Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:11

Vudress schreef:
Vergis je niet in de tijd die het kost om zo'n paard op te leiden. Ook een eigenaar moet geluk hebben met een fijne amazone en dan nog moet het allemaal maar lopen zoals gepland.

Meestal moet een eigenaar betalen voor een goede ruiter, maar heeft hij ook zelf de keuze wanneer het paard verkocht wordt.
Voor een 1000 euro per maand moet je toch wel een goede ruiter hebben om je paard te rijden (bedoel ik geen Anky, Edward, HP etc, maar Floor Vos is ook bijlange na geen van genoemden) incl. stalling
Als die man er voor gekozen had om 1000 per maand te betalen was hij nu in 5 jaar tijd 60.000 euro kwijt en had hij 200.000 kunnen verdienen. Had hij 140.000 overgehouden. Nu zou hij maar een ton overhouden als ze haar toestemming al geeft om te verkopen -/- de kosten van het onderhoud + een hoop gezeik erbij.

Ik wil voor 20.000 per jaar ook gerust een goed paard uitbrengen, en voor een kwart ook wel ;)

Vonkie2009

Re: Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:43

Het is maar waar je je prioriteiten legt haha...

Bij mij mogen ze zo'n paard ook wel brengen en zeker voor dat geld in de maand!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:51

Raiza schreef:
Vudress schreef:
Vergis je niet in de tijd die het kost om zo'n paard op te leiden. Ook een eigenaar moet geluk hebben met een fijne amazone en dan nog moet het allemaal maar lopen zoals gepland.

Meestal moet een eigenaar betalen voor een goede ruiter, maar heeft hij ook zelf de keuze wanneer het paard verkocht wordt.
Voor een 1000 euro per maand moet je toch wel een goede ruiter hebben om je paard te rijden (bedoel ik geen Anky, Edward, HP etc, maar Floor Vos is ook bijlange na geen van genoemden) incl. stalling
Als die man er voor gekozen had om 1000 per maand te betalen was hij nu in 5 jaar tijd 60.000 euro kwijt en had hij 200.000 kunnen verdienen. Had hij 140.000 overgehouden. Nu zou hij maar een ton overhouden als ze haar toestemming al geeft om te verkopen -/- de kosten van het onderhoud + een hoop gezeik erbij.

Ik wil voor 20.000 per jaar ook gerust een goed paard uitbrengen, en voor een kwart ook wel ;)

Je vergeet dat wedstrijden geld kosten. Je vergeet eventuele dierenartskosten, want die zijn er altijd! Je vergeet dat je bij een verkoop vaak nog een hele hoop moet afstaan aan commissie voor verschillende tussenpersonen.
Daarnaast klinkt die 2 ton natuurlijk heel erg mooi maar ik ken zoveel verhalen in de paarden waarbij een paard dat soort bedragen op zou kunnen brengen. Dat is pas zo als het geld op je rekening staat en dan nog moet je heel veel geluk hebben, er kan heel erg veel mis gaan. Je moet jezelf niet rijk rekenen voor het geld op je bankrekening staat!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:08

Ik las het net aan mijn zus voor. Het ídee' van niet enten. Maar zou dat ook allemaal niet zwart op wit zijn gezet bij de rechter?

Ik vind persoonlijk dat vos een dief van haar eigen portomee is.