Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:40

Nemurin schreef:
Trouwens, kunnen we dan ook een petitie tekenen tegen gillende kinderen? Die vind ik persoonlijk veel lastiger.

Bovendien klinkt mijn buurman ook als een debiel blaffende hond, en die klaag ik toch ook niet aan?
ik geef je daar 100 % gelijk op ,hier heb ik ook lastige buren gehad omdat men vorige hond zoveel blafte volgens hen ,ze gingen ook een petitie starten omdat mijn hond blafte terwijl de straat vol met honden zit,nee hoor ik was de laatste die erbij kwam met een mechelaar en die moest eruit ,pech ik heb gewonnen en heb een dochter van men vorige hond die nu dus wel constant blaft en hoor je ze nu ? nee hoor ze durven niet meer ,,gelijk gezegd word mensen zijn onverdraagzaam en ik haat het als hun kinderen of zijzelf dan het meeste lawaai maken ,gelijk zij dat mogen he

Arabier17

Re: Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:44

even offtopic.

heb het eens doorgelezen maar ik moet zeggen de post van de belgen onder ons vond ik zondermeer grappig om te lezen! belgen hebben humor schijnt hahah

enja die ezel.. als de mensen er zo op tegen zijn zijn ze het ook niet waard om zo schattig beestje erbij te hebben..

ik woon ook in een dorp en ik zou het leuk vinden als iemand een ezel had!
enige wat ik hier vind zijn wat kippen , hordes schapen en 2 shetlandpony'tjes

mogen van mij wel meer beesten!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:07

Arabier17 schreef:
even offtopic.

heb het eens doorgelezen maar ik moet zeggen de post van de belgen onder ons vond ik zondermeer grappig om te lezen! belgen hebben humor schijnt hahah

Nee hoor, dat denken we maar. :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:13

Ik zou ook niet zo'n beest bij mij in de straat willen hebben. Geeft alleen maar overlast in de zomer....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:16

En ondertussen wel met de kinderen naar het dierenparkje gaan zeker :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:17

ik kan die buurtbewoners enigzins wel begrijpen.
Nu bedoel ik niet gelijk dat ik ze 100% gelijk geef, en dat ik vind dat ze dit "netjes" proberen op te lossen.
Maar ik weet ook niet of ik er op zou zitten te wachten als er een ezel naast mijn huis kwam te staan terwijl ik niets er mee heb.
Tuurlijk heeft de landeigenaar dan nog wel het recht, maar zou ik denk ik ook een praatje zijn gaan maken.
Vee ( in dit geval ezel ) in een woonwijk naast je huis kan wel degelijk overlast veroorzaken door insecten en stank.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:21

Probleem bij zo'n situatie is wel dat je dier op een gegeven moment niet meer veilig is. Want ongewenst leidt heel vaak tot geweld als stenen gooien, ofzo want daar voelen de kakkers zich dan niet te goed voor. Ze zullen zeker een haat naar hun kinderen overbrengen die er niet echt mee zullen zitten om dat "stinkbeest" te haten en dus pijn te willen doen....
Ik zou zelf dus al vrijwilig een dier weghalen uit zo'n omgeving voordat er wat gebeurt.

Ik vind auto´s stinken. Veel slechter voor je gezondheid ook.

En wat vind je van overlast van kinderen? Ook maar aan mensen verbieden om kinderen te nemen als ze buren hebben.
Wat dacht je van kanaries etc etc etc.

Iedereen kan wel wat bedenken wat ze niet prettig vinden.

Dieren zijn onderling nog toleranter dan mensen tegenwoordig en wij mensen hebben nog wel de hersens om te kunnen relativeren.

Edit. Dit ligt bij mij heel gevoelig omdat mijn hond dus recent vermoord is door iemand die simpelweg een hekel heeft aan loslopende dieren. Dat zo´n dier een baasje kan hebben die je vreselijk treft daar denkt zo´n vieze egoist niet aan. Nee, hij wil geen bewegende dieren in de buurt, dat is het enige dat telt. Mensen moeten eens verder kijken dan hun eigen behoefte.

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:32

Wat een onzin,.....!Kan me hier wel een beetje druk om maken,weten deze mensen dan totaal niet,dat dieren heel goed zijn voor de algehele ontwikkeling van een kind!!!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:38

Ik krijg hier een "gooise vrouwen" idee bij... (haren overeind)...

Ik heb een buurvrouw die bijna de hele dag aan het slangen bezweren is... (klarinet spelen)
Zo erg dat mijn papegaai het hele repetoir soms mee doet....
Nee, toen ging ze klagen over mijn papegaai.....
Toen heb ik haar gevraagd het repetoir van mijn papegaai eens goed te beluisteren.... Oeps....

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:07

Nemurin schreef:
Maflinger_S schreef:
O lekker, een straat vol mensen met vooroordelen. Zijn vast allemaal tweeverdieners die geen tijd hebben om de kinderen goed op te voeden }> .

_/-\o_

:? over vooroordelen gesproken? :oo wel bijzonder kort door de bocht hoor !
Mijn ouders werken ook allebei fulltime, maar ben ik daarom niet opgevoed? :P Ik spreek netjes met twee woorden en loop niet zomaar een onbekende zijn weide binnen :P beetje opletten met dit soort uitspraken, ik ken meer mensen die niet werken (maar doppen) en hun kinderen slecht opvoeden dan omgekeerd hoor :o

Ok, en nu weer echt ontopic :')

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:53

had het gelezen in de week.
Kmoest toen echt lachen, ik snapte het niet wat mensen er tegen kunnen hebben.

Ik hoop dat ze niet winnen met hun stom petitie :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:57

Iemand zei dat ze liever herrie van dieren hebben dan de stereo-installatie van de buren: KLOPT OOK.

Ik moet soms in het weekend de hele middag naar van die keiharde Rihanna/Beyonce-uithalen luisteren van mijn ANDERE buren... En die zeikerds zijn al eens in de clinch geweest met de gemeente omdat ze HUN andere buren met hun verbouwing hadden opgenaaid... Zucht.

Ik ga later sowieso lekker buiten wonen. Boerderijtje aan de rand ergens in Overijssel/Drenthe, lekker mijn beroepje uitoefenen en een beestenstapeltje aanleggen. Oprotten met het stadse Vinex-leventje.

Sowieso kom ik niet uit een stad... Dus ik vind het prettig dat ik ook hier in Amersfoort een beetje "aan de rand" woon. Al is dat nog midden in de zeikerds dus.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 00:16

Millanka schreef:
_O- tegen kwakende kikkers...

Joh laten we gewoon alle dieren die geluid maken uitmoorden, hebben we helemaal nergens meer last van! :D

Laten we dan maar beginnen bij de mens, pfff wat kunnen kinderen lawaai maken! Vreselijk in zo'n nieuwbouwwijk, en dan zeuren over het platteland en de dieren, die af en toe eens geluid maken. Ik zou willen dat die kinderen naast ons maar een paar keer per dag schreeuwden in plaats van de hele dag :roll:

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:13

Dit klikt gewoon als mensen die in heel hun leven geen paard of ezel van dichtbij hebben gezien. Diep triest. Die mensen denken ook dat aardappels en melk uit de fabriek komen ofniet?

Ik zou zo'n dier juist een verrijkking vinden in een buurt met kinderen. ZOals de eigenaar zegt, een dicht hek met aan de binnenkant schrikdraad en als het aan mij lag nog wat andere beestjes erbij (wat dacht je van een paar kippen en grote konijnen, meschien een geitje of schaapje) en klaar is je mini kinderboerderij...!! Prima voor de opvoeding van je kinderen, leren ze meteen hoe je met dieren om moet gaan.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:22

belachelijk,bij ons zaten er varkens aan de overkant en die gilden soms,
net alof ze geslacht werden,
heel vies

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:18

Je vind varkens vies? :(:) varkens zijn slimmer dan honden ;) en behoorlijk schone dieren.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:20

Ik denk dat ze bedoelt dat ze het geluid wat ze maakten vies vond.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:30

Naja, ik krijg inderdaad ook een gooise-meisjes/vrouwen idee hierbij :=

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:45

Citaat:
Ik er zou er geen probleem mee hebben is wel gezellig een ezel als buurvrouw. Alhoewel ik heb er al eentje maar dat weet ze zelf nog niet.
:=
Maar ze zijn daar bang voor overbevolking of concurrentie aangezien de straat al geheel bevolkt is door ezels ;)
Citaat:
Edit. Dit ligt bij mij heel gevoelig omdat mijn hond dus recent vermoord is door iemand die simpelweg een hekel heeft aan loslopende dieren. Dat zo´n dier een baasje kan hebben die je vreselijk treft daar denkt zo´n vieze egoist niet aan. Nee, hij wil geen bewegende dieren in de buurt, dat is het enige dat telt. Mensen moeten eens verder kijken dan hun eigen behoefte.
Probleem bij zo'n situatie is wel dat je dier op een gegeven moment niet meer veilig is. Want ongewenst leidt heel vaak tot geweld als stenen gooien, ofzo want daar voelen de kakkers zich dan niet te goed voor. Ze zullen zeker een haat naar hun kinderen overbrengen die er niet echt mee zullen zitten om dat "stinkbeest" te haten en dus pijn te willen doen....
Ik zou zelf dus al vrijwilig een dier weghalen uit zo'n omgeving voordat er wat gebeurt.
Ohh Lusitana, wat verschrikkelijk!!! Heel veel sterkte. Wat een KL**TZAK :(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:48

Dank je. Ik mis hem nog steeds vreselijk. Ik hoop dat die man zelf ook slachtoffer wordt van zinloze haat. Maar heb al weer een hondje aangeboden gekregen dat nu in een kippenhok leeft en die ik dus een beter leven kan geven.

Wat varkens betreft, varkens stinken niet, maar hun mest en voer wel. En dat ruik je dan ook best als het er meer dan een paar zijn.

En dat is met alle dieren zo, het is meer de mest dan het dier zelf.

Ik woon vlak bij een koeienstal en de geur komt ook wel eens deze kant op, maar ik snuif dat dan extra op, heerlijke plattelands lucht.

Het is jammer dat sommige mensen zo vervreemden van dieren.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:03

@lusitana: ben ik helemaal met je eens. Weet je wat pas stinkt...

de stad... ben altijd zo blij als ik weer midden uit eindhoven ben en weer lekker bij de koeien hier in de straat... gezonde lucht :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:19

Ik zou meer last hebben van de joelende, gillende en krijsende kinderen dan van een ezeltje dat af en toe balkt. Spijtig genoeg bestaan er geen kindervrije dorpen :D

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:17

Gadverdamme! Ik zou niet eens meer in die buurt willen wonen!! Het stinkt er naar onverdraagzaamheid! :(
Het zal je moeder maar zijn die een petitie tegen een ezeltje begint zeg, schaam je je toch te pletter? :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:23

jackgirl schreef:
Maar ik weet ook niet of ik er op zou zitten te wachten als er een ezel naast mijn huis kwam te staan terwijl ik niets er mee heb.
Tuurlijk heeft de landeigenaar dan nog wel het recht, maar zou ik denk ik ook een praatje zijn gaan maken.
Vee ( in dit geval ezel ) in een woonwijk naast je huis kan wel degelijk overlast veroorzaken door insecten en stank.

En dat is nu net die onverdraagzaamheid die de laatste decennia steeds sterker is toegenomen, die zooooo jammer is. Als het maar een beetje stoort, dan mag het niet. Alles moet perfect zijn in de buurt, niks mag eens lawaai hebben (vraag me ook af hoeveel stank een ezeltje geeft, of 2 ezeltjes, laat staan insectenoverlast, is toch iets héél anders dan een volledige fokkerij), want dan wordt er geklaagd. De mensen kunnen precies gewoon nergens meer tegen, het moet 1 grote zen-rust zijn. Maar als je zoiets wilt, dan moet je gewoon niet in de buurt van andere mensen wonen.
Ik zucht ook eens heel erg hard wanneer ik 's morgens(ok ok 's middags :+ ) word gewekt door de stereo van mij buur. Ik vind het niet leuk, maar ik laat het maar, want is hooguit een paar keren per dag en dan klagen zij ook niet als wij hier bv eens een barbeque hebben waarmee we tot middernacht nog lawaai hebben. Iedereen gelukkig hier.
En dan heb je andere buurten waar een ezeltje komt: "oh een ezel, dat horen wij niet graag. Dat maakt lawaai, dat moet weg." Soms moet je ook eens gewoon accepteren dat niet de hele buurt kan draaien zoals jij dat graag hebt.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:01

waar maak je een probleem van :+