Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:23

Ten slotte
Als laatste voegt Micky toe: ‘Maar laten we niet vergeten waar het uiteindelijk om ging: de liefde voor het paard.’
En hoe is het nu met de paarden in het natuurgebied? ‘De geredde paarden staan elk jaar weer in het desbetreffende natuurgebied, het Noorderleech.[/quote]

Dus als ik goed lees staan de paarden weer gewoon op dat stuk waar ze van gered zijn? Dan hoop ik dat er niet weer een reddingsactie nodig is voor de paarden.

Ik vind jullie nog steeds toppers en kan me voorstellen dat je van de hele ervaring groeit. Er gaat vanalles door je heen en je maakt vanalles mee wat je normaal niet meemaakt. Ik vind je stuk ontzettend mooi verwoord en ben benieuwd naar de film.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:32

upperlady schreef:
Wat is er eigenlijk met de paarden gebeurt? Zijn deze verkocht of terug bij de eigenaar....en hoe is het nu met ze?

Ik weet dat een manege/stal hier in de buurt drie drachtige merries heeft geadopteerd. Er zaten sowieso drie bonte paarden tussen.

Ik vind het echt een super actie geweest toen. Dat het al weer drie jaar geleden is.. ongelooflijk! Echt respect!

__PSM__

Re: Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:33

Wij zijn nog steeds onder de indruk van deze reddingssituatie, en heel misschien, heeft mijn huidige paard wel tussen die 200 paarden gestaan, die heeft daar vlak bij ergens in de opfokgestaan, maar waar precies, dat weten we niet...

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:40

Echt ik kreeg weer tranen in mijn ogen toen ik de beelden terug zag, echt fantastisch! Jullie en jullie paarden hebben een superactie verricht! Geweldig!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:22

Ik vind het nog steeds een geweldige actie van de meiden.
Weer een brok in mijn keel als ik het filmpje zie, en die heb ik al vaak terug gekeken ;)

En tsja helaas maakt iedereen wel eens fouten in het leven, maar moet je dat dan altijd blijven achtervolgen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:24

Jammer dat het topic zo'n wending neemt. Gelukkig is er getemd.

Ik vind het een goede actie van de meiden. In deze situatie waren ze helden. Voor hun actie was lef nodig. Het was niet zonder gevaar.

En verder blijven het bovenal gewoon mensen...

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:48

(Voor deze actie) niets meer dan lof, echt geweldig. Wat een heerlijk filmpje van youtube. Echt, top gedaan voor alle meiden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:55

Ik denk dat dit meer over ikkeweer zegt dan over Mickey.

Ik vond het een hele goede actie van de dames die dit hebben gedaan. En mooi dat er nu ook vanuit 1 van hen haar eigen verhaal hier is neerzet.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 20-10-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:01

Super dat jullie op deze manier niet vergeten worden! Jullie zijn helden! :)
Ik ben heeel benieuwd naar de film!!

AnoukNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:02

Tjeempie, wat een gedoe zeg... :( Ik ben nieuw op bokt, zag dit topic en dacht super goed zeg dat er aandacht wordt gegeven aan de meiden. *D Ik vraag me echter wel af, ze waren toch met meer en het lijkt net of alle aandacht aan Mickey uitgaat? Willen de andere meiden geen aandacht en hebben ze Mickey naar voren geschoven? Ik vind het super wat ze gedaan hebben, laten we eerlijk zijn, het is wel met gevaar voor eigen leven en hun paarden geweest... Wat voor een discussie daarna is ontstaan is natuurlijk niet leuk. Ikkeweer mag absoluut verdrietig zijn als Mickey inderdaad haar paard heeft laten barsten en ook heel kwaad op haar zijn, maar dat heeft niets te maken met de paardenreddenactie. Ik kan mij voorstellen dat je er kotsmisselijk van wordt als iemand die jij veracht als held wordt neergezet, maar ze was een held toen! Het is ook verachtelijk als je een paard bewust gewond achter laat, maar die twee dingen staan los van elkaar. Alleen kan Ikkeweer dat zo niet zien en dat begrijp ik ook wel weer hoor. Maar het is jammer dat het zo ver gaat, dit topic ging over de heldhaftige redding en die verdient alle respect ongeacht andere zaken...

Meiden, alle zes, top gedaan hoor. En Ikkeweer, ik kan mij verplaatsen in jouw verdriet, maar het heeft weinig zin om dit zo te verwoorden tijdens dit topic. Je bereikt er niets mee, je eigen verdriet komt alleen maar weer (nog erger) boven.
Nogmaals meiden, ik vond het een prachtige redding en mijn complimenten aan allemaal! ;)

saski2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:03

Nou, dat is wat. Ik log voor de eerste keer in op bokt.nl, en ik zie dat er een verhaal staat over de geredde paarden in Marrum. Is het normaal dat het er in de paardenwereld zo aan toe gaat? Elkaar afkraken en venijnige opmerkingen naar elkaar gooien???? Het gaat toch om je liefde voor je paard????
Ik ben trouwens de nieuwe eigenaresse van Berber, lieve Berber die het overigens erg naar haar zin heeft. Moeder van Berber hebben we er ook bij gekocht, onze lieve Franny.
Berber is een van de durf-als geweest die het water in is geweest om andere paarden te redden. Ze heeft haar eigen leven geriskeerd.
Ik denk dat de paarden naar elkaar veel echter en liever zijn dan de paarden-mensen naar elkaar toe! Jammer is dat, want we kunnen elkaar zoveel leren! Zelf ben ik absoluut geen vergevorderde ruiter, geeft ook niet. Ik hou van mijn paarden, en dat is het belangrijkst. Gewoon recht toe-recht aan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:17

Ikkeweer; heel veel sterkte met het verlies van je paard! Lijkt me vrezelijk je vriendje zo te verliezen...

Verder was het ophalen van de kudde een geweldige actie van de 6 meiden! Zo droog ook; effe richting kudde met de paar paardjes, en hop, de hele meuk staat aan wal 8-)

Maar hoe kijken de andere meiden terug op het gebeuren?

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:32

Ingmar_ schreef:
upperlady schreef:
Wat is er eigenlijk met de paarden gebeurt? Zijn deze verkocht of terug bij de eigenaar....en hoe is het nu met ze?

Ik weet dat een manege/stal hier in de buurt drie drachtige merries heeft geadopteerd. Er zaten sowieso drie bonte paarden tussen.

Ik vind het echt een super actie geweest toen. Dat het al weer drie jaar geleden is.. ongelooflijk! Echt respect!

Dat klopt, ik reed destijds op die manege en die merrie's hebben veulens gekregen waarvan 1 merrie vlak na de geboorte van haar veulen is overleden. Die veulens staan nu hier in een natuur gebied totdat ze kunnen worden ingereden en ook mee kunnen lopen in de lessen. Die andere 2 merrie's lopen ook mee in de lessen.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:33

Ik denk dat ik die reddingsopperatie heb gezien op tv?!
Was kei machtig!! Kreeg er kippenvel van!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:36

Ook ik heb het destijds allemaal gevolgd op de TV. Een geweldig initiatief van Micky en een hele gedurfde, maar succesvolle actie van de zes meiden, toppie! Het boek heb ik een tijd terug ook gelezen, heel goed geschreven, het bleef boeien.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:38

gutgutgut...en het topic begon zo leuk....

hoe dan ook, niets dan lof voor de reddingsactie van de dames!!!! ontzettend moedig!
Ik zag laatst op tv dat er een groep schapen was verdronken in het hetzelfde gebied, ook door hoog water....vind het wel jammer dat dieren toch blijkbaar in dit gebied bloot worden gesteld aan dit gevaar, is het nog wel verstandig om grazers in dit gebied te laten???

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:42

We hebben aan de buis gekluistert gezeten.. wat een helden zijn jullie zes meiden! Geweldig!!
Moet wel zeggen dat ik een traan heb gelaten bij de beelden van jullie reddingsactie, wauw... Wat fantastisch zeg!!

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:47

Het bezorgd mij ook weer kippenvel!!
Top meiden!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:48

wat ik me nu afvraag:
zijn alle paarden aan wal gekomen die 'levend' op het eiland stonden, of zijn er ook onderweg wat verdronken?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:49

Romyv schreef:
zo jammer dat iedereen zo ongenuancieerd zijn mening overal verkondigd zonder erbij na te denken hoe dit overkomt op de mensen waar het over gaat.. ik vind dit heeeel mooi omschreven in dit stuk..

Helemaal mee eens, ik vind het echt zo jammer dat dat eigenlijk nog te veel gebeurt hier - en niet alleen hier op Bokt specifiek maar eigenlijk ook wel gewoon in het dagelijks leven. Maar ja, op Bokt kan ik er tenminste nog keihard tegenaan botsen. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:50

3 jaar geleden al? wat vliegt de tijd zeg.

Ja ik had de tvbeelden ervan gezien en ik kreeg er gewoon kippenvel van en was erg blij dat er zoveel mogelijk paarden gered werden, toppppppie.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:53

PS. Was vergeten te zeggen dat we de tv-beelden nog gebruikt hebben voor een stukje gedragsstudie over paarden. Echt van die basisdingen die je of onbewust weet als je al met paarden te maken gehad hebt, en dingen die je absoluut niet weet als je nog nooit met paarden gewerkt hebt. Het was bedoeld als voorstudie om het gedrag te begrijpen etc.

Dus ook daarvoor nog bedankt! ;) Het was echt slim gedaan hoor!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:54

@Ikkeweer en Mickey: Super dat jullie het samen toch opgelost hebben, en dat je dat ook hier gemeld hebt. :j

Zat net het filmpje nogmaals te kijken en net als zoveel anderen krijg ik weer een brok in mijn keel. Al die paarden! Wat een fantastisch moment.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:55

Jeeeeeeetje, ongelooflijk! Ik heb het toendertijd wel een beetje meegekregen maar dit filmpje nog nooit gezien. Wat een lef zeg... Ik stel me voor dat je door zo'n enorme waterplas rijd met je paard en de bodem niet ziet dus geen idee hebt wat er onder je is. Heel eng lijkt me dat... slootjes, prikkeldraad en die paarden, wat uniek toch dat ze zo gestroonlijmd in de kudde lopen he... geweldig om te zien dat het oerinstinct er blijkbaar nog goed in zit bij de geciviliseerde paarden van tegenwoordig.

Hulde dames, ik weet niet of ik dat gedurft had!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:57

Gelukkig dat jullie volwassen genoeg zijn om na 10 jaar eindelijk eens (10!! jaar en jullie waren vriendinnen? Wat vreselijk..) het uit te praten.

Goed van je dat je openlijk jouw excuses aanbiedt voor je geuitte frustraties in dit topic.

Hoop dat jullie er van leren en voortaan geen internet meer nodig hebben om nader tot elkaar te komen...

Nobody's perfect.