Drie paarden in België overleden na aanrijding trein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:13

nickyu schreef:
lopen genoeg kippen nabij de snelweg in nederland

als er een tegen je ruit aanvliegt
kunnen de gevolgen niet te overzien zijn

Idd, eens een halfaangereden fazant in de vooruit van de auto gevlogen, kan je zeggen hij lag net niet binnen en een geluk dat hij niet aan de bestuurderskant gevlogen is, maar aan de passagierskant, of wie weet welke kant we dan opgegaan waren. Onderschat een kip dus niet :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:59

Huertecilla schreef:
pharagirlke schreef:
Gezien het verboden is een leeuw te houden in België denk ik niet dat ze daarmee zouden kunnen lachen :+

Met een verkeersdode door het zoveelste loslopende paard wel?

je doet bijna alsof ze hier dagelijks los over straat lopen. Weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in België is dat niet het geval hoor. De wereld wordt ook niet blij van de zoveelste verkeersdode omdat iemand te achterlijk is om bezopen achter het stuur te kruipen (laatst nog 3 jonge mensen. Mensen van mijn leeftijd en eentje zwaar gewond terwijl de dronken persoon er met niets van af kwam) maar tot nog toe is alcohol niet verboden. :) Er gebeuren meer ongevallen met alcohol dan met paarden dus als ze dan dit soort dingen willen aanhalen om paarden te "verbieden" of wat het doel ook is van die opmerking, dat ze dan eerst maar eens de échte problemen aanpakken. :x

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:52

wat sneu!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:24

Je zult het bericht maar thuis krijgen dat je paarden zijn aangereden door de trein.
Wat een verschrikkelijk nieuws om thuis te moeten krijgen.

Mijn medeleven gaat uit de treinmachinist en de eigenaar(en) van de paarden.
Is het nou met opzet gedaan dat de wei los was? Of was het een ongeluk?

Break_sd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:09

Jeetje wat erg..
Ik schrok erg van dit bericht, Ik wens de eigenaars en verdere betrokkenen erg veel sterkte toe :(:) ...

Braix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:26

Sammie schreef:
http://www.nieuwsblad.be

Treinverkeer Hasselt-Bilzen versperd na aanrijding met paarden

Het treinverkeer tussen het Belgische Hasselt en Bilzen raakte vanmorgen een tijdlang versperd, nadat een trein in aanrijding kwam met drie paarden ter hoogte van de Laarstraat in Beverst (Bilzen). Intussen verloopt alles weer normaal.

De botsing tussen de paarden en trein gebeurde rond 02.00 uur. Twee drachtige merries en een veulen overleefden de klap niet. De paarden konden ontsnappen nadat iemand de stroomdraad rond de wei losgemaakt had. Een vierde paard bleef wel in de wei staan.

De twee sporen raakten versperd. Voor de eerste treinen tussen 05.00 en 06.00 uur zette infrastructuurbeheerder Infrabel een vervangende busdienst in voor de reizigers.

Vanaf 06.30 uur reden de treinen beurtelings over het ene spoor. Vanaf 07.45 uur was het treinverkeer weer genormaliseerd.

Hey,
Die paarden waren van K., iemand bij ons op de manege..
Ze hebben nog bij mijn pony op wei gestaan..
En ze kwamen niet vanzelf op de spoorweg terecht en normaal gaat een paard lopen als er een trien aankomt.. als je begrijpt wat ik bedoel Dit was geen ongeluk.. En ik kan je zeggen, iedereen op de manege was hier kapot van !
Het ergste is dat ze bijna met zekerheid weten wie het was maar ze hebben geen bewijzen..

xBraix

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:28

Een paard gaat lopen, de vraag is maar of ze slim genoeg zijn om van de treinsporen af te gaan ;) Een trein gaat over het algemeen sneller dan een paard.

Paarden staan er om bekent om domweg voor het gevaar uit te lopen, ook de reden waarom veel paarden om komen bij bv bosbranden enz. Kan best zijn dat ze gewoon voor de trein opgelopen hebben en de trein hen ingehaald heeft. :(:)

Als ze geen bewijzen hebben, weten ze dus ook niet wie het is. Het is heel grof om iemand zonder enig bewijs te verdenken van dit soort dingen... :n Kan je me de manege door PB'en (Ben van Diepenbeek en mijn paarden staan in Schoonbeek, vlakbij dus.)

Samurai

Re: Drie paarden in België overleden na aanrijding trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:40

Het is gewoon te erg voor woorden, als dit een daad uit rancune is, waarom op onschuldige dieren? Het gaat gewoon veel te ver dat men zijn uitingen richt op dieren, iemands eigendom zonder waarschijnlijk te beseffen dat er veel meer drama's door ontstaan, ik denk bijvoorbeeld idd aan hen die aan de dieren gehecht zijn. Verder aan de overige betrokkenen, zij die er helemaal geen blaam aan hebben. Ook aan de maatschappelijke nasleep wordt vaak voorbij gegaan, is slechts een kort berichtje in een dagblad.