Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:voor zover ik weet is er uit autopsie wel aan te tonen dat het paard AM had, maar nog steeds niet wat nou de veroorzaker van de ziekte is geweest.
volgens mij hebben ze verhoogde eiwitten (?) (weet niet zeker, iets verhoogd) in de bloedwaarders, wel 3 keer zo hoog als normaal, nja, er is vast wel iemand anders die dat duidelijker kan omschrijven.
ze hadden ook ontdekt dat 50% van de onderzochte paarden (na de dood door AM) de bacterië clostrodium sorelii hadden, clostrodium is een bacterië die gifstoffen afscheidt.
maar of dat nou de reden van AM is, waarschijnlijk niet, want anders was dat al lang in de hele breedte naar buiten gebracht, dus naar DA's, de media, etc etc.
@Jolandje, er wordt aangeraden paarden 's nachts op stal te zetten met ruwvoer, en alleen overdag op de wei.
niet iedereen doet dat of heeft de mogelijkheid ervoor.
Citaat:Ik heb ergens gelezen dat paddestoelen aan bepaalde bomen gelinkt zijn, omdat de draden zich voeden aan die bepaalde boom. Maar waarom precies dat weet ik niet meer
RomyFellow schreef:Ik schrik ook erg van deze berichten.
Mijn paard staat dan wel alleen overdag op het land, maar toch had hij dit weekend een aantal symthomen.
Hij lag steeds in zijn stal, was met rijden erg sloom. DA erbij geweest, en het was geen koliek. Waarschijnlijk een virus. Maar nu ik dit zo lees...
Gisteren voor het eerst weer gereden, paard was erg stijf en had een bobbel op zijn hals( bij zijn spieren).
Voor de rest gaat het momenteel wel goed met hem, en ligt niet meer in zijn stal. Zal het ook langer kunnen duren?