Veel mysteries rond gezadeld paardenskelet in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:31

Lowara schreef:
maar.. dan geef je toch aan de locale autoriteiten door dat je paard in die bossen ergens rondloopt of vermoedelijk gergepen is door een dier?
kijk.. een hond ofzo.. ja.. maar een groot volwaardig volwassen opgezadeld paard? lijkt mij toch dat een eigenaar dit minimaal doet, ongeacht of het dier is uitgebroken of gestolen, je geeft het dier aan als vermist. ook al is het om zulke situaties als deze te voorkomen.

Ik denk dat dat daar niet gebruikelijk is. Kijk in nederland heb je kleine natuurgebiedjes, waar een dier vaak wel terug gevonden wordt en eventueel voor problemen kan zorgen. maar het is daar zo immens groot, volgens mij is daar geen beginnen aan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:34

Janine1990 schreef:
Arabesk schreef:
Ik denk dat het beestje misschien een been brak tijdens een rit en dat de berijder het uit zijn lijden heeft verlost.

Maar dan zou er een schotwond moeten zijn, ik neem aan dat je het dier dan in het hoofd schiet als je het echt goed wilt doen...

Nee de ruiter heeft het hoofd eraf gehakt... niks wilde dieren. :Y)

:=

Janine1990

Re: Veel mysteries rond gezadeld paardenskelet in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:35

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:37

Raar verhaal en hoe weten ze zo zeker dat het rond 1970 gebeurt is? Alleen door het zadel ? maar hoeveel mensen rijden hier wel niet met een zadel van 20 jaar oud? Misschien in Amerika ook wel...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:42

janderegelaa schreef:
Betere reclame kan een zadelfabrikant niet hebben, na zoveel jaar nog niet eens ontbonden :D

idd zadel ziet er echt nog heel erg goed uit, wie weet in wat voor weersomstandigheden dat daar 40jaar gelegen heeft.

Raar om zo'n dier zo terug te vinden, maarja kan zoveel redenen hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:43

Nathalie83 schreef:
Ondanks dat het tragisch is wat er met het paard is gebeurd, vind ik het een zeer interessante vonst!
Cayenne schreef:
Enkele vreemde bevindingen rond de vondst zijn dat er geen zadeldek onder het zadel zat, en dat het halster verkeerd om zat. Was de laatste persoon die op dit paard gereden heeft nog een beginneling? of is er iets fout gedaan door haast?

Misschien is het wel gestolen, halster verkeerdom, geen zadel dek, en dan misschien in de haast/vlucht been gebroken oid..

Ik ben zeer benieuwd wat er uit gaat komen!

Als je er een dek onderlegd van natuurlijk materiaal vergaat die ook gewoon :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:48

likje vet over 't zadel, en t is weer als nieuw..

tjeetje... vaag hoor dit :=

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:59

Hoe weten ze trouwens dat het halster verkeerd om zat als het bij de schedel lag?

Paard kan toch ook een hartaanval hebben gehad, ruiter is naar huis gegaan en kon naderhand niet meer de plek vinden waar hij of zij het paard achterliet.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:01

beetje raar allemaal.. ik vraag me af hoe dit kan, kan me niet voorstellen dat als je je paard met zadel en alle toebehorenden "kwijt bent" dat je dat niet meld, zal waarschijnlijk wel een luguber verhaal achterzitten denk ik zo!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:04

kimmie261 schreef:
ik denk dat iemand naast het paard liep en deze aan het halster vast had,paard gaat aan de kletter en rent het grote donkere bos in en valt naar beneden (was best een stijle helling zo te zien op de foto's) en breekt zijn nek,eigenaren zoeken nog lang door maar paard wordt niet meer gevonden...eigenaren staken zoektocht na maanden/jaren...

tot hij nu ineens gevonden wordt,
ik wacht wel op de reactievan de rechtmatige eigenaar die nu leest dat zijn toen der tijd vermiste paard gevonden is :Y) :7

Ik vind dit ook wel voor het meest handliggend. Of dat de ruiter er is afgevallen, paard op hol, valt naar beneden en breekt zijn nek(dit is natuurlijk wel te zien) en is niet meer terug te vinden.
Ondertussen doen wilde dieren zich een genot aan deze enorme biefstuk en gaan de eekhoorns er met stukjes pad vandoor omdat dat een warm nestje geeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:08

:)) zo gek vind ik het verhaal niet,beest kan echt zo kwijt raken in een groot bos...

daarnaast vond ik de helling waar ie onder lag echt goed stijl,dus best kans at ie daar vanaf gevallen is..

uitgaan van het jaar waarin het zadel ws gemaakt is,is geen indicatie hoe lang dit geleden is,mss ligt ie er pas 2 jaar ofzo,ik ben benieuwd,komt vast wel een eigenaar boven water...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:19

Ik vind dit ook wel heel bijzonder! Ben benieuwd of ze nog boven water kunnen halen welk paard dit 'was' en het verhaal rondom de eigenaar. Heb zelf ook wel zo mijn ideeën wat er gebeurd kan zijn.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:20

Idd hoeveel paarden zijn we op bokt al niet tegengekomen die zoek raken in een natuurgebied nadat de ruiter is afgeworpen?

Verder vind ik de spullen (met name het halstertouw) nog vrij nieuw, deze touwen worden pas sinds enkele jaren zo gemaakt, 40 jaar geleden hadden ze die echt nog niet hoor.

En Simcozadeltje, gut mijn eerste westernzadel was ook al dik 25 jaar oud maar nog in prima staat. Fabrikagejaar van het zadel zegt niks over het sterfjaar van het paard m.i.

Onder de huidige weersomstandigheden vergaan dieren en mensen veel sneller. Dus alleen pathologisch onderzoek kan iets zeggen over de datering van de gebeurtenis en niet de spullen die erbij liggen.

Maar bizar blijft het wel.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:29

Cowgirl schreef:
kimmie261 schreef:
ik denk dat iemand naast het paard liep en deze aan het halster vast had,paard gaat aan de kletter en rent het grote donkere bos in en valt naar beneden (was best een stijle helling zo te zien op de foto's) en breekt zijn nek,eigenaren zoeken nog lang door maar paard wordt niet meer gevonden...eigenaren staken zoektocht na maanden/jaren...

tot hij nu ineens gevonden wordt,
ik wacht wel op de reactievan de rechtmatige eigenaar die nu leest dat zijn toen der tijd vermiste paard gevonden is :Y) :7

Ik vind dit ook wel voor het meest handliggend. Of dat de ruiter er is afgevallen, paard op hol, valt naar beneden en breekt zijn nek(dit is natuurlijk wel te zien) en is niet meer terug te vinden.
Ondertussen doen wilde dieren zich een genot aan deze enorme biefstuk en gaan de eekhoorns er met stukjes pad vandoor omdat dat een warm nestje geeft.

Ik had ook zo'n soort theorie in mijn hoofd.
Wat dan wel enigzins raar is, is dat het blauwe halstertouw nog zo intact is, maar een eventuele pad ontbreekt. Dan zou je daar toch ook nog stukjes van terug moeten vinden?
Dat het halstertouw nog zo gaaf is verbaasde mij ook wel iets, maar als dat ding ook onder de grond heeft gelegen is het weer engzins verklaarbaar.

Wat betreft het zadel, ik heb wel veel vaker gehoord dat handgemaakte amerikaanse westernzadels een mensen-levenlang mee gaan, dus het feit dat die er nog zo goed uit ziet verbaasd mij totaal niet. Zo'n zadel is wel bestand tegen rare weersinvloeden lijkt me.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:32

Zadels kunnen inderdaad héél lang meegaan. Ik weet toevallig ook iemand die een zadel heeft van 20 of 30 jaar oud (ongeveer, durf het niet precies te zeggen) Die ziet er ook nog príma uit :j

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:38

Het is inderdaad wel heel interessant en ik hoop dat we de waarheid ook nog te horen krijgen.
Tis toch wel heel bizar!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:40

Goh apart zeg!
Ben benieuwd wat er gebeurd is..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:42

dus het kan idd best zo zijn dat dit paard hier pas een paar jaar lit..
Hoefijzers zien er ook redelijk moderd uit..
Bit wordt veel gebruikt.
zadel, kan je niets over zeggen w.b. sterfjaar van het paard

Ben erg benieuwd!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:44

Jolliegirl schreef:
likje vet over 't zadel, en t is weer als nieuw..

tjeetje... vaag hoor dit :=

haha ja en gaan met die banaan ;)

maar idd vind het ook een beetje vaagjes allemaal

Lieszje

Bonjoy schreef:
Zadels kunnen inderdaad héél lang meegaan. Ik weet toevallig ook iemand die een zadel heeft van 20 of 30 jaar oud (ongeveer, durf het niet precies te zeggen) Die ziet er ook nog príma uit :j

Ik heb nog een hoofdstel van zo'n 50 jaar oud liggen..
Ook niks mis mee :o

biesbas

Ik volg dit topic even, ben namelijk wel nieuwsgierig wat er nou echt is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:45

Wat een vaag verhaal zeg...
Ben benieuwd of het wordt opgelost!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:47

ik weet niet van welk materiaal het halster was gemaakt, maar dat het dek niet te vinden is, is volgens mij wel logisch, zoiets verteerd toch? kan ook gebruikt zijn door dieren als nest materiaal

heel bizar verhaal, maar na al die jaren is het wel moeijlijk om het verhaal te achterhalen denk ik

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:51

Ik ben ook heel benieuwd wat er is gebeurd!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:54

Dek zal wel verteerd zijn..
Heb een keer een dekje perongeluk in water laten liggen..
Na een aantal weken was de stof van de buitenkant er al vanaf..