Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imago01 schreef:Dus…ook de wedstrijden in bitloos verband zullen érgens moeten beginnen en in de loop der jaren (bij voldoende animo) gerust een flinke doorontwikkeling gaan meemaken. Maar je toch niet zo ongerust over futiliteiten, lekker gaan oefenen zou ik zo zeggen tegen de bitloos-fans en voor diegenen die willen gaan starten: veel plezier en succes ermee!
Hannah_Menno schreef:Ja, nu ben ik weer dom!
Lees eerste bericht van mij, ik vind het goed dat de KNHS zich durft te verlagen tot het bitloze dressuur.
Maar die regeltjes vind ik dan weer te ver gaan..
_Lott schreef:femiaans ik ben het helemaal met je eens!
voor de mensen die bitloos willen rijden.. krijgen jullie de mogelijkheid is het nog niet goed!
Citaat:concludeerden dat het rijden met een bitloze optoming over het algemeen niet meer of minder paardvriendelijk is dan het rijden met een bit. Het is de manier waarop je met de betreffende optoming omgaat wat de paardvriendelijkheid bepaalt.
Lia_ schreef:Hannah_Menno schreef:Ja dat tot de L2 is ook zo'n dom punt.. waarom?
Omdat je vanaf dat punt weer nieuwe juryleden nodig hebt![]()
Denk dat ze eerst willen kijken hoeveel animo er is voor ze de kosten uit de hand laten lopen (opleiding tot bitloze jury is namelijk voor kosten van de KNHS in tegenstelling tot de bit-jury opleiding die je zelf moet betalen.)
Informeer je eerst voor je dat je gaat roepen hoe dom dingen zijn.
Dat jij niet weet dat een hackamore en S&T pas mogen vanaf het Z ligt bij jou niet bij de KNHS...
nickyu schreef:Nu vraag ik mij af: Hoezo?ben wel blij verrast om deze uitspraakCitaat:concludeerden dat het rijden met een bitloze optoming over het algemeen niet meer of minder paardvriendelijk is dan het rijden met een bit. Het is de manier waarop je met de betreffende optoming omgaat wat de paardvriendelijkheid bepaalt.
HannahFrouk schreef:dat dressuur nu bitloos kan op wedstrijdniveau!!!
Huertecilla schreef:Elk paard wat betrouwbaar veilig door de Randstad kan kruisen is heeft een hóóg niveau van dressuur
Huertecilla schreef:De verruiming van de regels mbt de outfit geeft daarbíj mogelijkheden om binnen het plaatje toch te ontklonen.
Zwarte Relvas van Zaldi en idem Cook-replica van Ludomar. Tikje steampunk justeaucorpsachtige rij-jas in bodeaux met idem cap etcetera![]()
een stukje meer pluriformiteit.
jasmijn78 schreef:Huertecilla schreef:Elk paard wat betrouwbaar veilig door de Randstad kan kruisen is heeft een hóóg niveau van dressuur
Zolang hij dat in de juiste aanleuning, stelling en buiging, met de juiste tact, impuls,ontspanning, losgelatenheid, rechtgerichtheid en verzameling doet... Netjes vierkant staat bij het stoplicht etc. dan wel ja. Als dat niet het geval is, dan heeft door de randstad hobbelen verder niet zo heel veel met dressuur te maken. Hooguit met het (bomproof) karakter van het paard en de vertrouwensband met de ruiter. En om een goede vertrouwensband met je paard te hebben hoef je echt niet op hoog niveau dressuur te rijden.
Lyonesse schreef:In principe heeft HC gewoon gelijk. Het hoofddoel van dressuur is een paard dat goed luisterd. Hoe beter hij luisterd met steeds kleinere hulpen, hoe hoger hij geschoold is. Het gáát helemaal niet om steeds lastiger wordende de oefeningen. Die oefeningen zijn slechts een makkelijke manier om deze gehoorzaamheid te toetsen in een competitie.
Al moet ik toegeven dat zo ongeveer de hele paardenbevolking die zich waagt aan competitie dit doel uit het oog is verloren