Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:00

Jeetje jeetje, wat is het weer een roddelrubriek op Bokt. Uit het eind van het stuk blijkt duidelijk dat het eenzijdig stuk is, want Gea Stibbe (advocaat van familie Pasch) heeft zich onthouden van commentaar.

Per saldo weet niemand dus wat hier precies waar van is en wat niet. Ook weet niemand wat de familie Van Baalen de familie Fokker al dan niet verteld heeft. Allemaal speculaties waar niemand iets aan heeft.

Daarnaast staat in het stuk duidelijk dat P&P reglementair behandeld is tijdens het EK. Heel Bokt valt over het woord verboden en dit verhaal achteraf. Destijds heeft een DA en de jury (die eea heeft afgetekend) geoordeeld dat de pony na deze behandeling toch kon lopen, dat telt voor mij zwaarder dan al dat gespeculeer hier.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:03

snater schreef:
Wat raar dat zo'n pony tot en met wedstrijddagen op internationale wedstrijden veelvuldig is behandeld door dierenartsen met verboden stoffen. Dat kan toch niet onopgemerkt blijven? Sowieso is aspirine nou niet zo'n sterke pijnstiller dat het een serieuze blessure pijnloos kan maken volgens mij. Bovendien apart dat een DA zo'n bekentenis doet. Neem aan dat hij nu ook stevig gestraft zal worden. Ik durf dat verhaal over die behandelingen te betwijfelen hoor.
Ik vind het zowiezo niet zo netjes van de Fokkertjes dat ze Van Baalen nu nog een trap na proberen te geven en het onderzoek naar de longeertoestand weer boven tafel willen hebben. Dan ben je echt op zoek geweest naar iets om die mensen een hak te zetten lijkt me. Wat je daar nou mee opschiet...
En sneu vind ik het hele verhaal ook niet. Je koopt een pony voor een bedrag waar andere mensen een huis van kopen (een HUIS!!) en neemt genoegen met een verklaring van de verkoper dat het dier gezond zou zijn. Dat gelooft toch niemand. En bovendien: talent kun je niet kopen. Laat het kind toch lekker haar eigen pony verzorgen en rijden, dan leert ze nog wat en heeft ze er nog lol an ook. Heb dan veel meer meelij met kinderen die wél echt kunnen rijden en er hard voor werken, maar met hun middelmatige pony niet kunnen meedoen in het wereldje. Voor dit meisje wordt nog een stel topdieren gekocht, in training gezet en de 'sport' bestaat alleen nog uit bevestiging bij winst en teleurstelling bij verlies. Triest hoor, als het zo moet. Niets mis met minder goede ruiters met beter paarden/ponies, iedereen moet het leren en het is alleen maar fijn als je die mogelijkheden hebt, maar dit slaat helemaal door. Hoeveel plezier beleeft een kind aan rijden als ze dat nauwelijks doet? Hoe sterk raakt ze dan gehecht aan haar pony, als iemand anders hem traint en ze er nog een stel heeft staan? Denk dat dat anders werkt dan bij andere ponymeisjes van die leeftijd hoor.

P&P is nu toch eigenlijk prima af? Geen gedoe meer aan z'n kop en lekker pony zijn. Heeft ie toch wel verdiend ook? Ik gun het 'm van harte in ieder geval.

_/-\o_ Als je zoveel geld neerlegt voor een pony moet je maar zorgen dat je je zaakjes op orde hebt. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat ze belazert zijn, maar ze hadden zelf ook wel wat beter mogen opletten..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:03

@ Beeeeeeeeeeeeeeeh

Dus volgens jou zijn al die getuigenverklaringen uit de lucht gegrepen??
Als die mensen niet schuldig zouden zijn was het medisch rapport toch allang overhandigd en waren ze vrij van alle schuld geweest.
Als je die rapporten niet wil geven, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel iets te verbergen hebben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:05

Bahoe schreef:
Dat staat er allemaal, maar waar kan ik aan zien dat dat waar is? Er staat nergens een qoute met de naam van een dierenarts of getuige er bij vermeld. Dus of er bij de rechtbank daadwerkelijk zulke getuigenverklaringen liggen???????

Je mag gewoon aannemen dat het allemaal klopt wat in het artikel staat.
De nieuwsredactie heeft zelf ook onderzoek gedaan en stukken in gezien en gelezen, en wat in het artikel staat komt (helaas) geheel overeen, OOK de getuigenverklaringen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:14

Oj, das nogal vuiligheid wat aan het licht komt...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:14

wat een gedoe weer rond P&P...
terwijl we er eigenlijk niets wijzer door worden om zo verder te speculeren.. (al doe ik zelf ook wel een beetje mee :+)

Charaz

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:17

Die zaak blijft wel voortslepen zeg, ben benieuwd hoe nu verder en hoop dat P&P beschikbaar komt voor de fokkerij.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:19

snater schreef:
Wat raar dat zo'n pony tot en met wedstrijddagen op internationale wedstrijden veelvuldig is behandeld door dierenartsen met verboden stoffen. Dat kan toch niet onopgemerkt blijven? Sowieso is aspirine nou niet zo'n sterke pijnstiller dat het een serieuze blessure pijnloos kan maken volgens mij. Bovendien apart dat een DA zo'n bekentenis doet. Neem aan dat hij nu ook stevig gestraft zal worden. Ik durf dat verhaal over die behandelingen te betwijfelen hoor.
Ik vind het zowiezo niet zo netjes van de Fokkertjes dat ze Van Baalen nu nog een trap na proberen te geven en het onderzoek naar de longeertoestand weer boven tafel willen hebben. Dan ben je echt op zoek geweest naar iets om die mensen een hak te zetten lijkt me. Wat je daar nou mee opschiet...
En sneu vind ik het hele verhaal ook niet. Je koopt een pony voor een bedrag waar andere mensen een huis van kopen (een HUIS!!) en neemt genoegen met een verklaring van de verkoper dat het dier gezond zou zijn. Dat gelooft toch niemand. En bovendien: talent kun je niet kopen. Laat het kind toch lekker haar eigen pony verzorgen en rijden, dan leert ze nog wat en heeft ze er nog lol an ook. Heb dan veel meer meelij met kinderen die wél echt kunnen rijden en er hard voor werken, maar met hun middelmatige pony niet kunnen meedoen in het wereldje. Voor dit meisje wordt nog een stel topdieren gekocht, in training gezet en de 'sport' bestaat alleen nog uit bevestiging bij winst en teleurstelling bij verlies. Triest hoor, als het zo moet. Niets mis met minder goede ruiters met beter paarden/ponies, iedereen moet het leren en het is alleen maar fijn als je die mogelijkheden hebt, maar dit slaat helemaal door. Hoeveel plezier beleeft een kind aan rijden als ze dat nauwelijks doet? Hoe sterk raakt ze dan gehecht aan haar pony, als iemand anders hem traint en ze er nog een stel heeft staan? Denk dat dat anders werkt dan bij andere ponymeisjes van die leeftijd hoor.

P&P is nu toch eigenlijk prima af? Geen gedoe meer aan z'n kop en lekker pony zijn. Heeft ie toch wel verdiend ook? Ik gun het 'm van harte in ieder geval.

_/-\o_ Amen. Wat een gezeur rondom zo'n pony zeg. Arm dier. Waarom zou je in godsnaam een pony met zo'n prijskaartje niet eens zelf laten keuren. Lijkt me toch dat dat je geld wel waar is? Geval van eigen schuld vind ik en zonde van P&P.

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:24

@ Obsession

Ik zeg niet dat de getuigenverklaringen uit de lucht zijn gegrepen. Ik denk wel dat ze nu wellicht niet neutraal worden weergegeven. Waar ik op doel is echter dat hier op Bokt de getuigenverklaringen worden uitgebreid door verder te speculeren.

Opmerkingen dat het wel heel vreemd is dat de familie Pasch de rapporten niet wil afgeven vindt ik terecht. De stellingen die soms daar aan gekoppeld worden dat het een grote oplichtersbende is waar iedereen aan heeft meegewerkt of dat er sprake is van dierenmishandeling zijn echt niet op dit stuk te baseren en zijn dus puur speculatie.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:25

Myrddin schreef:
Weet je wat nu het erge is van dit alles...
Zelfs voor de ogen van de top van de paardensport leek dit paard gezond. Werd in een krul getrokken en moest braaf zijn rondjes lopen..
Oftewel wat een dapper dier is het wezen paard toch...

Inderdaad! Dat zo'n paard dit allemaal maar accepteert!! Paarden zijn echt ontzettend lieve dieren die alles maar pikken terwijl ze je ook in 1 trap kunnen doden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:27

BailyKarlos schreef:
Myrddin schreef:
Weet je wat nu het erge is van dit alles...
Zelfs voor de ogen van de top van de paardensport leek dit paard gezond. Werd in een krul getrokken en moest braaf zijn rondjes lopen..
Oftewel wat een dapper dier is het wezen paard toch...

Inderdaad! Dat zo'n paard dit allemaal maar accepteert!! Paarden zijn echt ontzettend lieve dieren die alles maar pikken terwijl ze je ook in 1 trap kunnen doden.

idd deels gelijk zeker met Rachelle zag iedereen dat de pony niet rad was

Maar zo'n ponies hebben vaak een karakter om u tegen te zeggen en je moet bedenken P&p is ook nog eens hengst. Dus vooralleer die iets laten zien is het meestal goed mis.
Verder helemaal akkoord hoor

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:35

Charaz schreef:
Die zaak blijft wel voortslepen zeg, ben benieuwd hoe nu verder en hoop dat P&P beschikbaar komt voor de fokkerij.

als hij kreupel blijft, dan komt hij denk ik niet in de fokkerij! en er zijn wel veulens van hem, maar die vielen zo tegen (qua beweging enzo) dus.. maar het is natuurlijk wel leuk om van hem een pony op stal te hebben! :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:37

jeetje wat een verhaal, beerput wordt opengetrokken....!
Sonde dat zon pony de dupe is van achtelijk handelen van mensen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:48

Toch wel triest hoe mensen hier conclusies trekken op basis van een artikel wat ze blijkbaar niet eens zorgvuldig lezen.

Nog triester vind ik dat als iemand willens en wetens belazerd wordt, dat men hier dan nog een met een vinger durft te wijzen naar het slachtoffer.

Waar willen we in hemelsnaam met deze maatschappij naar toe? Als je belazerd wordt ben je het zelf schuld? Dan moet je maar beter opletten??

Denk toch eens na voordat je zulke uitspraken doet.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:49

Rhea schreef:
jeetje wat een afgunst.....

Je hebt wel alle wijsheid in pacht zeg. Je weet zelfs te bepalen of het meisje er lol aan heeft, of ze een goede ruiter is en of zij zich aan een pony hecht...pffff

Nee hoor, dat weet ik niet en dat heb ik nooit beweerd. Ik gun haar alleen het plezier van ponyrijden, verzorgen en spelenderwijs leren.
Ik reageerde op de mensen die zeggen mee te voelen met het ruitertje, omdat zij nog zoveel plezier had kunnen beleven aan het dier, en zich al zo gehecht zou hebben. Ik denk namelijk dat dat nogal meevalt en zulke mensen andere belangen hebben dan dierenliefde of plezier. Ik beweer niet dat die volledig afwezig zijn, maar deze kids zijn niet te vergelijken met ponymeisjes zoals wij ze kennen.

Ik denk wel dat bepaald zal moeten worden of de pony middels de behandelingen schade is toegebracht. Pijnstilling op zich hoeft geen punt te zijn als je het dier ermee helpt, maar de vraag is natuurlijk of doorrijden middels pijnstilling of -reductie de pony verder "beschadigd" heeft.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:50

snater schreef:
Rhea schreef:

Je hebt wel alle wijsheid in pacht zeg. Je weet zelfs te bepalen of het meisje er lol aan heeft, of ze een goede ruiter is en of zij zich aan een pony hecht...pffff

Nee hoor, dat weet ik niet en dat heb ik nooit beweerd. Ik gun haar alleen het plezier van ponyrijden, verzorgen en spelenderwijs leren.
Ik reageerde op de mensen die zeggen mee te voelen met het ruitertje, omdat zij nog zoveel plezier had kunnen beleven aan het dier, en zich al zo gehecht zou hebben. Ik denk namelijk dat dat nogal meevalten zulke mensen andere belangen hebben dan dierenliefde of plezier. Ik beweer niet dat die volledig afwezig zijn, maar deze kids zijn niet te vergelijken met ponymeisjes zoals wij ze kennen.
Ik denk wel dat bepaald zal moeten worden of de pony middels de behandelingen schade is toegebracht. Pijnstilling op zich hoeft geen punt te zijn als je het dier ermee helpt, maar de vraag is natuurlijk of doorrijden middels pijnstilling of -reductie de pony verder "beschadigd" heeft.

Dat DENK jij dan verkeerd....

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:00

Rhea schreef:

Wat een goede argumenten voor je daarbij aan! Nu ben ik het met je eens, helemaal...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:03

Dit soort verhalen verwacht je te horen in het lagere prijsklasse segment, maar op het moment dat je het over dit soort bedragen en reputaties hebt zou je toch verwachten dat alle partijen wat verstandiger zouden zijn.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:07

snater schreef:
Rhea schreef:

Wat een goede argumenten voor je daarbij aan! Nu ben ik het met je eens, helemaal...

Daar zijn geen argumenten voor. Die heb jij ook niet. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar je moet ook niet je "gedachte" die nergens op berust is, hier gaan lopen verkondigen.

Alleen kies ik ervoor het positieve van mensen te zien en jij ziet daar geen mogelijkheid toe.

Het simpele feit dat die mensen destijds in een vrachtwagen op het terrein leefde van de stal waar de pony stond bewijst overigens wel al dat je conclusies trekt op basis van onjuiste feiten. Dit meisje heeft meer tijd met die pony doorgebracht dan ieder andere ponymeisje doet. Simpele feiten die door iedereen na te gaan zijn.

verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:15

Als ik een pony voor zo'n bedrag zou kopen zou ik m altijd zelf keuren, en nooit de verkoper op zijn woord geloven.
In deze is de famillie Fokker iets te goed gelovig geweest.
Persoonlijk denk ik ook dat als je zelfs met een gerechtelijk bevel het DA raport en de foto's niet vrij geeft, je toch behoorlijk wat te verbergen hebt.
ALS er door de DA ook aan de famillie Fokker verteld is dat de pony in orde was is die DA zijn papiertje niet waard!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:18

Jemig! das ook erg, ook voor Power zelf..

J2L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:45

snater schreef:
Rhea schreef:

Ik reageerde op de mensen die zeggen mee te voelen met het ruitertje, omdat zij nog zoveel plezier had kunnen beleven aan het dier, en zich al zo gehecht zou hebben. Ik denk namelijk dat dat nogal meevalt en zulke mensen andere belangen hebben dan dierenliefde of plezier. Ik beweer niet dat die volledig afwezig zijn, maar deze kids zijn niet te vergelijken met ponymeisjes zoals wij ze kennen.

Dat denk je inderdaad volledig verkeerd. Wat een cliché redenering ... alsof ambitieuse of rijke kinderen geen gevoelens hebben. Wij hebben zelf een handelsstal en een ambitieuse 13-jarige dochter die binnenkort nationaal start. Toch kruipt zij liefst nog dagelijks op haar 1ste C-pony, niettegenstaande haar benen eronder hangen en het eigenlijk een draak van een beest is (doet niets liever dan bokken).

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:46

Hoe makkelijk wordt maar doorgespeculeerd op wat ergens geschreven staat. Het is een eenzijdig verhaal op eurodressage, slechte journalistiek, lijkt meer een roddelrubriek zo die wordt gebruikt als spreekbuis van Fokker en advocaat Wensink. Van Baalen en Pasch komen niet aan het woord.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:48

Saffier schreef:
Als ik een pony voor zo'n bedrag zou kopen zou ik m altijd zelf keuren, en nooit de verkoper op zijn woord geloven.
In deze is de famillie Fokker iets te goed gelovig geweest.
Persoonlijk denk ik ook dat als je zelfs met een gerechtelijk bevel het DA raport en de foto's niet vrij geeft, je toch behoorlijk wat te verbergen hebt.
ALS er door de DA ook aan de famillie Fokker verteld is dat de pony in orde was is die DA zijn papiertje niet waard!

Natuurlijk zijn de Fokkers zelf bij de keuring geweest en hebben het rapport en foto's gekregen. Je koopt toch geen pony voor zo'n prijs zonder bij de keuring te zijn...... Als dat wel zo is, dan is het héél dom en naar om vervolgens de schuld op een ander af te schuiven.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:55

ppppfff wat een verhaal.....

vond het altijd zo'n bijzonder mooie pony.

maar ze moegn hem brengen hoor :) ik zorg wel voor m haha

ben benieuwd hoe dit afloopt...

gr leonie