Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:38

Onvoorstelbaar!!!!!

De enige oplossing in dit land is denk ik zelf voor dierenbescherming te fungeren.
Ik stel voor dierenliefhebbers zich gaan verenigen en paarden op gaan halen/claimen/innen bij handelaren en andere mensen die het lef hebben paarden en andere dieren zo te laten lijden.
Er zullen vast wel mensen zijn met genoeg land en stallen om dit soort paarden op te lappen.
Ik denk dat er genoeg mensen op Bokt een bijdrage per jaar of zo willen geven om de paarden van deze mismakende handelaren op te op te lappen zodat ze verkocht kunnen worden aan mensen die van dieren houden!!!
Als ik land/stallen zou hebben, zou ik mij direct aanmelden voor opvang. Helaas is dit niet het geval.
Ik hoop dat ik mensen op het idee heb gebracht. Mijn steun en hulp zijn bij deze aangeboden

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:03

jes_sira schreef:
Ik stel voor dierenliefhebbers zich gaan verenigen en paarden op gaan halen/claimen/innen bij handelaren en andere mensen die het lef hebben paarden en andere dieren zo te laten lijden.

Ja, wat een goed idee, laten we een criminele organisatie beginnen! :Y)

Nee, dat gaat echt te ver. Ik kan me je emoties voorstellen, maar dat kan echt niet. ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:14

Ja, dat weet ik. Maar is de overheid hier niet zelf schuldig aan?? Er is niemand die echt koppen met spijkers slaat. Loze beloftes en zoethoudertjes is het enige wat er gebeurt. Er veranderd totaal niets!!
Trouwens, onze regering valt in mijn beleving ook onder de catagorie Crimineel. Het punt is alleen dat zij ermee weg komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:20

jes_sira schreef:
Ja, dat weet ik. Maar is de overheid hier niet zelf schuldig aan?? Er is niemand die echt koppen met spijkers slaat. Loze beloftes en zoethoudertjes is het enige wat er gebeurt. Er veranderd totaal niets!!
Trouwens, onze regering valt in mijn beleving ook onder de catagorie Crimineel. Het punt is alleen dat zij ermee weg komen.

klopt...witte boorden criminaliteit heet het dan....in het bankwezen krijg je dan zelf een bonus....ook al heb je je werk niet goed gedaan....in de politiek is het niet anders,behalve dat daar geen bonussen worden uitgedeelt.
Als je in de politiek hebt gefaalt of fouten hebt gemaakt krijg je een baan als bankdirecteur of burgemeester....of heel veel wachtgeld.

Misschien eens allemaal een e-mail sturen naar de partij van de dieren of de pvv?(ja,die zijn meer met dierenleed bezig dan dat wij weten..)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:44

Caira schreef:
mag ik een groot applaus voor de AIVD? -O-

Tis toch te gek voor woorden.

Wat heeft de AIVD hier in vredesnaam mee te maken :?
Vind het zonder meer schandalig maar zie niet in wat de binnenlandse veiligheid hier mee van doen heeft....

melaniepk

Re: Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:23

Waar gaat het heen met ons land :n

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:30

geerke schreef:
Misschien eens allemaal een e-mail sturen naar de partij van de dieren of de pvv?(ja,die zijn meer met dierenleed bezig dan dat wij weten..)

Hier kan je een contactformulier invullen

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:32

geerke schreef:
of de pvv?(ja,die zijn meer met dierenleed bezig dan dat wij weten..)

Even hun visie hier neergezet:

Partij voor vrijheid: (PVV)

Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:50

melaniepk schreef:
geerke schreef:
of de pvv?(ja,die zijn meer met dierenleed bezig dan dat wij weten..)

Even hun visie hier neergezet:

Partij voor vrijheid: (PVV)

Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

en wat is dan de definitie van mishandeling?
wanneer is iets mishandeling?

Een paard dat met dit weer buiten loopt zonder deken? dat vinden sommige mensen al mishandeling...
Een dik paard op een schrale weide, idem...
Een paard met 15 dekens op, bij 15 graden boven 0, vinden mensen geen mishandeling.
En een te dik paard op een vette weide evenmin...
een schrale jaarling is zielig...
en een hond die bij min 5 buiten in de sneeuw ligt en niet binnen voor de open haard grenst aan het ongelovelijke... datde hond het prettig vind is niet belangrijk....

Een hond wiens (voor)ouders al jaren en wiens broers en zussen nog steeds gefokt worden op bescherming van een kudde vee tegen een bergleeuw aan een riempje in hartje Amsterdam, is normaal...
En de Hazewindhond in het park een sprintje trekt is gevaarlijk, heeft onverantwoordelijke eigenaren...
Het magere paard dat op de weide loopt in de zon, net herstellende van zware droes, wordt in beslag genomen..... immers krijgt het paard niet voldoende eten... anders was het wel dikker geweest...
etc etc... en dat is alleen dagelijkse praktijk...

De DB roept wel zo mooi dat veel van de telefoontjes die bij hen binnenkomen over paarden gaan, maar hoeveel daarvan zijn terecht?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:02

Daar zullen dan mensen op moeten letten die er verstand van hebben, maar ik zou zeggen, mail ze is en stel je vraag ;)
Verder vind ik het beter dat er mensen op dingen gewezen worden, dan zoals het nu gaat...

Edit, verder ben je duidelijk niet op de hoogte van het reilen en zeilen van de db, die nemen echt niet zomaar een paard in beslag hoor :n beest moet op leven na dood aan het gaan zijn voor men acti e onderneemt, dus een mager paard net herstellende van droes is dus niet echt een reeel voorbeeld ;)
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 08-12-09 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

ellenstuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:02

Citaat:
en wat is dan de definitie van mishandeling?
wanneer is iets mishandeling?

Een paard dat met dit weer buiten loopt zonder deken? dat vinden sommige mensen al mishandeling...
Een dik paard op een schrale weide, idem...
Een paard met 15 dekens op, bij 15 graden boven 0, vinden mensen geen mishandeling.
En een te dik paard op een vette weide evenmin...
een schrale jaarling is zielig...
en een hond die bij min 5 buiten in de sneeuw ligt en niet binnen voor de open haard grenst aan het ongelovelijke... datde hond het prettig vind is niet belangrijk....

Een hond wiens (voor)ouders al jaren en wiens broers en zussen nog steeds gefokt worden op bescherming van een kudde vee tegen een bergleeuw aan een riempje in hartje Amsterdam, is normaal...
En de Hazewindhond in het park een sprintje trekt is gevaarlijk, heeft onverantwoordelijke eigenaren...
Het magere paard dat op de weide loopt in de zon, net herstellende van zware droes, wordt in beslag genomen..... immers krijgt het paard niet voldoende eten... anders was het wel dikker geweest...
etc etc... en dat is alleen dagelijkse praktijk...

De DB roept wel zo mooi dat veel van de telefoontjes die bij hen binnenkomen over paarden gaan, maar hoeveel daarvan zijn terecht?

Tja, daar noem je een punt.. maar in dit geval gaat het erom dat als dieren in een levensbedreigende situatie zitten, er niet meteen kan worden ingegrepen door regels en wetgeving. Over andere welzijnszaken kan natuurlijk oneindig gediscussieerd worden..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:05

Ellen, komt net kijken en slaat nu al de spijker op zijn kop ! of beter gezegd, zegt niet veel maar als ze wat zegt dan is het nuttig +:)+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:16

melaniepk schreef:
Ellen, komt net kijken en slaat nu al de spijker op zijn kop ! of beter gezegd, zegt niet veel maar als ze wat zegt dan is het nuttig +:)+

Huh??? Wat bedoel je met Ellen komt net kijken?

Ellen is hier de hele zomer al getuige van en heeft steeds nul op het rekest gekregen van de instanties. Lees de openingspost in het andere topic maar eens.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:23

jes_sira schreef:
Onvoorstelbaar!!!!!

De enige oplossing in dit land is denk ik zelf voor dierenbescherming te fungeren.
Er zullen vast wel mensen zijn met genoeg land en stallen om dit soort paarden op te lappen.
Ik denk dat er genoeg mensen op Bokt een bijdrage per jaar of zo willen geven om de paarden van deze mismakende handelaren op te op te lappen zodat ze verkocht kunnen worden aan mensen die van dieren houden!!!
Als ik land/stallen zou hebben, zou ik mij direct aanmelden voor opvang. Helaas is dit niet het geval.
Ik hoop dat ik mensen op het idee heb gebracht. Mijn steun en hulp zijn bij deze aangeboden

amen!

ik doe ook mee.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:58

Daarom zei ik al "beter gezegd", omdat ik even verder keek dan mijn neus lang was :P

yvonnedv schreef:
melaniepk schreef:

Huh??? Wat bedoel je met Ellen komt net kijken?

Ellen is hier de hele zomer al getuige van en heeft steeds nul op het rekest gekregen van de instanties. Lees de openingspost in het andere topic maar eens.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:51

yvonnedv schreef:
geerke schreef:

Hier kan je een contactformulier invullen

Ik had dus het contactformulier ingevuld en ik heb al antwoord terug gekregen. Er zijn al kamervragen over gesteld. Ik weet niet of ik die hier zo maar neer mag zetten maar ze zijn er goed mee bezig.

In de zaak van de haagse paarden geven ze me de volgende link
http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/2750

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:56

snap niet dat het in een land als nederland zover moet komen met dieren vind ze in amerika beetje ver doorschieten de andere kant op maar geloof dat dat me meer bevalt dan dat halve gedoe wat ze hier doen

nanny

daisjuh

Re: Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:42

ze zouden hier ook zoiets moeten hebben als de SPCA !!!!!!!

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:08

Welkom in Nederlands met hun geweldige regelgeving........ -:(-

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:06

yvonnedv schreef:
Ik had dus het contactformulier ingevuld en ik heb al antwoord terug gekregen. Er zijn al kamervragen over gesteld. Ik weet niet of ik die hier zo maar neer mag zetten maar ze zijn er goed mee bezig.

Ik heb toestemming van de pvdd om ze hier te plaatsen dus bij deze.

PVDD schreef:
Hartelijk dank voor uw e-mail over de paarden in Batenburg.

Ik begrijp uw verontwaardiging. Marianne Thieme heeft vorige week Kamervragen gesteld over dit geval. Ik zet de Kamervragen hier voor u neer:

Vragen van het lid Thieme (Partij voor de Dieren) aan de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over gebrek aan optreden AID bij paardenmishandeling

1. Kent u het bericht 'Twee paarden doodgehongerd'1?

2. Is het waar dat de politie en via hen de AID al deze zomer op de hoogte was of kon zijn van de verwaarlozing van deze paarden?

3. Is het waar dat de AID besloten heeft dat ingrijpen niet nodig was en dat de paarden korte tijd later doodgehongerd werden aangetroffen?

4. Deelt u de mening dat hieruit een weinig adequaat toezicht door de AID spreekt? Zo ja, op welke wijze wilt u de AID hierop aanspreken? Zo neen, waarom niet?

5. Deelt u de mening dat er een ontmoedigend signaal uitgaat naar de politie wanneer de AID haar in gevallen als deze meldt dat 'ingrijpen niet nodig is'?

6. Kunt u aangeven wanneer proces verbaal is opgemaakt wegens het onthouden van zorg en op welk moment de AID vaststelde dat optreden niet nodig was?

7. Bent u bereid met het OM in overleg te treden over welk gevolg gegeven zal worden aan het proces verbaal? Zo ja, op welke termijn en wijze? Zo neen, waarom niet?

1 http://www.spitsnieuws.nl/archives/prov ... ngerd.html

--------------------------------------------------------------------------------

Op dit moment zijn er nog geen antwoorden op de vragen beschikbaar.

Ook naar aanleiding van een ander schrijnend geval van dierenverwaarlozing heeft Ester Ouwehand minister aangesproken over het ontbreken van goede wetgeving rondom het houden van paarden. Op onze website staat daar een nieuwsbericht over: http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/2750

We blijven ons inzetten voor een beter dierenwelzijnsbeleid!

Met vriendelijke groet,

Imke Banen

Partij voor de Dieren

hier is e.e.a terug te vinden en daar zullen op termijn de antwoorden ook op komen te staan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:13

ellenstuart schreef:
Tja, daar noem je een punt.. maar in dit geval gaat het erom dat als dieren in een levensbedreigende situatie zitten, er niet meteen kan worden ingegrepen door regels en wetgeving. Over andere welzijnszaken kan natuurlijk oneindig gediscussieerd worden..

Schijnbaar kan het wel, anders zouden ze nooit geen paarden en/of andeere dieren in beslag kunnen nemen...

en hoe de DB werkt, ik weet heel goed hoe ze werken...
en antwoorden krijg je niet, tenminste ik niet als ik vragen stel...

Dan roept de Partij voor de Dieren dat er wat veranderd moet worden, dat is hartstikke leuk en aardig, maar hoe?
Ze schoppen richting de sectorraad paarden dat hun plan van aanpak niet deugd, maar zelf hebben ze niets dan woorden.

Aanpassen stallen, harstikke leuk en aardig, en hoe met het bestemmingsplan, die per gemeente anders is?
Prikkeldraad weg... schriklint is ook niet het je van het, en verlinting van de natuur is evenmin mooi en aardig, en het wild dan? Dat nu nog tussen de prikkeldraden doorspringt, wordt dan tegengehouden door stroomdraad/lint....? Natuurlijke omheining is schitterend, effectief, zeer natuurlijk maar heeft veel tijd nodig....
maw waar is het plan van aanpak, hoe wil je dat realiseren en op welke termijn, wie controleerd..... etc etc etc etc

roepen is leuk, kan ik ook... maar hetgeen je roept omzetten in daden, en met als uitkomst inderdaad verbeteren paardenwelzijn in de breedste zin van het woord.....
leuk voorbeeld: http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... /view/2136
Partij voor de Dieren schreef:
Zo roepen milieuminister Cramer en de minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking al maanden op om minder vlees te eten om zo een bijdrage te leveren aan de aanpak van de klimaatcrisis en de voedselcrisis. Maar ondertussen vliegt de landbouwminister op en neer naar China om Nederlands varkensvlees aan de man te brengen.

willen ze het vlees verkopen is het ook weer niet goed :+
Oproepen minder vlees te eten is natuurlijk harstikke leuk en aardig, en zal op termijn wel een uitkomst zijn, maar waar blijft dan de veehouder? Waar moet hij heen met zijn vleesvee?

net als hulpmiddelen die schadelijk zijn voor het paard.

wat opgenomen is in het plan van aanpak sectorraad paarden

Het aantal meldingen van verwaarlozing neemt volgens de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming jaarlijks toe.

en hoeveel van die meldingen zijn er terecht?

en waar blijven de honden en de katten? de duitse dog op 3 hoog in een 2 kamer flatje??? De hazewindhond die niet meer door het park mag rennen, omdat die verboden is voor honden?
De kat wiens nagels vrewijderd worden omdat die het bankstel stuk maakt?
die gevallen halen de krant niet, en daar heb je dan als partij weinig aan... krantekoppen, het nieuws halen lijkt belangrijker te zijn..
Waren het vroegah de hondjes die in de vakantie periode aan de boom gebonden werden... zijn het nu de paarden, want die je zie je gemakkelijker dan de hond in het bos waar iedereen al genoeg over gehoord en gelezen heeft, die zonodig 'gered' moeten worden (voorbeelden genoeg hier op bokt)

Samengevat: laat de Partij voor de Dieren eens komen met een plan van aanpak.... ga samenwerken met een sectorraad paarden ipv te schoppen... en laten ze dat eens doen voor de dieren en niet om zichzelf in de spotlights te zetten.

ellenstuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:50

Hoe ongelukkig ook in dit geval, regels zijn natuurlijk wel nodig in de samenleving, ook al heeft iedere regel zijn voor en tegens. Ik vind alleen dat er in geval van nood een uitzondering op de regel gemaakt moet (kunnen) worden. Ik ben er van overtuigd dat de media voor meer doeleinden wordt ingezet dan enkel roem; ik heb het nu ook gebruikt om de druk flink op te voeren omdat er veel te weinig gebeurde, en dat werkt. Anders had jij hiervan waarschijnlijk niets geweten, en zouden er bijvoorbeeld ook geen kamervragen zijn gesteld... En de roem; nou je mag 'm hebben, daar wordt je echt niet gelukkig van hoor; slapeloze nachten heb ik van de reacties/ opmerkingen die ik niet begrijp, zoals mensen die menen dat het nu ineens om mij zou gaan, terwijl het toch echt duidelijk over de paarden ging !!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:25

Ellen,

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar trek je de negatieve reacties niet aan!!
Je hebt je best gedaan het leed van deze paarden te beeindigen. Helaas zijn het die kromme regeltjes in dit land weer die jouw en het redden van de paarden in de weg staan. Waren er maar meer mensen zoals jij!!
Degene die er langslopen en niets doen hebben achteraf de negatiefste uitspraken over de enige die wel actie hebben ondernomen.
Beter wel actie en achteraf (zelf en dus niet die anderen!!!!) misschien vinden, had ik maar dit of dat zo gedaan dan helemaal geen actie!!

Dus van mij krijg je een schouderklopje!!