Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:09

GUT Anky lijkt wel een mens..................

Vind het al bijzonder knap dat je dit doet :) :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:12

Noompiejjj schreef:
saskiakefie schreef:
noppes dat hoef ik ook niet. Prima dat ze western rijd, maar waarom dan ook weer gelijk wedstrijden..

Omdat je van jurycommentaar kan leren :)*

En omdat er geen hol aan is om alleen maar thuis te rijden als je competitief ingesteld bent.
Gezien het paard niet in haar eigendom is (het is toch een leasepaard?), zijn er wellicht ook nog afspraken naar de eigenaren van het westernpaard gemaakt die ook nog meetellen?

Ik vind het knap dat Anky na zo'n korte tijd al op het hoogste niveau meedoet in de reining, ongeacht de uitslagen.
Als ze het niet serieus zou nemen, zou ze niet zo hard trainen. Het mens is gewoon ambitieus en wil het onderste uit de kan. Of het haar nu lukt of niet, het is haar goed recht om het te proberen.

Ik vind het trouwens bijzonder knap dat ze dit doet met een paard wat ze pas kort rijdt. Ze kunnen mij een dressuurroutinier onder mijn kont steken maar ik rij echt niet even binnen twee maanden een GP-proef binnen :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:13

KiWiKo schreef:
GUT Anky lijkt wel een mens..................

Vind het al bijzonder knap dat je dit doet :) :)

Uhm wat is ze nu dan? :Y)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:20

vind het wel leuk dat ze het zo goed probeert, en het is ook niet raar dat ze laatste is lijkt me. ze rijd tegen de top die het allemaal al heeel lang doen, dan is 189.5 niet slecht toch? als de beste westernruiter op grand prix niveau dressuur gaat rijden word die waarschijnlijk ook laatste.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:21

Anky zet de westernsport zo wel mooi op de kaart ;)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:25

Ben benieuwd wanneer ze dan ook een 160m parcours gaat springen aangezien ze blijkbaar gelijk in de hoogste klasse van een andere tak in de paardensport mag starten.

En voor de rest, als zij er lol aan beleefd dan is haar dat gegund.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:32

Jammer dat het deze keer wat minder ging, maar ze is het er in ieder geval wel mee eens. Ik vind het leuk dat ze eens wat anders doet dan dressuur.

Snap niet waarom sommige mensen hier zo over vallen. Laat haar lekker plezier beleven.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:52

Ezumii schreef:
Grappig hier dat iedereen zo'n mening heeft over Anky die western rijd, het zal mij werkelijk een worst zijn, al ging ze achterstevoren rijden, als zij er maar gelukkig mee is :).

Precies :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:53

Ezumii schreef:
Grappig hier dat iedereen zo'n mening heeft over Anky die western rijd, het zal mij werkelijk een worst zijn, al ging ze achterstevoren rijden, als zij er maar gelukkig mee is :).

:') _O- Ik zag het al helemaal voor me.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:59

Denk ook niet dat het makkelijk is als helft van de paardenwereld je wil zien falen. Winnen of niet leuk maakt mij niet uit.

Verder ben ik met ezumii eens

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:00

Mytens schreef:
Ben benieuwd wanneer ze dan ook een 160m parcours gaat springen aangezien ze blijkbaar gelijk in de hoogste klasse van een andere tak in de paardensport mag starten.

Daar moeten mensen dan de westernreglementen op aan vallen, en niet Anky, zoals in dit topic gebeurt.
Wellicht had ze het zelfs wel fijn gevonden om eerst wat onopvallender te kunnen starten op een lager niveau? Voor zover je onopvallend kunt starten als je AvG heet dan :+

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:13

jammer voor Anky maar ja je kan niet overal de beste in zijn en ze zegt zelf ook dat dit een hobby is en als ze hier haar brood in moest verdienen (westernsport) danzou ze er veeeeeeel meer tijd in steken en was ze vast geen laatste geworden maar ja..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:14

Zoals ook al in een ander topic gezegd, omdat Anky zo super presteert in de dressuur wordt de lat voor haar in de western ook hoog gelegd (nu ben ik het er wel mee eens dat ze niet gelijk op top niveau moet meestarten, want dan legt ze ook voor zichzelf de lat erg hoog!, maar zien jullie Anky al L5 starten? 8)7 ) en dus verwachten mensen van haar heel veel.

Vind het al heel wat dat ze geen 0-score rijdt! +:)+

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:15

Urielle schreef:
Mytens schreef:

Daar moeten mensen dan de westernreglementen op aan vallen, en niet Anky, zoals in dit topic gebeurt.
Wellicht had ze het zelfs wel fijn gevonden om eerst wat onopvallender te kunnen starten op een lager niveau? Voor zover je onopvallend kunt starten als je AvG heet dan :+

Dat heeft ze ook gedaan met haar vorige Quarter die ze kon rijden. Ze was regelmatig te zien in Vorstenbosch op de onderlinge.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:18

Nu wordt er net gedaan alsof ze laatste is geworden in de laagste categorie...en wat dan nog. Maar dit is behoorlijk niveau...en als je daarin start en je haalt in ieder geval punten / gaat niet giga af is het toch ook al knap? En ook al is het niet knap so what.
MAAR ... ik word niet blij van de wijze waarop ze haar western proeven rijdt, die paar filmpjes die ik van haar heb gezien .Vind er te weinig ontspanning in en te weinig lol van ruiter en paard. Dacht wel dat ze dat juist zo belangrijk vindt.
Daar zou ik graag haar eigen commentaar wel eens op willen horen. Is het de spanning die ze dan niet kan verwerken met het paard? Wil ze te perfectionistisch zijn?
Ik vind het echt geen aardige proeven en als ik niet wist dat het Anky was zou ik het er ook niet aan afzien....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:21

romy_b schreef:
vind het wel leuk dat ze het zo goed probeert, en het is ook niet raar dat ze laatste is lijkt me. ze rijd tegen de top die het allemaal al heeel lang doen, dan is 189.5 niet slecht toch? als de beste westernruiter op grand prix niveau dressuur gaat rijden word die waarschijnlijk ook laatste.

189.5 is een ruime 63 score, niet echt om over naar huis te schrijven. Maar als je die 3 x -5 meerekent is het echt geen superslechte proef, en het is toch ontzettend leuk om te zien hoeveel plezier ze eraan heeft? :)
Misschien zou ze in de non-pro klasse beter tot haar recht komen, maar regels zijn regels dus het is pro, of niet starten...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:26

laat haar er lekker plezier aan beleven!

ironlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:27

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:36

Intressant, ze rijd iig beter en minder grof dan eerst ;)
Maar ze heeft wel een heel goed paard onder dr kont zeg!
Ligt het aan mij, of zit ze bij de western wat minder stevig? In de spin en de galopversnellingen vooral.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:36

Tja, het dressuurdiscipline vergt al zoveel tijd en training, dat gaat ook doorwerken in het reining lijkt me. Anky is ook maar een mens. :) Hoop tenminste voor haar dat ze niet overal altijd hoeft te winnen, dan heeft ze geen leuk leven meer.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:38

Janine1990 schreef:
Sjuimpje, snap dat dan... Evanescence8 doet het Anky allemaal zo na, met twee vingers in de neus!

Zeg dát zeg ik toch niet? Of wel soms? Ik wilde alleen zeggen dat ik naar mijn mening het beter vind dat Anky zich gewoon met dressuur bezig houdt omdat dat haar passie is. Natuurlijk geef ik er niets om als ze western als hobby erbij doet, maar om het dan weer serieus te doen, en streven hoge ogen te gooien op de wereldbekerfinale vind ik weer té "Ik heet Anky dus ik kan alles" Dat is mijn mening daarover, en verder heb ik totaal niets tegen Anky hoor. Ik bewonder haar dressuurkunst, ik vind het goed dat ze de westernsport promoot, en knap dat ze met western begonnen is, en ik zeg niet dat ze niet kan rijden of dat ik het zo na kan doen omdat ik zo goed ben. ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:42

Evanescence: Daarom hoop ik ook dat Anky zelf ook niet verwacht er net zo geweldig in te worden als in de dressuur, want dan mag iemand toch echt even een speldje in dat ego prikken. Maar aan de andere kant verwacht ik eigenlijk niet dat ze zo denkt, en dat ze dit er gewoon voor de grap bij doet om te kijken wat ze kan.

Als ze nou vervelend gaat zitten zijn van "Bah waarom kan ik het niet" zou ik het met je eens zijn, maar anders denk ik dat ze het inderdaad maar gewoon zo moet laten en lekker doen wat ze zelf wil. Na zoveel jaren in de dressuur verveel je je misschien en ik denk wel dat ze lichtelijk wedstrijdverslaafd is. ;) Als je er zoveel rijdt kan dat bijna niet anders.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:53

Anky is gewoon een ferfectionist en een streber dus zal niet rusten voordat ze het onderste uit de kan heeft gehaald.
Leuk dat iedereen er zo'n mening over heeft maar het waarschijnlijk niet na kan doen!Na jaren dressuur te rijden is het echt een flinke omschakeling!
Ik vind het reuze knap maar snap ook dat ze graag nog beter wil worden en naar de top wil.Als ik ga hardlopen wil ik ook altijd gelijk trainen voor de marathon....

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:57

Snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Laat haar toch lekker doen waar ze zin in heeft!

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:16

natuurlijk wil Anky presteren,ze heeft ook een super paard,Cira Baeck heeft er veel mee gewonnen,het enige leuke wat ik er nu aan vind is dat nu de westernsport aandacht krijgt in de media,dat doet ze goed,en de toekomst zal leren hoe ver ze er mee komt.