Rocamor schreef:wat een ontzettend naar ongeluk, met alleen maar slachtoffers, het paard, dat meisje en haar mederuiters, die ouders, maar die boer zal zich ook niet heel happy voelen, lijkt me.
We moeten nu eenmaal met iedereen rekening houden. Ik hoop en verwacht ook dat iemand rekening met mij en mijn paard houdt, maar omdat dat soms niet gebeurt, hou ik rekening voor iedereen. Mensen die zich wel aan mij aanpassen, die bedank ik vriendelijk. Soms gaan ze uit medeleven zelfs tussen de bomen staan, om het paard niet te laten schrikken. En die probeer ik dan te bedanken en uit te leggen waarom ze dat beter niet kunnen doen.
Was het willens en wetens gebeurd, dan kunnen we over daders spreken. Maar ik begrijp dat dat in dit geval niet zo is.
Weet trouwens iemand wat er nou precies gebeurd is? In het artikel staat dat het dier onder de wielen terecht kwam, in het andere artikel staat dat het dier tegen de wielen aankwam. Heb vaker meegemaakt dat journalisten wel een klok hoorden luiden, maar geen idee hadden waar de klepel hing, vandaar...
Hier sluit ik me bij aan!
Nartuurlijk is het verschrikkelijk, maar de boer is niet fout!
Als ze de trekker aan zag komen kon ze toch ook afstappen? of dat andere rustige(re) paard voor haar gaan staan, zodat het paard neit achteruit kon lopen?