niet te doen om de paarden die op pension bij de zonnehoeve, als je het daar niet bevalt, dan ga je weg, klaar. Dit topic is gestart nav de 4 paarden die buiten stonden en waar de krant een misplaatst stuk over heeft geschreven. Wil je je gal spuwen over je ervaringen, doe dat dan in een ander topic.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:28

gina2003 schreef:
Patriciavt schreef:
Is dit de kudde die in dat bosje aan de bosruiterweg staan?? Hier lopen ook enkele koeien toch?
Ong. 300 meter van onze stal staat nl ook een aantal paarden (voor zover ik weet zijn die van Zonnehoeve) in een stuk afgebakend natuurgebied.
Ik heb ze niet vaak genoeg gezien om te beoordelen of deze dieren idd verwaarloos worden, wat we wel hebben meegemaakt is dat er in de zomer regelmatig eentje losloopt en dat de eigenaren dan niet/moeizaam te bereiken zijn..

Ja, dat zijn ze, er staan nu wel kuilbalen.
De zorgboederij is niet meer dan dat daar pleegkinderen zijn, want zorg voro paarden hebben ze niet.
Die van mij heeft er 3 jaar gestaan, en was verre van tevreden, ben heel erg blij dat ik daar weg ben, wil voor geen goud meer terug!
Meestal hadden ze beschimmeld kuil of hooi te eten, het stro was ook vaak muf en beschimmeld, dat soort dingen..

Veel dieren hebben het moeilijk met deze winter, zo ook deze paarden. Het is jammer dat er - uitgaande van dat het waar is wat er in de openingspost staat - niet voldoende wordt gelet op dat de dieren voldoende voedsel en water hebben. Dit is makkelijk te verhelpen door gewoon regelmatig (met dit weer elke dag even, kan niet zoveel moeite zijn want Zonnehoeve is op 10 min. afstand) even je gezicht bij de kudde te laten zien. Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de afgelopen tijd regelmatig een busje (??) bij het hek heb zien staan. Naar mijn inziens doen deze mensen niets met opzet. In de zomer komen de dieren niets tekort, het is een prachtig stukje gebied met veel beschutting door de bomen en bosjes. (mijn paard vind het prachtig als een aantal van de kudde meelopen als we langs de berm richting het bos gaan := ) Meer dan in mijn post beschreven - er loopt er regelmatig eentje los, of een van de koeien, waar niet direct adequaat een reactie dan wel handeling op komt - heb ik nog niet gezien daar.

Gina2003, ik denk niet dat je deze kudde kunt vergelijken met de dieren die bij Zonnehoeve op stal staan. Daarbij, iedere stal heeft zijn dingetjes, en het is jammer dat je je zo negatief over bokt uitlaat, want ook Zonnehoeve zal goede dingen hebben, anders zouden er geen paarden meer staan ;)

gina2003

Re: Paarden in Hulkesteinsebos worden aan hun lot overgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 07:44

Daar heeft iedereen natuurlijk zijn mening over, dat is logisch, maar inderdaad de zomer staan ze goed, al heb ik ook vaak gehoord dat paarden loslopen uit de diverse landen die ze hebben en eigenlijk heel moeilijk doen om te komen om ze weer te vangen, maar ok, ik zal verder niks meer zeggen, denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:16

ik heb gehoord, ik heb gehoord....
Ik heb gehoord dat beatrix afgelopen zaterdag af zou treden, is ook niet gebeurt....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:32

Ik heb het niet gehoord, ik heb het zelf meegemaakt.
En dat is ook het enige, naar mijn idee staan deze dieren heel niet verkeerd :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:33

We gaan gewoon met z,n allen kijken en maken er een gezellige dag van.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:08

Of we kijken even met zijn allen naar het nieuws uit syberie waar de dieren op het land dood staan te vriezen omdat het -40 / -50 is...

Dan is het in nederland toch allemaal relatief ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:54

DenK4ever schreef:
Of we kijken even met zijn allen naar het nieuws uit syberie waar de dieren op het land dood staan te vriezen omdat het -40 / -50 is...

Dan is het in nederland toch allemaal relatief ;)

Tja, als je dat een vergelijking vindt. Was het niet Mongolie trouwens?

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:45

stef schreef:
ik heb gehoord, ik heb gehoord....
Ik heb gehoord dat beatrix afgelopen zaterdag af zou treden, is ook niet gebeurt....

:D :D :D