Partij voor de Dieren boos over verloting van pony op manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:50

Klopt Kim, dat vond ik ook al zo vreemd. Mag je je zegje doen, zeg je niks.... wat heeft je standpunt dan nog voor nut? Iig, ik rijd op deze manege en ben er elk jaar weer bij bij de bingo. Elke keer dat ik er was is de bingopony nog goed terecht gekomen. Ik snap de commotie niet zo. Ron houd zich aan de wet, wat moet hij nog meer? Hij doet niks fout imo, en de bingo is elk jaar weer super populair en leuk! Dus....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:12

Mensen zijn echt gek geworden om dit soort achterlijke spelletjes te verzinnen. Als je een pony of paard wil, dan ga je toch gewoon zelf op zoek en niet aan zo'n stomme loterij meedoen.
Zo worden dieren dus weer als object gezien. Ik heb er echt geen goed woord voor over.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:37

Mindim schreef:
jilleroo schreef:
wat ik jammer vind is dat in het artikel handelaren ook in een zwart daglicht gezet worden. terwijl er best goeie handelaren rondlopen word er enkel gesproken over hoe slecht het wel niet zou zijn dat die pony bij een handelaar terecht komt. dat vind ik jammer. ik zou liever zien dat die pony bij een goede handelaar terecht kwam dan bij een penny meisje

Wij zijn niet de genen die de handelaren in een slecht daglicht zetten hoor. Het zijn de slechte handelaren die het voor de goeien verprutsen.

tuurlijk zijn het de slechte handelaren die het voor de goeie verprutsen, maar in dit artikel scheren we het allemaal over 1 kam, dus zijn zij het wel degenlijk die handelaren in een slecht daglicht zetten.

Lauura

Re: Partij voor de Dieren boos over verloting van pony op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:40

door het bieden heeft de pony 3250 opgeleverd. Degene die het goede lootje had, heeft dus het geld genomen

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:43

een paar jaar geleden was hier ook zo'n loterij op een buurtbraderie en rommelmarkt.
de hoofdprijs een hengstveulentje shetlander......
zelfde dan toch?
zie je trouwens wel vaker..
ben er geen voorstander voor ofzo,
maar snap er heel die ophef niet van

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:37

Belachelijk dat een FNRS manege die prat gaat op dierenwelzijn wederom een pony verloot. zo'n kind ziet de waarde van geld toch niet en wil natuurlijk die pony hebben. Dikke drama's als dat van pa en ma niet mag.
Arme pony, arm kindje en ..... laat ik verder mn mond maar houden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:34

heleenxx schreef:
De manege doet dit al jaren. Volgens mij is het tot nu toe ieder jaar nog goed gegaan.

PvdD bestaat ook al een poosje, worden ze nu pas wakker??? :+
Verder vind ik het hun goed recht dat ze voor het welzijn van het dier opkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:24

Roos_M schreef:
Verder vind ik het hun goed recht dat ze voor het welzijn van het dier opkomen.

Opkomen?? De lafbekken durfden niet eens het woord te nemen toen ze dat door de manegehouder geboden werd. En er is geen pony verloot. Enkel een cheque.

Waar maken ze zich druk om? Laten ze zich ècht ergens voor in gaan zetten. Maar ze komen, nu ze aan het regeren zijn, er achter dat het allemaal niet zo gemakkelijk is. En dat het allemaal helemaal zo slecht niet gaat met de dieren in Nederland.

Niets, maar dan ook niets hebben ze waar kunnen maken.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:34

Met alle respect voor de PvdD maar ik vind deze reactie nogal zwaar overtrokken, als ik een pony in mijn tuin zou willen staat het beestje er vandaag nog of ik er nou verstand van heb of niet.
Elke onwetende idioot kan een pony kopen,het beestje laten weg kwijnen en slecht verzorgen om het vervolgens weer via een markt of internet de deur uit te doen.
Ik ken zelf van die idioten die onbeleerde pony's kopen via de markt, er 6x op gaan zitten met ruim 80 kilo en de nodige touwtjes/zelf gemaakte hulpteugels om het beest vervolgens te verkopen als zadelmak. Al meerdere malen de dierenbescherming ingelicht maar zolang ze te eten krijgen en voorzien zijn van stal en water is er niets aan te doen.

Gister was ik zelf bij de verloting en ik heb toch echt meerdere meisjes tegen elkaar horen zeggen dat ze het niet leuk vonden dat ze geen lootje mochten kopen, deze meisjes waren dus te jong en geen ouders aanwezig.
Ook ik had lootjes en als ik had gewonnen was de pony toch echt mee naar huis gegaan voor mijn dochter,als ik het beestje niet zou willen koop je gewoon geen lootje lijkt mij.

Voor de verloting gaf de manege eigenaar de persoon van de PvdD nog de kans om haar woordje te doen en eenmaal puntje bij paaltje kwam de hele persoon in kwestie niet opdagen.Als je dan zo'n standpunt hebt kom dan ook je woord doen als daar tijd voor beschikbaar word gestelt.

Vóór de verloting begon kon er geboden worden en toen werd er dus 3.250 geboden door een vader wiens dochter al op deze manege les had,volgens mij is vaders oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen.
De mensen die het juiste lot hadden kozen voor het geld waarschijnlijk omdat hun kinderen nog erg klein waren, ik vraag mij dan alleen af: waarom koop je dan een lot, realiseer je van te voren dat de kans bestaat de pony te winnen en wat ermee te doen, vandaar denk ik ook dat de manege de maatregel heeft genomen om te bieden zodat de pony niet in handen komt van mensen die het alleen maar leuk vinden om een gokje te wagen.

Aan de ene kant ben ik het dus wel eens met het feit dat niet elke no no zomaar de kans mag hebben om een pony te winnen terwijl ze totaal niet weten wat het houden van een pony inhoud, maar aan de andere kant is het ook moeilijk tegen te houden.
Elk persoon kan een dier aanschaffen zonder te weten wat het inhoud.

Overigens toont de pony lang niet zo mooi op de foto als hij in werkelijkheid was, het was een erg mooi beestje om te zien met leuke gangen. Ook was hij niet van de markt gekocht en zaten er netjes papieren bij, zijn papa is Kantjes Ronaldo en de manege eigenaar heeft er echt wel moeite voor gedaan om een leuke pony te kunnen verloten.

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:37

Dat het zo slecht niet gaat met de dieren in nederland? Heb je soms oogkleppen voor???

En over die pony verloten. Ik vind het belachelijk. Je kan voor 10 cent een lootje kopen, iedereen, ouders of niet. En in de krant word er niet gezegt dat er een cheque word verloot maar dat er een pony word verloot.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:45

Och de PvdD hebben het bericht al van hun site afgehaald. Blijkbaar schamen ze zichzelf voor hun aktie :D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:00

maar je kan ook meedoen voor het geld
want als je dan het goede lootje heb en je laat gewoon bieden op die pony krijg je het geld en niet de pony
dus je kan net zo goed voor het geld gaan of ben ik nou gek :Y)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:00

maar waar is nu die pony heen eigelijk?

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:21

Als je goed leest zie je bij elke advertentie over deze open dag dat er een cheque wordt verloot, niet een pony, een cheque die je het recht geeft om de pony te kopen voor 1 euro.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:22

staat in een eerder stukje dat een vader de pony heeft gekocht voor zijn dochter,die ook op de manege rijdt, de winnaar van het lot is met een dik geldbedrag verwend.
volgens mij staan de eerdere 'bingo's'ook nog op de manege, het zijn toch meestal manege klanten op die loterij.
ik was het al weer vergeten maar door de berichten in het nieuws werd ik er weer op gewezen ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:54

ikwa schreef:
staat in een eerder stukje dat een vader de pony heeft gekocht voor zijn dochter,die ook op de manege rijdt, de winnaar van het lot is met een dik geldbedrag verwend.
volgens mij staan de eerdere 'bingo's'ook nog op de manege, het zijn toch meestal manege klanten op die loterij.
ik was het al weer vergeten maar door de berichten in het nieuws werd ik er weer op gewezen ;)

Niet alle gewonnen Bingo's staan op de manege,maar desondanks verdwijnen ze niet uit het zicht van de manege want veel van de winnaars hebben nog regelmatig contact met de eigenaar of komen daar om les te volgen. Bovendien komt elk jaar de Bingo van het voorgaande jaar (incl. baasje uiteraard)terug om aan het publiek te tonen hoe het gaat en om het winnende lot te trekken.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:56

R0oszs schreef:
maar waar is nu die pony heen eigelijk?

Die staat nu nog op de manege en daar blijft ie denk ik ook, aangezien het ruitertje daar al een tijdje rijd.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:59

R0oszs schreef:
maar je kan ook meedoen voor het geld
want als je dan het goede lootje heb en je laat gewoon bieden op die pony krijg je het geld en niet de pony
dus je kan net zo goed voor het geld gaan of ben ik nou gek :Y)

Er zijn ook mensen geweest in voorgaande jaren die het geld namen en op een spaarrekening hebben gezet voor hun kind.
Zo was er nu een meisje die (geloof ik) 5 jaar geleden Bingo had gewonnen,haar ouders vonden haar toen nog te jong en hebben het geld vast gezet. Dat meisje was helemaal verknocht op een manege pony en die is nu,nu zij ouder is dus gekocht van het geld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:01

Tja, had de PvdD zich in die berichten maar eens even verdiept. Of eerst met de manegehouder contact opgenomen ipv weer te "koppen" in de krant. :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:08

slimmerik schreef:
Och de PvdD hebben het bericht al van hun site afgehaald. Blijkbaar schamen ze zichzelf voor hun aktie :D

Tja als je na alle commotie niet eens de ballen hebt om je zegje te doen |(

Misschien dat ze bij nader inzien toch zagen dat het met de paardjes op deze manege nog niet zo slecht gestelt is.
Geen stand te bekennen,schone stallen met een dikke laag stro,lichte boxen, veel buiten boxen en voor elk paard weidegang.

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:57

Elk jaar proberen ze het weer. Dit jaar is er wat meer ophef over. Maar Ron van Eerden (eigenaar de Delft) houdt zich keurig aan de regels. Hij heeft er zelf een gerechtelijke uitspraak over dat hij op deze manier een cheque mag verloten waarmee een pony gekocht kan worden.

Jammer dat er zo stoer gesproken werd en puntje bij paaltje niemand van de Partij van Dieren naar voren kwam om zijn zegje te doen.

De mensen die het winnende lootje hadden kozen voor het geld dat geboden werd in het publiek. € 3250,- En als je aanwezig bent geweest en goed geluisterd had dan heb je kunnen horen dat Ron het advies gaf aan de mensen van het winnende lootje kies voor de cheque en wissel hem in voor contanten om je kinderen lekker te laten lessen en andere dingen ermee te doen.

Dit is het 4e achtereen volgende jaar waarbij de winnaar van de cheque kiest voor het geld. Van de laatste 5 jaar staan alle bingopony's gewoon nog op de delft. Waarvan er 1 sinds een klein jaartje op een andere stal staat maar wel toevallig aanwezig was gisteren omdat zij de moeder is van de bingopony van dit jaar. De winnaar van vorig jaar had voor het geld gekozen om daarmee een paard te kopen omdat de pony van vorig een d pony is en moeder en zoon beide rijden en moeder niet op de pony kon.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:06

Daarbij word degene die de pony koopt of wint, net hoe je het wilt, begeleiding aangeboden. Ik ga er van uit dat mensen die niks met paarden hebben het dier niet kiezen, maar voor het geld gaan. Ik vond het echt een hele mooie pony!

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:08

In Rusland heb je communisme, in Nederland betutteling...in de vorm van politieke partijen... :O