Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:12

The_Stig schreef:
Extremisten zijn het, een gevaar voor de samenleving.

Als je de dreigbriefverstuurders bedoelt, inderdaad.
En ik denk aan Theo van Gogh... Ergens moet een begin gemaakt worden immers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 13:14

Nou was Theo van Gogh wel redelijk provocatief bezig van zichzelf.
Niet dat je daar mee aan het solliciteren bent om vermoord te worden..

Maar dat vind ik in dit geval toch niet helemaal vergelijkbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:16

Cayenne schreef:
Nou was Theo van Gogh wel redelijk provocatief bezig van zichzelf.
Niet dat je daar mee aan het solliciteren bent om vermoord te worden..

Maar dat vind ik in dit geval toch niet helemaal vergelijkbaar.

Ergens moet een begin gemaakt worden.
De werelden zijn niet vergelijkbaar, daar ben ik me zeker bewust van.
Maar als je ziet hoeveel ophef er in de paardenwereld van HF en rollkur gemaakt wordt, en er nu al dreigbrieven gestuurd worden.
Geeft me geen fijn gevoel... In die zin is het toch redelijk vergelijkbaar, denk ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:17

Dhani schreef:
Het volgende aankomende rel topic, en dat allemaal om het zelfde filmpje. jongens gaat dit niet wat ver??? jullie hebben 88 pagina`s vol gekletst in het vorige topic. het het gaat zo hier weer verder.

Op basis van de reactie van Kittel die een groot belang heeft bij de kleur van zijn versie.
Hij zal kritiek al snel haat en dreig vínden.

Het betreft passie voor paardríjden versus passie voor páárden.
Aangezien voor emotie de ratio het raam uit vliegt vliegen hier vooral irrationele argumenten over en weer.

Als de FEI het werkelijke punt niet zelf adequaat aanpakt, komt de oplossing echt wel van buiten. Maak je dus niet te druk. Hooguit over de toekomst van het paardrijden op zích als het van buitenaf moet komen.

Janine1990

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:20

HC, wat als nu de 'pro'-rollkur en HF (want zo zie je velen hier op bokt wel, lijkt het) jou dreigbrieven gaan sturen? Dan vat jij dat natuurlijk niet zo op.
Man, zet jezelf niet zo op een voetstuk. Patrick zal echt niet voor de grap vertellen dat hij haat- en dreigbrieven krijgt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:23

Embe schreef:
jammer, dat er eigenlijk niet gediscussieerd wordt over de dreigmails (mi valt daar eigenlijk niet over de discussieren, want not done) in vorige topics is/wordt er voldoende gekletst over HF, LDR, Rollkur etc.

Dus: ik vind dat dreigmails oid niet kunnen, hoe dan ook!

Er kán niet over dreigmails gediscussieerd worden omdat de ts alleen de perceptie van Kittel weergeeft.

Het is op zich helemaal top als mensen zich met hun kritiek richten op Kittel, de eigenaar, de sponsor, de organisator, de regelgever, de dierenwelzijnsorganisaties en de overheid.

Het is heel voorspelbaar dat deze mensen gefrustreerd raken door de reacties van de FEI.

Hoé er verder gereageerd wordt is alleen bij monde van de indeze bepaald subjectieve Kittel bekend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:27

Janine1990 schreef:
HC, wat als nu de 'pro'-rollkur en HF (want zo zie je velen hier op bokt wel, lijkt het) jou dreigbrieven gaan sturen? Dan vat jij dat natuurlijk niet zo op.

Nee, als compliment.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:29

De perceptie van Kittel? Wat een onzin zeg Huertecilla, als iets geen dreigbrief is kan je ook geen bedreigingen in vinden. De grens tussen niet dreigen en wel dreigen is dusdanig duidelijk dat je moeilijk kan zeggen "hij vindt het een dreigbrief" of "volgens zijn perceptie is het een dreigbrief".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:30

Polaris schreef:
En hadden ze er niet een iets leukere foto van scandic neer kunnen zetten?
Dit lijkt me een beetje een verkeerde momentopname,

_O- echt een tópreactie. Nu heeft de nieuwsredactie van Bokt het gedaan *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:34

Huertecilla schreef:
Dhani schreef:
Het volgende aankomende rel topic, en dat allemaal om het zelfde filmpje. jongens gaat dit niet wat ver??? jullie hebben 88 pagina`s vol gekletst in het vorige topic. het het gaat zo hier weer verder.

Op basis van de reactie van Kittel die een groot belang heeft bij de kleur van zijn versie.
Hij zal kritiek al snel haat en dreig vínden.

Het betreft passie voor paardríjden versus passie voor páárden.
Aangezien voor emotie de ratio het raam uit vliegt vliegen hier vooral irrationele argumenten over en weer.

Als de FEI het werkelijke punt niet zelf adequaat aanpakt, komt de oplossing echt wel van buiten. Maak je dus niet te druk. Hooguit over de toekomst van het paardrijden op zích als het van buitenaf moet komen.

waar slaat dat nou op!
Dreigementen zijn dreigementen!

Belachelijk dat er zoiets gebeurd zeg, te idioot voor woorden!

Vond heel het filmpje al heeeel zwaar overtrokken, 30 seconden, en dan flink in slowmotion! :Z :Z :Z

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:35

Huertecilla schreef:
Het is op zich helemaal top als mensen zich met hun kritiek richten op Kittel, de eigenaar, de sponsor, de organisator, de regelgever, de dierenwelzijnsorganisaties en de overheid.

Absoluut, kritiek is hier zeker op zijn plaats.
Verder kan je hier niet zo veel over zeggen zonder de inhoud van die brief te kennen.
Als daar harde kritiek op zijn rijden in staat en hij dat als een persoonlijke dreiging leest gaat het over heel wat anders als bv een brief waarin men letterlijk zijn leven bedreigd. Dat laatste is geen kritiek, dat is verbaal geweld, en hoort dus niet in de discussie (en is gelukkig ook strafbaar).

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:35

Huertecilla schreef:
Janine1990 schreef:

Nee, als compliment.

komt er bij jou wel post dan, dacht ergens te lezen dat je nog te paard om boodschappen ging!
Post moet mss daar nog ontdekt worden!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:41

Janine1990 schreef:

Ergens moet een begin gemaakt worden.
De werelden zijn niet vergelijkbaar, daar ben ik me zeker bewust van.
Maar als je ziet hoeveel ophef er in de paardenwereld van HF en rollkur gemaakt wordt, en er nu al dreigbrieven gestuurd worden.
Geeft me geen fijn gevoel... In die zin is het toch redelijk vergelijkbaar, denk ik.[/quote]

Dat is het soort volk dat ook nertsen loslaat. Die vervolgens toch allemaal dood gaan omdat ze de natuur niet eens aan kunnen.
Dierenvrienden noemt zich dat.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:46

Cayenne schreef:
The_Stig schreef:
Extremisten zijn het, een gevaar voor de samenleving.

Over wie heb je het nou? Patrik Kittel of de mensen die hier zo'n heisa over maken?

De mensen die hier zo'n heisa over maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:47

Sjoert schreef:
Dat is het soort volk dat ook nertsen loslaat. Die vervolgens toch allemaal dood gaan omdat ze de natuur niet eens aan kunnen.
Dierenvrienden noemt zich dat.

Oef, wat een vooroordeel.

Je weet helemaal niet wat er in die reacties staat.
Je springt naar een totaal misplaatst vooroordeel op basis van wat Kittel uit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:52

Huertecilla schreef:

En veel van die negatieve reacties op een suggestief filmpje/commentaar zijn geen vooroordelen?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:53

Jij vindt de interpretatie van de brieven aan Kittel gekleurd, dan maak ik even een aanname, namelijk dat jij de inhoud niet kent. Hoe kan je een niet dreigbrief nou als dreigbrief interpreteren?

En hoe is het geen vooroordeel om de interpretatie van Kittel als gekleurd te behandelen.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:56

finley schreef:
ik vind dit hele gedoe een regelrechte schande...

heeft één van jullie Patrik Kittel wel eens zien rijden, wel hij heeft meer gevoel in zijn kleine teen dan wij in ons heel lichaam, echt een kundige ruiter die weet waar hij mee bezig is! Zijn paarden zijn gewoon soepele atleten en niet het doorsnee paard van hier om de hoek!

ik heb echt al veel ergere dingen gezien op een losrijterrein, stijve paarden die duidelijk lichamelijke pijn hebben maar die weliswaar met hun neus eruit lopen en met de mond ver open maar daar kraait geen haan naar!! Of ruiters die zitten schokken en bonken, gesleur en getrek maar waar het paard , zodanig afgestompt, gewoon zijn werk lijdzaam ondergaat, is dat dan dresuur!

denk maar eens na voor je hier iets post

en dan nog eens over scandic, heel wat nederlandse ruiters hebben hem gereden, na remy ging het alleen bergaf
Kittel kreeg een paard dat geen 60% liep in het zz licht en reed een jaar later Grand Prix met 70 %, wel CHAPEAU voor PATRIK KITTEL!!

Klopt, hier sluit ik me volledig bij aan!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:59

aslo schreef:
Huertecilla schreef:

En veel van die negatieve reacties op een suggestief filmpje/commentaar zijn geen vooroordelen?

Nee.
Je kan valide vinden dat daar een manier van omgaan met een dier getoond wordt welke niet aan jouw ethich normen en waarden voldoet.
Het filpje toont wat ís. Een ´verkeerde momentopname´ bestaat niet. Het is een opname van een moment wat niet kan volgens velen.
Dat kan je ook uiten naar álle betrokkenen.
Dat recht heb je.
Je hebt de plicht dat binnen het kader van de wet te doen. Dat staat niet ter discussie want is gewoon wet.
Of en hoeveel reacties Kittel heeft ontvangen die strafbaar zijn kunnen we niet toetsen.
De versie van Kittel is in geen geval objectief.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:01

Huertecilla schreef:
Nee.
Je kan valide vinden dat daar een manier van omgaan met een dier getoond wordt welke niet aan jouw ethich normen en waarden voldoet.
Het filpje toont wat ís. Een ´verkeerde momentopname´ bestaat niet. Het is een opname van een moment wat niet kan volgens velen.
Dat recht heb je.
Je hebt de plicht dat binnen het kader van de wet te doen. Dat staat niet ter discussie want is gewoon wet.
Of en hoeveel reacties Kittel heeft ontvangen die strafbaar zijn kunnen we niet toetsen.

Kijk maar even tussen de reacties op youtube, dan krijg je wel een idee.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:04

Wat zijn er nogsteeds veel mensen die alleen denken dat er zwart of wit bestaat!
Wie zegt dat mensen tegen LDR/Rollkur ed. zijn het wel goedkeuren dat paarden die hartstikke vast zitten ook nog gereden worden?
En dan is het dus ook direct een loos argument.... wat maakt het uit dat er misschien ergere dingen zijn?

Er bestaat ook nog een middenweg :)* En in die middenweg zitten mensen die naar hun paard kijken, zich meer gaan verdiepen in hoe en wat, wat ze nou eigenlijk met het rijden aan het doen zijn en of ze hun paard wel of niet belasten en wel of niet goed behandelen/rijden.

Aangezien er ook niet in de tekst wordt geschreven wat voor dreig/haatmails het zijn is het moeilijk te bepalen of het zeer fout is wat die mensen hebben gedaan of dat het gewoon vrijheid van meningsuiting is.
Het kan namelijk over de methode gaan, maar het ook over hemzelf gaan.
In dat laatste geval vind ik het zeker niet kunnen, in het eerste geval hangt het ervanaf hoe dreigend/hatend de brief is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:09

Ik heb deze man meerdere malen zien rijden met Scandic en kan er niks meer over zeggen dan +:)+

Ik vindt het altijd erg verbazingwekkend hoe Bokt kan reageren over zoiets waar je niet bij bent. (filmpjes zijn erg mooi te bewerken :o ) Ik heb al wel begrepen dat we een enorm hoeveelheid toptrainers en ruiters op Bokt hebben................ :z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:11

Huertecilla schreef:
Janine1990 schreef:

Nee, als compliment.

Volgens mij is jouw zelfbeeld ZWAAR overtrokken... Kritiek dat op jou geleverd wordt, zal dus gewoon in het niet vallen. Omdat in jouw ogen alleen jouw perceptie telt. Wie ben jij dan in godsnaam om te oordelen over de perceptie van Patrick Kittel? Mijn god, dit is te erg voor woorden.

Dreigbrieven zijn mijns inziens NIET etisch verantwoord. En ik mag hopen dat hier op bokt GEEN ENKELE voorstander is voor dreigbrieven op welke voet dan ook.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:12

Huertecilla schreef:
Nee.
Dat recht heb je.

Ik ben het deels met je eens.
Laten we wél zijn, geen van de versies is objectief.
Zowel Kittel als degene die het fimpje heeft gemaakt, wil zijn eigen standpunt onderbouwen en versterken.
Het zou heel goed kunnen - ik verwacht het zelfs - dat het filmpje het resultaat is van flink plakken en knippen. En al kan niemand ontkennen dat de gefilmde momenten daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, mogen we niet de nuance uit het oog verliezen.
Van de andere kant geloof ik natuurlijk ook dat Kittel er alle belang bij heeft om zichzelf als onschuldig slachtoffer neer te zetten ipv de boosdoener (zoals in de media gebeurt), maar ik geloof niet dat hij dat verhaal over bedreigingen volledig uit zijn duim zuigt.

Hoe dan ook, ik kan me heel goed voorstellen dat je niet blij wordt van het getoonde in het filmpje, al ben ik daar persoonlijk wel wat genuanceerder in. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daar wél heel fel in zijn. En da's hun goed recht.
Maar degenen die zichzelf op de borst kloppen dat ze zoveel compassie hebben met het paard, en vervolgens gaan dreigen tegen de ruiter, maken zichzelf volstrekt ongeloofwaardig. Ik geloof namelijk niet, dat iemand die zó gemakkelijk mensen bedreigt, wél geduldig en empatisch tegenover paarden is. Dat zijn nl. mensen voor wie het doel de middelen heiligt. Fanatici dus. En dat zijn gevaarlijke mensen...
Laatst bijgewerkt door beantsje op 07-11-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:12

Huertecilla schreef:
Nee, als compliment.

[peetje82:]
komt er bij jou wel post dan, dacht ergens te lezen dat je nog te paard om boodschappen ging!
Post moet mss daar nog ontdekt worden![/quote]

hahha _O- sorry, een erg grappige opmerking

maar huertecilla, geeeen stress rustig aan! :D je paarden hebben ook geen stress en als jij dat hebt dan breng je dat over op je paard! (heb m n huiswerk gedaan :D)