Rachel Alexandra verslaat opnieuw de grote jongens *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_n_n_e_

Re: Rachel Alexandra verslaat opnieuw de grote jongens *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:33

wat een discussies toch altijd, als het alleen maar om een geweldige overwinning gaat van zo'n jonge merrie.. mrj op bokt blijf je dat wel houden..

Wel een geweldige merrie voor in de rensport zegh! ik denk wel dat die paard van het jaar wordt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:38

Ik raad iedereen aan om de serie op animal planet eens te bekijken.
Dat gaat over jockey's ,wat minder over de training en verzorging van de paarden , maar ik vind het voor leken best een goed informatief programma.
Paarden worden gewoon goed verzorgd, krijgen absoluut genoeg beweging etc etc.
Ja ze beginnen jong maar als ik het vergelijk met een 9 jarige Totilas op top nivo vind ik het in verhouding precies hetzelfde.
En je wilt niet weten hoeveel potentiele toppaarden door de achterdeur op jou bord verdwijnen.

Het draait wel allemaal om geld dat is zo, maar dat is met elke sport zo.
Wat ik vooral 'heftig' vond waren de schorsingen die sommige jockey's krijgen als ze bv een stuurfout maakte, iemand afsneden, teveel zweepgebruik etc etc. Die schorsingen zijn zeker niet mis en kan hun carriere kosten!
Ze zijn daar heel streng!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:25

anjaatjuh schreef:
Ben benieuwd hoe dat paard over 4 jaar is. Rijp voor de slacht!!! ??????Te gek voor woorden dat dit al kan/mag met 3 jaar!

Nah, die zie ik volgend jaar gerust de fokkerij in gaan. Zo'n paarden lopen niet tot ze verplicht zijn van te stoppen wegens hun leeftijd. Dit soort toppers gaat gewoon heel snel de fokkerij in. :j

dat zogenaamde meppen van de zweep is vaak fake. Gewoon even zwaaien langs de flanken zodat ze de wind voelen meer is dat echt niet. Echt slaan mag maar 3x geloof ik. Daar zijn juist heel strenge regels voor.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:37

Ik kan niet zeggen dat ik fan ben van de rensport, maar zo heeft ieder zijn voorkeur. Naar mijn mening gebeuren er in elke tak van de sport dingen die niet door de beugel kunnen. Geen kritiek dus, maar dat een driejarige dit al presteert daar heb ik wel een dubbel gevoel bij, vind dat toch wel erg jong. Wat is daarvan dan de reden naast geld verdienen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:45

Ze zijn rond die leeftijd op hun snelst, en de meeste belangrijke rennen worden gehouden op 3 jarige leeftijd.
Dit zijn rennen met veel prijzengeld maar daarnaast gaat het ook om de prestige.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:48

3 jaar wanneer zal ze versleten zijn??? Over 2 jaar?

Jammer.

Maar wel een erg goed paard.
Maar ben nog steedsa niet voor deze tak van de paardensport

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:51

Oke als ze niet slaan.
Vind ik het al iets beter.

Maar ben er voor om paarden ouder dan 3 jaar in te rijden.
Vind dat deze merrie een pracht presatie neer zet maar zag liever dat ze nu nog in de wei stond of rustig het rijden werd aangeleerd.

Arabier17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:25

blokje.. gelieve het topic doorlezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:18

ik wist idd niet van dat zweepje, ik meende eerst ook dat ze echt mepten.. maar weet nu wel beter (A) echt een topsport, ook om gewoon te zien alleen al:D:D:D!! echt een topprestatie van die mooie merrie! ook wel grappig om te zien op dat filmpje, dat zij niet onder de modder zit, en de rest wel :P

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:01

ik wou eerst ook reageren op het meppen, maar nadat ik het topic heb doorgelezen begrijp ik dat het er wel anders aan toe gaat dan dat het lijkt :). ik wist helemaal niet (& volgens mij weten wel meer mensen dat niet..) dat er zo strenge regels waren & met betrekking tot de jockeys & hun doen en laten. dat vind ik eigenlijk best mooi & laat de rensport in een veel beter daglicht achter :) prachtige prestatie van die merrie!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:23

Thanx juce, leuk om zo'n berichtje een keer te lezen.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:59

Echt een klasse paard, geweldig!! *\o/*

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:43

Er was (naast het verwante artikel) toch nog eens een artikel geweest over dit paardje? (of ben ik nou gek?)
Ik meen namelijk eerder zo'n enorm snel renpaardje gezien te hebben hier op bokt, en volgens mij was dat niet met die plassen, en iets langer geleden..
Als ik niet helemaal gek ben geworden, heeft dan iemand misschien die link voor mij? :P

Laat maar, als gevonden (a)
Voor die liefhebber:
http://www.youtube.com/watch?v=sRbF1kZQLjA

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:18

geweldige prestatie van deze merrie zeg! mooi dat ze alle mannen het nakijken geeft :D krijg al kippevel als ik naar het filmpje kijk, wat een machtig gevoel moet dat geven.

Blijft toch altijd kriebelen als ik dat zie, ben geboren vlak naast de renbaan van het stadspark in Groningen, volgens mij alleen draf baan, maar heb er als klein meisje vaak door de stallen gelopen.
Als ik met de paarden internationaal weg ging stoppen ik vaak in parijs dan hadden we stallen daar bij de renbaan, super mooi om die trainingen te zien, en allemaal al om 5 uur op, eerste ronde stappen, paarden verzorgen, daarna een ronde over de renbaan, echt de hele dag zijn die jockeys druk met het verzorgen en trainen van hun paarden.

En voor iedereen hier die het zielig vind en denkt dat de paarden na een jaar kapot zijn, ga eens kijken bij de hengst Albaran XX. Deze volbloed heeft 9 jaar lang gerend en heeft een beenwerk en de levenslust waar menig 16 jarig KWPN'er jaloers op zou zijn!!