Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:27

Even heel kort door de bocht, zonder de Olympische winst was Anky ook niet binnen geweest, zij heeft haar medaille echt weten om te zetten in een goed lopend bedrijf (de merknaam Anky is goed voor enkele miljoenen per jaar) en is niet meer afhankelijk van het paardrijden, daarvoor had ze wel een toppaard nodig en vannuit dit oogpunt zou ik hem niet verkopen, diegene die zegt dat je met een miljoen binnen bent moet zich maar even achter de oren krabben want dat is echt niet waar, je kunt vanuit het succes wat opbouwen maar dan moet je wel in de picture blijven staan en geld is mooi maar dat is zo op, zeker in de paarden.
En ze heeft al jaren elk dubbeltje aan de kant gezet om met Parcival het hoogste te halen, tel al die kosten maar eens bij elkaar op en maak dan maar een nieuwe berekening hoeveel ze van dat miljoen al geinvesteerd heefd in dit paard, ze had ook directrice van een middelbare school kunnen zijn met dito salaris, bij wijze van spreken.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:29

horseyfries schreef:
janouke schreef:
waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen

Wel eens van sarcasme gehoord Janouke?? Ik mag toch hopen dat je uit mijn andere posts over het talentenplan kan halen dat ik in tegenstelling tot gabriel niet denk dat het alleen voor rijke mensen is hé?

haha ja ik bedoel het ook niet zo tegen jouw, maar heel veel mensen denken zo en dat vind ik echt onzin

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:35

bigone schreef:
Even heel kort door de bocht, zonder de Olympische winst was Anky ook niet binnen geweest, zij heeft haar medaille echt weten om te zetten in een goed lopend bedrijf (de merknaam Anky is goed voor enkele miljoenen per jaar) en is niet meer afhankelijk van het paardrijden, daarvoor had ze wel een toppaard nodig en vannuit dit oogpunt zou ik hem niet verkopen, diegene die zegt dat je met een miljoen binnen bent moet zich maar even achter de oren krabben want dat is echt niet waar, je kunt vanuit het succes wat opbouwen maar dan moet je wel in de picture blijven staan en geld is mooi maar dat is zo op, zeker in de paarden.
En ze heeft al jaren elk dubbeltje aan de kant gezet om met Parcival het hoogste te halen, tel al die kosten maar eens bij elkaar op en maak dan maar een nieuwe berekening hoeveel ze van dat miljoen al geinvesteerd heefd in dit paard, ze had ook directrice van een middelbare school kunnen zijn met dito salaris, bij wijze van spreken.

Ja maar Anky deed dat op haar eigen paarden, en dat maakt het verschil.
Als je niet 100% eigenaar bent van een paard ben je altijd onderhevig aan dit soort omstandigheden.
Tenzij je het gelukt hebt zoals Edward met Totilas, maar daar is het eigenlijk de eigenaar die het paard ten volle toevertrouwd aan de ruiter.

Het blijft een moeilijke situatie...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:42

Echt het wordt steeds gekker met de wereld, om mensen laten we onze helft van het paard maaar verkopen :o

Alsof het een product is wat je door 2en kan splijten! Men zou zich moeten schamen!!!!

Hopelijk komt hiervoor een passende oplossing, Adelinde & Parzival vormen samen een sterk team en dat hebben ze bewezen.

Waarom draait altijd alles om geld??? Het verpest niet alleen de wereld maar ook diverse sporten :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:45

Of je het nu op een paard van jezelf of de melkboer doet, daar gaat het niet om, tenminste niet in wat ik bedoel, je hebt een paard, investeert daar heel veel tijd in(tijd is geld) en ben je dan top dan kun je je marktwaarde omzetten in wat anders en alleen uit dat oogpunt snap ik Adelinde, maar ook de andere eigenaar hoor, ik snap alleen die mensen niet die denken met een miljoen binnen te zijn want zo werkt het gewoon niet, vooral niet in de paardenwereld.

Anoniem

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:50

Met een miljoen ben je nog lang niet binnen. Met een miljoentje of drie kun je het wel rustiger aan gaan doen als je het handig aanpakt, maar een bedrijf opbouwen met dat geld is iets anders dan het rustig aan doen :D. Eigenlijk ben ik heel blij dat ik niet in Adelinde's schoenen sta op dit moment. Met paarden blijft het altijd een dubbeltje op zijn kant, zo heb je 2 virtuele miljoenen en zo heb je een geblesseerd of dood paard. Remember Jus de Pommes na zijn gouden plak in Atlanta, of op een iets andere manier Okidoki...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:50

bigone schreef:
Of je het nu op een paard van jezelf of de melkboer doet, dar gaat het niet om, tenminste niet in wat ik bedoel, je hebt een paard, investeerd daar heel veel tijd in(tijd is geld) en ben je dan top dan kun je je marktwaarde omzetten in wat anders en alleen uit dat oogpunt snap ik Adelinde, maar ook de andere eigenaar hoor, ik snap alleen die mensen niet die denken met een miljoen binnen te zijn want zo werkt het gewoon niet, vooral niet in de paardenwereld.

Tja dat is het lot als je ruiter bent e. Zij is in dat opzicht nog gepriviligeerd dat ze mede-eigenaar is en dus een stuk van haar (investering) kan beuren. Er zijn vele ruiters die het vaak zelf zonder commissie mogen stellen, vaak met amper een bedankt voor bewezen diensten.

Nou met een miljoen ben je niet binnen, maar kan wel een opstap zijn om professioneler en zelfstandiger te worden. Met een eigen stal, haar talent en doorzettingsvermogen zullen er heus nog kansen komen. Mss niet dit jaar, maar talent komt altijd boven water. En verder heb je zoals in elke job en mogelijke kansen altijd dat tikkeltje geluk nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:04

ANky van Grunsven komt uit een toch wel behoorlijk bemiddelde familie...haar vader had een bouwbedrijf en dat zij Bonfire en Prisco en straks waarschijnlijk ook Salinero kan houden komt ook omdat ze (nu zeker) daarnaast de handel heeft en haar naam nu natuurlijk staat als een huis. Toen zij met Bonfire furore maakte stond Sjef ook al aan haar zijde. Toen reden ze gezamenlijk ook paarden, herinneren jullie je Bo nog, die prachtige merrie? Dus zij hadden toen al een bedrijf. Adelinde Cornelissen heeft nog helemaal niets. Als ze dan toch wil kiezen voor de paarden, dan zou het verstandig zijn te verkopen. Als ze gaat voor Parzifal dan natuurlijk niet. De vraag is wat ze wil. Wil ze haar leven in de paarden, dan is het handig een startkapitaal te hebben. Wil ze altijd afhankelijk blijven van de grillen van mede-eigenaren en sponsoren, dan moet ze Parzifal houden.
Tja, that''s life.

Ben ik blij dat ik alleen maar een lieve haf en een appaloosa'tje heb die never nooit niet 2,5 miljoen zullen opbrengen (maar wel waard zijn, :D ;) )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:05

MissJ schreef:
Ik hoop dat parzival behouden blijft voor Adelinde en Nederland.

Ik denk dat iedereen dat hoopt, dat zou ook het mooiste zijn natuurlijk. :)

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:11

janderegelaa schreef:
Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

nou emotie??!! zal zeker meespelen.
maar ze draait nu op t hoogste nivo mee, wat als parzival verkocht wordt, waar zit ze dan?
ze is er eindelijk, en dat zonder gek te doen, gewoon hard werken en lekker met t trailertje komen, super toch! wie zegt dat t haar nog eens lukt.
ze kan beter een tijdje met parzival op dit nivo mee draaien. daardoor komen vanzelf sponsoren en een grotere weg om met een andere paard weer "simpeler" daar te komen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:13

Dat is nu eenmaal het verschil tussen een sportmens en een zakenmens. De één kiest voor de mogelijkheid op een medaille, de ander voor de poen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:14

bulck schreef:
Als je niet 100% eigenaar bent van een paard ben je altijd onderhevig aan dit soort omstandigheden.
Tenzij je het gelukt hebt zoals Edward met Totilas, maar daar is het eigenlijk de eigenaar die het paard ten volle toevertrouwd aan de ruiter.

Ik weet niet wat voor een afspraken Edward met Moorland heeft, maar ik neem aan dat dat hele goede zijn. Ook zulke paarden zijn gewild en een eigenaar heeft het nog altijd voor het zeggen. Toch?!?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:35

Yolien schreef:
bulck schreef:

Ik weet niet wat voor een afspraken Edward met Moorland heeft, maar ik neem aan dat dat hele goede zijn. Ook zulke paarden zijn gewild en een eigenaar heeft het nog altijd voor het zeggen. Toch?!?

Idd maar daar zit wel Moorland achter e. Die mensen hebben gewoon plezier om hun paard te laten presteren onder Edward Gal. En die zullen uiteraard een overeenkomst gesloten hebben of toch allessinds toch tot de OS 2012. Verder is dat ook een hengst, nu erkend door kwpn. Dus moest hij uitvallen door een blessure, dan nog blijft het een dekhengst die dan bewezen heeft er te kunnen staan.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:55

Hopenlijk wordt ie niet verkocht

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:11

CGJ12 schreef:
Als Anky Bonfire hade verkocht vóórdat ze doorbrak, had niemand nu ooit van Anky gehoord....... :=
Had ze nu misschien een manege van 1 miljoen (met bijbehorende onroerend goed aanslag) en that's it.

Vergeet niet dat de prestaties van Anky, Edward en Adelinde voor 90% afhankelijk zijn van het paard.
De paarden maken het verschil, niet de ruiters.

Anky had dat geld niet nodig want die had een vader die héél goed bij kas zat en een "dikke 20 rooien" voor Salinero aftikte:http://74.125.77.132/search?q=cache:S5Ol9m1QlN0J:www.volkskrant.nl/archief_gratis/article859112.ece/Dankzij_Bonfire_ben_ik_wie_ik_ben,_een_vrouw_van_de_wereld+bonfire+vader&cd=2&hl=nl&ct=clnk
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 31-08-09 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:11

Straks krijgt de Duitse bondscoach nog gelijk ook toen hij zei dat Duitsland binnen
twee jaar Nederland weer ingehaald had 8-)

Mijn voorspelling voor de OS 2012 Arjen Robben op Parzival :D
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 31-08-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:13

Van wat ik heb begrepen heeft adelinde dit paard al vanaf veulen/jaarling en heeft ze hem alles vanaf het begin zelf aan geleerd. k heb ook begrapen dat het niet de makkelijkste was om in te rijden. Moet je nagaan wat voor band je dan hebt met zó'n paard en samen helemaal naar de top komt.

Dat paard heeft jou naar de top gebracht, en dat doe je weg omdat het toevallig veel geld opleverd...? ik denk dat mijn emotionele band ook meer waard zou zijn dan geld in dit geval

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:20

Horsedances schreef:
Straks krijgt de Duitse bondscoach nog gelijk ook toen hij zei dat Duitsland binnen

Ik zag het meer als een nieuwe carriëre voor Schumacher... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:25

Horsedances schreef:

Voor DL of toch maar Belgie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:25

Roosjelief schreef:
Van wat ik heb begrepen heeft adelinde dit paard al vanaf veulen/jaarling en heeft ze hem alles vanaf het begin zelf aan geleerd. k heb ook begrapen dat het niet de makkelijkste was om in te rijden. Moet je nagaan wat voor band je dan hebt met zó'n paard en samen helemaal naar de top komt.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Haar eerste ontmoeting met hem was toen ze hem voor moest rijden voor potentiële kopers.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:27

janderegelaa schreef:
Roosjelief schreef:

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Haar eerste ontmoeting met hem was toen ze hem voor moest rijden voor potentiële kopers.

dan zijn dat mooie verhaaltjes geweest, haha dat is altijd wat ik heb gehoord. apart dat waren leerlingen van haar toen ze nog werkte ophet terra college hier in meppel

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:28

Als adelinde zelf nu ook voor de 2e helft eigenaar word is het probleem opgelost, dan is het paard van haar en kan ze doen met hem wat ze wil.. :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:32

Roosjelief schreef:

Dat paard heeft jou naar de top gebracht, en dat doe je weg omdat het toevallig veel geld opleverd...? ik denk dat mijn emotionele band ook meer waard zou zijn dan geld in dit geval

Ze kent hem pas nadat ze gevraagd was hem voor te rijden voor verkoop. De eigenaar uit die tijd is nu nog voor de helft eigenaar omdat hij de andere helft aan Adelinde heeft verkocht toen zij zijn potentie zag en haar toekomst met hem wilde veilig stellen...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:34

Als ik Adelinde was, had ik hem verkocht Na de OS 2012,
heeft ze w.s. alweer nieuwe paarden op het hoogste niveau, en pikt ze toch wat geld eruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:38

Thomas, dat is op zich een goed idee, maar daar moet ze dus eerst ook maar weer zien te komen. Het gaat nu allemaal super, maar de OS is nog 3 jaar en in die drie jaar kan er nog zoveel gebeuren, blessures bij het paard, blessure bij de ruiter, mindere prestaties of hij hoeft maar bij een selectie weer achterstevoren te staan en het is over. Niks is zeker en ik hoop heel hard dat ze deze lijn vast kan houden, maar ik vind het wat vroeg om mijn geld er op te zetten (spreekwoordelijk).