Yvette10 schreef:Zielig zeepaardje was P&P. Altijd voor een schandelijke hoge prijs, ik heb hore zeggen 2500 euro per maand, verhuurd als lease-pony en een echte melkoe geweest voor Fam.v.d. Pasch.
Tel die bedragen maar eens jarenlang op, dan val je achterover.
De pony was bovendien groter als de toegestaande maat van 1.48cm.
Nadat P&P al bij Angela last had van een blessure, vindt ik het niet netjes dat er voor deze, wel hele mooie pony trouwens, op 16 jarige, nog zoveel geld is gevraagd en ook neergelegd voor een kind van slechts 11 jaar. Waar moet dat heen, waarmee is zo`n kind straks nog tevreden in het leven?
Een beetje vreemd cynisch en afgunstig ondertoontje in je bericht. Belachelijk dat een pony als P&P als zielig zeepaardje omschreven wordt, door een paar belachelijke foto's die ondertussen al jaren achter ons liggen. terwijl iedereen heel goed weet dat deze pony verre van zielig was, maar de eyecatcher van Stal Van Baalen.
Verder heeft P&p idd heel wat ruiters op lease basis succesvol naar de top gebracht. 1. het is en was een super pony, zowel in correctheid van bewegen als gewoon zijn chique voorkomen en 2. door die successen is het logisch dat wanneer je dan zo'n pony wil leasen (en er is een markt voor) er ook een behoorlijk prijs tegenover staat. Als je dan als eigenaar van die pony graag hebt dat die pony bij een bepaalde trainer blijft, in de geval de Fam. Van Baalen, zal je al snel ruiters of kandidaten vinden uit de directe omgeving van die stal.
Verder was p&p idd wel ruim aan de maat en wss zal die in de huidige omstandigheden moeilijk nog ingemeten geraken, neemt niet weg, dat in zijn periode hij niet de enige pony was in de internationale dressuurwereld die daar op afgerekend kon worden. En qua resultaten hij zich wel bewezen heeft.
En als ouders nu een pony voor dat geld voor hun dochter willen kopen, dan is dat hun zaak en keuze. In de sportwereld is dat heus nog geen monsterbedrag en zolang jij er niet voor hoeft mee te betalen heb je daar ook geen mening over te vormen.
Het verdere verloop van deze pony ben ik uit het oog verloren, heb hem met Rachell nog wel zien lopen maar toen zag je al duidelijk dat die niet rad meer liep met namen in draf.
In elk geval ik hoop dat deze pony uit dit verhaal geraakt en er een gepaste oplossing komt. Mss een carriere als dekhengst?
het blijft een leuke pony, met charisma, leuke bloedlijn en ik denk dat zeker de NL ponydressuur veel aan deze pony te danken heeft.