Mogelijke verkoop Totilas - eigenaar zegt "Niet verkocht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:54

c_alsemgeest schreef:
Lovely schreef:
Als hij echt aan deze mensen verkocht is, dan zal Victoria er toch zelf op klauteren neem ik aan?

Neem aan van wel... ik zou als victoria iig not amused zijn als dat niet zo was :')

Tenzij je het als een zakelijke transactie ziet.'
Als Edward en Totilas een beter team zijn dan Victoria en totilas, dan is het zakelijk gezien verstandiger om hem het paard te laten rijden. Meer succes en betere/snellere ontwikkeling van het paard levert meer dekkingen en prijzengeld op en dat is handelstechnisch gezien natuurlijk veel beter.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:54

Het zou me echt niets verbazen. Het is toch wel erg ondenkbaar dat Visser zo'n grote liefhebber is van de sport dat hij tot in lengte van dagen Totilas zou houden en Edward erop zou laten rijden. Dit man is niet voor niks zo rijk geworden. Slim zakendoen heet dat denk ik zo. Hij heeft ervan genoten en kan nu echt op een hoogtepunt stoppen. 10 miljoen. Ook bij Visser zal het geld niet op zijn rug groeien en voor zo'n bedrag....? ;)

Anoniem

Re: Veel geruchten rond mogelijke verkoop van Moorlands Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:56

Het verschil tussen binnen zijn en binnender zijn :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:57

Geen 10 miljoen van Victoria, dan wel een paar miljoen van een ander, met of zonder blessure...
Nee, ik zou voor de OS gaan. Een medaille is niet te koop en vols mij het doel van iedere topsporter?
Het is nou eenmaal risico's nemen met paarden! Maar een OS zou ik met zo'n kanshebber voor 'geen goud' aan me voorbij laten gaan!

essiesilly

idd vanochtend heb ik deze geruchten ook uit betrouwbare bron gehoord ;) erg jammer... vooral omdat ze heeel hard geroepen hebben dat ie niet te koop is dit is uiteraard heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld maar zooo jammer!! zo n goed beest voor de sport van nederland..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:57

vur schreef:
Het zou me echt niets verbazen. Het is toch wel erg ondenkbaar dat Visser zo'n grote liefhebber is van de sport dat hij tot in lengte van dagen Totilas zou houden en Edward erop zou laten rijden. Dit man is niet voor niks zo rijk geworden. Slim zakendoen heet dat denk ik zo. Hij heeft ervan genoten en kan nu echt op een hoogtepunt stoppen. 10 miljoen. Ook bij Visser zal het geld niet op zijn rug groeien en voor zo'n bedrag....? ;)

Mwah, echt ondenkbaar vind ik het nou ook weer niet.
Voor Oki werd toendertijd 6 miljoen geboden op het hoogtepunt, en die is er ook nog steeds.
Maar goed, Moorland Stables hoeft natuurlijk niet hetzelfde standpunt als Zoer in te nemen :D
Het gaat hier bijna om het dubbele bedrag dat voor Oki werd geboden :$

Caesar

Pff... 10 miljoen. Wat een geld. Heeft het dier een dure adem. Hoop dat hij behouden blijft, maar als eigenaar zou ik mijn inzet en gemaakte kosten wel verzilveren denk ik..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:00

Joolien schreef:
Geen 10 miljoen van Victoria, dan wel een paar miljoen van een ander, met of zonder blessure...
Nee, ik zou voor de OS gaan. Een medaille is niet te koop en vols mij het doel van iedere topsporter?
Het is nou eenmaal risico's nemen met paarden! Maar een OS zou ik met zo'n kanshebber voor 'geen goud' aan me voorbij laten gaan!

het doel voor een topsporter wel ja..... maar ook voor een fokker??

en roepen dat ie niet te koop is, krikt de prijs wel aardig op natuurlijk ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:00

Het is ook niet zeker dat edward goed gaat presteren op de os he, daar denk je ook aan bij verkoop van een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:01

Wie weet hebben ze wel een nieuw, nog beter, paard voor Edward klaar staan en gaat hij daarmee naar Kentucky en London?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:01

essiesilly schreef:
idd vanochtend heb ik deze geruchten ook uit betrouwbare bron gehoord ;) erg jammer... vooral omdat ze heeel hard geroepen hebben dat ie niet te koop is dit is uiteraard heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld maar zooo jammer!! zo n goed beest voor de sport van nederland..

Zo niet zo mooi zijn, ik weet niet hoe of wat jou betrouwbare bron is maar leuk is het niet.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:05

Wat een geld zeg!!
Hopelijk voor NL wordt hij niet verkocht.. :) Het is een mooie aanvulling bij de dressuurruiters :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:05

Cayenne schreef:
vur schreef:

Mwah, echt ondenkbaar vind ik het nou ook weer niet.
Voor Oki werd toendertijd 6 miljoen geboden op het hoogtepunt, en die is er ook nog steeds.
Maar goed, Moorland Stables hoeft natuurlijk niet hetzelfde standpunt als Zoer in te nemen :D
Het gaat hier bijna om het dubbele bedrag dat voor Oki werd geboden :$

Als het alleen aan Zoer had gelegen was Okidoki ook al lang vertrokken, maar hij kon geld krijgen van het syndicaat en dus mocht hij nog even blijven. Misschien is Visser ook voor zoiets te porren. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:06

Joolien schreef:

Tja als Edward er iets over te zeggen had. Het is echter in het geheel niet zijn paard en hij is dus overgeleverd aan de eigenaren. ;)

drupke

Re: Veel geruchten rond mogelijke verkoop van Moorlands Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:07

*baalt als een stekker dat ze geen 11 miljoen op de bank heeft*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:08

vur schreef:
Joolien schreef:

Tja als Edward er iets over te zeggen had. Het is echter in het geheel niet zijn paard en hij is dus overgeleverd aan de eigenaren. ;)

ja, het lijkt me voor de eigenaren toch ook wel dat ze een OS willen meemaken? Zeker als je kans hebt.. :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:09

drupke schreef:

Dagelijks, maar dan om andere redenen :)).

Mauve7

Dat lijkt me inderdaad het verschil tussen een eigenaar van een toppaard die een ander erop laat rijden.
Als ik me goed herinner heeft Anky destijds voor Bonfire een blanco cheque gekregen die zij niet heeft gebruikt, zij zou zichzelf als ruiter/combinatie ook benadelen.

vur

drupke schreef:

_O- Hi hi hi hi, dan deed je er waarschijnlijk wel andere slimme dingen mee zoals stoppen met werken of zo.

essiesilly

Yolien schreef:
essiesilly schreef:

Zo niet zo mooi zijn, ik weet niet hoe of wat jou betrouwbare bron is maar leuk is het niet.

uhm best wel een heel betrouwbare bron ;) maar niks is nog zeker dus laten we hopen dat hij blijft!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:10

Joolien schreef:
ja, het lijkt me voor de eigenaren toch ook wel dat ze een OS willen meemaken? Zeker als je kans hebt.. :~

maarja de kans op 10miljoen, en als afweging een kans op blessures...
Ik zou het edward ook gunnen maar als ondernemer trek je dan toch sneller naar de verkoop toe... helaas voor ons :')

Yolien

Toch fijn om dit dan op http://www.dehoefslag.nl te lezen.
Al weet je niet meer wat je moet geloven:

Citaat:
'Totilas wordt níet verkocht'Ondanks alle geruchten die na zijn laatste optreden in Stuttgart opborrelden in de wandelgangen, wordt Moorlands Totilas niet verkocht. Eigenaar Kees Visser reageert luchtig op alle commotie die ontstaan is de afgelopen week. 'Je ziet dit iedere keer als Totilas ergens gelopen heeft. Na zo'n optreden komen er natuurlijk veel aanbiedingen voor het paard en je weet hoe het gaat met roddels. De eerste persoon hoort dat hij een bod heeft gekregen en de derde persoon zegt al dat hij verkocht is. In dat tempo gaat het, daar doe je niets aan. Ik vind het allemaal niet zo spannend, onze focus ligt nu op de wereldbekerwedstrijd in Londen. Je vraagt een eigenaar niet naar de prijs van zijn paard, net zoals je een vrouw niet naar haar leeftijd vraagt. Bovendien kun je er wel van uit gaat dat áls Totilas werkelijk verkocht zou worden, wij dat per omgaande aan de media zouden laten weten. We weten wat voor een impact dat dier heeft. Het zou een aderlating voor Nederland betekenen, en aan de andere kant een enorme boost voor de sport dáár. Men vraagt mij wel eens, wat als er nu een man met een tulband komt die een bedrag biedt dat je niet kunt weigeren? Nou, ik kan je vertellen, die heb ik in de dressuursport nog nooit een zien lopen!' (CH)

drupke

paardjes rijden is mn werk!Had ik het mooi kunnen combineren.haha

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:11

Voor 10 miljoen, vlechtjes in, strik erom en :wave:

Wel ontzettend jammer voor de Nederlandse sport en de eventuele titels en medailles, maar voor zo'n bedrag is hij echt niet te houden.

Trouwens wat heeft de koper goed gedaan en ik verkeerd? 10 miljoen, waar tover je dat vandaan :oo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:11

Yolien schreef:
Toch fijn om dit dan op http://www.dehoefslag.nl te lezen.
Al weet je niet meer wat je moet geloven:

Citaat:
'Totilas wordt níet verkocht'Ondanks alle geruchten die na zijn laatste optreden in Stuttgart opborrelden in de wandelgangen, wordt Moorlands Totilas niet verkocht. Eigenaar Kees Visser reageert luchtig op alle commotie die ontstaan is de afgelopen week. 'Je ziet dit iedere keer als Totilas ergens gelopen heeft. Na zo'n optreden komen er natuurlijk veel aanbiedingen voor het paard en je weet hoe het gaat met roddels. De eerste persoon hoort dat hij een bod heeft gekregen en de derde persoon zegt al dat hij verkocht is. In dat tempo gaat het, daar doe je niets aan. Ik vind het allemaal niet zo spannend, onze focus ligt nu op de wereldbekerwedstrijd in Londen. Je vraagt een eigenaar niet naar de prijs van zijn paard, net zoals je een vrouw niet naar haar leeftijd vraagt. Bovendien kun je er wel van uit gaat dat áls Totilas werkelijk verkocht zou worden, wij dat per omgaande aan de media zouden laten weten. We weten wat voor een impact dat dier heeft. Het zou een aderlating voor Nederland betekenen, en aan de andere kant een enorme boost voor de sport dáár. Men vraagt mij wel eens, wat als er nu een man met een tulband komt die een bedrag biedt dat je niet kunt weigeren? Nou, ik kan je vertellen, die heb ik in de dressuursport nog nooit een zien lopen!' (CH)

klinkt geruststellend... nu hopen dat het waar is :D