Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:janouke schreef:waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen
Wel eens van sarcasme gehoord Janouke?? Ik mag toch hopen dat je uit mijn andere posts over het talentenplan kan halen dat ik in tegenstelling tot gabriel niet denk dat het alleen voor rijke mensen is hé?
bigone schreef:Even heel kort door de bocht, zonder de Olympische winst was Anky ook niet binnen geweest, zij heeft haar medaille echt weten om te zetten in een goed lopend bedrijf (de merknaam Anky is goed voor enkele miljoenen per jaar) en is niet meer afhankelijk van het paardrijden, daarvoor had ze wel een toppaard nodig en vannuit dit oogpunt zou ik hem niet verkopen, diegene die zegt dat je met een miljoen binnen bent moet zich maar even achter de oren krabben want dat is echt niet waar, je kunt vanuit het succes wat opbouwen maar dan moet je wel in de picture blijven staan en geld is mooi maar dat is zo op, zeker in de paarden.
En ze heeft al jaren elk dubbeltje aan de kant gezet om met Parcival het hoogste te halen, tel al die kosten maar eens bij elkaar op en maak dan maar een nieuwe berekening hoeveel ze van dat miljoen al geinvesteerd heefd in dit paard, ze had ook directrice van een middelbare school kunnen zijn met dito salaris, bij wijze van spreken.
bigone schreef:Of je het nu op een paard van jezelf of de melkboer doet, dar gaat het niet om, tenminste niet in wat ik bedoel, je hebt een paard, investeerd daar heel veel tijd in(tijd is geld) en ben je dan top dan kun je je marktwaarde omzetten in wat anders en alleen uit dat oogpunt snap ik Adelinde, maar ook de andere eigenaar hoor, ik snap alleen die mensen niet die denken met een miljoen binnen te zijn want zo werkt het gewoon niet, vooral niet in de paardenwereld.
janderegelaa schreef:Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie....
bulck schreef:Ja maar Anky deed dat op haar eigen paarden, en dat maakt het verschil.
Als je niet 100% eigenaar bent van een paard ben je altijd onderhevig aan dit soort omstandigheden.
Tenzij je het gelukt hebt zoals Edward met Totilas, maar daar is het eigenlijk de eigenaar die het paard ten volle toevertrouwd aan de ruiter.
Het blijft een moeilijke situatie...
Yolien schreef:bulck schreef:Ja maar Anky deed dat op haar eigen paarden, en dat maakt het verschil.
Als je niet 100% eigenaar bent van een paard ben je altijd onderhevig aan dit soort omstandigheden.
Tenzij je het gelukt hebt zoals Edward met Totilas, maar daar is het eigenlijk de eigenaar die het paard ten volle toevertrouwd aan de ruiter.
Het blijft een moeilijke situatie...
Ik weet niet wat voor een afspraken Edward met Moorland heeft, maar ik neem aan dat dat hele goede zijn. Ook zulke paarden zijn gewild en een eigenaar heeft het nog altijd voor het zeggen. Toch?!?
CGJ12 schreef:Als Anky Bonfire hade verkocht vóórdat ze doorbrak, had niemand nu ooit van Anky gehoord.......
Had ze nu misschien een manege van 1 miljoen (met bijbehorende onroerend goed aanslag) en that's it.
Vergeet niet dat de prestaties van Anky, Edward en Adelinde voor 90% afhankelijk zijn van het paard.
De paarden maken het verschil, niet de ruiters.
Roosjelief schreef:Van wat ik heb begrepen heeft adelinde dit paard al vanaf veulen/jaarling en heeft ze hem alles vanaf het begin zelf aan geleerd. k heb ook begrapen dat het niet de makkelijkste was om in te rijden. Moet je nagaan wat voor band je dan hebt met zó'n paard en samen helemaal naar de top komt.
janderegelaa schreef:Roosjelief schreef:Van wat ik heb begrepen heeft adelinde dit paard al vanaf veulen/jaarling en heeft ze hem alles vanaf het begin zelf aan geleerd. k heb ook begrapen dat het niet de makkelijkste was om in te rijden. Moet je nagaan wat voor band je dan hebt met zó'n paard en samen helemaal naar de top komt.
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Haar eerste ontmoeting met hem was toen ze hem voor moest rijden voor potentiële kopers.
Roosjelief schreef:Van wat ik heb begrepen heeft adelinde dit paard al vanaf veulen/jaarling en heeft ze hem alles vanaf het begin zelf aan geleerd. k heb ook begrapen dat het niet de makkelijkste was om in te rijden. Moet je nagaan wat voor band je dan hebt met zó'n paard en samen helemaal naar de top komt.
Dat paard heeft jou naar de top gebracht, en dat doe je weg omdat het toevallig veel geld opleverd...? ik denk dat mijn emotionele band ook meer waard zou zijn dan geld in dit geval