Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amytj schreef:Ik zal het hele verhaal even vertellen aangezien het mijn pony is en ik erbij was. We gingen we Vincent naar de kliniek toe voor de keuring voor de verzekering. We reden de file in en een vrachtwagen voor ons zette de gevaarslichten al aan wij begonnen ook af te remmen en zette ook onze lichte aan. Er reed een vrachtwagen achter ons met nog een ruime afstand hij had makkelijk ook nog kunnen remmen maar hij lette niet op en reed met volle vaart 90km per uur de trailer in. We stapte meteen uit en belde 112 en natuurlijk gelijk naar Vincent toe gegaan! Hij zat op zn kont in de trailer met zijn achterbenen voor zijn voorbenen. Hij wilde zo graag opstaan maar het lukte hem niet. Toen de dierenarts er ook was hebben we het nog geprobeert met slangen van de brandweer achter zn kont te doen om hem te ondersteunen maar het lukte niet. Toen hebben we hem een verdoving gegeven zodat hij wat suf werd en de trailer open gebroken hem met de brandweer en DA op de laadklep gelegt en zo de berm in getilt we hebben geprobeert hem te redden van alles gedaan maar het mog niet meer baten Vincent had een dwarslezing en was dus van achter helemaal verlamt hij kon niks meer. Toen kwam het pijnlijke besluit om hem in te laten slapen.. Het was een moeilijke maar wijze beslissing een mens kunnen ze niet eens genezen laat staan een paard! We hebben besloten hem te laten cremeren en daar in het crematorium hebben we afscheid van hem genomen. Het was fijn hem nog in een rustige situatie te zien om nog rustig afscheid te kunnen nemen. Ik krijg een hart vormige ketting met daarin een beetje van zijn as zodat hij altijd bij mij is. Verder gaat een deel van het as in een urn en een deel strooien we uit waar weten we nog niet.
Maar een ding weet ik wel dat ik mijn lieve knappe pony Vincent nooit zal vergeten en hij zeker te weten een topper was!
Vincent ik zal je missen!!
15 05'06 / 15 12'09
Memories are for ever, I will always love you!![]()
Vincent was trouwens van de Fam. Cornelissen.