Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:37

Yvette10 schreef:
Zielig zeepaardje was P&P. Altijd voor een schandelijke hoge prijs, ik heb hore zeggen 2500 euro per maand, verhuurd als lease-pony en een echte melkoe geweest voor Fam.v.d. Pasch.
Tel die bedragen maar eens jarenlang op, dan val je achterover.
De pony was bovendien groter als de toegestaande maat van 1.48cm.
Nadat P&P al bij Angela last had van een blessure, vindt ik het niet netjes dat er voor deze, wel hele mooie pony trouwens, op 16 jarige, nog zoveel geld is gevraagd en ook neergelegd voor een kind van slechts 11 jaar. Waar moet dat heen, waarmee is zo`n kind straks nog tevreden in het leven?

Een beetje vreemd cynisch en afgunstig ondertoontje in je bericht. Belachelijk dat een pony als P&P als zielig zeepaardje omschreven wordt, door een paar belachelijke foto's die ondertussen al jaren achter ons liggen. terwijl iedereen heel goed weet dat deze pony verre van zielig was, maar de eyecatcher van Stal Van Baalen.
Verder heeft P&p idd heel wat ruiters op lease basis succesvol naar de top gebracht. 1. het is en was een super pony, zowel in correctheid van bewegen als gewoon zijn chique voorkomen en 2. door die successen is het logisch dat wanneer je dan zo'n pony wil leasen (en er is een markt voor) er ook een behoorlijk prijs tegenover staat. Als je dan als eigenaar van die pony graag hebt dat die pony bij een bepaalde trainer blijft, in de geval de Fam. Van Baalen, zal je al snel ruiters of kandidaten vinden uit de directe omgeving van die stal.

Verder was p&p idd wel ruim aan de maat en wss zal die in de huidige omstandigheden moeilijk nog ingemeten geraken, neemt niet weg, dat in zijn periode hij niet de enige pony was in de internationale dressuurwereld die daar op afgerekend kon worden. En qua resultaten hij zich wel bewezen heeft.

En als ouders nu een pony voor dat geld voor hun dochter willen kopen, dan is dat hun zaak en keuze. In de sportwereld is dat heus nog geen monsterbedrag en zolang jij er niet voor hoeft mee te betalen heb je daar ook geen mening over te vormen.

Het verdere verloop van deze pony ben ik uit het oog verloren, heb hem met Rachell nog wel zien lopen maar toen zag je al duidelijk dat die niet rad meer liep met namen in draf.

In elk geval ik hoop dat deze pony uit dit verhaal geraakt en er een gepaste oplossing komt. Mss een carriere als dekhengst?

het blijft een leuke pony, met charisma, leuke bloedlijn en ik denk dat zeker de NL ponydressuur veel aan deze pony te danken heeft.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:10

Triest dat die foto nou weer aangehaald moet worden zeg...
Velen rijden hier toch nog altijd mee met de basis, ik denk dat daar taferelen voorkomen wat schokkender is dan die manier waarop Power altijd getraind is hoor... Als ik alleen al denk aan het eeuwige gehannes en gezaag met die handen :n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:02

Cayenne schreef:
fromaachen schreef:
Verder.... Al dat gel*l over slachtwaarde. Power and Paint is een dekhengst, of waren jullie dat even vergeten.

:? Hoe kom je daar nou bij? Power is helemaal geen dekhengst.

volgens mij is toch goedgekeurd in Westfalen voor de dekdienst maar heeft hij nooit gedekt door zijn sportcarrière. Volgens mij zou hij best goed sportpony's leveren.

Storm

Re: Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:55

Moderatoropmerking:
Ik ga een aantal reacties verwijderen uit dit topic.
Let erop dat je op een normale manier met elkaar blijft praten anders ben ik bang dat dit topic een slotje zal krijgen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:06

Verder.... Al dat gel*l over slachtwaarde. Power and Paint is een dekhengst, of waren jullie dat even vergeten.
[/quote][/quote]

:? Hoe kom je daar nou bij? Power is helemaal geen dekhengst.
volgens mij is toch goedgekeurd in Westfalen voor de dekdienst maar heeft hij nooit gedekt door zijn sportcarrière. Volgens mij zou hij best goed sportpony's leveren.[/quot

Hij is idd goedgekeurd. Heeft ook enkele nakomelingen in duitsland, die niet zo meevielen. In ieder geval ik zou er niet mee dekken.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:09

hoe bedoel je meevielen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:23

Ze waren niet zo goed als men gehoopt had (zacht uitgedrukt).

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:30

peanutbutter schreef:

Qua gangen of Qua karakter?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:31

Wat ik begreep op type en gangwerk. Heb er zelf 1 merrie van gezien en daar vond ik niks aan. Verder wat ik gehoord heb is het wat je ervan verwacht.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:36

peanutbutter schreef:

Bij elke hengst hoort gewoon een goede merrie. verder heeft hij helemaal niet zoveel merries gedekt als jonge hengst, 1st is hij gekeurd, dan volledig voorbereid in de jonge pony proeven (bundeschampionat etc) om dan kort te fokkerij gediend te hebben alvorens men hem volledig ging inzetten als sportpony en zo uiteindelijk in NL gekomen is.

En van die enkele jaargangen heeft hij toch een goedgekeurde afstammeling meen ik me te herinneren.

Bovendien zijn de merries die hij wss aangeboden kreeg (hijzelf is van 93-94?) nog merries geweest van de jaren 80 en dus qua type nog niet zo specifiek gefokt zoals nu.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:42

_Marinke_ schreef:
xMarianne schreef:
nou het is zeker geen kadootje voor je kind hoor, okee zo moet je het misschien wel zien maar het meisje moest er ook mee gaan presteren in de sport!
dat is ook nog gelukt voordat het helemaal misliep.
ze hebben een reserveplaats gehad op het ek pony's 2008 en zijn toegevoegd geweest aan het a-kader pony's!

mijn ouders zouden ook al waren ze nog zo rijk, niet een pony van 160000 euro kopen! ik zou het niet eens willen zo'n dure pony in m'n stal!!

Het licht er wel aan, als je echt een bedrijfsmatige stal hebt en die wedstrijden en alles zo hoog in het faandel staan en jij je kind zo erg pusht jah dan is het niet vreemd. Gebeurt ook wel vaker in die hoge sport, topsport. Wat daar gebeurd vind de gemiddelde bokker echt niet normaal ;) (en dan snapt iedereen denk ik wel over welke types ik het heb :) )

Nee, als ik een paar leuke paardjes op stal heb staan gewoon leuk op een pensionstal of lekker thuis op m'n boerderijtje ofzo dan moest ik dat ook niet hebben (mensen komen er toch wel achter waar die dure paardjes staan als ze kwaad willen) en reken maar dat paarden en pony's als P&P gevoelig zijn voor diefstal e.d.

Maar als ik echt zo hoog in de sport mee doe, een hele stal vol heb en echt zo druk er mee ben. Meerdere van die dure paarden heb en uiteraard met heel hekwerk toeganspoort en chique en dure dingen. Dan kan ik het me voorstellen, topsport tegenwoordig in de paardensport bestaad ook al snel uit laten zien dat je geld hebt en wie het gekst is om het meest uit te geven. En daarnaast de beste prestatie's halen.. en daar wordt voor betaald. Onderscheid.

okee, als het voor de sport is en ik er mijn brood mee moest verdienen. maar ik hoef er niet van te leven dus waarom zou ik zo'n dure pony in m'n stal zetten?
en ja, de paardensport is 1 van de duurdere sporten (qua geld, wat je er allemaal voor betaald!)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:44

Kom op mensen, als we het geld ervoor hebben en ambities hebben voor de sport hebben we allemaal een dier als Power op stal staan.... :D

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:47

Kaja schreef:
Kom op mensen, als we het geld ervoor hebben en ambities hebben voor de sport hebben we allemaal een dier als Power op stal staan.... :D

ik zeur dan wel dat ik niet zo'n dure pony op stal wil, maar diep in mijn hart denk ik, dat wanneer P&P bij mij op stal zou staan dat ik dat toch écht niet erg zou vinden :)
en ik denk dat er wel meer bokkers zijn die dat vinden.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:06

ik zou ook meteen tekenen om zo'n schitterende pony op stal te krijgen, dat beest heeft zoveel uitstraling.
zou van hem en mijn valk merrie wel een veulen zien zitten.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:07

haahaa, ik zou ook best een veulentje van hem willen en dan maakt het me niet eens uit of hij/zij goed kan bewegen of niet.
dan maar lekker buitenrijden en af en toe een concoursje ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:16

Als ik de reactie in het topic van Totilas zie, dat als mensen 10 miljoen op de bank hadden gehad, zij hem wel gekocht hadden, dan denk ik toch dat menig ponyruiter dit bedrag van € 160.000,- ook over had gehad voor P&P.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:19

UPDATE
Bron: Horses.nl/De Paardenkrant

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant schreef:
Edit: BartVB
Bericht verwijderd op verzoek van Horses.nl, de zaak lijkt complexer te zijn dan gedacht. Later meer nieuws.

Gelukkig is het modderig buiten...
Laatst bijgewerkt door BartVB op 03-12-09 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gekopieerd nieuwsbericht verwijderd.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:24

er wordt dus tégen Angela Krooswijk een klacht ingediend. zij heeft er toch niets mee te maken, zij reed hem alleen maar. Ik zou eerder denken dat er tegen DVB een klacht had moeten ingediend. of niet?

ik ga zeker de paardenkrant lezen vrijdag, kan nu al niet meer wachten.
(hopenlijk staan er nog wat leuke foto's van hem in ;))

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:56

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:52

Ja prima pony hoor maar ik blijf het bedrag enorm hoog vinden voor een 16 jarige. Zo ontzettend bijzonder is hij in mijn ogen ook niet. (maar ik ben ook geen topruiter, kom er niet in de buurt). Ik gun het het meisje van 11 ook niet hoor, zo'n tegenslag met wat voor pony dan ook. Hopenlijk vinden ze snel een oplossing die voor beide partijen prettig is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:21

Geen tekort aan modder inderdaad.... :+

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:25

@ Kaja; hihi

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:44

Wat een achterlijke soap.
De Fokkers kopen een pony die ze al jaren kennen en bijna dagelijks zien werken. Dat zal dus een weloverwogen aankoop zijn geweest. Een jaar later loopt de pony een blessure op. En dan met modder gooien naar vorige eigenaar/ruiters? Bizar dat dat kan. Als je met paarden werkt kun je gewoon die pech hebben. Het zijn levende wezens en ze kunnen zich blesseren. En dat kan ook nog gebeuren doordat je er zelf onzorgvuldig mee omgaat.....

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:55

Het claim gedrag van de mens, als er geld te halen valt, word een ander door het slijk gehaald!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:10

Ik heb Power nog gegroomd bij Van Baalen. Echt een top karakter! Echt een schattie, dat moet ik even zeggen.
Verder weet ik dat hij eind 2006 een lichte peesblessure had. Een pees die een klein beetje uitgerokken was. Toen ik net voor kerstmis vertrok was ie volgens mij al weer helemaal in orde. En de Fam Fokker wist absoluut van dit probleem, aangezien Rachel daar bijna dagelijks was..

Ik begrijp niet waarom dit leidt tot de dekdienst van Powie? Dat heeft er hoe genaamd helemaal niets mee te maken..
Ik weet alleen dat Power toen absoluut de beste zorg heeft gehad, zoals altijd trouwens..

Vraag mij af waar Powie ondertussen is? Als ze geen plekje voor hem hebben, mijn wei staat altijd open :D
Powie was echt mijn vriendje! Heb hem echt gemist en vind het echt erg voor Rachel, ze is zo een lieve meid!

Verder denk ik dat wij niet moeten met de vinger wijzen, aangezien we helemaal niet weten hoe de zaak in elkaar zit..