Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie23

Re: Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:37

Kan me niet voorstellen dat de regels zo zijn in België.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:39

pharagirlke schreef:
hoezo bulck?

Janine: Edward zou geen basis meer mogen starten hier daar hij al eerder internationaal gestart is. ;)

rij je lrv of federatie? wat lrv is het systeem van Nederland achterna enkel op slechte locataties (vnl ondergrond van pistes)

maar bij de federatie kan je als nieuwe combi starten wat je wil,

Even een citaat uit het nationaal dressuurreglement
"De ruiters moeten minimum 20 handicappunten hebben behaald vooraleer ze
mogen starten in de Prix St Georges. (Zie reglementen van beide liga’s in verband met de
handicappunten). Nochtans, een nieuwe combinatie mag zijn niveau kiezen en zo direct
in een proef van internationaal niveau starten zonder dat ze 20 handicappunten in de M+
niveau heeft behaald."

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:42

Lachen zeg dat ze wedstrijd gaat starten.. Zal wel een beetje extra publiek trekken ook :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:43

Ik rijd federatie. Hoe zat het dan met dat meisje?
Zij heeft jarenlang jonge paarden gestart en had nu een nieuw paard, zij mocht ten hoogste A starten met dat paard terwijl ze eigenlijk L wilde rijden.... Maar dat mocht niet.
Overigens beginnen de meeste hier gewoon in de E (b niveau) dus :') Heb nog maar weinig mensen in de M weten te beginnen... Of zou dat misschien wat van de kempische zijn...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:48

Das apart, want dat kunnen ze immer niet verplichten, tenzij ze bvb eerst al eens een E gestart is, dan vervolgens 2 jaar jonge paarden proeven, dan zit het anders.
Want in c mag je na jonge paarden proeven, starten op niveau wat je wil (meeste nemen de M of M+ of sommige gaan LT)
Maar stel dat ze eerst al eens een E heeft gereden, ook al is dat maar 1 wedstrijd geweest in het officiele seizoen, dat mss vergeten is en vervolgens 3 jaar JP proeven gelopen heeft, dan zou ze na die jaren terug in de E moeten starten, maar gezien de 3 jaar JP kan je dan 1 niveau hoger starten.

Maar bon dit is ff offtopic, pb maar voor meer uitleg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:48

bulck schreef:
rij je lrv of federatie? wat lrv is het systeem van Nederland achterna enkel op slechte locataties (vnl ondergrond van pistes)

Wat is het verschil bij jullie dan?

FNRS, Federatie Nederlandse Rijscholen (?? correct me if I'm wrong) is volgens mij de federatie hier in Nederland, alleen is dit voornamelijk voor maneges. Dit zijn meestal wedstrijdjes op maneges met proeven die op landelijk niveau de L1 naderen geloof ik?

LRV is bij ons meestal iets dat achter de vereniging staat, of eigenlijk dan alleen LR. Dat betekend landelijke rijvereniging. De wedstrijden zijn tussen 1 oktober en 1 april binnen, en verder buiten, voornamelijk op grasland, dit is niet per definitie een slechte ondergrond. Een LRV is aangesloten bij de KNHS... Sportfederatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:52

Maar enkel als het met hetzelfde paard zou zijn... En dit is een nieuw paard dus dat kan sowieso niet.

Janine: LRV is landelijk en werkt met de oude nederlandse proeven en niveau's (en het systeem) Dat vnl op grasland... Tja het jaar dat ik ben meegegaan heb ik geen proef op grasland gezien... Allemaal maisvelden die afgedaan waren met nog stoppels op.

De federatie is wat beter geregeld over het algemeen, fijnere ondergrond, betere pistes (ook niet altijd maar meestal) en het is wat "kleiner" vaak. En de Federatie werkt meen ik met duitse proeven?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:53

ja bij ons is lrv de landelijk rijvereniging en die rijden ongeveer jullie proeven dus B, L,M,Z en sinds dit jaar ZZL.
Federatie zijn meer de duitse proeven, dus E,A,L,M en dan heb je de grote M en dan de lichte en zware tour.

Dus doorstroom van federatie naar FEI zie je meer dan LRV naar FEI. Ook het prijsverschil is enorm, bij lrv ben je gesteld met lidgeld van €50/jaar, ja dat wordt een heel ander verhaal bij federatie waar je licentie per jaar moet betalen en elke proef afzonderljk nog eens.
Laatst bijgewerkt door bulck op 23-09-09 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:54

Ik ga vanavond ook nog even langs; was zowizow al van plan even te kijken op het NK en nu wil ik Anky natuurlijk ook wel even zien :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:54

pharagirlke schreef:
Maar enkel als het met hetzelfde paard zou zijn... En dit is een nieuw paard dus dat kan sowieso niet.

Janine: LRV is landelijk en werkt met de oude nederlandse proeven en niveau's (en het systeem) Dat vnl op grasland... Tja het jaar dat ik ben meegegaan heb ik geen proef op grasland gezien... Allemaal maisvelden die afgedaan waren met nog stoppels op.

De federatie is wat beter geregeld over het algemeen, fijnere ondergrond, betere pistes (ook niet altijd maar meestal) en het is wat "kleiner" vaak. En de Federatie werkt meen ik met duitse proeven?

Tja, dan had ze haar regelement moeten lezen e.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:55

Ik vind het erg leuk voor Anky!! Ze zal wel erg zenuwachtig zijn, er zullen namelijk heel veel ogen op haar gericht zijn. Ik weet niet hoe het in de western werkt, maar als je net als bij de dressuur punten krijgt heb je nog risico op een jury die erg veel verwacht van Anky.

Janine1990 schreef:
bulck schreef:
Ja phara wij als Belgen kunnen beter zwijgen, geef ons morgen een GP knol en we mogen GP starten :-)

Meen je dat nu? Is dat echt zo geregeld in België?

In Frankrijk mag je in de dressuur ook starten wat je wilt.
Bij springen heb je amateur en pro. Bij amateur kan je zelf per wedstrijd je hoogte kiezen (van 85cm tot bv 1.25m bij de paarden).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:56

Bij ons word ook gezegd dat de VLP over het algemeen een "hoger niveau" heeft dan de LRV maar of dat ook zo is.. :+ Kan ook zijn dat dat gewoon een soort van group in, group out effect is.

bulck: Lijkt me dat zij haar reglement wel zal kennen. Het kan zijn dat er ergens een bepaling is die ik over het hoofd gezien heb. ;) Ik kan me ook niemand herinneren die niet gewoon in de E gestart is terwijl er wel meer ruiters graag hoger wilde starten. Dus er zal ergens wel een bepaling zijn die voorkomt dat een 10jarig beginned paard GP gaat starten. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:58

Goh, wat grappig!
Onze LRV is eigenlijk gelijk aan jullie federatie. De Duitse proeven zijn dus eigenlijk het enige wat anders is. En de LRV is vrij slordig :=
Bedankt voor de uitleg, nu is het me een stuk duidelijker!

PG: Tsjah, ik heb laatst nog iets gehoord van de FNRS dat die ook proeven hebben op M-niveau... Dus ja, veel verschil zal er wel niet in zitten. Wel verschil in kwaliteit denk ik...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:59

l0esjj schreef:
Ik ga vanavond ook nog even langs; was zowizow al van plan even te kijken op het NK en nu wil ik Anky natuurlijk ook wel even zien :)

Film je haar ook voor ons? :)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:03

Eh.. Zou ik wel kunnen doen. Zal eens even kijken of ik zo snel de camera nog op kan pikken bij m'n ouders want ga rechstreeks vanuit Nijmegen. Zo ja, plaats ik 'm wel op bokt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:04

Aah dat zou super zijn! Ik heb namelijk geen idee wat ik van haar zou moeten verwachten := (niet negatief bedoeld natuurlijk :P )

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:14

Er staan toch wel reining filmpjes van Anky op bokt? ;)
Ik vind het leuk hoor dat ze het probeert!
Ik was eerder nog een beetje bang dat ze het paard nog niet zo goed los kan laten, maar ik heb gisteren weer eens gezien dat de reins bij wel meer ruiters aardig strak staan. :+ *bukt*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:15

Van shows ja :P
Dit is natuurlijk wat serieuzer he? ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:15

even voor de duidleijkheid: dat zijn de WRAN regels he, is niet algemeen westernregels.
de rassenshows en NRHA/NSBA hanteren andere regels (die dan wel weer hetzelfde zijn allemaal, alleen de wran is anders....)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:22

Ik ga dit in de gaten houden, lijkt me wel apart om een filmpje daarvan te zien ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:33

Kan iemand een link van bokt geven waar dan filmpjes van Anky te zien zijn (western)?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:34

Laatst bijgewerkt door sharon_quiz op 23-09-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:35

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:58

Ben benieuwd hoe ze geplaatst wordt! had graag willen kijken maar helaas krijg ik geen ouders die de interesse hebben in hoe anky rijd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:00

Weet iemand hoe laat de Reining begint vanavond. Misschien ga ik nog wel even kijken. Heb plotseling oppas voor vanavond en ga met man even op stap