Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Mee eens... Ik vind het heel erg, maar i.m.o. had het dier er beter in kunnen blijven. Het is erg dat mensen tot zo iets gedreven kunnen worden, blijkbaar wilde hij al wat hem lief was met zich mee nemen...Ik begrijp niet dat ze het dier niet gewoon uit zijn lijden verlost hebben. Dier is levensgevaarlijk gewond, heeft geen baasjes meer, dus er gaat een kapitaal voor een operatie naar een ouder paard waar ze ook nog een eigenaar voor moeten zoeken terwijl er in de VS zoveel mensen zijn geweest die nota bene hun paarden maar hebben losgelaten ergens uit geldgebrek. Persoonlijk vind ik het ook belachelijk om geld voor dit soort dingen te doneren als er ook sprake is van bijvoorbeeld Haiti.
BounceBabe schreef:Deze reactie gaat m'n petje echt te boven. Dus het is ok dat ie z'n vrouw en evt. kind neerschiet, maar z'n paard dat is drama?? Jeetje... Van zo 'n gedachte krijg ik kriebels, sorry hoor...Dat hij zichzelf van het leven wilt beroven, zijn vrouw en (kind?) dat is zijn eigen keus maar om een paard nou ook nog eens neer te knallen?
Wat een schoft!
stal_kuiper schreef:Alweer een bewijs voor de inteligentie van Amerikanen ,![]()
jammer dat ze het paard erbij hebben betrokken , is misschien banketstaaf van me , maar wat ze zichzelf aandoen is hun probleem , maar het paard kon er waarschijnlijk niets aan doen dat hun huis geveild moest worden...
sunshine schreef:Urielle schreef:Persoonlijk vind ik het ook belachelijk om geld voor dit soort dingen te doneren als er ook sprake is van bijvoorbeeld Haiti.
Mensen moeten toch zelf weten waar ze hun geld aan geven ????
Lynske78 schreef:Die man heeft blijkbaar veel om zijn paard gegeven. Net als om zijn vrouw. Hij zag geen uitweg meer. Als hij niets om het paard had gegeven zou hij het ook niet neergeschoten hebben en proberen mee te nemen naar het hiernamaals. Dan had hij het wel aan zijn lot overgelaten.
BounceBabe schreef:Waarom moeten anderen erbij betrokken zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ontzettend triest dat er ook een dier bij betrokken is. Maar hou het bij je eigen soort??? Net of jij kan je verweren als er iemand ziek in z'n kop met een geweer voor je neus staat. *Pang* en je bent ook gevlogen hoor... Je komt bij mij nogal over alsof alleen dat paard drama is...Ik kijk niet meer op van die familiedrama's. Ik bedoel dat het in het persoonlijk leven allemaal zo rot gaat, dat is verschrikkelijk, maar waarom zou je een dier er ook nog eens bij moeten betrekken. Tuurlijk, dat kind, die vrouw en die man hadden zich nooit van het leven mogen beroven, maar het is gebeurt. En dat is heel erg. En wat die sociale voorzieningen betreft: daar ben ik van op de hoogte. Maar kom op, alsof dat paard niet zou worden opgevangen door een dierenbescherming/organisatie. Ik heb zo iets van: hou het bij je eigen soort en laat die weerloze dieren met rust. Het is heel rot dat die man er voor heeft gekozen zijn gezin dood te schieten, maar het is niet anders.
Het is erg dat die dingen gebeuren, maar ik word vooral boos als ik lees dat er steeds vaker dieren bij betrokken zijn. Die hebben toch geen poot om op te staan? Ze zijn weerloos.