CindyUniek schreef:wat wél goed is, is dat er strenger gecontroleerd zou moeten worden op die neuzen achter de loodlijn, want dat gebeurt bij 9 van de 10 ruiters en dat is gewoon niet goed, wie zegt van wel heeft zijn eigen rijmethode zeker bedacht
ook de controles op wedstrijden zouden strenger mogen
en over hulpteugel gebruik ben ik ook van mening dat 9 op de 10 hem niet als hulpteugel gebruikt (weet ook eigenlijk niet waarbij ze precies met helpen dan?)
nageeflijkheid komt tenslotte wanneer je je paard recht richt, zelf in balans zit, ontspannen/onafhankelijk zit dat hoort een hulpteugel niet te doen, want dan betekent het 'dwang' oftewel 'spanning' en gebruikt het paard toch alleen maar de verkeerde spieren
het enige nuttige vind ik dan nog een hulpteugel voor bij paarden die veel steigeren, maar ja waar komt het steigeren dan weer door???? juist vrijwel altijd door lichamelijk klachten (en die heeft een paard meestal niet van nature)
nougoed
er zijn vele wegen die naar rome leiden en een ieder kiest de weg die hem bevalt (helaas is dat niet altijd de beste voor het paard) en velen stellen de weg bij zodra het wijzer wordt, meer leert....
een ruiter die al 5 x Z is geweest, die grand prix heeft gereden of die helemaal niet start weet het echt niet altijd beter........
ehm volgens mij is hier in dit ropic geen topruiter die afgeeft op welke ruiter dan ook...
vwb mevr. van Grunsven heb ik tot op heden geen bericht gezien dat ze anderen neersabeld of wat dan ook, andersom wel....
En alleen kijken naar de neuslijn wat die doet als je een paard rijdt, dan kun je mi netzo goed een stokpaard kopen, en wie hem het meest stil houdt, ook als je struikeld, die heeft gewonnen...
Dan heb je het over het gebruiken van een hulpteugel als dwangmiddel, en niet over waar een hulpteugel voor bedoelt is..
)