maar kan hem net zo goed weg halen want ze staan veel liever buiten
toch snap ik het wel
de mogelijkheid totis altijd beter dan niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:http://www.blid.be
Er is maar één oplossing en dat is een aanpassing van de wetgeving. Dieren zouden verboden moeten worden op weiden waar ze geen schuilhok hebben dat groot genoeg is voor alle dieren, van 1 december tot 1 februari. Met deze wetgeving zou niemand meer worden verrast en kan iedereen zijn voorbereidingen treffen.
Citaat:“We hebben veel begrip voor het feit dat de instanties het meer dan druk hebben, maar we hebben geen begrip voor diegenen die hun dieren aan hun lot overlaten tijdens de winter. We zijn er van overtuigd dat we ze niet op onze vingers en tenen kunnen tellen, zij die hun dieren zelfs niet komen bezoeken als het barslecht weer is. Dus ook geen voorziening van eten noch drinken, want dit laatste staat bevroren en dient meermaals per dag te worden ververst”, benadrukt Dirk Blanchart.
Siets schreef:En dan nog iets. Een paspoort vóór 31 december verplicht. Ik loop wat dat soort dingen altijd ontzettend achter. Maar geldt dat ook voor Nederland? Of is dat zelfs al verplicht? Mijn fjord van 28 is pas sinds 2 jaar officieel van mij, en dit is mij werkelijk waar nooit medegedeeld... Wel is ze gechipt. Zou lekker worden dan, als ik dat nog voor het einde van dit jaar moet regelen...
Ze gaan natuurlijk niet iedereen persoonlijk bellen, je wordt verondersteld de wet te kennen
?
. Ik kan me ook toen een verhaal herinneren dat de paarden (en koeien) in de Ardennen zonder schuilstal dag en nacht op wei stonden.
, die het vervolgens zo koud had dat ik er uren over heb gedaan om haar weer op temperatuur te krijgen in de stal
, maar dan nog is iets beter dan niets. Caira schreef:Schuilstallen zijn prachtig, maar 9 van de 10 keer worden ze echt niet gebruikt hoor. De enige reden dat die van mij er af en toe in komen is omdat mijn zoutsteen erin hangt.
). Siets schreef:En dan nog iets. Een paspoort vóór 31 december verplicht. Ik loop wat dat soort dingen altijd ontzettend achter. Maar geldt dat ook voor Nederland? Of is dat zelfs al verplicht? Mijn fjord van 28 is pas sinds 2 jaar officieel van mij, en dit is mij werkelijk waar nooit medegedeeld... Wel is ze gechipt. Zou lekker worden dan, als ik dat nog voor het einde van dit jaar moet regelen...
suuske schreef:Misschien kunnen ze beter klagen bij de gemeentes wat dat zijn degene die geen vergunningen geven voor schuilstallen. Wij hebben 6 weien alle 6 een vergunning voor gevraagd voor schuilstal allemaal afgewezen tja kun je er weinig aan doen he. Mijn pony's staan op wei worden momenteel 2 tot 3 keer per dag bij gevoerd hooi en water wordt 2 tot 3 keer per dag open gemaakt en bij gevuld.
Dus wat kan ik nog meer doen niks dus eerst zorgen dat we er iets aan mogen doen ipv steeds maar klagen
Jildau schreef:Nou dat kunnen ze dan ook wel instellen voor juli en augustus want als het 30 graden is en er is nergens een stukje schaduw in de wei is dan net zo zielig lijkt mij? Ik vind het lichtelijk overdreven.