Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:"Alhoewel men kan twijfelen aan de objectiviteit van dit onderzoek, hebben we wel gezorgd voor getuigen en een videotape, die onze bevindingen kan staven."
Wendy schreef:Cayenne schreef:"Alhoewel men kan twijfelen aan de objectiviteit van dit onderzoek, hebben we wel gezorgd voor getuigen en een videotape, die onze bevindingen kan staven."
Zo'n tape kan niets doen aan de belabberde onderzoeksopzet.
Dit is weer eens zo'n 'onderzoek' wat je volgens mij niet eens een onderzoek zou mogen noemen...
Daan_Ordeal schreef:[***] het is al een tijdje geleden dat ik een bithoofdstel bij een paard omgedaan heb, maar het is toch niet zo dat er druk op het kopstuk staat op het moment dat een paard een bithoofdstel om heeft? Dan lijkt mij dat het bit te hoog hangt?
Ik heb zelf nog geen hinder ondervonden van een slechte release bij het kruislingse systeem.
Het is inderdaad jammer dat bitgebruikers en bitloze ruiters vaak lijnrecht tegenover elkaar staan.
Huertecilla schreef:Conclusie: Toon aan dat het bit níet schaadt![]()
hc
Adil18 schreef:Wat een pruttelonderzoek...Op maar 4 paarden...! Wat is de kwaliteit van de ruiters? Van de paarden? Hoe zijn de paarden opgeleid en hoe de ruiters? Welke rol speelt het karakter en de gevoeligheid en leergierigheid van het paard, waren de paarden op die dag juist extreem fijn te rijden, hoe had het eruit gezien met een paard die even niet zijn dag had etc. etc. etc.
En misschien accepteerden de paarden het bitloze hoofdstel juist omdat ze eerst met bit ingereden zijn?
Hoe kun je aan dit onderzoek nou conclusies verbinden? Dat kan niet, slechts vermoedens, en dat gebaseerd op slechts vier paarden...
Allemaal prut...
MissJ schreef:Omdat het houden van of rijden op een paard sowieso al tegennatuurlijk is
Tinkelbell schreef:Ik vind het echt te belachelijk voor woorden en hoe sommigen onder ons echt een bord voor hun kop hebben en de waarheid gewoon niet onder ogen willen zien, tegen deze mensen wil ik alleen maar zeggen: GOED BEZIG!
Ik ben zeker een voorstander van dit hoofdstel en omdat het natuurlijk iets is wat al jaaaren lang een discussie is op bokt en de meeste mensen niet voor zijn dan wel niet gebuiken worden ditsoort loze reacties geplaats, zonde hoor..
Tinkelbell schreef:Ik vind het echt te belachelijk voor woorden en hoe sommigen onder ons echt een bord voor hun kop hebben en de waarheid gewoon niet onder ogen willen zien, tegen deze mensen wil ik alleen maar zeggen: GOED BEZIG!
Ik ben zeker een voorstander van dit hoofdstel en omdat het natuurlijk iets is wat al jaaaren lang een discussie is op bokt en de meeste mensen niet voor zijn dan wel niet gebuiken worden ditsoort loze reacties geplaats, zonde hoor..
[***] schreef:@ Horseyfries,
Dat betekend alleen maar dat de manege een verstandige keuze heeft gemaakt om onkundige ruiters eerst wat beter te leren rijden alvorens ze van voren überhaupt mogen sturen. (Vast aan de neusriem is nog steeds niet 100% sturen natuurlijk) Dus mensen die niet overweg kunnen met de voorkant.. gewoon vanaf blijven.. heel verstandig