Paso Fino Hengst wordt meerdere keren in het hoofd geschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:39

Triest gewoon, wat heb je toch nare mensen in deze wereld!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:55

Urielle schreef:
Ik begrijp niet dat ze het dier niet gewoon uit zijn lijden verlost hebben. Dier is levensgevaarlijk gewond, heeft geen baasjes meer, dus er gaat een kapitaal voor een operatie naar een ouder paard waar ze ook nog een eigenaar voor moeten zoeken terwijl er in de VS zoveel mensen zijn geweest die nota bene hun paarden maar hebben losgelaten ergens uit geldgebrek. Persoonlijk vind ik het ook belachelijk om geld voor dit soort dingen te doneren als er ook sprake is van bijvoorbeeld Haiti.
Mee eens... Ik vind het heel erg, maar i.m.o. had het dier er beter in kunnen blijven. Het is erg dat mensen tot zo iets gedreven kunnen worden, blijkbaar wilde hij al wat hem lief was met zich mee nemen...

BounceBabe schreef:
Dat hij zichzelf van het leven wilt beroven, zijn vrouw en (kind?) dat is zijn eigen keus maar om een paard nou ook nog eens neer te knallen?
Wat een schoft!
Deze reactie gaat m'n petje echt te boven. Dus het is ok dat ie z'n vrouw en evt. kind neerschiet, maar z'n paard dat is drama?? Jeetje... Van zo 'n gedachte krijg ik kriebels, sorry hoor...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:00

stal_kuiper schreef:
Alweer een bewijs voor de inteligentie van Amerikanen , :P

jammer dat ze het paard erbij hebben betrokken , is misschien banketstaaf van me , maar wat ze zichzelf aandoen is hun probleem , maar het paard kon er waarschijnlijk niets aan doen dat hun huis geveild moest worden... :(

dat heeft niks met intelligentie van Amerikanen te maken hoor!

Hetzelfde is hier in de polder gebeurd alleen dan met de hond die was ook na de (zelf)moord aktie dood gemaakt

In USA kan je je paard niet even naar de slager brengen of laten euthanseren als je geen geld hebt. Het lot van dit paard had er misschien erg uitgezien er sterven heeel veel paarden op het moment aan een afschuwelijk hongersdood omdat de mensen gewoonweg geen geld hebben om hun dieren te onderhouden en de rescue opvang facilities zitten overvol) Dus waarschijnlijk heeft deze eigenaar uit wanhoop gedacht dat het paard beter af zou zijn als het dood was.
Ik praat het uiteraard niet goed maar mensen doen rare dingen uit wanhoop als ze alles kwijtraken waar ze hun levenlang voor gewerkt hebben!

LauraM

Re: Paso Fino Hengst wordt meerdere keren in het hoofd geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:10

Arm paard. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:26

Wat een vreselijk tragische moord zeg! Allemachtig. Vreselijk gewoon. Poging moord op paard schijnbaar mislukt, gelukkig komt die er weer bovenop.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:28

Oh jeumig, die ct scan..
Arm dier :(:)

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:31

oh arm paard |( :(:)

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:44

Dit is afschuwelijk!Heft het paard hem iets aangedaan?!
Ik zou hem eens door het hoofd knallen! :( Het paard is een bikkeltje
Maar als ik de arts zou zijn (wil o zo graag dierenarts worden :o )zou ik hem laten inslapen
Als hij dan weer oplapt houdt hij er een trauma aan over
Maar goed als ze hem toch in leven willen houden
Zou ik zo wel wat geld willen doneren als dat kon

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:47

Oepsie hij is al dood...

Neem me niet kwalijk :+

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:49

Wat zielig kep medelijden met de hengst |(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:50

Waar staat dat hij dood is?

Erg sneu allemaal...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:56

Urielle schreef:
Persoonlijk vind ik het ook belachelijk om geld voor dit soort dingen te doneren als er ook sprake is van bijvoorbeeld Haiti.

Mensen moeten toch zelf weten waar ze hun geld aan geven ????

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:59

Die man spoort van geen kanten.. :n
Hopelijk komt het paard er snel weer bovenop :oo :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:00

sunshine schreef:
Urielle schreef:
Persoonlijk vind ik het ook belachelijk om geld voor dit soort dingen te doneren als er ook sprake is van bijvoorbeeld Haiti.

Mensen moeten toch zelf weten waar ze hun geld aan geven ????

Vind ik ook Sunshine! Wat er in Haiti gebeurt vind ik echt vreselijk maar doneren doe ik niet meer want vertrouwen heb ik er niet in. Dat zie je ook met de tsunami en de wederopbouw daarvoor, waar is al dat geld? Tot op de dag van vandaag hebben mensen nog steeds geen huizen, ruim 5 jaar later!

Iedereen moet dit echt zelf weten! :j
Haiti en dit paard vind ik ook een beetje appels en peren hoor...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:02

Ik kijk niet meer op van die familiedrama's. Ik bedoel dat het in het persoonlijk leven allemaal zo rot gaat, dat is verschrikkelijk, maar waarom zou je een dier er ook nog eens bij moeten betrekken. Tuurlijk, dat kind, die vrouw en die man hadden zich nooit van het leven mogen beroven, maar het is gebeurt. En dat is heel erg. En wat die sociale voorzieningen betreft: daar ben ik van op de hoogte. Maar kom op, alsof dat paard niet zou worden opgevangen door een dierenbescherming/organisatie. Ik heb zo iets van: hou het bij je eigen soort en laat die weerloze dieren met rust. Het is heel rot dat die man er voor heeft gekozen zijn gezin dood te schieten, maar het is niet anders.

Het is erg dat die dingen gebeuren, maar ik word vooral boos als ik lees dat er steeds vaker dieren bij betrokken zijn. Die hebben toch geen poot om op te staan? Ze zijn weerloos.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:05

BounceBabe, ik zeg dan liever dat kinderen en dieren weerloos zijn. ;)

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:10

Te gek voor woorden , waar is de wereld toch mee bezig.. :n

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:13

Die man heeft blijkbaar veel om zijn paard gegeven. Net als om zijn vrouw. Hij zag geen uitweg meer. Als hij niets om het paard had gegeven zou hij het ook niet neergeschoten hebben en proberen mee te nemen naar het hiernamaals. Dan had hij het wel aan zijn lot overgelaten.

horses9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:29

dit is niet meer normaal! wat voor mensen zijn dat eigenlijk niet de aardigste van de wereld alsins
:( als ik die mensen tegen kom tzal niet ne goeie dag geweest zijn amai zene!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik hou van paarden Y;( Y;(

Casper2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:30

Vreselijk allemaal, waafr moet dat heen met de wereld je hoort steeds meer vreselijke dingen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:32

Lynske78 schreef:
Die man heeft blijkbaar veel om zijn paard gegeven. Net als om zijn vrouw. Hij zag geen uitweg meer. Als hij niets om het paard had gegeven zou hij het ook niet neergeschoten hebben en proberen mee te nemen naar het hiernamaals. Dan had hij het wel aan zijn lot overgelaten.

Zag geen uitweg meer... Die man was natuurlijk vreselijk ziek! Veel om iemand geven... Daar geloof ik niet echt in...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:48

BounceBabe schreef:
Ik kijk niet meer op van die familiedrama's. Ik bedoel dat het in het persoonlijk leven allemaal zo rot gaat, dat is verschrikkelijk, maar waarom zou je een dier er ook nog eens bij moeten betrekken. Tuurlijk, dat kind, die vrouw en die man hadden zich nooit van het leven mogen beroven, maar het is gebeurt. En dat is heel erg. En wat die sociale voorzieningen betreft: daar ben ik van op de hoogte. Maar kom op, alsof dat paard niet zou worden opgevangen door een dierenbescherming/organisatie. Ik heb zo iets van: hou het bij je eigen soort en laat die weerloze dieren met rust. Het is heel rot dat die man er voor heeft gekozen zijn gezin dood te schieten, maar het is niet anders.

Het is erg dat die dingen gebeuren, maar ik word vooral boos als ik lees dat er steeds vaker dieren bij betrokken zijn. Die hebben toch geen poot om op te staan? Ze zijn weerloos.
Waarom moeten anderen erbij betrokken zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ontzettend triest dat er ook een dier bij betrokken is. Maar hou het bij je eigen soort??? Net of jij kan je verweren als er iemand ziek in z'n kop met een geweer voor je neus staat. *Pang* en je bent ook gevlogen hoor... Je komt bij mij nogal over alsof alleen dat paard drama is... :) Die vrouw (en kind, maar had niet begrepen dat er een kind bij betrokken was of lees weer niet goed?) die er het leven bij gelaten heeft is evengoed of zelfs nog meer drama...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:53

Ergens snap ik het wel. Lijkt me heel erg als je huis verkocht word, en je in de schulden zit. Wat had hij anders moeten doen met het paard? Daar laten staan lijkt me ook geen goeie oplossing als er niemand meer is die er voor kan zorgen.

Dat ze het paard nog opereren vind ik belachelijk. Als een dier er zo aan toe is kun je hem beter uit z'n lijden verlossen.

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:56

jeetje wat een vreselijk verhaal !!Echt een verhaal waar je heel snel door heen bent.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:59

Te gek voor woorden......... :n