Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:20

linky schreef:
Toen Ankie sportvrouw van het jaar werd, was de opzet heel anders. Met dit systeem wint de paardensport nooit wat, vooral niet als ze dezelfde avond voor de stemming door een "komiek" volslagen belachelijk gemaakt worden.
(Uitzending gemist-Pauw en witteman 14 dec.)

Met het oude systeem is ze volgens mij 7 keer sportvrouw vant jaar geworden!
Dat idee van Bokt-Sporter van het jaar is erg goed!! Ik stem helemaal voor! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:22

SB_Beessie schreef:
linky schreef:
Toen [***] sportvrouw van het jaar werd, was de opzet heel anders. Met dit systeem wint de paardensport nooit wat, vooral niet als ze dezelfde avond voor de stemming door een "komiek" volslagen belachelijk gemaakt worden.
(Uitzending gemist-Pauw en witteman 14 dec.)

Met het oude systeem is ze volgens mij 7 keer sportvrouw vant jaar geworden!

Nee hoor ;)

Jij bedoelt waarschijnlijk ruiter van het jaar ;)

LoveleyHorse

Re: Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:58

Ik stem ook voor ! :) Goed idee! Geeft iig waardering aan de ruiters.

Ben nog steeds op zoek op internet naar de uitzending. Kan iemand een link plaatsen ? :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:19

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:20

Heel erg bedankt ! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:22

Die moet ik zo ook nog even bekijken!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:25

Elja schreef:
Janine1990 schreef:
Het Marianne Vos weer sportvrouw van het jaar gewonnen?

Okee... :\

En terecht. Marianne Vos is één van de grootste talenten die Nederland heeft gekend. Met het WK veldrijden moest ze achteraan starten, maar werd toch eerste! Heel knap, omdat je bij veldrijden(cyclocross) amper kunt inhalen. Renate Groenewold is natuurlijk ook heel goed. Die andere meid had ik nog nooit van gehoord :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:28

Renate heeft een hernia gehad, is geopereerd, staat drie weken op het ijs. NK 3 km, Worldcup gewonnen op 3 km als ik me niet vergis.... Verder heb ik nog niet echt de mogelijkheid gehad om het schaatsen te volgen.
Kan me zo niet meer herinneren wie die laatste was?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:32

Volgens mij heeft renate alleen het NK gewonnen en verder niks.. ;) Die andere was trouwens Marhinde Verkerk (WK judo -78)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:33

macho_pino schreef:
Volgens mij heeft renate alleen het NK gewonnen en verder niks.. ;) Die andere was trouwens Marhinde Verkerk (WK judo -78)

Ik meende dat ze het bij de eerste Worldcup ook heel erg goed had gedaan.
Mijn geheugen is alleen net een vergiet, dus kan er heel goed naast zitten.

Ooh die van Judo, die was WK geworden toch?

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:56

Alle Topsporters verdienen een Titel, maar er kan er maar een zijn in elke tak van sport,ik hoorde Mart Smeets gisteren nog zeggen het gebeurt allemaal eerlijk.En laten we wel wezen iedere Topsporter/Team wil graag winnen.Als Anky en Sjef vorig jaar hadden gewonnen ,en nu ook weer genomineerd waren hadden ze waarschijnlijk niks gezegd,Ik heb heel veel respect voor hun beiden zeker,maar alle andere Topsporters heb ik ook heel veel respect voor,want TOPSPORT is voor TOPSPORTERS heel hard TRAINEN,geen een uitgezonderd toch. Allemaal een mooie Kerstmis en een SPORTIEF 2010 toegewenst.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:02

Mija schreef:
Alle Topsporters verdienen een Titel, maar er kan er maar een zijn in elke tak van sport,ik hoorde Mart Smeets gisteren nog zeggen het gebeurt allemaal eerlijk.En laten we wel wezen iedere Topsporter/Team wil graag winnen.Als Anky en Sjef vorig jaar hadden gewonnen ,en nu ook weer genomineerd waren hadden ze waarschijnlijk niks gezegd,Ik heb heel veel respect voor hun beiden zeker,maar alle andere Topsporters heb ik ook heel veel respect voor,want TOPSPORT is voor TOPSPORTERS heel hard TRAINEN,geen een uitgezonderd toch. Allemaal een mooie Kerstmis en een SPORTIEF 2010 toegewenst.

Helemaal mee eens!! Tuurlijk vond ik het als liefhebber van de paardensport ook jammer dat ze niet werden gekozen, maar van Epke kon ik het me wel voorstellen en ook van de zwemploeg!
Ik vond het zo leuk gedaan die filmpjes van Imke en Edward!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:24

de filmpjes van de ruiters waren ook heeeeeeeeel slecht, lege tribunes en beelden waar niet echt energie vanuit ging.

valt me mee dat de stemmen van edward niet in het rood gingen haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:11

Mija schreef:

Natuurlijk gebeurt de stemming eerlijk, mbv een notaris denk ik zelfs?

Dat wil niet zeggen dat de stemming eerlijk is...

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:23

Zoveel mensen... zoveel meningen. Volgens mij moet je het gewoon meer zien als meedoen is belangrijker dan winnen. Het is toch al een hele eer als je genomineerd wordt, al is het natuurlijk wel leuk als je wint. Dan doet de paardensport het zo slecht nog niet hoor... d'r zijn diverse sporten waar er in Nederland wereldkampioenen van rondlopen alleen hebben die al helemaal geen publiciteit. Laat staan dat ze genomineerd worden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:46

Ik heb in de OP een link naar een aantal filmpjes geplaatst op de knhs site. Of klik hier

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:50

Janine1990 schreef:
Ik denk dat men veel meer waardering voor turnen en Epke op kan brengen, dan voor Sven waarover veel mensen spreken als een arrogante gozer... Ik heb geen idee, ik ken hem niet.
En tsjah, dressuur snapt men toch niet.

De stemming is gewoonweg niet eerlijk. Sven zet wereldrecord na wereldrecord neer. Edward gaat Sven achterna maar dan te paard. En tsjah, Epke is tweede... Euh tsjaaah...
Eerlijk is anders natuurlijk ;)

Ben ik helemaal met je eens!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:29

Ik had echt verwacht dat Sven Kramer 'sportman van het jaar' zou worden. De nominatie van Edward vond ik natuurlijk zeer terecht, maar ik had wel zo'n idee dat hij het niet zou gaan winnen... De eigenlijke uitslag verbaast me daarom ook heel erg en ik sluit me ook aan bij wat 'Janine1990' (zoals hierboven ge-quote) zegt.

'Sportploeg van het jaar' had het dressuurteam wat mij betreft wel echt mogen winnen; van die andere 2 heb ik namelijk echt niet zoveel meegekregen in het nieuws vergeleken met de winst op het EK in Windsor. (of heb ik soms onder een steen geleefd?)

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:45

[quote="De uliteme prestatie bij dressuur is juist zónder fysieke inspanning van de ruiter het paard te laten doen waarbij het lijkt dat hij het geheel vrijwillig doet. Dát is het doel en dat is voor iemand die niks heeft met paardensport niet te zien en voor velen niet te begrijpen. En daarmee wordt de prestatie objectief dus minder, het is niet bijzonder want er is geen inspanning.[/quote]

Ik vind ook wel dat de filmpjes die zie lieten zien t.a.v. Edward en de dresuurploeg met name ook op het paard waren gericht. Daar waar je bij Sven en Epke echt die lichamelijke kracht ziet die iedereen zich kan voorstellen, ging het bij Edward om de kracht bij het paard. Ik denk dat ze ook beter aan het licht moeten laten komen wat een dressuurruiter en allemaal voor doet en laat. Hoe hij zichzelf moet trainen om het paard te kunnen trainen en wat hij allemaal moet kunnen om deze prestatie neer te zetten. Wat hoe je het ook wend of keert, geef mij Totilas en ik rij geen wereldrecords! (haha, waarschijnlijk niet eens een winnende B-proef!)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:13

Nou ik ben verbaasd over de uitslag... ik meen mij het herinneren uit de aflevering van studio sport dat de 2e grootste concurenten van epke zonderland niet eens meededen....

Sorry hoor maar in elke topsport is de concurentie over het algemeen zwaar... Sven en Edward staan gewoon beide ver boven hun concurenten en dat vind ik bewonderenswaardig. Ik vind wereldrecords en gouden plakken ook even iets meer dan een zilveren (hoewel dat natuurlijk ook een prestatie op zich is). Maar als je zo goed bent dat de concurentie niet eens in je buurt kan komen dan heb je het wat mij betreft meer verdient, maar goed das mijn mening (en dan doel ik dus op Edward en Sven)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:26

Nou ook, heb je een journaal.. wat komt ervoor VOETBAL, maar niet het wereldrecord van onze Edward! ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 12:49

Edward rijdt gewoon te veel wereldrecords _O-

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:05

Sammie schreef:

Bij het zwemmen gaan ze daarom de nieuwe badpakken verbieden ;)

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:30

Jasmijn1989 schreef:
Sammie schreef:

Bij het zwemmen gaan ze daarom de nieuwe badpakken verbieden ;)

Dan mag moeten ze Edward ook maar nieuwe paarden verbieden :D Nou ja, voorlopig kan hij met Titatotilas nog z'n eigen wereldrecords proberen te verbreken