Altijd in de hoofdrol, maar nu niet meer dan een figurant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Altijd in de hoofdrol, maar nu niet meer dan een figurant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 11:26

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:27

Cayenne schreef:
Om het gratis te krijgen in de toekomst moet je nu dus ook juist niet gaan betalen. Hoe minder mensen kijken via feitv, hoe beter :=

Héh, dus toch boycotten van ..... }>

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:36

spannend !!!!!!!!! IMKe

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:50

Cayenne schreef:
http://www.volkskrant.nl
In wedstrijden wordt niet of nauwelijks gescout, zegt Janssen. De 25-jarige Matthias Alexander Rath debuteert volgens hem alleen maar vanwege de klasse van zijn paard en de faam van zijn stiefmoeder, Ann Kathrin Linsenhoff.

Ik vind het meer een zielig stukje, als het Janssen niet lukt om goud te winnen zonder dat Duitsland op zijn sterkst is. Dit stuk is heel duidelijk een teken van de zwakte van Nederland. Altijd een grote bek over de ander. En de misselijke opmerking over Matthias Rath is ook niet meer dan afgunst. Die jonge is onderaan begonnen en heeft het geluk dat hij goede paarden te rijden heeft gekregen omdat zijn stiefmoeder noodgedwongen moest stoppen met rijden en haar paarden niet wilde verkopen. Hij is een voorbeeld van hoe jonge ruiters opgeleid moeten worden. Eerst met een "oude rot in het vak" richting de GP en later met minder eenvoudige paarden die meer kwaliteit hebben en hogere ogen kunnen gooien. Ook Matthias is begonnen onderaan de ladder en met hard trainen en ook de scores waren daar naar!!
Hij begon ook niet met scores van 70%. Maar de jongen doet het nu heel goed en dat bevalt Janssen natuurlijk niet. Straks weer een nieuwe concurrent erbij.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:52

Jippie, Imke: 72,809%

de 1e stap is gezet.............!!!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:53

whoehoeee
Imke eerste :D begint goed!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:54

wie heeft er een link met uitslagen?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:59

Eigenlijk is het jammer dat de Duitsers niet met een sterk team kunnen komen, want dan is het des te mooier als we er van weten te winnen! Ik denk dat dat met o.a. Totilas zeker mogelijk was geweest! En dan hadden we ze écht verslagen. Als we van een minder sterk, of zelfs zwak Duits team winnen, dan is dat eigenlijk niet de beloning die het Nederlandse team verdient.

Maar goed, er moet uiteraard nog wel gereden worden. Pas na de laatste proef is er zekerheid :-)

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:01

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:06

super van Imke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:11

Insider schreef:
Cayenne schreef:
http://www.volkskrant.nl
In wedstrijden wordt niet of nauwelijks gescout, zegt Janssen. De 25-jarige Matthias Alexander Rath debuteert volgens hem alleen maar vanwege de klasse van zijn paard en de faam van zijn stiefmoeder, Ann Kathrin Linsenhoff.

Ik vind het meer een zielig stukje, als het Janssen niet lukt om goud te winnen zonder dat Duitsland op zijn sterkst is. Dit stuk is heel duidelijk een teken van de zwakte van Nederland. Altijd een grote bek over de ander. En de misselijke opmerking over Matthias Rath is ook niet meer dan afgunst. Die jonge is onderaan begonnen en heeft het geluk dat hij goede paarden te rijden heeft gekregen omdat zijn stiefmoeder noodgedwongen moest stoppen met rijden en haar paarden niet wilde verkopen. Hij is een voorbeeld van hoe jonge ruiters opgeleid moeten worden. Eerst met een "oude rot in het vak" richting de GP en later met minder eenvoudige paarden die meer kwaliteit hebben en hogere ogen kunnen gooien. Ook Matthias is begonnen onderaan de ladder en met hard trainen en ook de scores waren daar naar!!
Hij begon ook niet met scores van 70%. Maar de jongen doet het nu heel goed en dat bevalt Janssen natuurlijk niet. Straks weer een nieuwe concurrent erbij.

Precies!
Bovendien, het enige Duitsland dat je wilt verslaan is een Duitsland op volle sterkte, anders niet. Ik ben voor de Denen :D.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:16

Ik vind het ergens wel een beetje een negatief stuk, maar ik lach me rot om de opmerkingen van Sjef :')
Natuurlijk ben ik voor goud voor Nederland, maar ik ga toch ook wel heel erg hard lachen als Duitsland er straks met de goude medaille vandoor gaat!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:25

Mensenmensenmensen... de Volkskrant schrijft een heel artikel, neemt wat uitspraken van Sjef en plotseling is heel Nederland arrogant. Ik denk dat zowel Sjef en de equipe een druk voelen.. ze moeten het nog maar waar maken en rekeningen zich nog helemaal niet rijk, dat doet de Volkskrant die hebben het stukje over het Nederlandse goud al wel klaar liggen denk ik zo. Ik vermoed zelfs dat de Nederlandse equipe het jammer vindt dat de Duitsers niet zo sterk bezet zijn dit jaar.. dan was het helemaal een bloedmooie wedstrijd geweest. En Sjef, tja die is niet op z'n bekkie gevallen maar wat hij zegt is waar. De Nederlandse opleiding is momenteel gewoon beter en er wordt veel in geïnvesteerd in het buitenland is dit helaas nog minder.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:26

Hmm ik zou niet te vroeg juichen als ik Sjef was. Duitsland heeft heel erg goede jonge ruiters met de desbetreffende vaders. Getuigd het EK van de junioren en Youngriders. Dus over een paar jaar staan die te trappelen van ongeduld om te gaan knallen bij de senioren.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:45

Heb nog het beeld van Sanneke Rothenberger voor ogen, dat vond ik rijden met een Hoofdletter!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:48

*Vraagt zich af waar ze zich kan aanmelden voor het duitse team*

Vind het een negatief stuk van Janssen - grote bek en het getuigt imo niet van sportiviteit om zo te redeneren over je concurrenten. OF je gaat de strijd aan op volle sterkte (strijdlustigheid) OF je houd je bek, niet nu jezelf gaan zitten verkneukelen omdat de zege bij wijze van spreken al binnen is... En dan daarbij, we zullen eerst weleens zien. Parzival kan flippen in de ring, Anky kan haar motivatie weer eens kwijt zijn (*zucht*) en Totilas kan ineens last krijgen van zijn onervarenheid. Ik noem maar een zijstraat.
Je zult er wel voor moeten rijden, niet denken dat je het op je sloffen wel "effe" zult gaan redden. Heb daar een hekel aan.

Ik gun het een ieder, maar loop er niet zo mee te brallen zeg.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:51

petraaken schreef:
Hmm ik zou niet te vroeg juichen als ik Sjef was. Duitsland heeft heel erg goede jonge ruiters met de desbetreffende vaders. Getuigd het EK van de junioren en Youngriders. Dus over een paar jaar staan die te trappelen van ongeduld om te gaan knallen bij de senioren.

Daar heb jij weer gelijk in. Zo blijft de sport iig wel boeiend.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:13

Cayenne schreef:
Citaat:
De 25-jarige Matthias Alexander Rath debuteert volgens hem alleen maar vanwege de klasse van zijn paard en de faam van zijn stiefmoeder, Ann Kathrin Linsenhoff.

:= wel een hele gewaagde uitspraak.
Daar zal hij geen vrienden mee maken denk ik zo.

Nee maar daar heeft sjef het zowiezo niet zo op en eigenlijk heeft hij ook wel een klein beetje gelijk, hij geeft zijn mening en als je het daar niet mee eens bent is dat jou of een ander zijn probleem... niet altijd leuk, wel karakter :=

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:32

Citaat:
De 25-jarige Matthias Alexander Rath debuteert volgens hem alleen maar vanwege de klasse van zijn paard en de faam van zijn stiefmoeder, Ann Kathrin Linsenhoff.

Alsof er trouwens in Nederland geen ruiters zijn met bekende ouders.
Heb verder geen idee hoe de selecties / aanwas in Duitsland is, maar dit is wel een erg 'zielige' opmerking over de concurrentie.
Zou leuk zijn als betreffende ruiter een mooie plek behaald. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:49

Het zijn inderdaad nogal laaghartige opmerkingen over de concurrentie, maar misschien hoort dat bij de psychologische oorlogvoering? Hoe dan ook blijft het wat zielig overkomen om zo over mensen te praten die nog altijd wel bereid zijn om voor hun land de ring binnen te rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:07

Ik vraag me af met hoeveel kilo zout ik dit stuk moet nemen...

Janssen is een arrogante etterbal die denkt op van alles en nog wat het antwoord te weten....

De opmerking over Matthias is laag, misschien moet iemand Meneer Janssen er even aan herinneren dat hij voornamelijk op Anky's naam door de paardenwereld rondhobbelt...

Ik vraag me af waar Sjef nu had gestaan als hij niet met Anky samen zou zijn...vermoedelijk daar waar iedereen met een grote bek die hij niet waar kan maken eindigt...

Jammer jammer jammer, ik hoop dat jong-Duitsland een poepie laat ruiken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:13

Nou, gewoon in de schuldsanering :).

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:44

Dit vind ik dus een negatieve en onsportieve kant van Nederland. Tuurlijk ben ik voor Nederland maar niet op zo'n manier. Is het spreekwoord niet, wie het laatst lacht, lacht het hardst? Hoop dat de duitsers na zoveel pech toch de strijd mogen winnen. Ook al zijn ze volgens Sjef zo onbeduidend. Sjef zou er niet zijn als Ankie niet zo goed was. Hij is echt zo'n voorbeeld van over de rug meewalsen. Grrrrr. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal met Adil18 eens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:11

Adil18 schreef:

Janssen is een arrogante etterbal die denkt op van alles en nog wat het antwoord te weten....

De opmerking over Matthias is laag, misschien moet iemand Meneer Janssen er even aan herinneren dat hij voornamelijk op Anky's naam door de paardenwereld rondhobbelt...

Ik vraag me af waar Sjef nu had gestaan als hij niet met Anky samen zou zijn...vermoedelijk daar waar iedereen met een grote bek die hij niet waar kan maken eindigt...

Wat een afgunst, tut tut, jaloezie staat je niet zo mooi.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:16

xx_Horsiex schreef:
Adil18 schreef:

Wat een afgunst, tut tut, jaloezie staat je niet zo mooi.

Euh, nu vraag ik me echt af waar jij nu jaloezie ziet? :+