Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Of wegblijven nu de juiste manier is om te protesteren, dat vraag ik me ook af. Dan maakt zo'n stuk als dat van Pieter van de H. wel wat meer indruk op mij. Maar iedereen doet zoiets op zijn eigen manier natuurlijk, er is ook geen juiste manier. Misschien maakt het bij de organisatie wel veel indruk dat ze er niet zijn, wie weet.
Janine1990 schreef:Alet74 schreef:Of wegblijven nu de juiste manier is om te protesteren, dat vraag ik me ook af. Dan maakt zo'n stuk als dat van Pieter van de H. wel wat meer indruk op mij. Maar iedereen doet zoiets op zijn eigen manier natuurlijk, er is ook geen juiste manier. Misschien maakt het bij de organisatie wel veel indruk dat ze er niet zijn, wie weet.
Helaas zal het stuk dat Pieter heeft geschreven niet zoveel publiek bereikt als dit stukje hier al op bokt.
Althans, dat idee heb ik. Omdat mensen er weinig ernst in zien.
Een combinatie van die stukken zou echter een mooier resultaat hebben
Michael1104 schreef:je kan wel goed zien wie het stuk echt gelezen heeft... het gaat niet om winnen of verliezen maar dat ze het niet eens zijn met het opzet ervan en daarom niet komen.
maar goed, ga lekker door met anky afzeiken!
Droen schreef:Anky is niet een sporter, dat zijn de paarden. Die verdienen een titel. Niet een manager die leuk zijn paard weet te sturen. Kijk nou Totilas -> zonder Totilas geen titel!!!! Je bent zo goed als je paard!
elanor schreef:Tsja, ik weet het niet hoor. Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat paarden'sport' gewoon minder snel deze prijs wint.Minder bekendheid met de sport onder de stemmers, paardensport spreekt veel mensen als sport gewoon niet aan, en ik vind het in vergelijking met andere athleten ook wel minder 'sport'.
Anita Witzier komt ook al tig jaar opdraven bij de Televiezierring. Dát is sportief en getuigt van respect voor je mede-sporters (of presentatoren). Anky is genomineerd, en de paardensport is gewoon niet populair genoeg om te winnen. "Memories" ook niet. Lekker belangrijk. Wees trots op de nominatie, en that's it. De boodschap die dit 'statement' uitdraagt is volgens mij gewoon: "ik kan toch niet winnen, dus ik doe niet meer mee". Kom op zeg, het gaat om het spel, niet om de knikkers... Sportief hoor.
Droen schreef:Anky is niet een sporter, dat zijn de paarden. Die verdienen een titel. Niet een manager die leuk zijn paard weet te sturen. Kijk nou Totilas -> zonder Totilas geen titel!!!! Je bent zo goed als je paard!
Alet74 schreef:Of wegblijven nu de juiste manier is om te protesteren, dat vraag ik me ook af. Dan maakt zo'n stuk als dat van Pieter van de H. wel wat meer indruk op mij. Maar iedereen doet zoiets op zijn eigen manier natuurlijk, er is ook geen juiste manier. Misschien maakt het bij de organisatie wel veel indruk dat ze er niet zijn, wie weet.
Jasmijn1989 schreef:Bij deze dan het hele stuk van pieter van de hoogeband uit de telegraaf van vandaag:
Ik ben ook niet dol op anky, maar ik ben het wel eens met pieter dat het echt anders moet!Citaat:do 10 dec 2009, 05:39 Sportgala hard aan vernieuwing toe ACHEL - Het zal voor dinsdag 15 december niet meer lukken, maar het concept van het Sportgala van de NOS en NOC*NSF is hard aan vernieuwing toe. Vroeger draaide de verkiezing van de beste sporters van het jaar nog écht om de sport. Toen was het een podium om uitzonderlijk presterende Nederlandse sporters nog één keer in het zonnetje te zetten. Een gezellige reünie die je niet wilde missen. De laatste jaren draait het Sportgala meer om de show dan om de sport.
Sporters en coaches moeten hemel en aarde bewegen om hun partner mee te mogen nemen en eenmaal in de zaal worden ze geconfronteerd met ludieke filmpjes die hun stemgedrag danig beïnvloeden. Zodra de nominaties bekend zijn, laat de NOS alle genomineerden de sport doen van de twee 'concurrenten'. Zo heeft u in 2005 Yuri van Gelder op de tatami zien rondhuppelen in een judopak en Dennis van der Geest zien stuntelen aan de ringen. Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik m'n lachen niet kon inhouden toen ik Dennis koppeltje zag duikelen in een veel te strak pakje.
Natuurlijk, een beetje vertier hoort natuurlijk bij zo'n gala. Maar ik vind dat het doorslaat en dat de sport zelf daar de dupe van is. Neem de vrouwenestafetteploeg 4 x 100 vrij. De zwemsters zaten midden in de voorbereiding op het EK korte baan, dat vandaag in Istanboel begint. Toch moesten ze vorige week een halve dag vrijmaken om op een paard een dressuurproef te doen, aangezien het Nederlandse dressuurteam ook is genomineerd... Nog een geluk dat de bungeejumpers-met-een-iets-te-lang-elastiek niet zijn voorgedragen.
De beelden zijn verworden tot een korte promotiecampagne voor de desbetreffende sporter(s). Kun of wil je niet meewerken aan het filmpje, dan kun je de Jaap Eden bijna op je buik schrijven. De sporters in de zaal moeten namelijk direct na het filmpje op knop A, B of C drukken. En als C je net de tranen over de wangen heeft doen rollen van het lachen, ben je toch eerder geneigd die knop in te drukken. Ook al vond je op weg naar de RAI eigenlijk nog dat A een betere prestatie had geleverd.
Ik heb de indruk dat sporters sowieso niet zo goed de prestaties van hun collega's op juiste waarde kunnen schatten. Zo liep schaatser Bob de Jong in 2006 de Jaap Eden mis, terwijl hij de enige mannelijke olympisch kampioen van dat jaar was. Ik vind persoonlijk een wereldtitel schaatsen minder tot de verbeelding spreken dan titels in mondiaal veel grotere sporten als atletiek, turnen of zwemmen. Maar in 2006 was er maar één die aanspraak kon maken op de titel Sportman van het Jaar. Toch werd Bob het niet. Ik denk dat Theo Bos, die in 2006 trouwens ook een formidabele prestatie had geleverd, net iets populairder was bij de sporters. En misschien was hij een betere acteur...
Dat de voetballers vaak zo opzichtig genegeerd worden bij de sportverkiezingen, vind ik tenenkrommend. Hetzelfde geldt voor die keer dat Richard Krajicek op het podium met honderden tennisballen werd bekogeld. Of Anky van Grunsven die door Freek de Jonge op de hak werd genomen. Cabaret hè? Moet kunnen! Nou, niet op zo'n avond. Zonder de actieve topsporters te diskwalificeren, vind ik dat je een verkiezing van dit soort prestigieuze prijzen moet overlaten aan een jury, bij voorkeur bestaande uit een selectie oud-winnaars van de Jaap Eden. Zet mensen als Richard Krajicek, Johan Cruijff, Ard Schenk en Yvonne van Gennip een avond bij elkaar om te discussiëren over de beste sporters van het afgelopen jaar.
Het blijft appels met peren vergelijken, maar ik acht de kans dat de beste sporter van dat jaar ook daadwerkelijk wint vele malen groter dan in de huidige opzet. Bovendien had dit gerenommeerde gezelschap in 2000 geen moment getwijfeld over de 'kwestie' Leontien van Moorsel - Inge de Bruijn. Dé enige oplossing: allebei een Jaap Eden!
Ondanks mijn scepsis wens ik alle genomineerden veel succes dinsdag. Dat de besten mogen winnen.
Lovely schreef:Adriana, allemaal -/- die ene die wel wint. Ik blijf het een kinderachtige manier van communiceren vinden, misschien moeten ze in erp eens een prmanager aannemen die niet alleen maar als een blinde om zich heen slaat.
Met de Telegraaf bereik je veel meer mensen dan met bokt, anders zou Anky haar columns niet in de Telegraaf schrijven maar op bokt. Zelfs de Volkskrant heeft een grotere lezerskring dan bokt.nl. Wij paardenmensen zijn nu eenmaal niet alleen op de wereld en dat is voor sommigen wat hard verteerbaar.
Janine1990 schreef:Helaas zal het stuk dat Pieter heeft geschreven niet zoveel publiek bereikt als dit stukje hier al op bokt.
Althans, dat idee heb ik. Omdat mensen er weinig ernst in zien.
Een combinatie van die stukken zou echter een mooier resultaat hebben
Lovely schreef:Adriana, allemaal -/- die ene die wel wint. Ik blijf het een kinderachtige manier van communiceren vinden, misschien moeten ze in erp eens een prmanager aannemen die niet alleen maar als een blinde om zich heen slaat.
Met de Telegraaf bereik je veel meer mensen dan met bokt, anders zou Anky haar columns niet in de Telegraaf schrijven maar op bokt. Zelfs de Volkskrant heeft een grotere lezerskring dan bokt.nl. Wij paardenmensen zijn nu eenmaal niet alleen op de wereld en dat is voor sommigen wat hard verteerbaar.
Janine1990 schreef:Droen schreef:Anky is niet een sporter, dat zijn de paarden. Die verdienen een titel. Niet een manager die leuk zijn paard weet te sturen. Kijk nou Totilas -> zonder Totilas geen titel!!!! Je bent zo goed als je paard!
Zonder ruiter geen paard hoor